trend att vara bög?

Hej mina vänner. Dagligen får jag höra om vilken "trend" det är att "bli bög". Det är ingen trend för fem öre, och jag förstår inte hur folk ens kan tänka så faktiskt. Om man ska jämföra dagens samhälle med för kanske bara några år sedan så är det mycket mer accepterat och lättare (dock fortfarande en riktigt bra bit till perfektion) för folk att öppna sig och komma ut som homosexuella/bisexuella. Att det är en trend är ju så fel som det kan bli, det har bara blivit lättare helt enkelt och folk vågar ta till sig modet oftare nu.

Dock så kan det fortfarande för de som inte kommit ut helt och hållet än vara jobbigt. De räcker med minsta lilla "tecken" för ens läggning och man blir riktigt utstirrad. Men jag kan inte riktigt begripa varför det bara är utlänningar som ska stirra så mycket, och varför det bara är dom som ska skrika och säga dumma saker? Jag vet, homosexualitet är inte accepterat i deras religion, men det är det inte i t.ex. den kristna religionen heller. Ayah, det är skumt hur folk fungerar nuför tiden. Folk liksom bygger upp fördommar mot sig själva, konstigt detdär alltså...


Jag och min vän Michelle på lektionen just nu.
Ser ni mitt armband? Ett likadant som lottas ut några inlägg ner, deltag!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Men vaddå, du har ju gått och blivit bög för att det är sååå inne just nu eller hur ? hahahaa xD Föresten är det jättetrendigt i Thailand men det har du säkert redan läst ;)

2008-09-26 @ 10:06:55
URL: http://metrobloggen.se/starofusa
Postat av: Ellinor

De kanske menar att eftersom att många vågar komma ut så har det blivit en "trend". Förr vågade folk inte komma ut på samma sätt. Det kanske mer syftar på att alla som kommer ut är förebilder för de som inte kommit ut än. Jag vet inte, men det behöver ju inte vara negativt menat tycker jag :)

2008-09-26 @ 10:11:20
URL: http://procardia.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Hahah, läser du inte kissies blogg ? ;) Hon skrev ju att det var tredndigt i thailand ;D Totalt jävla blåst tjej alltså..

2008-09-26 @ 10:29:10
URL: http://metrobloggen.se/starofusa
Postat av: Kitten_love

Hej alla bloggisar



Vill du för en billig penning pigga upp din höstgarderob så kika in på mina auktioner på Tradera: där finns flera fynd: bland annat fina märkeskläder som Lyle and scott, Henri Lloyd, Fred Perry, Sixty Seven och Hugo Boss!

http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=1817416

Puss!

2008-09-26 @ 10:45:34
Postat av: Anonym

A men det är rätt.... Alla utlänningar ska bort!! (eller så måste dom gå och kolla sina ögon för dom har öppenbarligen seriösa problem med dom!)

2008-09-26 @ 10:46:31
Postat av: joanna

*Folk sejjer mycket, bry dig inte!

kram:)

2008-09-26 @ 10:49:43
URL: http://byjoanna.blogg.se/
Postat av: Milton

Endel lever på 1800-talet fortfarande, konstiga människor som inte utvecklas med samhället! Tycker det är kul att det finns olika människor med olika läggningar =) Så, nu fick jag det sagt! Haha =) Jag är med och tävlar, wohooooow!

2008-09-26 @ 10:58:09
URL: http://miltonvestin.se
Postat av: Anonym

Det är inte trendigt med bögar i Thailand utan med transor. kissie har ju noll koll på allt.

2008-09-26 @ 11:47:52
Postat av: Marcus Å

Att det är en trend att vara homosexuell sa alltid min farmor men så är det verkligen inte. Att man är homosexuell är ju som att vara som alla andra oavsett läggning. Jag tycker det är helt fel att det alltid ska vara såhär att man får ta skit som homosexuell. Själv är jag hetro men jag tycker alla ska bli accepterade för den person de är inte för deras läggning och annat!

2008-09-26 @ 12:07:32
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alså vad snackar du om? fördommar mot sig själva, vad menar du med det? de är inget folk sätter upp för sig själa och bestämmer sig för att nu ska jag hata bögar. Jag förstår inte varför Du inte kan inse att alla tycker inte om homosexuella! precis som du t.ex (bara ett exempel) inte skulle tycka om bananer. el att du kanske stör dig på en person så tycker vissa inte om homosexuella.

Och för min del så tror jag helt ärligt att de är en sjukdom. jag tror inte att det finns några homosexuella över huvud taget utan jag tror att de är något påhittat och fel på er och att ni har fått för er att ni ska tycka om erat eget kön. För dig låter det säkert helt sjukt och du tycker väl att jag är blåst som du tycker om alla typ. men det får du tycka för jag tycker att du är en sjukdom

2008-09-26 @ 12:51:57
Postat av: Sofia Andersson

Du har något emot utlänningar något fruktansvärt märker man på dig! Långt inne i ditt hjärta så är det nog så. I min skola är det bara svenskar faktiskt som stirrar och skriker massa fula saker!

Vet inte en enda utlänning om jag ska vara helt ärlig. Jag är helsvensk! och jag står inte på utlänningaras sida, men så är det faktiskt i min skola. Tycker det är jätte synd. Och dem har verkligen inget liv, dem tror bara att dem är bäst, snyggast, vackrast och att dem äger hela världen. Och att inget annat får existera.

2008-09-26 @ 13:28:23
Postat av: Anonym

Utlänningar som i Amir?

2008-09-26 @ 15:03:26
Postat av: Anonym

du säger ju emot dig själv! du säger att det är konstigt hur folk bygger upp fördommar, viket är precis just det du gör! om utlänningar uppenbarligen. i min stad är det verkligen inte så som du beskriver. självklart är dom helt jävla pantade, alla som säger dumma saker, men du drar alla över ett streck (alltså: har fördommar) vilket jag tycker är synd. tror inte riktigt att det är de det hänger på, vilken läggning, kultur, hudfärg, mössa vad fan som helst, man än har, om man är från utlandet eller inte vad en människa har för åsikter. vill också påpeka att jag inte är homofob eller nått som säkert många skulle kunna få för sig, har själv en homosexuell bror. det är bara dina åsikter som stör mig, just att du säger emot dig själv.

2008-09-26 @ 15:44:22
Postat av: Anonym

Håller med dig! Jag älskar att du skriver det du tycker. Det låter sjukt bra!

2008-09-26 @ 16:50:04
Postat av: mamie

Nu är vi i sverige och det är sveriges regler som gäller, alltså homosexuallitet är accpeterat i sverige, Om det inte passa dom där jävla blattarna kan dom dra!



Jag är rasist, men jag vet att du är svensk och ser dig som svensk :)

puss en (god?) vän

2008-09-26 @ 17:01:38
Postat av: -

håller med sofia andersson.

alltså listen visst det 'r bra att du skriver vad du tycker hit&dit men människa tänk lite? du sitter och drar alla utlänningar över en sträck nu.. läs din pantade inlägg IGEN & tänk efter lite för du verkar vara jävligt förvirrad om inte annat fördommsful här sitter du & snackar om att man ska acceptera Homosexuella ( & visst det är väl bra ) men förstår du ens hur dumt det låter när du sitter och pratar om att alla utlänningar inte accepterar homosexuella. fifan, tänk fan tänk.. det är därför Gud gav dig hjärnan. & "mamie " du är fan patetiskt, " jag är rasist " du äcklar mig.

2008-09-26 @ 20:24:03
Postat av: Anonym

du vet att det finns utlänningar med kristen tro? orka att du sätter alla utlänningar i en och samma kategori - islam. att du inte har respekt för någon annan? jag förstår inte att du ens kan slänga in sånna ytliga inlägg då och då, du borde skämmas, inte för din åsikt men för din idioti! att du bara kan skyffla ihop alla i en kategori, och sen be oss acceptera homosexualitet. homosexuella är inte normala, jag är blatte OCH kristen, och inte sitter jag och ropar BÖGJÄVEL så fort jag ser en bög? tror du att det är det enda vi vill, att provicera? och vadå: nu när alla blattar är i sverige ska de acceptera sveriges lagar. MEN KOM IGEN, vad har hänt med mångkulturen sverige är så jäääävla stolta över? och vad fan menar du, att alla förutom "blattar" accepterar homosexualitet, att det bara är blattar som ropar BÖGJÄVEL då man ser en bög!? SLUTA SÄTTA ALLA I EN KATEGORI, jag kan nämna minst två tusen svennar som ropar bög, men också tre tusen blattar som faktiskt inte ens bryr sig om du suger kuk eller inte. SÅÅÅ, sluta... än en gång yttra dig om saker du kanske vet 1/3 om!?!?

2008-09-26 @ 20:27:37
Postat av: R

Wow, vad du hjälper människor att bygga upp ännu fler fördomar (med ett m) gentemot invandrare :) Som en "stor" bloggare så bör man undvika att skriva en del grejer och samtidigt mena allvar, du tänker well det e yttrandefrihet, jag tänker well.. egoism? Tänk på andra med utländsk påbrå som jag själv som inte alls är sådär. Du hjälper en del (pantade) människor att dra ALLA invandrare över en kam. Att tro att alla invandrare har något emot homosexuella. När ska folk inse att vi först och främst är människor, SEDAN kommer etnicitet.



Jag tror absolut inte att du är rasist, med tanke på att du umgås med personer med utländskt påbrå samt är invandrare själv. Allt jag säger är att du borde tänka på att inte hjälpa att förebygga fördomar gentemot ALLA invandrare. Vilket du faktiskt göra när du säger så.



Take care :)

2008-09-26 @ 21:19:14
URL: http://n0mercy.blogg.se/
Postat av: Tutten

hahahahahahahaha asså.. hahahahahahahahahahah

2008-09-26 @ 21:23:52
URL: http://josefinet.blogg.se/
Postat av: Selmir

Äntligen får du rasisterna att säga HURRRA AMIR snckar skit om utlänningar igen YES snälla amir skulle ställa dig mot väggen så jävla lätt synd att jag inte gick i din skola vem fan tror d att du egentligen är ? stick me dej för fan

2008-09-26 @ 23:41:22
Postat av: ANONYM

Nemen tjena där Amir, här sitter jag och läser din söta blogg och så får jag läst att det bara är invandrare som kallar dig för fula saker? "HMM" tänker jag då :)"vad gulligt att den här grabben skiljer på svenskar och invandrare som om vi vart djur och svenskar änglar" VAFFAN, vill du att vi ska acceptera dig som bög så får väll du börja acceptera oss OCH INSE ATT DET INTE ÄR NÅGON SKILLNAD PÅ INVANDRARE OCH SVENSKAR, vaffan arg jag blir. HAHAHA

2008-09-26 @ 23:56:44
Postat av: hej

OHHHHH "Mamie", är du rasist? en riktig cooooooling där vaaa.. haha så sjukt det här jag svär på allt

2008-09-26 @ 23:58:18
Postat av: Anonym

alla utlänningar har inte en och samma religion! haha, du är för rolig asså. du brukar ju klaga på att folk är oallmänbildade. du verkar ju också vara det, om du säger så.



jag har inget emot homosexualitet. har flera bög kompisar, som jag älskar.

2008-09-27 @ 00:31:55
Postat av: sara

Amir, har följt din blogg länge nu och har hela tiden diggat den hårt! Har flera gånger kommenterat hur mycket jag gillar den osv. Men har på sistonde lagt märke till att du kritiserar utländska/muslimer på ett mer eller mindre omedvetet sätt. Tycker att det är jättetråkigt att du ens kommenterar en sådan sak, för det vet nog både du, jag och de flesta andra att homofobi inte är någonting som vissa folkgrupper drabbas av. Jag känner till minst lika många svenskar som utländska som är "RÄDDA" för homosexualitet. Tycker att det är jättetråkigt att du ska kommentera sådana saker, börjar bli lite lik kissie just på den fronten, och det är det sista jag trodde om dig. Själv är jag svensk, men blir ändå illa berörd av att man delar upp folk i olika fack hela tiden och sedan kritiserar dem. Utländska har idag tillräckligt med fördomar, och rasism är likaså som homofobin en av de största problemen i dagens samhälle. Kan vi inte alla samarbeta för att stoppa detta!? Självklart håller jag med om att de som skriker efter dig och är emot homosexualitet är helt dumma i huvudet, men somsagt kanske lite onödigt att poängtera att det nästan alltid var utländska. För du vet ju hur folk är, hör de någonting om utlänningar så drar dem ALLA över en kant o dömmer alla utifrån det.

Fortsätt med det du gör, förutom att du fortsätter med det jag just kommenterade. Jag gillar fortfarande din blogg mycket, och tror att du kommer bli stor en dag.

KRAM!

2008-09-27 @ 01:12:27
Postat av: Wiktor

Klart som fan att det är lite av en trend att vara bög. Nu är det ju inte så att folk går och blir det för att vara trendiga men det blir ju, helt ärligt, populärare att ha bögvänner mm. Va fan, njut av att vi är populära istället ;)



Jag tänker bara på hur de säger i Sex and the City. Att det är så ute att vara gay att det är inne. Vi ligger bara lite efter så i Sverige är det inne.

2008-09-27 @ 13:17:04
URL: http://wiktor.blogg.se/
Postat av: ....

Har du gått och blivit rasist? kanske umgås med fel människor? Säg inte att det är alla invandrare som är emot bögar, kolla va fan på alla svensk killar som skriker böööög efter folk. Jävligt dåligt inlägg av dig!!!!!!

2008-09-27 @ 13:40:06
Postat av: emma

Jag blir också förbannad när någon ser det som en trend!! Antingen är man homo eller inte! Men sen tror väl folk att man är bög bara för att man sticker ut och vågar det lilla extra, som homosexuella oftast gör! Jag har en killkompis som är homosexuell, det är underbart att man kan få vara så öppen och ärlig med en kille så! Så lyckos dem som har dig som vän :)

2008-09-27 @ 13:58:21
URL: http://emmaxelsson.blogg.se/
Postat av: Johan

Amir du är ju förfan utlänning själv så sluta dra massa över en kant, jävla wannabe svenne- Im a swedish boy though!

2008-09-27 @ 13:58:36
Postat av: Sandra

Du sjönk verkligen i mina ögon dääär:) bögjävel

2008-09-27 @ 13:59:31
Postat av: K

Vad fel du kan ha ibland då!

Jag är invandrare och kristen men har INGET emot homosexuella, Jag har många muslimska invandrarkompisar som också dem inte har NÅGOT emot homosexuella, men däremot har jag också Många svenska kompisar som tycker det är fel.



Det jag vill säga är att Nationalitet och religion inte har med saken att göra. Det är från person till person, alla har sina tankar och åsikter.

Lika mycket som du har dina åsikter om invandrare har någon annan sina åsikter om homosexuella.

Det är fel av dig att dra alla över en kam, på det viset så visar du bara att du inte har en aning om vad du skriver om egentligen.



Tänk efter lite...

2008-09-27 @ 14:49:40
URL: http://metrobloggen.se/kati
Postat av: Anonym

Allt skrivs ju bara för att få kommentarer men ni fattar ju noll en del.

2008-09-27 @ 20:24:13
Postat av: Nadja

Måste bara säga att jag tycker du är otroligt stark, modig och klok.



U r the best, and u know it! :)

2008-09-28 @ 21:03:15
URL: http://naad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0