Smink

Idag är det otursdagen så jag skulle inte alls bli förvånad om jag skulle springa in i någon på stan som man allra helst inte skulle vilja springa in i. Så det är lika bra att göra sig snygg på en gång. För en gångs skull har jag sminkat mig en vardag, gjorde det varje dag förut men tillslut kom jag inte på syftet med att komma helt sminkad till skolan där jag ändå bara skulle sitta och läsa i böcker.



Så nuför tiden sminkar jag mig bara om det är mer festliga tillfällen. Och idag då ;)

Kommentarer
Postat av: Noomi

Hej hej (vinkar)

jag har sträckläst din blogg nu och jag vet att jag kommer fortsätta läsa den. Känner mig typ superglad nu ^^ Tack! <3

2008-06-13 @ 15:10:36
Postat av: Emma :)

är det inte jobbigt att sminka sig ganska ofta eller är det bara kul? Vi tjejer har juh som ett krav på oss att vi ska skinka oss, ganska jobbigt faktist. Man kan knappt gå till skolan osminkad och man kan verkligen inte gå på fest osminkad. Du har en bra blogg! :)

2008-06-13 @ 16:20:49
URL: http://emmasternrot.blogg.se/
Postat av: Amour

Vilket smink använder du? Vill inte pressa dig (jag är hudkunnig) men har du tänkt på det med djurtester osv? :) Själv använder jag bara ej djurtestat mineralfoundation för jag har ju inte astma och sen så innehåller det bara mineraler som är antioxidantiska på huden. :)



Fråga mig om smink om du vill och vad du kan göra för bättre och miljövänligare hudvård! Jag har en frågespalt i min blogg! :)



På din bild ser det ut som om du har någon slags mineralfoundation iaf. :) Tänk på att alla mineralmärken inte är djurvänliga och de testar på djur tex L'Oreal. Även om de säger att de slutade testa sedan 1989 men det är bara slutprodukter de inte testar, de testar kemikalierna som finns i kosmetikan. :)

2008-06-13 @ 16:53:27
URL: http://www.lovefool.se/
Postat av: Carro

Ha en bra kväll =)

2008-06-13 @ 19:11:57
URL: http://carrolovesbill.blogg.se/
Postat av: Anna

Använd inte smink på sommaren, då kan det bli fläckar om du är för mycket i solen. Not nice.



Gillar din blogg, lite småkul och trevlig sådär.

2008-06-14 @ 00:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0