En riktig egoist!

Idag hade jag 2 exemplar av något (vad är inte viktigt) och min vän sa "men du kan faktist bjuda mig på en, snåljävel". Jag tänkte direkt; Varför? Jag heter Amir, jag är snål personifierad. Jag kan inte hjälpa det, och jag skämms inte heller för det. Jag är en egoist och en av de snålaste som finns. Jag skulle aldrig komma på tanken att bjuda på något, om inte någon frågade om det. Och jag skulle aldrig sätta någon annan än mig själv i första hand.

Jag vill inte ens tänka på hur stressad jag skulle vara om jag skulle tänka på andras behov hela tiden, och bry mig om vad dom skulle vilja.

Nu låter jag jättehemsk säkert. Det är inte så att jag springer iväg med min godispåse när någon frågar om den får smaka. Och det är inte så att jag lägger på luren i örat på folk när dom ber om en tjänst. Jag kan ställa upp, jag kan bjuda. Men jag skulle aldrig vara den som tog initiativ till detta.

Kommentarer
Postat av: Karin

mm tacotillbehör:)

2008-05-12 @ 21:23:59
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0