Lite mer om..

.. Eurovision song contest, nu när jag inte är lika stressad som i morse. Ja det finns väll en himla massa att säga. Tycker att tävlingen började någorlunda segt med tråkiga bidrag, men som nummer 5 kom Sirusho ut med hennes Qele Qele och höjjde stämningen rejält kan jag lova, en riktig favorit och värd hennes 4e plats, hade gärnat kunnat hamna högre för min del också

Och nu till vinnare, Ryssland och deras snygging Dima Bilan med låten Believe. Låten har en jättefin text, hela låten i sig är jättefin men nog var den inte värd att tag hem hela kalaset tycker jag. Och att Charlotte slutade på 18e plats finner jag inte ord för. Hon hade en av tävlingens starkaste refränger, ett väl genomarbetat och utfört nummer så det finns inte. Hennes röst var verkligen på topp, hon var snyggare än någonsin och allting verkligen satt. Jag förstår verkligen inte.

Men men.. Charlotte gav om inte Europa så i alla fall mig 3 underbara minuter. När låt nummer 14 sjungt klart var det bara att lyfta på sig coh röra sig närmare tv:n. Bäst av allt var att från sekunden Charlotte entrar scenen tills hon kliver av så gick min mobil i högvarv. Sms rullade in som aldrig förr. "Nu kommer din älskling", "fan vad snygg hon är" och "detdär satte hon verkligen" var bara några av många sms jag fick. Sms jag fick när tävlingen var slut behöver jag kanske inte ens skriva ner. Sura var vi alla, jag & mina vänner.

Nej snart ska jag ut & med en tjej & sörja Charlottes dåliga placering över en cigg och en massa skitsnack om Öststatare som jag just nu har väldigt mycket emot om jag får säga det.



Min vinnare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0