Insatt i ämnet

image184
Idag under historia lektionen så fick klassen se klart på filmen om Hitler, "The rise of evil". Filmen var verkligen otroligt bra men jag tyckte det var lite tråkigt att den inte handlade något alls om koncentrationslägren så efter lektionen pratade jag med min lärare och bad honom rekomendera några filmer jag kunde ladda ner och se på hemma som handlade lite mer specifikt om koncentrationslägrena. De filmer jag nu har på nedladdning är "Escape from Sobibor" och "La vita e bella". Den förstnämnda filmen ser jag mest fram emot, har egentligen ingen argumentation till varför. Den verkar bara mest spännande.

Kommentarer
Postat av: Grigor

La Vite é Bella är en av mina favoritfilmer i världen. Den är så himla fin! Om en man i för-krigets Italien som stöter på en kvinna, som han med massa komedi och skratt förälskar sig i. De två gifter sig och skaffar barn, men när kriget kommer till Italien raseras deras liv totalt, samtidigt som barnet växer upp i en kärleksfull idyll, du får se själv, det är otroligt:P

2008-05-18 @ 21:54:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0