borde inte vara problem

Jag har läst att Gay-pride nu firas i Sarajevo, samtidigt som ramadan pågår. Detta har tydligen fått publicitet då det står i ramadan att homosexuella handlingarna betraktas som synder. Så mycket som folk anpassat sig efter muslimer borde de kunna acceptera tillbaka. T.ex. så har vi här i Sverige byggt massa stora moskéer som vi egentligen skulle kunna göra bostäder av och hjälpa de hemlösa, vi köper in extra mat i skolorna åt dom när vi egentligen skulle kunna lägga pengarna på att allmänt öka kvalitén på skolmaten. Det är massor med saker vi gör, för att vi är snälla, för att få muslimerna (bland annat) att trivas i samhället vilket vi såklart vill. Ska de då ha rätten att bli upprörda för att gay-pride firas samtidigt som de har ramadan?

Bli inte tokiga nu utan läs vad jag faktist skriver. Jag har inte skrivit att vi ska ta bort moskéerna eller den maten som vi erbjuder muslimer i skolan. Jag tog bara detta som exempel, exempel på att vi accepterar dom, vilket jag tycker är en självklarhet att vi ska göra.

Om det nu bara är ett av dessa "event" som får pågå samtidigt så är väll självklarheten att det blir gay-pride då? Ramadan handlar om tro, pride handlar om stolthet över sig själv. Vilket är viktigast? Självklart att folk ska kunna stå för de dom är. Själv tycker jag självklart att både ramadan och pride ska kunna pågå samtidigt utan problem.

Jag tror inte att det kommer att bli jämställt i samhället om vi inte lär oss att acceptera varandra. Muslimerna ska kunna acceptera att det är gay-pride samtidigt som de har ramadan, och vi HBT-personer som firar pride ska kunna acceptera att muslimerna har ramadan samtidigt. Det ska inte ens behöva tas upp att dessa 2 saker pågår samtidigt, det ska bara vara naturligt och att acceptera, för båda parter!

Jag hoppas att folk nu har förstått klart och tydligt att jag inte tar någons part. Jag säger inte att muslimerna eller HBT-personerna har rätt eller fel i denna fråga. Jag ger bara mina tankar om detta och säger faktist att jag önskar att båda parterna skulle kunna acceptera varandras handlingar. Får jag kommentarer nu som sist att jag inte accepterar muslimer och att jag är en korkad, tjock eller en äcklig bög så säger jag bara en sak, lär er att läsa allt! Och inte bara det ni själva vill.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Inget fyllemess från dej ännu?? ;)

2008-09-16 @ 12:00:53
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: nicole

sv: Ja jag märker att du lever :D jag tycker iaf att du är jätte duktig med din blogg! det krävs mycket för att våga och du är verkligen jätte modig.

2008-09-16 @ 12:07:58
URL: http://blondo.webblogg.se/
Postat av: Emma

jag håller faktiskt med dig. vi accepterar alltid och gör en massa saker för muslimer (bygger moskeer, skolmaten som du sa) men dem ska aldrig acceptera OSS. min kille är muslim och när jag träffar hans mormor måste jag ha på mig en slöja, men varför? dem får ha slöja om dem vill, det accepterar jag, det är deras kultur. men varför ska JAG ha slöja på mig? dem får väl acceptera MIN kultur och att vi lever annorlunda i sverige.

2008-09-16 @ 12:11:17
Postat av: Anonym

Du har så rätt! Båda måste gå halva vägen var!

2008-09-16 @ 12:11:52
Postat av: nicole

det är klart! är man duktig ska man ha beröm. För om man inte syns när man är duktig så kommer man antagligen inte fortsätta vara duktig. Och jag tror du underlättar föra många genom att skriva det du skriver.

2008-09-16 @ 12:12:50
URL: http://blondo.webblogg.se/
Postat av: Natalia

Jag tycker att när man har kommit till ett samhälle ska man bara acceptera hur det samhället är. Visst kan det ske ändringar för ens egen religion som i det här fallet islam. Men mer än så ska de inte få ha rätt till att klaga över vad Sveriges samhälle väljer att göra. De har redan fått moskéer och islamska skolor osv. Vad händer om denna festival är samtidigt som ramadan. Det finns krista helgdagar också och kristna är lika emot hbt-personer som muslimer. Varför gör inte kristna uppror? Det är bara att acceptera det finns hbt-personer och de finns bland oss alla, där man minst anar också!

2008-09-16 @ 12:19:32
URL: http://chocolait.blogg.se/
Postat av: Fayya

Okej... ni? vadå maten som "ni" erbjuder du är blatte själv de är du som blir erbjuden och moskén som byggs började med att muslimerna sparade EGNA pengar sedan har kommunen själv valt att hjälpa till de var inte ens vi som bad dom de ..



Alla får ha sina åsikter, om muslimer tycker de fel så får de väl tycka de du kan inte förvänta dej att bli accepterad av varenda människa och de kan inte muslimer heller och då är de bara att bita ihop o gå vidare.



Du kan inte ens jämföra ramadan o pride vi fastar (SOM BY THE WAY ÄR FÖR ATT VI VILL HA FÖRSTÅELSE FÖR DE FATTIGA SOM INTE FÅR ÄTA SÅ DU HAR DUBBELMORAL OM DU HAR MEDLIDNAD TILL DE FATTIGA MEN HAR NÅT EMOT RAMADAN) vi gör de i tystnad vi skriker inte eller har en festival som stör andra :)



Diggar dej o har inget emot dej tvärtom älskar din blogg men ha inte fördomar mot muslimer o säg inte saker om du inte vet vad du själv pratar om :) pussen

2008-09-16 @ 12:22:56
URL: http://fayyaochmaddes.blogg.se/
Postat av: nicole

det är ju helt fantastiskt. Jag önskar jag kunde göra något viktig med min blogg :D du är ju faktiskt viktig för många, många andra är ju bara onödiga som skriver om sitt liv och inte hjälper på samma sätt som din blogg. Ja jag tycker iaf att du är bäst och även fast jag inte är gay så kommer din blogg alltid vara min favorit blogg.

2008-09-16 @ 12:28:39
URL: http://blondo.webblogg.se/
Postat av: Linda

jag var i jerusalem i juni. Hamnade mitt i Gaypride. Så även på ett sådant ställe som Jerusalem som är extremt heligt så finns gaypride. Kan inte säga att alla gillade det. Men gruppen som stöttade Gaypride var väldigt mycket större än den som protesterade. Vi andra respekterar troendes viljor och krav då ska dom faan acceptera att det finns homosexuella.

Mer gaypride till folket!

2008-09-16 @ 12:29:19
URL: http://lindaforsa.blogg.se/
Postat av: Maximillian Witt

Fyfan vilken jävla fettis du är. Du ser dig precis som en svensk, vilket det inte är fel på det iofs. Men svenska skolan ger även dig mat som en gång i tiden invandrat hit. Att du inte ser "skillnaden" mellan dig och andra "invandrare" är bara så tragisk. Kom ihåg att du alltid är en som invandrat hit och hur mycket än du vill så kommer du aldrig att kunna bli svensk. Håller med dig helt att man ska gå halva vägen var, men att du anser dig vara "finare" än alla andra som invandrat hit är bara så sorgligt. Var stolt över den du är, din ursprung och din läggning. Men klanka fan inte på på vårt lands fantastiska mångkulturalitet. Skäms!

2008-09-16 @ 12:37:04
Postat av: .

är själv från iran och håller heeelt med. i slutet handlar allt om RESPEKT, att kanske inte alltid förstå men att respektera varandra. något många måste lära sig

2008-09-16 @ 12:48:31
Postat av: Jeanny DLC

hej hej.



Har du lust att ge 2 sekunder och klicka på mobilen i min blogg :$

2008-09-16 @ 12:49:29
URL: http://jeannydelacruz.blogg.se/
Postat av: Jajja

Håller med dig totalt! :D

2008-09-16 @ 12:59:46
URL: http://citticat.blogg.se/
Postat av: Natteli

Bra skrivet! :) Riktigt bra skrivet!

2008-09-16 @ 13:07:51
URL: http://flugovalpen.blogg.se/
Postat av: Mrs_A

Du har kanske en poäng i att det ska vara ömsesidig respekt från de båda parterna som är inblandade. Men för att även kunna förstå den ena parten (muslimerna) så måste du även sätta dig in i deras situation. När det är ramadan så är det mycket som är känsligt, det är en väldigt speciell tid för de som är praktiserande muslimer, och som infaller en viss tid varje år.



Att fira pride kan man göra varje dag av hela året right? Om de homosexuella ska ha en parad så är även det helt ok. Men både du och jag vet hur det går till på dessa Pride-parader. Om vi tar den svenska som exempel, så skulle jag om jag hade barn aldrig i livet ta med dom på stan under denna parad. Den är inte längre bara "lite" snuskig, den är ju helt och hållet icke barnvänlig. För inte kan jag på något sätt se hur man visar sin stolthet i att vara gay genom att ha dildon som man leker med, visar i princip hela paketet, och genomför fejkade samlag mitt framför tusentals människor.



Då känner många att det verkligen har gått för långt, det är inte längre en pride-parad utan en lång sex-orgie-parad.



Så där har du nu orsaken till varför de vill hålla det borta på en sådan speciell tid för dem, med anledning av att det helt enkelt blivit groteskt. Nu vet jag inte hur paraden går till i Sarajevo, men eftersom du drar paraleller mellan sarajevo och sverige, så drar även jag sverige som exempel.



Och angående moskebyggandet och sådant så tycker jag att du uttrycker dig ganska klantigt, det är väl inte de homosexuella som bygger dessa och lagar specialmat åt muslimer i skolan? Då du utrycker dig på ett sådant sätt att de borde tillåta sådant borta i sarajevo, bara för att muslimer i sverige får mat i skolan? Det hänger helt enkelt inte ihop.

2008-09-16 @ 13:13:00
URL: http://emiracle.blogg.se/
Postat av: jannica

hoppas du får en bra dag , allt bra?

2008-09-16 @ 13:14:12
URL: http://blondinh.blogg.se/
Postat av: Merima.

Menar du att vi inte ska ha moskéeri Sverige? Så kristna ska ha kyrkor eftersom dem hjälper ju hemlösa.. inte! men vi muslimer ska inte ha moskéer. Dessutom bjuder vi hemlösa på mat när ramadan är avslutat, alla får komma och ta i moskéen, någonsin hört talas om slutat av ramadan, när man ger pengar och lammkött till fattiga i andra länder?

Fresten jag är inte det minsta emot homosexuella, tycker du är hur härlig som helst men det du skrev om moskéer var enligt mig fel. Ha de bra!

2008-09-16 @ 13:17:07
URL: http://trncic.blogg.se/
Postat av: Elle

Håller fullständigt med dig. Varför kan inte alla bara respektera varandra och låta varje person leva sitt liv som dom själva vill?

2008-09-16 @ 13:34:27
URL: http://ellebell86.blogg.se/
Postat av: Stjärnan

du har helt rätt, fortsätt som du gör..

2008-09-16 @ 14:01:00
URL: http://vagentillratt.blogg.se/
Postat av: Filip

Asså jag har tänkt på en grej, jag tycker att du är riktigt snygg. Jag undrar om du vill lära känna mig lite bättre för jag är ungefär som dig

Vi kanske kan höras de här är mitt nummer

073/906 97 97



Puss söt

2008-09-16 @ 14:09:01
Postat av: David

Bli vän med mig på facebook ;) du är söt



David Bravo heter jag



puss söt

2008-09-16 @ 14:10:14
Postat av: Sandra

Därför jag inte tycker om muslimer..Jag drar inte alla över en kant såklart, har kompisar som är det, men nästan alla andra jag träffat, har så jävla svårt för och acceptera andra männsikor som dom är, eller andras religioner. T.ex om man är kristen, så sitter dom o tuttar i en massa skit, om att kristendomen är si o så..BLÄ på sånt folk. Du är Sveriges sötaste bög, puss

2008-09-16 @ 14:18:47
Postat av: Sha svar till EMMA ^^

Ni pratar mycket om hur mycket NI gör för oss och så vidare, men så glömmer ni även nämna största invandrargruppen, Turkarna, som också är muslimer. Ni kanske vill ta reda på lite siffror för mkt dom gör för den svenska ekonomin och hur vi "muslimer" ger tillbaka till samhället i form av småföretagande osv. Tro mig, den delen vi kontribuerar med SYNS klart och tydligt!



Sedan att du måste ta på dig slöja är lite skumt, det är ingenting som säger att du måste ha på dig slöja när du träffar någon, oavsett ålder eller kön. Tvärtom så är det inför kvinnorna man brukar ta av sig slöjan.

2008-09-16 @ 14:20:09
Postat av: Sofia

Bra skrivet där!

2008-09-16 @ 14:27:49
URL: http://soffelull.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Halloj :)



Tänkte bara höra om din klass bokat studentskiva ännu?

Om inte - kontakta mig :)



/Pernilla

2008-09-16 @ 14:35:42
URL: http://pernillas.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Skönt att ha hittat din blogg ;=) Jag håller med dig.

2008-09-16 @ 14:36:38
URL: http://ellinoradolfsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

du har mycket rätt i det du skriver, jag tar heller ingen sida men blir muslimer accepterade borde dom kunna acceptera andra..

2008-09-16 @ 14:37:51
Postat av: ellen

riktigt bra inlägg! fortsätt att leverera på de sättet! /E

2008-09-16 @ 14:52:24
URL: http://aabochieboo.blogg.se/
Postat av: Felicia

Sv- Ajustdet, har du rätt i ;)

2008-09-16 @ 14:55:21
URL: http://fsvedberg.blogg.se/
Postat av: B R O W N S U G A R

Mycket bra skrivet! Varför ska inte dom kunna acceptera oss när vi accepterar dem? Jävla bra åsikt amir!

2008-09-16 @ 14:55:36
URL: http://brownsugar.blogg.se/
Postat av: julia

håller med dig helt och hållet :D bra skrivet! :)

2008-09-16 @ 14:56:16
URL: http://juliaenylen.blogg.se/
Postat av: maryam

Men asså att d alltid ska ha så jävla mycket fördomar om muslimer. Vi behöver moskeer för att kunna utföra våra böner etc. Varför sak vi få äta gris bara för att ni ska få bättre mat. Om svenska staten tillåter oss till sånt ska du fan ta och skita i det. Finns det någon mäniskodag?? neej varför fan ska det finnas någon jävla gay pride då?? Jag gillade din blogg och följde den men efter allt du kommer med så blir man bara äcklad av dig, av att du alltid ska ha så jävla mycket fördomar. håll dom för dig själv!!

2008-09-16 @ 15:06:17
Postat av: Anonym

Shit du tar upp skitsaker på din blogg

OCH du har faktist rätt.. du är en FUL, FET BÖG!

2008-09-16 @ 15:08:01
Postat av: en muslim

det du säger är 100% rätt! fortsätt så. då kanske folk börjar acceptera varandra.

2008-09-16 @ 15:13:44
Postat av: isabelle

Håller med dig! Din blogg är grym och o det är kul att du tar upp sånna här saker. Jag ska till Sthlm på torsdag och hoppas självklart på att få se dig på något Espresso house! ..så om någon stirrar, ge mig inte en sur blick, för jag är ett fan ;D

kram isabelle

2008-09-16 @ 15:15:50
Postat av: emilia

Håller med om att man ska acceptera båda sakerna.



När det gäller extra skolmat för muslimer så tycker jag att skolorna gör fel. Istället för att köpa in extra mat så kan de göra mer mat med nötkött och kyckling istället.

2008-09-16 @ 15:17:22
URL: http://emiliano.blogg.se/
Postat av: Isabella

Du har helt rätt! Håller med dig helt.

2008-09-16 @ 15:18:36
URL: http://cbella.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ok jag försår vad du menar men jag tycker inte man kan jämföra religion med homosexuallitet, Tycker homosexuallitet är ingen stor sak ok ni är axepterade ni ser inte straighta anorda nån jävla parad och hoppa omkring målade i string (vilket många gör på pride)



Läggs aldeles för mkt fokus på homosexuelle..vadå muslimer är emot homosar, i bilbeln står det att homosexuella skall stenas och kristen domen hatar homosexullitet.



Det känns som om muslimer har blivigt århundradets syndabock lite tråkigt att du är tvungen att hela tiden ta just dem som exempel.



Jag har INGET emot homosexuella och detta är din blogg du får skriva vad du vill men jag har ganska lite förståelse till varför Muslimer just nu svart målas..se det från deras sida



2008-09-16 @ 15:19:02
Postat av: rebecca

Väldigt bra skrivet! Tyvärr väldigt vanligt, att allt som är utanför "normen" i vårt samhälle är läskigt och måste ifrågasättas... Så sorgligt egentligen, att man inte kan visa andra människor respekt och acceptans!

2008-09-16 @ 15:34:18
URL: http://fruhemlig.blogg.se/
Postat av: robin fröström

Orka håll på att bry sig. Kan man inte bara låta HBT personer vara som alla andra :S

2008-09-16 @ 15:36:45
URL: http://www.stilrobin.com
Postat av: Ida

Bli medlem här och få gratis pressentkort från kicks, enkelt som sjutton ^^

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=121397



puss!

2008-09-16 @ 15:38:56
URL: http://idahoee.blogg.se/
Postat av: Izabelle

Så rätt så! Allt du skriver håller jag verkligen med om :)

2008-09-16 @ 15:44:59
Postat av: dina

emma, det där ska du inte skylla på islam, utan det e nog en korkad tradition som din killes släktingar har, förknippa inte allt du inte tycker om med Islam.

2008-09-16 @ 16:06:03
Postat av: jasmine

Håller med dig! Du skriver så klokt hihi =)

2008-09-16 @ 16:19:54
URL: http://jsmine.blogg.se/
Postat av: Mimi

:D.



Du har så rätt så rätt!

Kram

2008-09-16 @ 16:32:09
URL: http://exzon.blogg.se/
Postat av: mm

Du är inte specielt smart ifall du går ut med ett sånt här inlägg. Vad tänker du med igentligen..

Du tar för det första upp två riktiga dumma jämförelser och sedan försöker du få det att låta som om det har lika stor roll. Ramadan sker en månad om året, det är en helig månad och under den månad så vill alla muslimer ha lite extra frid så man kan praktisera sin religion utan att bli störd osv.. Pride festivalen behöver inte vara samtidigt som Ramadan om de som har arangemanget vet att enligt Islam så är det fel att vara bög.. va stolt över vad du är, va vad du vill men varför visa upp de för folk som anser det är fel, dom anser det är fel så varför ska då bögarna gå och ha den där pride festivalen där bara för att reta upp muslimerna.. Du som är bög borde väl veta något om fördomar men my god du framstår som en jävla idiot i varje inlägg där du försöker ta ställning i olika frågor. Jag tkr ärligt talat synd om din farsa som är uppvuxen i ett islamiskt land och sedan får en son som dig..

2008-09-16 @ 16:38:16
Postat av: Behövs inte !!

asså amir jävla bög tjokis..... vad är det med dig vrf skriver du såå .. du menar att muslimer tiggar från dig jävla bög eller??? eller tror du att det är sverige som har planerat att bygga moskér nee din äckliga feta tjockis..... vi är fan rikare än er så säg inget okej ! eller du du är visst också muslim så säg inget !!! asså hur faaan vågar du skriva så ... eller hur vågar du visa dina bilder du är ju fan så fet att du ens inte skämmer ut dig banta dig istället innan du har gay bloggen och säg inte att jag inte läst för att jag kan läsa bättre än dig ok och jag har läst exakt hela ... !! och vad är bög pride eller vad de nu heter alla bögar slickar min röv !!:!

2008-09-16 @ 16:40:26
URL: http://trickirina
Postat av: ANNAPÄÄN

håller fan med dig

2008-09-16 @ 17:00:45
URL: http://anaba.blogg.se/
Postat av: Anonym

grejen är den, att som du nämnde så var det gay pride i sarajevo, och INTE i sverige just nu. sarajevo har inte gjort något för att bögar ska "förtjäna" sin pride festival (syftar på det du säger: vi ger dem så mycket, de ska ge något tillbaka) men detta handlar om ett helt annat land, som har en stark tro, som är religiösa som går efter sin relion, och i sarajveo bor det säkert 80 % muslimer, och de ska då anpassas efter det samhället. lägg ner snacket om allt detta, det är sarajevos rätt som land att inte gilla läget, och att vi i sverige ger mycket till muslimer har ingen ting med detta att göra. går vi straighta runt och skriker, gapar och provicerar andra? och säg inte att detta är ett "måste" för att bögar ska accepteras, vill ni accepteras, bete er normalt! va bögar, men gör inte en så stor grej utav det!

2008-09-16 @ 17:09:31
Postat av: sanibo

Så så jävla rätt.

2008-09-16 @ 17:16:56
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: salimaaaaaa

Oh, sarajevo mitt hemlands huvudstad! haha. Det jag tänkte säga var att med tanke på att bosnien är ett land med majoritet på muslimer så kanske man borde ta pride under någon annan månad än ramadan månaden. Visserligen är Sarajevo en mångkulturell stad, men iaf.

2008-09-16 @ 17:24:44
URL: http://sallylima.blogg.se/
Postat av: jenny

håller med dig fan!

2008-09-16 @ 17:37:28
URL: http://jnyyy.blogg.se/
Postat av: Anonym

ville bara säga att emma alla muslim bär inte slöja sj e ja muslim åå har bara använ de en eller två ggr i mitt liv åå då va de när vi gick in i en moskeé. alla muslimer e olika åå alla acepterar olika kulturer på olika sätt sj spelar de ingen roll för meej vilken kultur man kommer ifrån, vilken hudfärg eller sexuallitet man har alla e lika mkt värda. till deej amir så vet du nog redan att den muslimska tron är mkt gamaldax utav seej samma gäller dom andra även kristendomen tror inte att påven skulle va så glad om man hade pride festivalen på jesus "födelsedag" eller nåt liknande, men visst e alla lika mkt värda och de ligger nåt i vad du skrev men du får aceptera att inom islam (åå alla andra religioner faktist) så håller man starkt om sin tro. att man flyttar på pride festivalen lite gör nog inte så mkt budskapet finns ju kvar men ramadan e redan förbestämmt.... (vill inte låta som nån galen muslim nu eftersom ja inte ens e troende btw så kommer faktist ifrån bosnien :P )

2008-09-16 @ 17:38:35
Postat av: Anonym

tävling i bloggen!!!! <3

2008-09-16 @ 17:39:31
URL: http://itismethatisher.blogg.se/
Postat av: Victoria

Du har så rätt, kloka argumenteringar.

2008-09-16 @ 17:44:51
URL: http://secretsofvictoria.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag kommer från sarajevo och där är de flsta muslimer såklaaart att bögarna borde respektera vår religion att vi tycker det är fel med homosexualitet det är något man tror på, flytta den jävla festivalen vid ngn annan tidpunkt varför störa oss med sin dumhet :) ?

2008-09-16 @ 17:45:00
URL: http://zeriina.blogg.se/
Postat av: sanna

klokt

2008-09-16 @ 17:45:23
URL: http://sannaknows.blogg.se/
Postat av: Solina

du har så rätt, håller med dig ;).

2008-09-16 @ 17:54:18
URL: http://solina.devote.se
Postat av: HAHAHAH

HERREGUD amir att du ens vågar skriva en sånn här sak ? skäms du inte seriöst ? HAHAHA shiiit , muslimernas mat är precis lika dyr i skolorna som eran , muslimerna betalar skatt precis som alla andra för att få mat i skolan , vegetarianer betalar också skatt så dom har rätt till mat i skolan , veganer laktos allergiker och en massa annat , så som nån innan mej skrev : Under gay pride paraden eller vad fan det är brukar folk nästan gå runt nakna ge varann oral sex har sett bevis på det i olika tidningar , svenska kyrkor är precis lika mycket emot det så som islam är , homosexualitet :)



Jag har inte hört att folk har protesterat i Sarajevo angående det , och belive me har större kontakt med bosnien än du och folk som är från bosnien .



KLANKA INTE NER PÅ EN RELIGION ! DU HÄRSTAMMAR FRÅN ISLAM DIN SLÄKT ÄR INOM ISLAM FÖR FAN ! SKÄMS SKÄMS SKÄMS !

2008-09-16 @ 17:55:01
Postat av: Anonym

svar; hahaha ska vi flytta på ramadan menar du?

det finns ingen logik i det, varför just under denna månad? så svårt kan det inte vara och flytta fram det.. men dom håller på och försöker förbjuda det så förhoppningsvis kanske dom lyckas med det :) om inte så kommer det vara massa demonstrationer och tro mig det kommer inte att sluta lyckligt för de homosexuella bara bättre för dom och flytta på det. Och förresten så stör dom inte bara muslimerna utan också ortodoxa och katoliker vf tog du inte upp det?

2008-09-16 @ 18:02:17
URL: http://zeriina.blogg.se/
Postat av: ♥JuJu♥

Förstår inte hur du kan jämföra något sådant med ramadan, när de handlar om två helt olika saker. Den ena religion, den andra om något som är helt tabu.





Jag tycker att det är fult att ha en gay-pride under ramadan, men Sarajevo e la inget muslimskt land? Så där kan man ju inte säga att de inte ska ha de under ramadan.





Sen tycker jag att dina exempel är löljliga, jag vet att det bara är exempel.. Men förstår ändå inte hur du tänker. Vad är skillnaden mellan nöt och griskött? Skulle det kosta mindre om de åt griskött(som jag btw vet att många kristna och andra människor tycker smakar väldigt illa)?





Har du tänkkt på att muslimer arbetar och betalar skatt precis som vilken människa som helst? Och hur många moskéer finns det egentligen? Varför inte ta bort alla gay-barer och bygga hem åt de hemlösa?

2008-09-16 @ 18:10:45
URL: http://shesmiles.blogg.se/
Postat av: JL

Det där har jag diskuterat många gånger men då om att äktenskap ingås av två stycken av lika kön. Jag har inget alls emot HBT-personer och tycker att alla ska få göra som dom vill. Men samtidigt tycker jag inte att vi kan ändra på en religion. Varesig det gäller bröllop eller gaypride under Ramadan. Jag är ju kristen, jag är med i svenska kyrkan, men jag sätter inte min fot i kyrkan om det inte är absolut nödvändigt. Men jul, det firar jag och då inte av religiös anledning. Samma är det mer Muslimer. Dom flesta är som mig, går inte i kyrkan, ber inte som vi tror att dom gör.

Men dom som tror blir självklart upprörda, och det måste man också ta hänsyn till. Olika perspektiv. Tänk att du har en bok och allt i den är du uppfostrad efter att följa, sen händer det något sånt här under eran högtid. DU som troende kan inte göra något annat än protestera. Det måste dom också få göra. Får HBT-personer säga sin sak, måste muslimerna få säga sin.

Däremot så förstår jag ditt resonemang, men jag ber dig tänka lite längre.

2008-09-16 @ 18:12:22
URL: http://jagsugeravbananer.blogg.se/
Postat av: Anonym

man kan inte flytta på ramadan! hur udm är du?

2008-09-16 @ 18:13:38
URL: http://zeriina.blogg.se/
Postat av: Hannah

Okej, du har helt rätt vi måste respektera varandra.



Men en fråga, Varför ska "NI" behöva accptera att skolan inte serverar gris kött till muslimer?

Det är ju inte erat val, det är en rättighet vi har. Och varför ska "NI" accptera att det det

finns moskeer i svergie? Vi samlar ihop egnar pengar och skapar egna moskeer med hjälp av komunen! Vi behöver inte folkets tillstånd, vi har ju statens.



Då kan ju vi säga att vi Måste accptera att det finns kyrkor i detta land (även om Sverige är ett kristet land) Det är inte något man måste accptera det är något man måste leva med.



Älskar diin blogg verkligen, men varför har du alltid fördomar om Islam.. Menar inte att du inte får säga vad du tycker men, asså du får ju tycka islam är skit. Men snälla du behöver inte trakka ner oss med att säga att ex. dom som fastar är korkade för att dom proppar i sig mat på kvällen. (det sa du på förra inlägget om Islam)



Dela göra med dig dina åsikter men snälla, TRAKKA INTE NER OSS. Menar inte så mycket om detta inlägg när jag säger att du trakkar ner oss, pratar snarare om det förra.

2008-09-16 @ 18:15:02
Postat av: hjärndöd

Men din tjockis kickers... !!!



Har inte du hajjat att den islamistiska tron inte tillåter homosexuallitet och så är det bara, man kan inte bara börja acceptera saker och ting, när det inte är OK enligt deras tro !



dessutom borde ju du vara mer påläst ang. detta.



Du är väl själv arab och musse?!

2008-09-16 @ 18:22:44
Postat av: tk

Utifrån inlägget; Jag har förstått att Amir är muslim/härstammar från muslimerna, och att folk är upprörda över det faktum att han skrivit en negativ text om muslimerna. Men, jag tror att Amir i själva verket valde att skriva utifrån sin homosexuallitet och jag kan tänka mig att han har all respekt för muslimer.

Hela grejen handlar om respekt rakt igenom. Jag menar, folk blir super mega arga på Amir som uttalar sig negativt om muslimer, och de skriver rätt taskiga saker till honom. De kräver respekt men ger ingen till Amir...? är inte det lite dubbelmoral?



Sen kom igen, att lägga pride på ramadan är väll kanske inte helt genomtänkt (som tanken om att ge Hitler Nobels fredspris...), men nu när det skedde ska man inte respektera andra? Alla de som krävde att alla Homosexuella och Pride skulle respektera muslimerna och Ramadan borde tänka efter att just de skulle respektera Homosexuella och Pride.

Genom att kräva respekt måste man också ge respekt och det tycker jag ingen riktigt ser..



Många talar om personers rättigheter, men aldrig om dess skyldigheter....

2008-09-16 @ 18:25:27
URL: http://tovekluge.blogg.se/
Postat av: ♥JuJu♥

Svar: Va? Vilken värld lever du i? Det anses väldigt tabu, men du kanske inte tycker det, whatever, det var inte vad jag ville få ut av min kommentar.



Det är ju uppenbart att du skriver såhär för att provocera folk..

2008-09-16 @ 18:28:58
URL: http://shesmiles.blogg.se/
Postat av: Anonym

SVERIGE BETALAR INTE ETT ENDA JÄVLA ÖRE TILL MOSKÉE I SVERIGE, DET GÖT MUSLIMERNA SJÄLVA !!!!!!!!!!!!!

TA REDA PÅ FAKTA INNAN DU SKRIVER NÄSTA GÅNG BABE ;)

2008-09-16 @ 18:32:09
Postat av: Anonym

Vafan gnäller ni om kyrkor i Sverige? Det är för fan ett kristet land!! Typiskt muslimer oxå att dom alltid ska komma o böla för någon har skrivit nått dom inte tycker om, specc om Islam. men ert jävla snack om Kristna då?? Att vi skulle va smutsiga för vi äter griskött, snälla väx fuckin muzlims! lär er acceptera att det finns andra människor här i världen o inte bara ni.. o förbjud slöjer här i sverige tack :) så fint malmö skulle varit då :) låt en människa få va en människa, o kom inte o säg att det är en rättighet muslimer har, med slöjor. Nästan alla muslimer är tvingade att bära slöjor, men påstår att dom väljer d sj..skitsnack!

2008-09-16 @ 18:33:51
Postat av: Anonym

Förresten Amir, ta inte åt dig va dom skriver. :) Dom tål verkligen inte andras åsikter som ja nämde i mitt tidigare inlägg! puzzzzz gay!

2008-09-16 @ 18:35:00
Postat av: Mona

Jo, jo. Jag förstår hur du tänker, men du uttryckte ditt exempel lite fel, det blev fel hlt enkelt!Du fick det att verka negatvit, fast att du kanske inte ville det! ... Förstå du :)?

2008-09-16 @ 19:07:19
URL: http://monass.blogg.se/
Postat av: Erika

Ärligt talat, jag håller med om allt som Amir skrivit. Ni som fortfarande inte fattar kan fan sluta att skumma texten och ta till er allt.

Blir så irretarad på er om inte kan läsa ordentligt innan ni skriver idiotiska kommentarer !

2008-09-16 @ 19:13:56
Postat av: Laura

MRSA SKREV DET BÄSTA! HÅLLER MED DIG TILL 100% MRSA SKREV DET BÄSTA! HÅLLER MED DIG TILL 100% MRSA SKREV DET BÄSTA! HÅLLER MED DIG TILL 100% MRSA SKREV DET BÄSTA! HÅLLER MED DIG TILL 100%

2008-09-16 @ 19:15:17
Postat av: malunn

Sjukt att folk ska behöva hävda sig genom att skriva "jävla bög" och massa kränkande saker bara för att du vill få ut en åsikt.



Det var ju inget i texten som var negativt riktat till muslimer utan såvitt jag förstog det tog du det bara som ett exempel för att visa att man faktiskt måste acceptera folk av olika slag.



Och det är ju sant att sverige gör mycket för ex muslimer som dom egentligen inte skulle behöva, men gör det ändå för att få folk att känna sig hemma och känna sig respekterade. Dom skulle säkert haft svårare att respektera våran tro och oss om det varit tvärtom, tråkigt nog.



Tycker du har en väldigt bra blogg och finns inget konstigt med dina funderingar, du verkar vara en helskön kille! Att du sen är så stolt över din läggning tycker jag bara är underbart! Man ska bli accepterad som den man är, oavsett om man gillar tjejer eller killar :)



keep up the good work!

2008-09-16 @ 19:26:19
Postat av: adna

jag är också muslim, eller mina föräldrar är det (från bosnien) men asså ja tror inte på det ja tkr det är bra att du står för att du är homusexuell och skiter i vad alla andra muslimer tkr lr egentligen inte bara muslimer utan alla andra. Stå för det du tror och tkr.. Goo amir :)

2008-09-16 @ 19:42:08
URL: http://adnamrgiic.blogg.se/
Postat av: sara

jag tycker att du har totalt rätt, du ska inte ta åt dig av dom som kommenterar så där omoget. en sak jag tyckte inte passade in är det med t ex att dom får speciell mat i skolan osv, det har inte med saken att göra det är ju samma sak som en person som är laktos intolerant(stavning?) eller gluten, ska man börja ta upp att man köper in mat till dom istället för att sätta pengarna på nått annat. skolan ska kuna tillgodose eleven, men eleven ska också anpassa sig

ja ja jag kanske har krånglat till det lite men jag hoppas du förstår vad jag menar det är lite svårt att skriva vad man menar



Vill bara säga en sak till din blogg är skit bra keep up the good work!



Förlåt för en lång kommentar hehe:P

2008-09-16 @ 19:55:09
Postat av: Alma

FÖR DET FÖRSTA; RAMADAN ÄR EN HÖGTID, KURANEN ÄR VÅR HELIGA BOK. SÅ SÄG INTE "I RAMADAN STÅR DET", NÄR DU INTE VET NÅGONTING. LÄR DIG FÖRST VAD SOM ÄR VAD OCH SEDAN KAN DU SKRIVA.

För det andra; Alltså, vet du vart Sarajevo ligger? I Bosnien, som är ett muslimskt land, och i Sarajevo är majoriteten muslimer och i den staden kommer du att se de finaste moskeérna och religiösa människorna. Ramadan är något som inte kan flyttas hursomhelst, det kan du väl förstå? Det är ingen gala, utan en högtid, precis som jul, fast att Ramadan har olika tider. Det är lättare att flytta på en gayparad än på Ramadan, det kan du väl förstå? Klart många tar illa upp att det ska vara på Ramadan, det är en självklarhet. Kristna svenskar hade tagit illa upp om man hade haft gayparad vid jultiden, eftersom i kristendomen ser man homosexualitet som en synd, som i nästan alla religioner.

För det tredje; så hoppa inte på ett muslimskt land eller stad som Sarajevo, det har inget med Sverige att göra och då ska du inte heller blanda in saker och ting som att Sverige betalar för alla moskeér och bla bla bla. Det är muslimerna i Sverige som betalar in en viss summa pengar för att vi ska kunna ha moskeér, sen är det upp till kommunen om dem vill hjälpa till eller inte. Så snälla, prata inte när du inte vet hälften. Respektera andras religion, så kommer du att få respekten tillbaka. Alla är inte religiösa, men många är och dem som är det dem tar illa upp när du pratat sånt här strunt. Det kan såra de flesta. Och du speciellt, du har ett muslimskt namn och dina syskon har det och din pappa är muslim, du är till någon halv del muslim du själv, bara acceptera det.

2008-09-16 @ 20:00:01
Postat av: Merima

men då har jag väll missuppfattat dig för jag läääääste heeeela inlägget! fortfarande lite dubbelmoral över det hela tycker men ta inte illa upp, du har din åsikt och jag min. Hejdåw.

2008-09-16 @ 20:15:16
URL: http://trncic.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Haha det är så jävla kul att se alla dumma komentarer av korkade människor som inte läst texten ordentligt! Go , go Amir :)

2008-09-16 @ 21:02:06
URL: http://micies.blogg.se/
Postat av: NATRIUMHYDROXID

OM JAG BETALAR SKATT, OM MIN FAMILJ BETALAR SKATT SÅ BIDRAR VI TILL STADSKASSAN. dÄRMED HAR JAG, ELLER MINA BARN RÄTT TILL EN SKOLLUNCH. mIN SPECIALKOST ERSÄTTER "DEN VANLIGA KOSTEN JAG SKULLE FÅTT ISTÄLLET. samma jävla budget, samma jävla pengar.



Du är så jävla ignorant. Att lilla amir själv faktiskt tillhör en minoritet verkar inte ha gjort honom ödmjuk för fem öre.



istället för att sitta o platta håret på dina vänner, fan ta upp en bok. Läs och lär dig.



Sen kan du inte ta upp svenska muslimers möjligheter, och ställa dem mot väggen för saker som händer i jugoslavien någonstans. då kan du lika gärna stämpla oss alla som terrorister (vilket jag på fullaste allvar tror att du är kapabel till).



Varför har vi moske?....ja varför har vi kyrkor??....varför har vi syrianska/kurdiska/turkiska föreningar?? Varför kan vi inte dela in befolkningen i etniska grupper för att sedan dela in dem i olika grupper baserat på färgen på deras hy??...



VI LEVER I ETT MÅNGKULTURELLT SAMHÄLLE DITT JÄVLA AS. Om jag hjälper till att bygga upp ett sverige så ska jag även få ta del av det svenska samhället. Min tro ska inte stå i vägen för detta...







Det är som att säga



2008-09-16 @ 21:29:28
URL: http://natriumhydroxid.blogg.se/
Postat av: elma

2008-09-16 @ 22:17:59
Postat av: Anonym

Man märker verkligen att du är omogen och okunnig men ändå har för mycket åsikter, och har fått för mycket luft. de är skrattretande att se dig skriva om sådant när man vet själv att du inte har någon aning om vad du snackar om och värst är när folk håller med dig! De är osäkra människor som håller med andra för att de själva inte har en egen åsikt och dels för att de heller inte kan någonting.

Du är en sjukdom

2008-09-16 @ 22:19:30
Postat av: A.O

Jag tror att du vill bli framgångsrik(bloggmässigt) genom provocera folk (de troende först och främst)och det är därför du skriver om saker och ting som du vet kommer väcka allas uppmärksamhet

b.la genom kommentarer.Du är nog lite som besserwisser Kissie? Hur som helst, det tricket är redan känt så hitta på något nytt. Tjata gärna om Espresso House (föresten hur mycket tjänar du på det?), Britney S, dina Adidas tröjor, hårvax, dina bilder och hur gullig du tycker att du är! Mycket mer intressant, mer eller mindre =)

2008-09-16 @ 22:22:52
Postat av: A.O

Jag tror att du vill bli framgångsrik(bloggmässigt) genom provocera folk (de troende först och främst)och det är därför du skriver om saker och ting som du vet kommer väcka allas uppmärksamhet

b.la genom kommentarer.Du är nog lite som besserwisser Kissie? Hur som helst, det tricket är redan känt så hitta på något nytt. Tjata gärna om Espresso House (föresten hur mycket tjänar du på det?), Britney S, dina Adidas tröjor, hårvax, dina bilder och hur gullig du tycker att du är! Mycket mer intressant, mer eller mindre =)

2008-09-16 @ 22:23:13
Postat av: A.O

Jag tror att du vill bli framgångsrik(bloggmässigt) genom provocera folk (de troende först och främst)och det är därför du skriver om saker och ting som du vet kommer väcka allas uppmärksamhet

b.la genom kommentarer.Du är nog lite som besserwisser Kissie? Hur som helst, det tricket är redan känt så hitta på något nytt. Tjata gärna om Espresso House (föresten hur mycket tjänar du på det?), Britney S, dina Adidas tröjor, hårvax, dina bilder och hur gullig du tycker att du är! Mycket mer intressant, mer eller mindre =)

2008-09-16 @ 22:25:02
Postat av: elma

okej, lyssna på mig, verkligen LYSSNA - utan att välja det som du vill höra & sedan skriva massa tjafs om att kommentarerna är orätvisa m.m. För det första, varför har du sådan lust att hoppa på muslimerna hela tiden? Både i ett tidigare inlägg och nu - jag menar come on, om gay pride hade varit under juletid, pingst, påsk elr whatever, tror du inte att de kristna hade tyckt att det var minst lika opassande, eller? Religion har alltid funnits, det finns folk som ägna hela sitt liv åt sånt - men nej, bara för att homosexuella vill fira sin homosexualitet är det såklart viktigare, eller hur? Missförstå mig inte. Jag har absolut inget emot homosexuella på något sätt, men tycker ändå du borde se saker från andras perspektiv. Till exempel det här med maten och sådant. Vad föreslår du då? Vi äter ju inte griskött, ska vi leva på sallad eller svälta istället tycker du? Dessutom betalar vi vår del av skatten som går till skolor m.m vilket betyder att det är därifrån dom tar pengarna. Och ärligt talat, visst ska folk som är gay vara stolta & allt sånt, vi accepterar ju dom som dom är. Men detta handlar om respekt - något som du absolut tycks sakna för muslimer, islam elr vem som helst som tycker annorlunda än du. Varför skriver du aldrig något om kristna som är minst lika religösa? Varför tar du inte till dig det folk säger - deras åsikter är också viktiga, även om de inte tycker samma som du. Ta till dig vad vi muslimer har att säga om saken, och gör inte saker större än vad de är.

2008-09-16 @ 22:25:57
Postat av: Maria

Alma, varför ska Gayparaden flyttas?? Du pratar om respekt, vad är det för respekt????

Amir vill att de ska samsas, varför vill inte du det???

2008-09-16 @ 22:33:07
Postat av: melissa

så jäkla bra sagt! jag tycker PRECIS som du!! tycker också att såklart vi här i norden ska ta emot flyktingar o de e sjukt bra att dom får jobb o allting här,men inte FAN ska vi behöva ändra VÅRA vanor och kultur för deras skull! är från finland och här gick det så långt att muslimer började klaga på att man firade kristen jul i daghemmen,det var "kränkande" och "fel" mot deras barn..alltså...whaaattt....?? så vi skulle måsta sluta fira jul i vårt eget land för att det stör muslimerna? vi säger inte heller något om just t.ex ramadan..dessutom har jag aldrig förstått hur en religion (muslim el vilken annan som helst) kan vara emot homosexualitet,all kärlek borde väl vara accepterad och vacker enligt vilken gud som helst?

2008-09-16 @ 22:59:14
Postat av: Bosnien<3

Bara så att du vet så har nu bosnien stoppat GAY-pride, och fifan vad skönt att höra efter att man läst vad du hade att säga..

Mannen tänk lite nästa gång på vad du skriver...

2008-09-16 @ 23:01:02
URL: http://www.BHFanaticos.com
Postat av: Alma

För det första; Håller med Elma totalt, too bosanko :)

Maria; Ramadan är en högtid, precis som jul. Det är inte någon soffa som man kan flytta på hur som helst, men gayparaden kan man ändra datum på, förstår du? Religion och Islam har funnits i tusentals år, det har inte gayparaden. Och religion går före, för många, än andra aktiviteter. Ramadan är något som har funnits i tusentals år och under den månaden ska man inte ha sexuell kontakt, svära, dricka m.m. Varför ska dem som fastar behöva kolla på halvnakna människor som dricker? Varför ska man ha gayparaden just under den månaden, när man vet att det är Ramadan? DET är respektlöst. Jag har läst artikeln och man vill ha paraden den 24 sept., varför inte ha den den femte oktober istället? Efter Ramadan och Bajram? Varför förstöra för dem som fastar och vill vara rena under den månaden? Man kan flytta på gayparaden, men inte på Ramadan. Förstår du vad jag menar nu? Jag är muslim och jag har inget emot homosexuella. Dom blir nedtryckta för att dom är homosexuella och jag blir nedtryckt för att jag är muslim... Jag förstår dem. Men det är fult av Amir att trycka ner andra när han själv borde veta hur det känns. Jag menar, låt dem ha sin parad, jag har ingenting emot det. Men den paraden kommer aldrig att ske, för att för en gångs skull så är alla Bosniens politiker överens om att man inte ska ha det, och dom kommer att få sin vilja, tro mig. För att summera det; Religion är religion och kommer alltid och borde alltid komma i första hand än parader som man kan flytta datum på. Man ska i första hand respektera religion. Tycker jag iaf, andra har sina åsikter.

2008-09-16 @ 23:09:49
Postat av: erica

<3 din blogg & dina åsikter.



rätt kul att du får påhopp för saker som du inte skrivit i inlägget ens. och folk som säger att du ska hålla dina åsikter för dig själv? haha, det är galet alltså. det är ju din blogg och där måste du ju kunna skriva vad du vill. passar det inte så behöver dom ju inte läsa din blogg. om man nu ska inte tycker om bögar och kommenterar elakt om dom, varför klickar man då in på en blogg som heter gaybloggen? sinnessjukt enligt mig.



fortsätt med det du håller på med. i like it!

2008-09-16 @ 23:11:08
Postat av: hshshs

Alltså seriöst Amir, sluta skriv om muslimer helatiden, man vte aldrig tänk om någon från al-qaida ser det här inlägget, då blir det nog synd om dig. Jag föreslår att du fortsätter och skriver om espresso house och dina faghagvänner. SLUTA LEK SMART, DU SKÄMMER BARA UT DIG SJÄLV OCH DU ÄR INTE SÖT HUR MYCKET DU EN INTALR DIG SJÄLV SÅ ÄR DU INTE DET, FÖR DET FÖRSTA SÅ SKULLE DU KUNNA BEHÖVA FÖRLORA NÅGRA KILON; SLUTA NOPPA ÖGONBRYNEN OCH SLUTA HA PÅ DIG THEJKLÄDER. OM JAG VORE BÖG FYFASIKEN VAD JAG HADE SKÄMTS ÖVER DIG.

2008-09-17 @ 00:30:13
Postat av: Mia

Du har rätt i en del du skriver men samtidigt, jag är från Bosnien, situatinen där ser HELT annorlunda ut än vad den gör här i Sverige. Självklart ska "vi" ha respekt för HBT personen MEN att jämföra det med skolmat & moskeér var nog lite klantigt då 1. skolbarnen i Bosnien får inte ens lunch i skolan utan köper själva. 2. Moskeér bygger muslimerna i landet själva!



men som sagt, förstår vart du vill komma men det kanske är smidigt att läsa på lite om själva landet innan!

2008-09-17 @ 01:15:27
URL: http://mypaperheart.blogg.se/
Postat av: Lydia

jag tänker som dig ;D

2008-09-17 @ 13:28:56
URL: http://hejlydia.blogg.se/
Postat av: trött på amir-jävel-bögen

din jävla asshole! hur fane vågar du skriva om muslimernas tro och högtid-Ramadan? islam är bäst och likaså ramadan. Ta upp ditt feta arsle ur stolen och börja studera snuskapa!- ditt inlägg skriker noll komma noll vad gäller kunskap. du är gående sjukdom som sprider smitta, du borde inte finnas.

muslimerna är 1000ggr rikare än dig jävla idiot som äter mammas hemlagade mat och tror espresso house är kungahuset, fan asså skit på dej! sådana som du får mig att spy, uscch. inte behöver vi respektera alla bögar, å-nej, de borde inte ens finnas eftersom dt är en synd och sjukdom. gay-pride blablabla whateva är nonsen! stolthet åt muslimerna, peace!

2008-09-17 @ 15:46:56
Postat av: Arnela

Amir! Jag förstår dig fullt ut och jag hade hållit med dig i vanliga fall, men du förstår inte riktigt läget i Sarajevo (och resten av Balkan för den delen). Jag, som bosnisk muslim, har ingenting emot Pridefestivalen, HBT-personer what so ever, men denna Pridefestival arrangeras av ren provokation av extrema serber/kroater i Bosnien. Som du kanske vet så har det varit krig i Balkan för ca 15 år sedan och vissa människor där nere är inte fullt normala. De gör allt för att provocera och skapa spänningar mellan de etniska grupperna. Människorna där nere är inte (eller ja, det finns ju alltid mer eller mindre undantag) emot själva festivalen, utan emot den provokation andra folkgrupper försöker skapa.

Men detta är också något media inte tar upp av någon "konstig" anledning så de flesta vet inte hela sanningen.



P.S. Din blogg är grym ;)

2008-09-17 @ 16:58:18
Postat av: Linda

har läst hela ditt inlägg å läst de flesta komentarer å tycker detta är tragiskt!!! jag förstår precis va du menar med ditt inlägg, och kan också förstå många som svarat genom komentarer.

men att NI som skriver BÖGJÄVEL OSV hur kan ni med? om ni nu har dessa åsikter va i hela friden gör ni på denna bloggen då? det är ju som att be om att hitta ett inlägg ni tycker är fel å sen kunna få utlopp för erat hat/åsikter mot homosexuella?!lägg av! att komma med rimliga argument å åsikter är en sak men att kasta skit på någon som säger vad han tycker, det är fel! han har sina åsikter ni har era men det finns EN skillan! HAR HAN KALLAT ER MUSLIM JÄVLAR ELLER FETA?? om inte ,vad ger er då rätten att kalla honom bögjävel osv? det är detta som jag tror det hela egentligen handlar om..att visa RESPEKT.som amir skrev om i inlägget! mina åsikter min komentar..står för allt å är stolt över detta. det är något ingen kan ta ifrån mig!

och du vännen...fortsätt skriv! jag e en av de som uppskattar din blogg på riktigt!

2008-09-17 @ 17:00:47
Postat av: V

Men åååh, vissa läser fortfarande inte. Han har INTE sagt att man ska ta bort moskéer eller sluta fira ramadan. Han har inte ENS nämnt det, vad är det ni inte förstår? Han vill bara att alla ska kunna acceptera varandras religioner och festivaler utan att det ska behöva bli värsta kaoset. Är det så fel med fred?

2008-09-17 @ 18:51:56
Postat av: CRED

KILLEN STÅ PÅ DIG! Jag tror inte att dina läsare har förstått hur mycket mod det krävs av dig att på ett öppet sätt gå ut och prata om sådana ämnen som du gör. ALL CRED TILL DIG! du kommer gå långt..



och tänk så här, att folk orkar kommentera betyder att det är väldigt många som läser din blogg vilket i slutändan enbart gynnar dig! snart kanske du är en av "topp bloggarna". Så fortsätt att skriva provocerade inlägg, folk verkar ändå inte ha koll på vad dem pratar om.



//Elitidrottare, Gay, muslim, fast inte lika modig som du!

2008-09-17 @ 21:55:01
Postat av: edita

Hej Amir!



asså ok,d hela med pride å så..visst. grejen jag stör mej på i allt det här är hur du skriver att kristna accepterar muslimer så vi borde acceptera dem. alltså har du läst historia? vet du vad som hände på Balkan för 13 år sedan?

muslimer blev slaktade pga sin religion! de blev INTE accepterade! vad säger man inte allt om muslimer idag?? folk är ju nästan fan rädda för oss(e själv muslim) å tror att alla är terrorister! när jag sa till en klasskopmis att jag var muslim var hennes reaktion: Oj! nu blev jag lite rädd för dig! asså va fan d e inte som att ja har atombomber i mitt skåp!



grejen är den bara att muslimer tror jag aldrig känt sig accepterade..så vf ska de acceptera kristna? de ogillar varandra starkt..vill inte säga hatar.. jag vet att tiden borde läka alla sår men den gör inte det..tyvärr..



å alltså de finns ju kyrkor och synagogor och allt möjligt i sarajevo och bosnien oxå! ska vi gå å riva ner dem för att göra det bättre för muslimerna? nej d gör vi inte för vi e oxå "snälla"..du tycker att muslimer borde acceptera pride men då borde väl pride oxå kunna acceptera muslimer å ramadan? de flesta vet väl ändå att ramadan är nu så varför "bokar" man in pride samtidigt när man vet att det kommer skapa konflikter?..







2008-09-17 @ 22:44:22
Postat av: Anonym

( Älskaaaaaaar verkligen din blogg det är min absoluta favorit blogg)



Jag tycker du har fel när du skriver "muslimerna" för det är inte alla muslimers åsikt att gay-pride inte ska kunna hållas samtidigt som ramadan pågår, jag själv fastar och har gjort det sedan jag gick i 4eklass men ja skulle inte ha nått problem med att pride pågick samtidigt som ramadan 'pågår' men jag kan förstå att andra gör det, eftersom ramadan är en såååå helig månad och väldigt viktig för muslimer så vill kanske dem väldigt muslimska ledarna i Sarajevo inte förknippas med pride( dem som kanske har fördomar mot HTB-personer,inte för att jag har det för d har jag absolut inte). Men varför inte gå halvvägs, muslimska ledarna i sarajevo och pride? eller inte bara vänta dem 12 dagarna som är kvar tills Ramadan är slut?



2008-09-18 @ 19:50:15
URL: http://kurdiiiah.blogg.se/
Postat av: elin

att du skriver "vi" och "dom" är ju helt sjukt.. man ska ju acceptera alla vrf ska man säga vi och dom?! sjuka exempel du har.. islamfobi elelr?! kristna e lika mkt emot homosexuella om inte mer!

2008-09-18 @ 22:55:15
Postat av: Anonym

asså, gående sjukdom ! lyssna, jag lovar en gång till skriver du om vår underbara religion och smutskastar oss , kommer du ångra, ! ja ångra rejält, ta det som ett hot, ja göre, varsegåd, !

din feta äckliga håriga iq-befriade bög, du har verkar ju hjärndöd på något sätt, va är ditt problem gentemot oss muslimer, DU ursprungligen har ju en muslimsk farsa, oja han håller huvudet kallt, och tappat sitt stolthet, ! att du tar upp skolorna och mosken visar bara ditt brit på respekt gentemot andras etniska bakgrunder,



Mamma svensk, pappa tunisian, stakars lilla äckliga bög, du må påstå allt från nedstämande och stoltande till oss, men vi är bättre, ja för skenet bedrar din jävel, ! tyck och tänk vad du vill, men gör DIG själv tjänsten och yttra sig inte !



och till er alla som påstår att Amir är modig som kommer ut som han är, ? snälla rara äckliga barn, inse verkligen heten och sluta ljuga för er själva



En modig skribent som vågar tala ut , jämfört me vissa, !





må du brinna din äckliga bög, !

2008-09-24 @ 15:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0