Kaffe & Kafferecept

    Sveriges nya webbplats för kaffeintresserade

Kaffegalningen Vanja visade nyss in mig till kafferecept som är en blandning av en sida med kafferecept och en mötesplats för kaffeintresserade. Tyckte att detta var en rolig sida eftersom att jag själv inte dricker kaffe så ofta just för att jag inte har den blekaste aningen om hur man gör kaffe. Och det finns även kafferecept på iskaffe, kaffedrinkar och inte bara vanligt kaffe.

Förutom kafferecepten så kan man även läsa om kaffets fakta och historia. Hur många visste till exempel om att kaffet ursprungligen kommer från Etiopien? Det jag och Vanja gillar absolut mest på sidan är deras hitta café funktion. Där kan du skriva in ditt postnummer eller orten du bor i så söker sidan efter cafér åt dig. Man kan även tipsa om egna recept och läsa krönikor av bl.a. Daniel Remheden och Elin Stenung. Jag såg också att man kan inhandla kvalitets kaffeprodukter. Skriver man om deras sida på sin egen blogg så kan man hamna på deras tävlingssida. Antar att Vanja kommer att go for it like me!

Sidan har även en rolig tävling som man kan deltaga i.
Lovar att jag ska klå Vanja ;)

Appropå kaffe, nu ska vi in och fika/shoppa.
Vem vet, med tävlingen kanske kaffet blir hemma hos mig nästa gång.

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack denna ska jag besöka :)

2008-08-18 @ 13:34:15
Postat av: Mio

Jag äälskar kaffe.

2008-08-18 @ 13:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0