Jag är en vacker syn!!

Igår när jag klev av pendeln i Sollentuna påväg hem till Gustav så stod det 2 killar på perrongen och min vän Jasmine kan inte hålla sig från att driva med dom. Hon spanar in dom och busvisslar. Killarna förstår att hon bara driver när jag börjar asgarva jättehögt. Dom reagerar med att skrika saker som att "jag ska krossa huvudet på dig din äckliga bög".

Självklart svarade jag inte på det utan vi fortsatte bara att gå. När vi kommer upp till bussarna så står det kanske 6 stycken utlänningar och hänger (seriöst, vad hände med livet?). De tittar allihopa på mig och verkligen stirrar som om de aldrig har sett en bög förut. Jasmine pekar på mig och skriker mot killarna "jamen titta vilken vacker syn, en riktigt bög" och killarna börjar självklart ropa massa saker, dock förstod jag inte ett ord av vad som kom ur deras mun. När vi sedan sitter på bussen kommer de fram till rutan och börjar skrika massa saker.. moget.

Nejdu, grabbarna i Sollentuna är det allt synd om.
Tråkigt att barnens uppfostran slutat redan såpass nära storstaden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

vissa människor andvänder inte hjärnan när dom säger saker, synd :/

men de bra att du står på dig! dem är säkert advunsjuka för att dem inte ser lika bra ut ;)

2008-07-24 @ 01:47:46
URL: http://camillajrs.blogg.se/
Postat av: sandra

tycker du har en härlig blogg, känns så kul att läsa om dig för att du står för vem du är. Underbart. ha det fint kram

2008-08-09 @ 12:50:14
URL: http://rog3rs.blogg.se/
Postat av: rosemarie

fan va elakt :( jag tycker din blogg är bra. du skriver ärliga saker och får oss att förstå. men man ska acceptera alla hur man är =) jag har absolut inte mot bögar :) tycker bara att de är härliga ^^

2008-08-11 @ 17:53:54
URL: http://modelrosemarious.blogg.se/
Postat av: Limpz

Ibland blir man så trött på mänskligheten! Stå på dig!

2008-08-11 @ 23:47:08
Postat av: Lovis

Jag blir fan mörkrädd när jag hör sånt här. Här sitter man och tror ändå lite grann att utvecklingen gått frammåt. Och så får man en knuff bakåt. Jag förstår itne varför det ska vara så svårt för människor att respektera varandra!

Jaja, hoppas du hade vett nog att inte ta åt dig, det är de inte värda.

Är förresten bi, sort of. Haha! :P

2008-08-18 @ 12:09:22
URL: http://livetenligtlovis.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Du är såå jävla braa!+ verkar va en riktigt härlig människa. Stå på dig och ta inte åt dig av nått skit!

2008-08-29 @ 18:35:02
Postat av: :)

men nej amir, det finns såna omogna kryp. det är bara att skita i de. tro mgi det finns många som är gay som inte har vågat komma ut med det och det är pga vissa skäl som tex man är rädd för att föräldrarna ska reagera hårt. okej allas föräldrar reagerar ju inte på samma sätt. så därför måste manockså ha förståelse för andra. Stå på dig. Folk är bara svartsjuka för att de inte har det lika bra som dig som kan gå lika öppet;)

önskar dig all lycka :)

2008-09-16 @ 19:29:47
Postat av: C

Uschuschusch :/ Kan kanske trösta dig med att alla sollentunabor inte är av samma åsikt... Försökte faktiskt diskutera saken med några blattekillar i min förra klass (i en skola inte långt ifrån ovan nämnd busshållplats), men de lät mig knappt ens föra fram min åsikt utan sa bara i mun på mig att "bögar är äckliga" etc. Höll på att gå i taket men var ju tvungen att behärska mig.



Men som sagt, alla sollentunabor är inte homofober! Dock tycker jag skolorna kunde ha gjort lite mer; hbtq - ett begrepp som få elever kände till - var väldigt tabu på den skolan och det blev en smärre sensation när jag började diskutera det...

2008-09-20 @ 00:49:27
URL: http://fivesquared.blogg.se/
Postat av: sandra

sollentuna for life!

2008-10-01 @ 00:19:07
URL: http://thehopeless.blogg.se/
Postat av: dino

Hej, tycker om din blogg i allmänhet. Att det är väldigt fint att du står på dig och är en förebild för andra homosexuella. Det ska du få creds för! Men "Tråkigt att barnens uppfostran slutat redan såpass nära storstaden" låter bara sjukt trångsynt då det känns som om folk i innerstan är mer ytliga än folk i t.ex. Sollentuna, med tanke på Riccardo etc? Att dom är utlänningar har säkert inte heller så mycket med det att göra heller, mer deras uppfostran och samhället. När du då säger sånna saker är det lätt att man får en annan & negativ bild av dig, vilket är jävligt synd.

2008-10-08 @ 23:15:37
Postat av: jenn

Vissa människor är så jäkla dumma i huvet..

Du är så himla cool! :)

2008-10-09 @ 22:22:30
URL: http://jennifaj.blogg.se/
Postat av: Nazrin

"Dino": Har den lilla saken kallad 'ironi' någonsin kommit igenom muren av tjockskallighet i ditt huvud?=)

2009-06-22 @ 20:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0