Ett geni? BULLSHIT!!!

Idag talade jag i telefon med min söta mormor. Eftersom jag vet att min morfar växte upp mitt under ett pågående världskrig i Österrike så berättade jag för henne att vi håller på med det första och andra världskriget i Historian. Hon blev jätteglad och sa att jag gärna kunde få låna en massa böcker eller fråga om något som jag kanske undrade över.

Mindre glad blev hon när jag talade om hur lektionerna såg ut. Jag kan ju nämna den senaste.. min lärare skrev upp lite saker om Hitler på tavlan, samtliga saker var positiva. Såsom vilken bra talare han var, hur han fick med folket & hur han klädde sig. Nej nej, inte ett enda knysst om hur psykiskt sjuk och hur maktgalen han var. Inte heller något om alla de miljoner människor han lät mördas. Judar, handikappade, bögar, zigenare och en massa andra som inte var "okej". En människa som Hitler ska väll knappast framhävas som en duktig och smart person? Surast blev jag när en kille i klassen rakt ut säger "Hitler var ett geni!!". ÄR FOLK HELT JÄVLA EFTERBLIVNA ELLER!?

Ursäkta språket, men jag blev så rent ut sagt helvetes förbannad. Resten av lektionen när vi skulle jobba fritt så gick jag och satte mig i en soffa och bara glodde runt lite. Imorgon när vi har historia igen så ska jag fråga läraren när han hade tänkt att lära oss lite mer om det intressanta, såsom konsentrationslägren? Och gå igenom Hitlers alla galenskaper, och inte bara det positiva med honom (det lilla positiva som finns).

Kommentarer
Postat av: Luna

Folk FATTAR INTE hur hemsk han var asså! En släkting till mig satt i Autswitch eller hur det stavas..
fitt lärare.. ursäkta språket!

och hur djävla bra talare & bla bla han hade ju fan anställt folk att klappa händerna & allt var ju bara propaganda!

2008-05-14 @ 01:10:36
URL: http://thegirlnextdoor.bloggagratis.se
Postat av: Erik

Men herregud. Hur dumma är ni egentligen?

Hitler gjorde idiotiska saker. Det kan ingen argumentera emot, men det går heller inte att argumentera emot att han faktiskt var ett geni. Vore han inget geni så skulle de hemska saker han gjorde aldrig kunna göras!

Fattar ni inte att det är skitviktigt att förstå att människor som framstår som fantastiska, goda och duktiga politiker, vilket Hitler sågs som innan galenskaperna började, kan ha dolda hemska agendor! Varför tror ni att ni läser historia för? Jo, för att bättre förstå framtiden! Om man inte förstår hur Hitler kom till makten, hur ska man då kunna hindra att någonting dylikt händer igen!

Tänk längre än näsan räcker.

2008-05-14 @ 12:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0