Ursprung och religion


Fortfarande får jag kommentarer om att jag skulle vara från Iran. Och det är (tro det eller ej!) fortfarande samma svar jag ger. Jag är halv svensk och halv tunis. Min mor är från Sverige och min far är från Tunisien, själv är jag född här i Sverige som min mor.

Att min far är från Tunisien har aldrig varit något problem med tanke på min sexuella läggning. Han har inte brytt sig eller sagt något dumt. Han har faktiskt vätt nog att förstå att jag är lika mycket människa som någon annan straight kille. Varför ändra uppfattning om någon för att den berättar att den är homosexuell? Man måste ju höra själv hur korkat det låter.

Som många vet så är islam väldigt strikta när det kommer till homosexualitet och det är strängt förbjudet, det är ju rena rama dödssynden eftersom att folk i vissa islamska länder blir dödade för att dom är homosexuella. Tycker att det är så fel som det kan bli, och just därför har jag så svårt för islam. Jag tycker att olika religioner är intressant och det är kul att jämföra och se hur olika religioner ser på vissa saker.

Men utan att skämmas så står jag för att islam måste vara den religion jag har svårast för, jag tycker de har en konstig syn på det mesta. Men självklart får jag acceptera att folk valt den tron såsom alla accepterar varandras tro, eller dom flesta i alla fall, idioter finns det ju. Den religion jag vart mest intresserad av är buddhismen, dom verkar ha en sådan positiv syn på allting och deras syn på liv efter döden är intressant, riktigt cool. Dock är jag ingen forskare inom religion, men sådär är min uppfattning i alla fall.


Smile bitch cuz tears won't help!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Du är en mycket klok människa

2008-11-08 @ 18:36:26
URL: http://emjc.blogg.se/
Postat av: selmir

Okej , har du svårt för Islam , för att dom är emot homosexualitet då borde DU hata typ mer än halva världen för att dem flesta är emot homosexuella ,du vet inget om islams betydelse !

2008-11-08 @ 19:47:35
Postat av: Lea

Ville bara säga att alla ursprungliga religioner..alltså kristendomen, judendomen och Islam är emot homosexuella, så det är konstigt att du bara har svårt för just den religionen..? Bara för att vissa kristna har moderniserats så betyder det inte att homosexuella har blivit accepterade för det, titta t.ex. på katolicismen..man får inte ens använda preventivmedel.

Aja, fortsätt skriv och trevlig helg:)

2008-11-08 @ 20:00:39
Postat av: Ullis

Kristendomen tror också på ett liv efter döden, tex svenska kyrkan, livets ord & jehovas vittnen. :)

Budhismen i sig är inte heller någon direkt religon utan mer en "tro".

2008-11-08 @ 20:15:13
URL: http://pixlers.blogg.se/
Postat av: Dilsa

Kristentom är en av de religioner som också är väldigt emot den homosexuella frågan, eftersom kristna tror på "Adam och Eva".



Jag tror din uppfattning om Islam skulle förbättras om du läste Koranen, men frågan är då om du har ett intresse för det(?).



Själv är jag öppen för alla religioner, för trots allt så kommer det alltid finnas någon/några som kritiserar dig, trots deras tro, kön eller klass.



Glöm bara inte att det är vi människor som smutskastar andra religioner eller människor, genom att prata om det/dem utan att veta den sanna faktan.

2008-11-08 @ 20:29:52
Postat av: tara

åhh shit :O, är du verkligen från tunisien du ser lugnt ut som en iranie ju & det hörs väldigt mycket på ditt efternamn AAAAAKROOONTIIIIII :D, själv kommer jag från Iran! :)

2008-11-08 @ 21:00:39
Postat av: Malin Deilert

Jag tror faktiskt att kristendomen är mer strikt än vad islam är.. =P

2008-11-08 @ 21:00:56
URL: http://malindeilert.blogg.se/
Postat av: Reuter

fast man kan ju tro att du är en kosovoalban..

och bög på köpet... fifan

2008-11-08 @ 21:21:33
Postat av: Alyssa

vart från tunisien är du ifrån? :)

Min pappa är från lekef och hammamet, någonstans där eller? :)

2008-11-08 @ 22:03:23
URL: http://linesbyalyssa.blogg.se/
Postat av: selma

heej, haha jag är också från tuunisien!

JAG ÄÄLSKAR DIN BLOGG!

2008-11-08 @ 22:14:55
URL: http://selmam.blogg.se/
Postat av: nazlie

haha, vi vet att du försöker bli så populär som möjligt! Du gör som blondinbella, provecerar fram dina läsare! Men saken är den att Blondinbella intresserar oss.. även om det handlar om en liten smula.Men du? hahaha.. seriöst så läser jag din billiga blogg för att det är så jäkla synd om dig. Att du fortfarande kan yttra dig efter händelsen gör mig förvånad men jag lär ju inte bli det nästa gång, ellerhur amirgubben?

2008-11-08 @ 22:37:24
URL: http://nnaz.blogg.se/
Postat av: zerina

det är bara för att du inte vet mycket om Islam om du visste skulle ditt liv berikas så mycket mer. Allt trams med att man dödar homosexuella är ju inte religion utan kultur i landet. Isåfall skulle alla muslimska länder ha avrättning för homosexualitet. Men att det är fel tycker de flesta stora religioner och islam är sjult lik både kristendomen och judendomen eftersom båda sistnämnda är egentligen islam.

2008-11-08 @ 23:13:03
Postat av: En annan sorts muslim

hej.. gillar din blogg och dig jättemkt. skönt med ärliga personer som vågar säga vad de tycker å tänker. Ville bara påpeka en sak. Jag kommer från ett "mislimskt land" och jag e muslim. Har dock aldrig träffat någon i mitt land som har något emot homosexuella, och speciellt inte pga vår religion. Det har mer att göra med ett lands kultur vilket många kan blanda ihop. Därför har många dåliga fördomar om Islam.

Ha det bra !!!

2008-11-09 @ 00:53:43
Postat av: Katie

Tänkte bara säga att jag håller med dig i ditt inlägg, men samtidigt är det ju så att buddhister förespråkar ett liv utan nöjen, för det är så man uppnår Nirvana. Eller, man ska förstå att livet är ett lidande. Munkarna, och även många "civila" tar ju t.ex. avstånd från fester, bio, teater och restauranger just för att nöjen och lyckan den framkallar bara är tillfällig och förvillar en från ens riktiga mål: att leva som en sann människa och uppnå Nirvana, där man inte längre återföds utan blir fri från lidandet.

2008-11-09 @ 10:43:12
URL: http://kmolander.blogg.se/
Postat av: winchester

jag tycker att du inte riktigt vet nåt om islam bara för dem är i mot homosexuella, jag tycker inte att dem borde döda dem men jag tycker det ör onormalt gud gjorde inte adam och stephan han gjorde adam och eva lixom du borde tänka lite mer på islam alla går inte runt och dödar homosexuella

2008-11-09 @ 12:54:44
Postat av: Manne

Du borde ha rätt på faktan innan du yttrar dig. Eftersom du låter så löjlig just nu.

2008-11-09 @ 16:30:53
Postat av: .......

tou go amir! håller med dig =)

2008-11-09 @ 17:16:18
Postat av: Nadje

Hmm jag kan förstå varför du tror som du tror men det är verkligen inte sant... Kristendomen är nog mer strikt än vad islam är, du blandar ihop kulturen och religonen. Det är många som gör det, alltså krsitendomen har lika mycket emot bögar som muslimer har! Det e bara så att i kristna länder är det något som kallas för demokrati och i de flesta muslimska länder ä det diktatur! Har du tänkt på att det kanske är just därför man behandlar människor på det viset som man gör i muslimska länder. Inte pga bara religonen utan också kulturen islam har ju inte sagt att man ska gå och döda bögar! Och det kan du faktist inte säga emot för jag själv är muslim och en vädligt troende en så jag vet mycket om min religion. Jag har verkligen emot dig vjag bryr mig knappast om att du är bög, men jag har lite svårt för att du anklagar islam när du nog inte alls kan mycket utan du baserar bara din fakta på det som händer i muslimska länder, och tro mig det som händer där är inte pga islam utan pga kultur.



Hoppas du tar åt dig iaf lite av det jag har sagt... du kan ju söka lite på nätet om islam och lära dig lite mer innan du går ut med något sånt =)

2008-11-12 @ 21:06:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0