Trackaserad för sin läggning

En killkompis till mig som gick på Enskede Gårds gymnasium har fått byta gymnasium efter att ha blivit trackaserad. Han berättade för mig att det var massvis med utländska killar som stod och ropade saker efter han hela tiden och gjorde narr utav honom såfort de fick tillfälle till det. Så himla omoget och onödigt tycker jag, vad tjänade killarna på det lixom? Mådde dom bättre av att tracka ner på någon annan kille eller?

Som jag uppfattat saken så verkade inte lärarna bry sig heller så speciellt mycket, utan min kompis fick ta tag i hela saken själv och ordna upp så att han fick byta skola. Tack och lov fick han ju det och trivs jättebra nu och slipper idioter som inte förstår att alla människor är av lika värde vilket kön man än älskar.

Min vän hälsar:
"Är du blond och snygg? Börja inte på Enskede Gårds gymnasium!".

Kommentarer
Postat av: m

asså jag fattar inte dom som håller på så.

Dom tjänar ju ingenting på att hålla på så.

Och man ska ju inte behöva byta skola p.g.a

något sånt heller.

Man får väl tycka om vad man vill så

länge det inte drabbar någon annan som inte vill.



Men det är ju min åsikt...

2008-11-17 @ 15:14:38
URL: http://maxinee.blogg.se/
Postat av: m

asså jag fattar inte dom som håller på så.

Dom tjänar ju ingenting på att hålla på så.

Och man ska ju inte behöva byta skola p.g.a

något sånt heller.

Man får väl tycka om vad man vill så

länge det inte drabbar någon annan som inte vill.



Men det är ju min åsikt...

2008-11-17 @ 15:14:45
URL: http://maxinee.blogg.se/
Postat av: MOA

irri! jävla omogna idioter..

2008-11-17 @ 15:15:45
URL: http://moamjornell.blogg.se/
Postat av: Misslyyckad

fyfan vilken dålig skola!

2008-11-17 @ 15:18:28
URL: http://misslyyckaad.blogg.se/
Postat av: Angelica Norman

sv: ja såinhelevtes. Men har ni pratat om tandläkarbedövning? Hört att det inte skulle göra så ont med det. men jag och min barndomsvän gjorde utan, och tårarna bara sprutade.. SVINONT!

2008-11-17 @ 15:20:40
URL: http://anjelique.blogg.se/
Postat av: jenilita

fan va tragiskt men tro mej det e så överallt , en man blond o snygg får man skit av folk men som ja skrivit på min blogg

""avund är en form av smicker"" det e verkligen så ha en bra måndag

2008-11-17 @ 15:38:01
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: Maria

I kick ass säger jag bara..

2008-11-17 @ 15:44:28
URL: http://metrobloggen.se/angel84
Postat av: zerina

asså varför lägger du folk i fack såsom invandrare? Varför kan du inte bara skriva killar? De spelar väl fan ingen roll om dom är svenska eller inte :S

2008-11-17 @ 15:53:55
URL: http://zeriina.blogg.se/
Postat av: Fanny Strömberg

Ja skolan är ju inte känd för sitt GODA rykte direkt :P skulle inte rekommendera någon att börja där. Farsta for laajf brushäään

2008-11-17 @ 16:01:33
URL: http://fannu.blogg.se/
Postat av: Fanny Strömberg

Ja skolan är ju inte känd för sitt GODA rykte direkt :P skulle inte rekommendera någon att börja där. Farsta for laajf brushäään

2008-11-17 @ 16:05:52
URL: http://fannu.blogg.se/
Postat av: zerina

Ja det är ju synd såklart men fortfarande människor är människor alla är lika ingen är speciell vf då placera folk i fack? tkr bara det är lite onödigt och det främjar segregationen vilket inte är så bra som du säkert förstår!

2008-11-17 @ 16:13:37
URL: http://zeriina.blogg.se/
Postat av: Hanna

Skoja inte alltså. 99% procent av alla som går på enskede gårds gymnasium kommer från tensta, rinkeby, ja you name it. Jag bor själv i enskede och går förbi där varje dag när jag ska till tuben, samma veva varje gång med tjejer som står och blänger och killar som skriker massa saker till en eller "råkar" gå in i en. Försöker viska saker i ens öra när man går förbi. Euw säger jag bara.

2008-11-17 @ 16:20:39
URL: http://typiskthannu.blogg.se/
Postat av: Johan

Det borde ha varit killarna som fick lämna skolan och inte offret!

2008-11-17 @ 16:40:37
Postat av: sandra

rasistisgt

2008-11-17 @ 16:52:42
Postat av: Moa

jag gick på enskedegård och jag är blond, de va inte lätt kan jag säga :p så jag bytte fort...

2008-11-17 @ 16:57:57
URL: http://moispois.blogg.se/
Postat av: S

Det är jättedumt att trakassera folk oavsett men det var nog inte för hans läggning utan för hans stil. Du och andra bögar är ju så fjolliga så det skriker om det. Hade

2008-11-17 @ 17:00:54
Postat av: Dont mind.

Tvungen och skriva utländska? Kunde du inte bara skriva killar?! Du får ju oss andra "utländska" att framstå som skyliga och vi blir stämplade, vi har tillräckligt med problem för att få svenskarna att gilla oss, åtminstone några.



Svara på kommentaren fetto.

2008-11-17 @ 17:26:12
Postat av: Nathalie

"asså varför lägger du folk i fack såsom invandrare? Varför kan du inte bara skriva killar? De spelar väl fan ingen roll om dom är svenska eller inte :S"



Precis! skulle faktist säga det

asså om det hade varit svenska killar

hade du bara skrivit killar.

du får det att låta som om alla invandrar killar

trakasera homosexuella....

2008-11-17 @ 18:08:25
Postat av: Nicole

Varför betona att det var just utländska killar? Du är ju också en utländsk kille, kanske inte lagt åt samma håll som dom, men det är ju endå människor.

Och.. Du lär ju bli bra mycket snyggare i läppförstoring än din blonda vänninna!

2008-11-17 @ 19:23:39
Postat av: sara

Jag går frisörlinjen på enskede gårds gymnasium och vet vem du pratar om.

Jag tycker verkligen att det är tragiskt hur vissa elever på skolan behandlade honom, och att det är riktigt illa att lärarna inte gjorde något åt situationen.

Men det är tur att han har det bra i sin nya skolan, och egentligen tror jag att han vinner på det för vår skola suger!

2008-11-17 @ 19:52:49
URL: http://searchingforsomethingtrue.blogg.se/
Postat av: elin

sant , du låter lite som en rasse haahha.. :p

så om man e ful å brunnett ska man börja där va? :P aaaaaaaja suit yourself,du skriver lite provocerande grejer i ditt inlägg ibland..

2008-11-17 @ 20:13:00
Postat av: Dani

Nej, fyfan vad jag lackar.. det är dom där idioterna som ska byta skola inte han.. håller med riktigt omogen och att inte lärarna agerar det borde man ju nästan polisanmäla eller vad man nu kan göra

// ha det bääst!

2008-11-17 @ 20:33:23
URL: http://svenskapussar.blogg.se/
Postat av: ;)

Förstår inte varför du måste skriva just utländska killar? Killar som killar liksom, fjant.

2008-11-17 @ 23:42:21
Postat av: Häxmamman

Tyvär så är det så, en del människor tror att de mår bättre om att tracka ner andra människor...



Jag är en sådan som blir tjurig som f*n när det finns sådana människor runt omkring mig, jag blir ännu j'vligare, jag spexar så de ska tro att jag är värre än vad jag är...



De är loser som i framtiden får sitt de med/Kram på dig...



otroligt bra blogg

2008-11-18 @ 09:16:48
URL: http://stickmonster.bloggagratis.se
Postat av: emelie

Jag har själv gått i den skolan ett tag.

Man fick inte vara ifred i korridoren alltid något äckel som ropa något sexistisk efter en..

2008-11-18 @ 19:15:42
URL: http://emeliebard.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför måste du påpeka med "utländska", du är fan själv från Tunisien. Försök inte att vara svensk för att du skämmer ut dig själv, jag tror att svenskar skulle se ned på dig mer än invandrare. Jag håller med Koranen och Bibeln på grund av dig<3

2009-05-08 @ 19:17:14
Postat av: juku

hallå

det kan vara så att vi svenskar har en annan syn på homosexualitet än vad andra kuturer har. hoppas killen mår bättre nu.

2009-05-11 @ 11:16:02
URL: http://juku-kun.bloggagratis.se/
Postat av: morgan

Hej Amir! Jag tänkte börja med att beundra din fina blogg! Jag läser den varje dag via Bloglovin. I April i år blev jag också nedslagen pga min sexualitet. Alla poliser som jag har pratat med har sagt att gärningsmannen kommer bli straffad! Vad hände igår? JO, dom la ner allting. Jag hade över tio vittnen, namn på gärningsmannen osv. Då blev jag faktiskt lite ledsen, ska man behöva bli knivhuggen för att det ska gå till rättegång eller? Du som vet hur det känns, jag skulle vilja prata med någon.. Kram

2009-07-11 @ 21:50:12
URL: http://mmorganwahlundd.blogg.se/
Postat av: Jag har skyddad ID, men kalla mig vad du vill ^^

Hej!

Här sitter jag med hög feber och lyckades hitta din blogg och detta inlägg som jag känner att jag måste svara på!



Jag går på Enskede gårds gymnasium, Jag tror att jag gick i samma klass som honom. (Av hänsyn till honom nämner jag inte hans namn)



Jag tyckte om honom jätte mycket, Jag var den enda i klassen som visste om hans läggning tror jag. Tyckte att det var synd att han slutade. Han var den enda jag skulle kunna tänka mig ha kontakt med utanför skolan. Vi har varandras nummer men han är inte så bra på att svara på sms eller när man ringer O.o



Jag förstår varför han slutade. Folk i den här skolan är väldigt fördomsfulla och snackar mycket skit. Eller ja, det är den uppfattningen jag har fått efter att ha gått här mer än 1 månad..



Om du träffar honom så kan du ju hälsa från mig ^^

Jag har inte skrivit vad jag heter eftersom att jag har skyddad ID, men om du nämner att jag har det och att vi gick i samma klass på Enskede gård så tror jag att han vet exakt vem jag är :)



Btw så vill jag bara säga att du är en av få människor som är värda att se upp till. Du vågar vara dig själv och visa vart skåpet ska stå! Det är modigt gjort av dig. Genom dig vågar andra öppna sig och vara sig själva inför andra, då menar jag inte bara homosexuella, utan folk med alla olika slags läggnignar!



2009-10-21 @ 16:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0