på benen igen

Nu har jag vaknat igen, haha. Dethär var riktigt skönt, snacka om att jag är pigg nu. Dock har jag dregglat ner hela min arm så jag ska nog tvätta den, den luktar ju sååå fresch haha! Nejmen tänkte på en liten sak innan jag somna. Såhär ser min vardag ut:

Vaknar, bloggar, fixar mig, skolan, lektion(bloggar, lunch, lektion(bloggar), hem och blogga, in till stan och fika, hem och blogga/plugga/slappa, sova... Sedan är det samma visa igen när jag vaknar igen, man har sina rutiner. Om inte så jättelång tid kommer jag att ta studenten. Vilken tid ska jag vakna då? Vilka vänner kommer man fortsätta umgås med? Vad ska man hitta på om dagarna om man inte pluggar vidare och inte hittar ett jobb direkt?

Hela ens liv verkligen vänds upp och ner, och jag ljuger om jag säger att jag inte är rädd. Tänk dig att vakna dagen efter studenten, vad f*an ska man hitta på? Eller jofan, då ska jag torka upp spyan och sedan dra med någon polare till McDonalds och köpa en Big Tasty med trippel plusmeny, låter väll rätt så bra? Nejmen seriöst, studenten? Ush!!!

  
Jag kommer i alla fall inte att sluta med mina sexiga godmorgon bilder, haha.

Kommentarer
Postat av: Julia

Haha, jag vet, men har ju sina rutiner ;)

2008-09-25 @ 15:48:08
URL: http://jjuliiak.blogg.se/
Postat av: Anonym

kanske är trött på alla erbjudanden om gratissmink och gratiskläder och allt?

Men det finns faktist en sida som funkar!

http://www.pointshop.se/?ref=2090576



"Skapa ett konto, samla jättelätt ihop poäng, beställ något och få det heölt gratis hem i brevlådan"!

Och vet du vad, jag satt i ca: en halvtimme och svarade lite på frågor och besökte hemsidor, och fick ihop poäng till en godispåse, och hur smart är inte det? Då slipper man lägga ut pengar på det och får helt gratis godis mot att man svarar på några frågor! Skälvklart finns det andra grejjer att samla ihop till men då krävs mer poäng. Hur bra låter inte dethär!??!?

bli medlem här på: http://www.pointshop.se/?ref=2090576



Jag LOVAR att det funkar! :D



2008-09-25 @ 16:08:19
Postat av: Sara

Jag tycker också att det är obehagligt att jag ska ta studenten snart. Tänk om man förlorar kontakten med alla sina vänner och sitter själv instängd på sitt rum istället.

2008-09-25 @ 16:40:58
URL: http://saraochhennesvarld.blogg.se/
Postat av: Linda Hörman

Skön blogg :)

2008-09-25 @ 16:42:44
URL: http://itsmoi.blogg.se/
Postat av: Jenny

Dagen efter studenten är man så bakis så man håller på dö, haha. Sen blir de knepigt. Jag flyttade 130 mil till gbg o började plugga :P De är drygt att börja plugga direkt!

2008-09-25 @ 17:23:24
URL: http://jennyyk.blogg.se/
Postat av: Den där Manuela

du får se till att få betalt för bloggandet och syssla med det på heltid ;P

Postat av: Jonna

Att ta studenten var en skrämmande tanke

Ens trygghet - som skolan faktiskt varit i över 12 år - skulle försvinna och man skulle inte återvända efter sommaren.



Själv var jag väldigt tanksprid månaden innan jag skulle ta studenten i somras, då alla lektioner började ta slut och man fick känslan av att allt började närma sig slutet. Rädslan kom över mig och jag började verkligen fundera på vad jag vill göra med mitt liv.



Börja tänka ett steg längre redan nu, vad du vill göra med ditt liv.

Om du vill plugga vidare till hösten eller om du vill ta ett år och jobba, resa och skaffa dig erfarenheter.



Dina vänner kommer alltid finnas där, även om ni tar studenten och vissa flyttar.

Jag flyttade själv 54 mil upp till Stockholm, men mina vänner har jag fortfarande kvar därnere, och de vet att jag finns här uppe.

Ha dock inte haft möjlighet att få upp dem än, då det varit mycket omställningar med jobb och dyl. men det kommer =)



Glöm bara inte att du ska följa ditt hjärta, följa dina drömmar och ge aldrig upp även om det känns som att världen är upp och ner...

...och njut av studenten, det är något du får uppleva en gång i livet och det är verkligen ett minne för livet!

2008-09-25 @ 17:32:55
URL: http://jonna.blogg.se/
Postat av: Caroline Elisabeth

Jadu Amir, här har du mig. Jag tog studenten 6 juni i år. Jag sitter fortfarande här arbetslös och med tusen frågor om mitt liv i huvudet. Det är ju så förbaskat svårt att få ett jobb! Så de tankarna du har nu.. försök planera måste jag säga.. :/ Kram Kram // Caroline Elisabeth

2008-09-26 @ 17:01:14
URL: http://www.metrobloggen.se/carrobarros

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0