Det finns inga rika i Sverige

"Åååh jag har blivit miljonär på min blogg, jag är överklass"
Ja det är väl så ni vill att det ska vara, eller hur?

Varje gång jag säger något som ni inte håller med om så ska ni utan någon fakta och grund påstå att jag leker rik och överklass? Är ni påriktigt efterblivna? Bara för att jag inte tycker om en rea där folk slåss och är helt galna så betyder det väl inte att jag leker stenrik och låtsas vara överklass?

Visst, jag tjänar mer än de flesta ungdommar som läser min blogg. Men rik? Haha låt mig skratta... det finns inga rika i Sverige, tror folk det påriktigt eller? I Sverige har man det antingen dåligt ställt, helt okej eller bättre ställt. Men ni som bor på "fina ställen" och kallar er själva för rika... åk till typ USA och säg att ni är rika så ska ni få se ett helt land skratta er rakt upp i ansiktet. Hela Sverige är medelklass, så sluta snacka skit. De som kallar sig rika är pinsamma, och de som påstår att andra leker rika är... värre!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

jo det finns en! ikea snubben :D

2009-12-26 @ 15:01:52
Postat av: Anonym

inga rika i sverige, tycker du inte zlatan nhar money? för han e typ en av sveriges rikaste. om man anser att han bor i sverige någradagar av sitt liv. men han e endå feedde rik om man jämför med dig eller kissie eller mpnga andra i sverige. man kan inte bli så jäkla rik å en blogg. men ni har säkert pengar men ni e fan inte rika, men ni har ppenar, ggod bless u..

2009-12-26 @ 15:02:23
Postat av: tania

inga rika i sverige, tycker du inte zlatan nhar money? för han e typ en av sveriges rikaste. om man anser att han bor i sverige någradagar av sitt liv. men han e endå feedde rik om man jämför med dig eller kissie eller mpnga andra i sverige. man kan inte bli så jäkla rik å en blogg. men ni har säkert pengar men ni e fan inte rika, men ni har ppenar, ggod bless u..

2009-12-26 @ 15:02:28
Postat av: Anonym

de beror ju på hur man definerar ordet rik.

vad är en rik människa.. ?

2009-12-26 @ 15:02:34
Postat av: Elin

To that! Word mannen :)

2009-12-26 @ 15:02:59
URL: http://elincerha.blogg.se/
Postat av: Bella

Man kan visst vara rik i sverige? palla jämföra sig med usa, har man flera miljoner är man ju rik. Man ska inte jämföra med andra länder.

2009-12-26 @ 15:06:05
URL: http://bellahz.blogg.se/
Postat av: Donna

faktiskt är det det smartaste jag har hört/läst dig säga/skriva. Riktig smart ;)

2009-12-26 @ 15:08:44
URL: http://donne.blogg.se/
Postat av: Michaela

Det var bra skrivet.

(okej ingvar kamprad är väl ett undantag, men han är också det enda.)

I sverige är det bara ikea och HM som kan räknas som the shit, ägarna där är rika i ordets rätta bemärkelse, men övrig överklass kan nog bara kalla sig för överklass just i Sverige.



(och till den där Tania, lär dig läsa och förstå vad som står? Han skrev just att han har mer pengar än oss vanliga knegare, inte att han är rik!)

2009-12-26 @ 15:09:34
URL: http://raeki.blogg.se/
Postat av: felicia

Har du någon gång haft en pojkvän? om inte, vill du ha det? asså ett riktigt förhållande? :) eller kör du mer på "engångsligg-stilen? "

Och hur märker man på dig att du är kär? :)



älskar din blogg, din personlighet är underbar! :D

2009-12-26 @ 15:11:53
Postat av: RAULAA

HALLÅÅ?? när ska du lotta ut vinnaren som van presentkortet??? :D:D:D

haha amir glömskkk<33333333

2009-12-26 @ 15:11:57
URL: http://ingen blogg :(
Postat av: annamaria

okej, säg det till din äckliga hor kompis kissie då :D

2009-12-26 @ 15:20:06
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHA du e dum i huvet, jag själv är inte speciellt rik! men hörredu, åk ut till saltjöbaden och kolla in deras båtar och lyxvillor, PLUS att dom har landställen som är värda 10 miljoner, kallar du det medelklass? när man har råd me flera lyxbåtar, bilar och flera villor?



vilken looooser du är

2009-12-26 @ 15:32:11
Postat av: Anonym

och ni som sitter och skriver "bra skrivet amir, you go" ni måste va helt efterblivna, han säger aldrig smarta saker

2009-12-26 @ 15:33:21
Postat av: Anonym

som nån annan skrev, du kan ju inte jämföra sverige med USA...herrregud du måste ju va totalt jävla korkad

2009-12-26 @ 15:34:55
Postat av: Anonym

hoppas kissie ser dehär då xD hon som säger att hon e RIK ! hahaha ja bra sagt men stackars lilla kissie måste ju ta åt sig

2009-12-26 @ 15:36:03
Postat av: Katie

Beror väl på hur man definierar rik, Amir, inte sant? Om du lägger till i beräkningen att man i USA knappt betalar någon skatt överhuvudtaget och att man i Sverige betalar ca en tredjedel av sin årliga inkomst har vi säkerligen flera som når upp till USA:s "standard". Dessutom betalar man knappt någon moms på varor i USA, vilket gör att det mesta är otroligt mycket billigare där. Och räknas rikedom endast i hur mycket pengar man har på banken (eller i madrassen)? Sveriges adel må ha tomma bankvalv (inte alla såklart), men de sitter på egendomar och ägor värda några miljarder tillsammans.

2009-12-26 @ 15:36:28
URL: http://kmolander.blogg.se/
Postat av: ellen

eller åk från östbergahöjden till somalia och säg att du är fattig!

2009-12-26 @ 15:37:22
URL: http://egotospare.blogspot.com
Postat av: gabbe

amir hur tar man ut pengar från bloggen vet inte hur man glr det skulle verka bra om du hjälpte till

2009-12-26 @ 15:47:12
URL: http://aags.blogg.se/
Postat av: Johanna

Får man Conniseur Magazine hemskickat i brevlådan är man i Sveriges benämning rik. Vem bryr sig om USA när det är i Sverige vi bor? :p

2009-12-26 @ 15:50:24
URL: http://johannalackgren.blogg.se/
Postat av: linn

du är ju fan körd

Postat av: Anonym

Ingvar Camprad? Rikare än de flesta

2009-12-26 @ 15:59:24
Postat av: C

det klart det finns rika människor i sverige, men alla kanske inte är anna anka och skyltar med sina pengar :P

2009-12-26 @ 15:59:44
Postat av: Anonym

Det där är bara bullshit! Det finns visst rika personer i sverige. Isf har du inte träffat rätta personer

2009-12-26 @ 16:01:12
Postat av: Zandra

Hahahahahhaah, de dummaste jag har hört på riktigt!

2009-12-26 @ 16:02:42
Postat av: Anonym

Är det fattiga i Sverige fattiga i Gambia tror du?

2009-12-26 @ 16:02:52
Postat av: Madde

Fyfan ibland stör man sig så äckligt mycket på dina jävla åsikter. Förlåt amir men det är sannt

"bara för att du inte är rik på din lilla blogg" ;)

2009-12-26 @ 16:09:52
Postat av: Oliver

Sveriges tio rikaste personer.



1: Ingvar Kamprad 450 miljarder

2: Stefan Persson 121 miljarder

3: Hans Rausing 62 miljarder

4: Antonia Ax:son Johnson 39 miljarder

5: Finn Rausing 38 miljarder

6: Jörn Rausing 38 miljarder

7: Kirsten Rausing 38 miljarder

8: Lottie Tham 17,5 miljarder

9: Dan Sten Olsson 17 miljarder

10: Bertil Hult 14 miljarder



Det finns inga rika i Sverige va? Dessutom är det här bara topp tio! Sedan finns det ju flera tusen personer med över 10 miljoner kronor i detta land och man är väl ändå rik om man har över 10 miljoner kronor?

2009-12-26 @ 16:13:26
Postat av: Anonym

Du är oallmänbildad. Sverige har inte sådana kontraster men glöm inte Att svennebanan är rikare än ca 80 procent av jordens befolkning. Överklassen i Sverige från Djursholm, Nacka, Östermalm, Lidingö osv har det otroligt gått jämfört med övriga världen.

2009-12-26 @ 16:14:20
Postat av: Anonym

Björn Borg, Ingvar Kamprad (IKEA för dig Amir som inte förstår.) Zlatan, Alla inom ica kedjan, Carolina klyft, Foppa, Tetra pack rausing, Jan ove waldner, fredrik lundberg, stefan person, melker körling, Christer Karlsson. Du kan köra upp dina 15k i arslet som du tjänar på din blogg. Folket skrattar Amir när du säger att ingen i Sverige är rik. Jag personligen hoppas att alla slutar läsa din blogg eftersom du inte kan skriva något vettigt.

2009-12-26 @ 16:18:32
Postat av: Sandra

DU E FAN TOTALSTÖRD, VÄX UPP NÅN GÅNG, E DU 5 ÅR ELLER?

2009-12-26 @ 16:18:52
Postat av: AMIR FÖR HELVETE.

NU FÅR DU TA OCH LÄRA DIG LITE STAVNING HÄR, VA? UNGDOMAR INTE UNGDOMMAR. IALLAFALL, DIN LILLA ÄCKLIGA VÄN ALEXANDRA PÅSTÅR JU ATT HON ÄR ÖVERKLASS? HAHAHA...OCH DU SÄGER JU SJÄLV DET FINNS INGA ÖVERKLASS I SVERIGE.

2009-12-26 @ 16:19:57
URL: http://mariema.blogg.se/
Postat av: Anonym

Man kan vara rik för sig själv? Eller hur?

2009-12-26 @ 16:21:54
Postat av: Herregud

Amir, åk till vissa delar av Djursholm, Lidingö, Öfvre Sthlm så ska du få se på överklass. Fyfan, om ett fattigt litet barn i afrika kallar sig själv fattig, kallar du dig inte rik då? Fan det dummaste jag hört.

2009-12-26 @ 16:30:11
Postat av: Josefin

Men det han menar är ju bara att vi betalar så mycket i skatt att det inte går att bli superrik om man inte är ingvar kamprad, hallå han startade ett skitstort företag klart han är rik!

sveriges samhälle är uppbyggt så att det är jävligt svårt att bli rik påriktigt. säger inte att det är dåligt eftersom vi får mycket gratis sjukvård och sådär i sverige som man inte får i alla andra länder, tex USA.

AMIR HAR RÄTT FATTA DET!

2009-12-26 @ 16:32:53
Postat av: Anonym

du e ju kissies lilla hund. utan kenza som gjorde dig känd från första början skulle du inte vara nånting! du skulle bo i östberga utan jobb, utan skola utan NÅNTING och bara sitta å gråta över din fetma och att du va bög! fyfan va du har blivit sjuk i huvet. men det kommer en dag amir, när verkligheten kommer ikapp dig

2009-12-26 @ 16:35:32
Postat av: Sandra

Lista över sveriges hundra rikaste. Det finns både rikedom och fattigdom i sverige.



http://www.expressen.se/1.22716

2009-12-26 @ 16:40:39
Postat av: Anonym

hahaha asså herregud amir, så fort nån inte håller med dig går du till attack och skriver inlägg att du skrattar och tycker folk är efterblivna.

sluta försvara dig hela tiden, det visar bara att du tar åt dig av all skit som folk skriver ;)

2009-12-26 @ 16:47:39
Postat av: Efterbliven läsare (haha)

Jag tycker du kan ta buss 601h och köra lite sightseeing från Danderyds sjukhus så ska du få se riktigt fin natur och vackra hus! Det du ser är dom människor som vill verka rika och skryter. Riktigt rika människor behöver inte visa att de har pengar och tro mig det vet jag.

2009-12-26 @ 16:58:27
Postat av: emelie

du och kissie säger ju sjl'äva att ni är överklassen?

D-U-B-B-E-L-M-O-R-A-L?! vet du vad det är, om inte (chansar på att du inte vet) ta fan reda på det och sluta med det

2009-12-26 @ 17:07:24
Postat av: Anonym

-Är inte sverige top 3 på rikaste länder i hela världen?

De är vad jag har lärt mig det i skolan iaf!

Jag kan ju kopera listan däruppe;



Sveriges tio rikaste personer.



1: Ingvar Kamprad 450 miljarder

2: Stefan Persson 121 miljarder

3: Hans Rausing 62 miljarder

4: Antonia Ax:son Johnson 39 miljarder

5: Finn Rausing 38 miljarder

6: Jörn Rausing 38 miljarder

7: Kirsten Rausing 38 miljarder

8: Lottie Tham 17,5 miljarder

9: Dan Sten Olsson 17 miljarder

10: Bertil Hult 14 miljarder



om du säger att en människa som har 450 miljarder kronor inte är rik... då kan man undra hur mycket pengar du har egentligen xD

2009-12-26 @ 17:13:06
Postat av: Anonym

De är vad jag har lärt mig i skolan iaf!*

2009-12-26 @ 17:13:58
Postat av: annie

Ingvar Kamprad (SVENSK, grundare av IKEA) är god för närmare 500 miljarder. Världens rikaste mans (Wal-Marts ägaren Robson Waltson) förmögenhet uppgår till 650 miljarder.

Bill Gates (innan världens rikaste man) förmögenhet värderas till 540 miljarder.

Känns det inte lite fel att säga att det inte finns någon rik i Sverige nu?

2009-12-26 @ 17:15:41
Postat av: Anonym

du har sjukt rätt. de ända rika som finns här går att räkna med hjälp av en hand. resten har det kanske gott ställt, men inte så mycket mer.. eller ja, medelklass, eller underklass. men rika finns knappt

2009-12-26 @ 17:18:04
Postat av: Anonym

De är få som är rika i sverige kanske 50 personer medan usa har det bättre för listan är inte stor...så det är sant vad amir säger

2009-12-26 @ 17:21:10
Postat av: Malin

Min bästa kompis Farmor och Farfar är rika, dem har flera hus, i olika länder,,Känn på den du!!

2009-12-26 @ 17:23:22
Postat av: Anonym

Dem mest rika bor inte ens i sverige som Zlatan och andra..så räkna dem inte

2009-12-26 @ 17:23:40
Postat av: Anonym

Hur fan kan ni alla påstå att Sverige inte är ett rikt land? :O Fyfan vad oallmänbildade alla är? Sverige är ett av de rikaste länderna i världen.



LÄR ER FAKTA SURFITTOR!

2009-12-26 @ 17:27:47
Postat av: Maria

där dissade du just kissie :)

2009-12-26 @ 17:28:50
Postat av: Sunny

I lol'd. Sämsta argumenten ever.

2009-12-26 @ 17:30:39
URL: http://sunnies.blogg.se/
Postat av: Anonym

det finns rätt måna rika i sverige, vi har rätt många stora företag som tjänar miljoner tex IKEA, hm. deras Vd eller ägare har rätt mkt pengar.

2009-12-26 @ 17:36:17
Postat av: Emma

Men seriöst amir, väx upp!

Man kan inte jämföra sig med ett annat land?

Ta Afrixa som exempel istället? ALLA i sverige är rika jämfört med de flesta där. Sverige är ett rikt land och vi har det gott ställt. idot

2009-12-26 @ 17:38:17
Postat av: Anonym

Man kan INTE räkna svenskar som har sina pengar i utländskt bank som många miljonärer har, min kompis pappa är mång miljonär han håller sin pengar utomlands pågrund av skatten o dessutom åker dem på resa vartannat vecka till SAINT tropez...

2009-12-26 @ 17:39:17
Postat av: Anonym

Dem flesta miljonärer bor utomlands så ni kan inte räkna med dem..så AMIR HAR RÄTT

2009-12-26 @ 17:41:16
Postat av: Anonym

amir vad menar du med rik? är rik om man har 450 miljarder på banken eller är rik om man har 10 miljoner, eller är man rik om man har hus, bil och båt? jag själv är medelklass, men om jag åker ner till gambia skulle de anse mig som rik. du är så oallmänbilad som det går. klart du har ju varken ett jobb och inte ens klarat av skolan, vad ska man förvänta sig

2009-12-26 @ 17:47:25
Postat av: maja olsson

haha svårt att påstå Ingvar Kamprad (eller hur det nu stavas) inte är rik:P typ en av världens rikaste människor. Eller typ Zlatan:Pdessutom klart man jämför med de landet man lever i, om man nu ska jämföra kan vi ju jämföra med typ ett väldigt fattigt land med svältande barn.Isåfall är ju jag stenrik med mitt barnbidrag ju! :D

2009-12-26 @ 17:52:28
Postat av: Anonym

Det är sant AMIR i USA är dem verkligen rika

2009-12-26 @ 17:54:32
Postat av: moe

hahahahha men gud. vad ska man säga....

2009-12-26 @ 17:55:13
Postat av: Linn

Men sluta dra upp kändisar. Klart han fattar att de är rika, jävla spånhuvuden! Och sen Amir, så finns det rika "dödliga" personer i Sverige. Lägg bara ner för du vet ingenting!

2009-12-26 @ 17:55:21
Postat av: Anonym

Svenskar är medelklass så snälla påstå inte att dessa miljonrärer bor i SVERIGE???? dem bor i utomlands så på dessa människor tjänar andra länder på dem. Till och med politikerna har erkänt o andra att sverige inte är direkt ett rikt land. Och utan utlänningarna så skulle sverieg va väldig fattig land.

2009-12-26 @ 17:56:16
Postat av: Anonym

SVERIGE är inte den tredje rikaste land..haha det var det roligaste jag läst. Det vet alla svenskar :)

2009-12-26 @ 17:57:52
Postat av: Anonym

SVERIGE är inte den tredje rikaste land..haha det var det roligaste jag läst. Det vet alla svenskar :)

2009-12-26 @ 17:57:53
Postat av: Anonym

Om sverige hade vart så rikt land så hade sverige haft lika mycket makt som USA och landet hade sätt annorlunda ut idag...

2009-12-26 @ 17:58:55
Postat av: Anonym

ni är fan dumma i huvet "I USA är man rik" har ni ens vart i slummen i usa? RIKTIGT GHETTO ! och ni tror bara USA är glamour och vackert, folk har inte ens råd me sjukvård eller laga hål i tänderna så sluta snacka era bortskämda snorungar. åk till saudi arabien så får ni se på rika människor, åk till Indien så får ni se rika människor, åk till sydarfrica och sen kom tillbaks o säg USA är så rikt. i länder i exempel Asien lever de rika som riktiga kungar i palats medans de fattiga dör. ni tror USA är så himla bra, varför tycker ni det? istället för att använda hjärnan vill ni vara korkade och leva som Anna Anka, vad är mest värt i livet pengar elr kärlek? pengar är viktigt VISST, men det går inte ersätta kärlek me pengar. jävla ärthjärnor

2009-12-26 @ 17:59:16
Postat av: Anonym

Svenskar är medelklass så snälla påstå inte att dessa miljonrärer bor i SVERIGE???? dem bor i utomlands så på dessa människor tjänar andra länder på dem. Till och med politikerna har erkänt o andra att sverige inte är direkt ett rikt land. Och utan utlänningarna så skulle sverieg va väldig fattig land.



när erkände politikerna att sverige "inte är direkt ett rikt land"?

2009-12-26 @ 18:01:09
Postat av: Anonym

Man kan INTE räkna svenskar som har sina pengar i utländskt bank som många miljonärer har, min kompis pappa är mång miljonär han håller sin pengar utomlands pågrund av skatten o dessutom åker dem på resa vartannat vecka till SAINT tropez...



alltså haha.. SAINT TROPEZ är en jävla skithåla

2009-12-26 @ 18:03:01
Postat av: Anonym

Räkna alla amerikanska artister och skådespelskor och programledare i USA och andra kändisar tjänar så lever usa i miljonär land...



där kan du få pengar genom stämma någon mer än 50 miljoner kr i SVERIGE har ingen råd med så dyra böter..

2009-12-26 @ 18:03:09
Postat av: annie

ingvar kamprad bor i sverige, dumskallar.

2009-12-26 @ 18:05:01
Postat av: Anonym

alltså haha.. SAINT TROPEZ är en jävla skithåla



Svar:Ja ändå så åker kändisar o kungen och andra kändisar dit..vilket du aldrig kommer och ha råd med. Åker du dit så är du förmodligen på den fattiga sidan av SAINT TROPEZ :d

2009-12-26 @ 18:05:28
Postat av: HA

Om sverige hade vart så rikt land så hade sverige haft lika mycket makt som USA och landet hade sätt annorlunda ut idag...



sant sant :D

2009-12-26 @ 18:06:59
Postat av: Anonym

HAHAHAH åker till saint tropez varje vecka? men alla "rika" åker dit, snälla det finns fler fina ställen i världen. och varför åker dom dit varje vecka? hur länge stannar dom 3 dagar sen åker hem igen sen tillbaks? hahahah

2009-12-26 @ 18:07:07
Postat av: asd

Det roliga är att homosexuella kämpar för att ha samma rättigheter som andra eftersom att alla människor är lika värda. Sen skriver Amir: "ni vet själa vad för slags typ av folk det är i stan idag. Euw"



Det är äckligare att suga kuk än att köpa billiga kläder.

2009-12-26 @ 18:08:21
Postat av: Dansken

Det är Sant egentligen SVERIGE hade vart ännu fattigare land utan utlänningarna det vet ju politikerna o svenskarna...



tacka zlatan och andra kändisar - annars hade inte ens ert land nämns på tv eller i tidningen :D



se bara på dessa svenska kändisar som det skrivs om i Svenska tidningar- hur roliga är det o läsa om medelklass människor?

2009-12-26 @ 18:11:36
Postat av: Anonym

håller med "asd".



Amir detta är e Gayblogg, se till att driva en gayblogg då och inte nån jävla fördomsfull skitblogg. Det du gör är = hackar ner på invandrare, fattiga, brunetter, uteliggare, alkohlister, förorten...och jag minns inte vad mer du hackar ner på.



Homosexuella kämpar för sina rättigheter världen över, sen när ni fått era rättigheter tror ni att ni kan behandla folk hur fan ni vill? I början tyckte jag om homosexuella, nu börjar jag känna irritation eftersom jag själv varit med om MÅNGA otrevliga bögar utan anledning.



Man ger er ett finger men ni tar hela handen

2009-12-26 @ 18:11:48
Postat av: sofia

asså grejen är att du kan inte jämföra med usa ? för hur många människor bor i sverige? och hur många bor i usa? joo flera miljoner mer, och vi har ett helt annat system än dom, men se det från andra sidan, hur många mer fattiga finns det i usa? du är bara helt ute och cyklar lilla amir, det finns visst rika i sverige, vi är i toppen av de rikaste länderna, vet inte riktigt vad du ville med detta inlägg?



Jo jag kan säga att det finns rika människor i usa, jag bor tex nu i en familj i Virginia (jobbar som au pair ) vi var på en disneykryssning i oktober och nu är jag i vår lägenhet i florida, men då får man se det såhär, mina värdföräldrar får jobba väldigt hårt för dessa pengar. de jobbar så mkt mer än vad vi gör i sverige.



så vi har det väldigt bra i sverige

2009-12-26 @ 18:12:39
URL: http://sweetsofiaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHAH åker till saint tropez varje vecka? men alla "rika" åker dit, snälla det finns fler fina ställen i världen. och varför åker dom dit varje vecka? hur länge stannar dom 3 dagar sen åker hem igen sen tillbaks?



Ja faktiskt 3 dagar vartannan vecka åker dom dit..jag nämnde saint tropez men det är klart att det finns andra ställen som dem åker till :D

2009-12-26 @ 18:15:12
Postat av: Anonym

Sverige är jäkligen fattig land..se bara på lönen och hur mycket tjänar kändisarna i sverige? kändisarna utomlands känner typ tre - fyra gånger mer än dessa människor på en dag :D

2009-12-26 @ 18:18:47
Postat av: PUFF

BRA AMIR HÅLLER MED!!!

2009-12-26 @ 18:19:42
Postat av: Anonym

Tydligen går ju de stora svenska företagen alldeles utmärkt. Men inte märks det i några plånböcker förutom direktörernas och de största aktieägarnas. Om det nu överhuvudtaget är viktigt att få en större plånbok.



Ekonomiska jämförelser med USA känns på det hela taget knepiga. Så mycket större land, så vitt skild demografi och så annorlunda syn på så mycket annat.



sverige fattig land



http://www.aftonbladet.se/debatt/article373818.ab

2009-12-26 @ 18:28:50
Postat av: Anonym

Tydligen går ju de stora svenska företagen alldeles utmärkt. Men inte märks det i några plånböcker förutom direktörernas och de största aktieägarnas. Om det nu överhuvudtaget är viktigt att få en större plånbok.



Ekonomiska jämförelser med USA känns på det hela taget knepiga. Så mycket större land, så vitt skild demografi och så annorlunda syn på så mycket annat.



sverige fattig land



http://www.aftonbladet.se/debatt/article373818.ab

2009-12-26 @ 18:29:06
Postat av: Anonym

Tydligen går ju de stora svenska företagen alldeles utmärkt. Men inte märks det i några plånböcker förutom direktörernas och de största aktieägarnas. Om det nu överhuvudtaget är viktigt att få en större plånbok.



Ekonomiska jämförelser med USA känns på det hela taget knepiga. Så mycket större land, så vitt skild demografi och så annorlunda syn på så mycket annat.

2009-12-26 @ 18:29:58
Postat av: T

Asså jag har bara en åsikt om det där och det finns visst folk som är mer än välbärgade, sedan jag var liten har jag haft en annan familj väldigt nära min och dem är riktigt välbärgade med tanke på att dem köpte ett dö lyxigt sommar hus för 4 miljoner kronor kontant samt att dem är ute och reser minst 12 gånger varje år ( i affärer såsom semester) och dem jobbar ioförsig något med slip diamanter till maskiner .. men min poäng var bara att det visst finns människor som är rika här i sverige :) hihi inget illa ment gillar din blogg :D

2009-12-26 @ 18:31:00
Postat av: Hej

Dom som är rika flyttar utomlands..tråkigt för sverige

2009-12-26 @ 18:31:55
Postat av: Miranda

och vilken fakta baserar du detta inlägg på?

har det slagit slint i hjärnan din eller?

såklart att det finns rika folk i sverige, nej kanske inte mer än i usa .. och visst, du kanske inte har träffat någon som är "rik på riktigt", men det är just för att rika människor inte behöver skryta om att dom har pengar. därför att i vårat samhälle ser vi inte upp till rika, vi nedvärderar dom. därför "skryter" man helst inte om att man är rik.

2009-12-26 @ 18:32:20
Postat av: Anonym

Haha du känner ingen som är rik därför vet du inget! Du är ju trots allt från förorten, inte som att rika vill umgås med en fet wannabe brat som du

2009-12-26 @ 18:33:27
Postat av: naj

Svar till T: haha fyra miljoner kontant är inget jämfört med usa som köper kontakt för 100 till 400 miljoner kr sina hus. Vem säger att dem som köpte huset inte lånade pengar? 12 gånger per år är inget vad jag o mina vänner åker per år.

2009-12-26 @ 18:33:57
Postat av: Anonym

Svar till T: haha fyra miljoner kontant är inget jämfört med usa som köper kontakt för 100 till 400 miljoner kr sina hus. Vem säger att dem som köpte huset inte lånade pengar? 12 gånger per år är inget vad jag o mina vänner åker per år.

2009-12-26 @ 18:34:25
Postat av: Anonym

Svar till T: haha fyra miljoner kontant är inget jämfört med usa som köper kontakt för 100 till 400 miljoner kr sina hus. Vem säger att dem som köpte huset inte lånade pengar? 12 gånger per år är inget vad jag o mina vänner åker per år.

2009-12-26 @ 18:35:03
Postat av: Joann

vad spelar det för roll jag tror svenskarna vet om de är rika eller ej..men svenskarna tål inte sanningen

2009-12-26 @ 18:35:42
Postat av: Anonym

men idioter kan ni inte läsa elr? sverige är mycket mindre land som har en helt annan syn på tillvaron. Vi är i Sverige inte USA. En är medelklass i USA lever inte som en medelklass svensson, en som är medelklass i Japan lever inte heller som en medelklass svensson. snälla tycker synd om er öppna ögonen

2009-12-26 @ 18:36:38
Postat av: Anonym

USA är världens största ekonomi och vad som händer där påverkar även oss. Det finns inrikespolitiska skäl att sätta sig in i USA ekonomiska politik och eftersom jag vill till USA vill jag veta hur min ekonomi kan tänkas bli.



2009-12-26 @ 18:39:42
Postat av: Anonym

I sverige är det rätt många som är sjuksrivna..

2009-12-26 @ 18:41:05
Postat av: Hanna

Ursakta men det ar tydligt att du inte vet skit om usa. Du kanske inte visste att runt 15 procent (36 millioner) manniskor i usa lever i fattigdom, dom jobbar hart for att ha pengar till mat varje manad. det ar fan pinsamt att du tror att du vet allt om usa, vi har det sa javla mycket battre i sverige an i usa som manga andra lander.

2009-12-26 @ 18:42:10
Postat av: Hanna

Ursakta men det ar tydligt att du inte vet skit om usa. Du kanske inte visste att runt 15 procent (36 millioner) manniskor i usa lever i fattigdom, dom jobbar hart for att ha pengar till mat varje manad. det ar fan pinsamt att du tror att du vet allt om usa, vi har det sa javla mycket battre i sverige an i usa som manga andra lander.

2009-12-26 @ 18:42:27
Postat av: gina

Många i sverige har kreditskulder..m.m



som någon skrev hade SVERIGE vart ett rikt land så hade sverige haft lika mycket makt som USA, tyskland tjänar mer än sverige o NORGE också å DANMARK. I sverige har vi ruttet dålig lön jämfört med vissa länder. Poliser USA TJÄNAR dubellt så mycket än i sverige.

2009-12-26 @ 18:46:10
Postat av: Anonym

om ni tycker en tandläkare eller kirurg tjänar bra här i sverige? så se bara på USA hur mycket dem tjänar därborta på dessa yrken och andra yrken..

2009-12-26 @ 18:48:36
Postat av: Anonym

Svenskar är medelklass så snälla påstå inte att dessa miljonrärer bor i SVERIGE???? dem bor i utomlands så på dessa människor tjänar andra länder på dem. Till och med politikerna har erkänt o andra att sverige inte är direkt ett rikt land. Och utan utlänningarna så skulle sverieg va väldig fattig land.



när erkände politikerna att sverige "inte är direkt ett rikt land"?



Svar: Håller med!

2009-12-26 @ 18:50:02
Postat av: Anonym

2009-12-26 @ 18:50:51
Postat av: kis

Det är Sant egentligen SVERIGE hade vart ännu fattigare land utan utlänningarna det vet ju politikerna o svenskarna...



tacka zlatan och andra kändisar - annars hade inte ens ert land nämns på tv eller i tidningen :D



se bara på dessa svenska kändisar som det skrivs om i Svenska tidningar- hur roliga är det o läsa om medelklass människor?



haha..så sant

2009-12-26 @ 18:52:22
Postat av: Anonym

jag har sett han som äger SAS villa. en klasskompis bor i närheten av honom, Han har en villa på ekerö och typ tre bilar båt och är ensamstående med typ 4 ungar...är han fattig elr

2009-12-26 @ 18:52:27
Postat av: Anonym

I sverige ä r det svårt o göra karriär jämfört med andra länder..så du har nog rätt amir =)

2009-12-26 @ 18:53:30
Postat av: Anonym

TÄNK kändisarna i USA som köper villor och hus för mer än 1000 till 5000 miljoner kr...jisses

så skryter folk här för en villa för 1 - 2 miljoner



o andra vanliga människor därborta som äger en villa för 20 miljoner kr..

2009-12-26 @ 18:56:01
Postat av: =)=)=)

IKEA? H&M? ABBA-medlemmarna ?

NÄÄÄÄÄÄNÄÄÄÄÄÄÄÄÄ. inte alls rika?

Tänk på Björn & Benny( skaparna av Mamma Mia bla.)

Tror du inte dom är rika?

bara för det inte finns lika lyxiga hus båtar osv. i sverige(vad har man för andvändning av en lyxig båt/pool i kalla sverige ens`???) betyder det inte att alla i sverige är fattiga/medel klass.

Skärp dig.

2009-12-26 @ 18:56:39
Postat av: knappert

i sverige ä r det svårt o göra karriär jämfört med andra länder..så du har nog rätt amir =)



Svar: Ähh..Det vet nog alla redan om..

2009-12-26 @ 18:57:38
Postat av: anna

men det beror ju för fan på hur man definerar rik, och det varierar från person till person!

2009-12-26 @ 19:02:40
Postat av: Anonym

Många sjukskrivna går hemma i onödan. Omkring 60 procent av de sjukskrivna skulle kunna jobba om deras arbetsförhållandena ändrades, visar en undersökning som Försäkringskassan har gjort.



”I en mening ett glädjande resultat”

Generaldirektören för Försäkringskassan, Curt Malmborg, tycker att resultatet är delvis positivt.



– Det är i en mening ett glädjande resultat för det visar att det borde finnas möjligheter att få tillbaks många sjukskrivna. Men det kräver att man på arbetsplatsen gör anpassningar till den enskilde personen. Det ställs rätt stora krav på arbetsgivaren enligt arbetsmiljölagen att göra sådana anpassningar men det har uppenbarligen inte fungerat, säger Curt Malmborg.



Över 6 000 tillfrågade

Av de över 6 000 sjukskrivna som ingår i undersökningen säger nästan 60 procent att om de till exempel fick mer flexibla arbetstider, andra arbetsuppgifter eller fick arbeta i ett lägre tempo skulle de kunna arbeta, åtminstone en del av sin normala arbetstid.



Men även om det enligt lagen är arbetsgivarnas ansvar att försöka anpassa arbetsförhållandena krävs det ibland att den sjukskrivne byter jobb för att få de nödvändiga förändringarna.



Det är ofta alldeles för svårt att ordna, tycker Försäkringskassans generaldirektör.



– Det är en bristande funktion på arbetsmarknaden som gör att det är så många som är sjukskrivna. Många är sjukskrivna i onödan, säger han.



Vill se bidrag till arbetsgivare

Curt Malmborg föreslår att det ska vara möjligt att vara tjänstledig en period för att pröva ett annat jobb men han tror också att det kan krävas bidrag till de arbetsgivare som anställer sjukskrivna som behöver byta arbetsplats.



Undersökningen visar också att långa väntetider inom vården gör att sjukskrivningarna blir onödigt långa. Mer än var fjärde sjukskriven uppger en väntetid på åtta veckor eller längre för att få komma till en specialist.



– Det belyser också att landstingen har mycket kvar att göra när det gäller sjukskrivningsprocessen. Det finns andra rapporter som visar att det är ganska klent beställt med både kunskaper, ledningsverksamhet och prioriteringar från landstingen att få ned sjukskrivningstiderna, säger Försäkringskassans generaldirektör, Curt Malmborg.



fler och fler blir sjukskrivna idag..sverige förlorar mycket pengar bara där.

2009-12-26 @ 19:05:00
Postat av: Anonym

kungen snor ju också våra pengar han tar ju hälften av de skatt

2009-12-26 @ 19:07:30
Postat av: Anonym

varför ger man s å mycket pengar till kungen? jag menar han vill ha mer pengar för att göra mer saker..men tänker inte på oss vanliga människor. Han fick det o sen andra gången han klagade att det inte räckte till så fick svenska folket nog o sa till, då plötslig blev han tyst..jag menar vem e han o ta våra pengar?

2009-12-26 @ 19:09:41
Postat av: Petra

haha, lilla du, inga rika i sverige? bara för att du endast umgås med medelklass svennar betyder det inte att det inte finns några rika i sverige?



jag går i danderyds gymnasium, och jag kan säga dej att det finns måååånga rika människor i sverige, djursholm är den rikaste kommunen i sverige och eftersom jag går i skolan med många som bor där tror jag nog att jag vet bättre än vad du gör som bor i någon skabbig förort.



jag själv har en nära killkompis vars pappa är extremt rik, han skapade ett företag, sålde företaget, och blev VD för det igen, inte har dom ett hus här i sverige som är värt om kring 30 miljoner, men dom har även ett lyxhus i frankrike som jag själv bott i och även ett till hus i brasilien. och du säger att det inte finns rika människor i sverige?



2009-12-26 @ 19:10:25
Postat av: Anonym

Kungen vill ha mer pengar.



Skattebetalarnas miljoner räcker inte.



- Självklart inte, jag skulle vilja ha ännu mer, säger Carl Gustaf.



Kungen är inte känd för att vilja prata pengar och privatekonomi med journalister. Men för Rapports Thomas Lundström har han gjort ett undantag.



Lundström har följt kungen på ovanligt nära håll och bland annat kollat upp vad skattebetalarna får för det årliga anslaget på 87 miljoner kronor.



Hovet ligger inte direkt på latsidan. Under 313 dagar i år deltog kungafamiljen i 169 evenemang - det blir hela 3,7 i veckan.



Har 200 anställda

Men kungen tycker inte att pengarna räcker.



- Det är klart att det ser jättemycket ut. Men jag är ju inte ensam. Vi är över 200 anställda och vem som helst kan kan räkna ut vad det kostar.



I de 87 miljonerna ingår kungafamiljens årliga apanage på 44 miljoner. De pengarna ska användas till kungens representation och privata konsumtion.



Om majestätet tycker att skattebetalarna bidrar med för mycket?



- Självklart inte, jag vill ha mycket mer.



Med mer pengar skulle underhållen av slotten kunna förbättras och man skulle kunna anställa forskare som skulle "kunna forska i en del saker".



Det finns ingen officiell insyn i hur kungen använder sitt apanage. Det är flera riksdagsmän, bland andra folkpartisten Hans Backman, är mycket kritiska till.



"Ganska bra" slippa insyn

Men kungen störs inte av bristen på insyn.



- Jag tycker det är ganska bra, det måste jag säga, säger han och skrattar glatt.



- Man går inte in hos vem som helst" Vi har revisorer som sköter den delen. Man vill ändå ha lite för sig själv.



På frågan om han förstår kritiken mot den bristande insynen svarar kungen:



- En diskussion finns det ju.



Hans Backman, som motionerat om att kungens apanage ska granskas och redovisas, säger att han inte har något emot att kungen får pengar av staten "om vi nu ska ha ett kungahus".



- Men skattebetalarna måste få veta vad deras pengar används till. Hur ska vi kunna veta om kungen behöver mer pengar om han inte behöver redovisa sina utgifter?



Det nuvarande apanageavtalet ingicks 1809 mellan Karl XIII och riksdagen.



- Det börjar bli hög tid att titta över och förnya avtalet, säger Hans Backman.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article177976.ab



2009-12-26 @ 19:11:38
Postat av: Anonym

Kungen är inte nöjd med 87 miljoner kronor per år

Kungen vill ha mer pengar.



Skattebetalarnas miljoner räcker inte.



- Självklart inte, jag skulle vilja ha ännu mer, säger Carl Gustaf.



Kungen är inte känd för att vilja prata pengar och privatekonomi med journalister. Men för Rapports Thomas Lundström har han gjort ett undantag.



Lundström har följt kungen på ovanligt nära håll och bland annat kollat upp vad skattebetalarna får för det årliga anslaget på 87 miljoner kronor.



Hovet ligger inte direkt på latsidan. Under 313 dagar i år deltog kungafamiljen i 169 evenemang - det blir hela 3,7 i veckan.



Har 200 anställda

Men kungen tycker inte att pengarna räcker.



- Det är klart att det ser jättemycket ut. Men jag är ju inte ensam. Vi är över 200 anställda och vem som helst kan kan räkna ut vad det kostar.



I de 87 miljonerna ingår kungafamiljens årliga apanage på 44 miljoner. De pengarna ska användas till kungens representation och privata konsumtion.



Om majestätet tycker att skattebetalarna bidrar med för mycket?



- Självklart inte, jag vill ha mycket mer.



Med mer pengar skulle underhållen av slotten kunna förbättras och man skulle kunna anställa forskare som skulle "kunna forska i en del saker".



Det finns ingen officiell insyn i hur kungen använder sitt apanage. Det är flera riksdagsmän, bland andra folkpartisten Hans Backman, är mycket kritiska till.



"Ganska bra" slippa insyn

Men kungen störs inte av bristen på insyn.



- Jag tycker det är ganska bra, det måste jag säga, säger han och skrattar glatt.



- Man går inte in hos vem som helst" Vi har revisorer som sköter den delen. Man vill ändå ha lite för sig själv.



På frågan om han förstår kritiken mot den bristande insynen svarar kungen:



- En diskussion finns det ju.



Hans Backman, som motionerat om att kungens apanage ska granskas och redovisas, säger att han inte har något emot att kungen får pengar av staten "om vi nu ska ha ett kungahus".



- Men skattebetalarna måste få veta vad deras pengar används till. Hur ska vi kunna veta om kungen behöver mer pengar om han inte behöver redovisa sina utgifter?



Det nuvarande apanageavtalet ingicks 1809 mellan Karl XIII och riksdagen.



- Det börjar bli hög tid att titta över och förnya avtalet, säger Hans Backman.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article177976.ab

2009-12-26 @ 19:12:55
Postat av: Anonym



Kungen är inte nöjd med 87 miljoner kronor per år

Kungen vill ha mer pengar.



Skattebetalarnas miljoner räcker inte.



- Självklart inte, jag skulle vilja ha ännu mer, säger Carl Gustaf.



Kungen är inte känd för att vilja prata pengar och privatekonomi med journalister. Men för Rapports Thomas Lundström har han gjort ett undantag.



Lundström har följt kungen på ovanligt nära håll och bland annat kollat upp vad skattebetalarna får för det årliga anslaget på 87 miljoner kronor.



Hovet ligger inte direkt på latsidan. Under 313 dagar i år deltog kungafamiljen i 169 evenemang - det blir hela 3,7 i veckan.



Har 200 anställda

Men kungen tycker inte att pengarna räcker.



- Det är klart att det ser jättemycket ut. Men jag är ju inte ensam. Vi är över 200 anställda och vem som helst kan kan räkna ut vad det kostar.



I de 87 miljonerna ingår kungafamiljens årliga apanage på 44 miljoner. De pengarna ska användas till kungens representation och privata konsumtion.



Om majestätet tycker att skattebetalarna bidrar med för mycket?



- Självklart inte, jag vill ha mycket mer.



Med mer pengar skulle underhållen av slotten kunna förbättras och man skulle kunna anställa forskare som skulle "kunna forska i en del saker".



Det finns ingen officiell insyn i hur kungen använder sitt apanage. Det är flera riksdagsmän, bland andra folkpartisten Hans Backman, är mycket kritiska till.



"Ganska bra" slippa insyn

Men kungen störs inte av bristen på insyn.



- Jag tycker det är ganska bra, det måste jag säga, säger han och skrattar glatt.



- Man går inte in hos vem som helst" Vi har revisorer som sköter den delen. Man vill ändå ha lite för sig själv.



På frågan om han förstår kritiken mot den bristande insynen svarar kungen:



- En diskussion finns det ju.



Hans Backman, som motionerat om att kungens apanage ska granskas och redovisas, säger att han inte har något emot att kungen får pengar av staten "om vi nu ska ha ett kungahus".



- Men skattebetalarna måste få veta vad deras pengar används till. Hur ska vi kunna veta om kungen behöver mer pengar om han inte behöver redovisa sina utgifter?



Det nuvarande apanageavtalet ingicks 1809 mellan Karl XIII och riksdagen.



- Det börjar bli hög tid att titta över och förnya avtalet, säger Hans Backman.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article177976.ab

2009-12-26 @ 19:13:58
Postat av: Anonym

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article177976.ab



Kungen är inte nöjd med 87 miljoner kronor per år

Kungen vill ha mer pengar.



Skattebetalarnas miljoner räcker inte.



- Självklart inte, jag skulle vilja ha ännu mer, säger Carl Gustaf.



Kungen är inte känd för att vilja prata pengar och privatekonomi med journalister. Men för Rapports Thomas Lundström har han gjort ett undantag.



Lundström har följt kungen på ovanligt nära håll och bland annat kollat upp vad skattebetalarna får för det årliga anslaget på 87 miljoner kronor.



Hovet ligger inte direkt på latsidan. Under 313 dagar i år deltog kungafamiljen i 169 evenemang - det blir hela 3,7 i veckan.



Har 200 anställda

Men kungen tycker inte att pengarna räcker.



- Det är klart att det ser jättemycket ut. Men jag är ju inte ensam. Vi är över 200 anställda och vem som helst kan kan räkna ut vad det kostar.



I de 87 miljonerna ingår kungafamiljens årliga apanage på 44 miljoner. De pengarna ska användas till kungens representation och privata konsumtion.



Om majestätet tycker att skattebetalarna bidrar med för mycket?



- Självklart inte, jag vill ha mycket mer.



Med mer pengar skulle underhållen av slotten kunna förbättras och man skulle kunna anställa forskare som skulle "kunna forska i en del saker".



Det finns ingen officiell insyn i hur kungen använder sitt apanage. Det är flera riksdagsmän, bland andra folkpartisten Hans Backman, är mycket kritiska till.



"Ganska bra" slippa insyn

Men kungen störs inte av bristen på insyn.



- Jag tycker det är ganska bra, det måste jag säga, säger han och skrattar glatt.



- Man går inte in hos vem som helst" Vi har revisorer som sköter den delen. Man vill ändå ha lite för sig själv.



På frågan om han förstår kritiken mot den bristande insynen svarar kungen:



- En diskussion finns det ju.



Hans Backman, som motionerat om att kungens apanage ska granskas och redovisas, säger att han inte har något emot att kungen får pengar av staten "om vi nu ska ha ett kungahus".



- Men skattebetalarna måste få veta vad deras pengar används till. Hur ska vi kunna veta om kungen behöver mer pengar om han inte behöver redovisa sina utgifter?



Det nuvarande apanageavtalet ingicks 1809 mellan Karl XIII och riksdagen.



- Det börjar bli hög tid att titta över och förnya avtalet, säger Hans Backman.



2009-12-26 @ 19:16:23
Postat av: Anonym

sant amir

2009-12-26 @ 19:17:29
Postat av: Anonym

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article177976.ab



Kungen är inte nöjd med 87 miljoner kronor per år

Kungen vill ha mer pengar.



Skattebetalarnas miljoner räcker inte.



- Självklart inte, jag skulle vilja ha ännu mer, säger Carl Gustaf.



Kungen är inte känd för att vilja prata pengar och privatekonomi med journalister. Men för Rapports Thomas Lundström har han gjort ett undantag.



Lundström har följt kungen på ovanligt nära håll och bland annat kollat upp vad skattebetalarna får för det årliga anslaget på 87 miljoner kronor.



Hovet ligger inte direkt på latsidan. Under 313 dagar i år deltog kungafamiljen i 169 evenemang - det blir hela 3,7 i veckan.



Har 200 anställda

Men kungen tycker inte att pengarna räcker.



- Det är klart att det ser jättemycket ut. Men jag är ju inte ensam. Vi är över 200 anställda och vem som helst kan kan räkna ut vad det kostar.



I de 87 miljonerna ingår kungafamiljens årliga apanage på 44 miljoner. De pengarna ska användas till kungens representation och privata konsumtion.



Om majestätet tycker att skattebetalarna bidrar med för mycket?



- Självklart inte, jag vill ha mycket mer.



Med mer pengar skulle underhållen av slotten kunna förbättras och man skulle kunna anställa forskare som skulle "kunna forska i en del saker".



Det finns ingen officiell insyn i hur kungen använder sitt apanage. Det är flera riksdagsmän, bland andra folkpartisten Hans Backman, är mycket kritiska till.



"Ganska bra" slippa insyn

Men kungen störs inte av bristen på insyn.



- Jag tycker det är ganska bra, det måste jag säga, säger han och skrattar glatt.



- Man går inte in hos vem som helst" Vi har revisorer som sköter den delen. Man vill ändå ha lite för sig själv.



På frågan om han förstår kritiken mot den bristande insynen svarar kungen:



- En diskussion finns det ju.



Hans Backman, som motionerat om att kungens apanage ska granskas och redovisas, säger att han inte har något emot att kungen får pengar av staten "om vi nu ska ha ett kungahus".



- Men skattebetalarna måste få veta vad deras pengar används till. Hur ska vi kunna veta om kungen behöver mer pengar om han inte behöver redovisa sina utgifter?



Det nuvarande apanageavtalet ingicks 1809 mellan Karl XIII och riksdagen.



- Det börjar bli hög tid att titta över och förnya avtalet, säger Hans Backman.

2009-12-26 @ 19:18:07
Postat av: Anonym

amir du bor i en förort o din familj också haha

2009-12-26 @ 19:18:50
Postat av: Anonym

så min kompis familj som har ca 50 miljoner och ett hus i thailand är inte rika? okey, då vet jag inte vad dom är riktigt. bäst jag säger åt dom att dom inte är rika, utan bara medelklass

2009-12-26 @ 19:20:05
Postat av: Anonym

Asså Amir, det är nästan så man skäms över dig? Du är 19 år och pratar om något som en 10 åring kommit på. Vilken fakta är detta inlägget baserat på? Din egna fantasi, eller din umgängskrets kanske? Du vet ingenting. GÅ I SKOLAN OCH LÄR DIG NÅGONTING DIN PANATADE BÖG!

2009-12-26 @ 19:24:02
Postat av: Anonym

ett par exempel på några som har 10 gånger mer lön en miley cyrus: Abba medlemarna,H&M´s ägare, Ikeas ägare, zlatan.

2009-12-26 @ 19:24:09
Postat av: Anonym

..

2009-12-26 @ 19:25:58
Postat av: Anonym

Hur många i sverige har 50 miljoner kr ? inte många men i usa är många som har det o över 50 miljoner..

det är ovanligt i sverige. Här har man bra ställt om man tjänar 40.000 kr finns få som är miljonärer

2009-12-26 @ 19:27:59
Postat av: Erik

Rikt: (Europeiska länderna)

- Bor i Hus/Lägenhet

- Har egen bil

- Har fast arbete, fast lön

- Har en stödjande släkt/familj



Fattigt: (Etiopien, Somalia, de flesta Afrikanska och asiatiska länderna)

- Ingen familj

- Bor i ett sopberg

- Inget jobb

- Maten är svindyr i affärer

- Ingen lön

- Bor i dålig miljö i allmänhet



Kändisarnas värld: (Los Angeles, Hollywood etc)

- Tjänar 50,000:- per dag

- Går på exklusiva fester gratis

- Tjänar flera miljoner bara för att gå på en fest

- Får gratis prylar som bilar, motorcyklar osv.



2009-12-26 @ 19:32:29
Postat av: Anonym

men du som skrev här över. kanske är fler som har 50 miljoner i USA eftersom det är LIIIIITE större än sverige? vissa använder inte hjärnan

2009-12-26 @ 19:32:45
Postat av: Anonym

50 miljoner är bra i sverige men hur många i usa har mer än 50 miljoner? flera. Skulle man leva ett riktig lyxliv så behöver man mer än 50 miljoner om man ska varje dag åka privatplan..köpa bilar, köpa hus överallt...fixa naglarna åka på dyra reser för över 2 miljoner kr... flera gånger om året skulle man leva tet riktig lyxliv som puff daddy o dessa människor som är verkligen rika så hade inte pengarna räckt till länge. Men det är mycket i sverige men det är inte många som har 50 miljoner. I sverige är man rik om man har ett hus för 1 -2 miljoner kr

2009-12-26 @ 19:33:45
Postat av: Anonym

Till den anonyma ovanför Erik:



Hur många i USA har över 50 miljoner kronor? Förutom kändisarna och höga personer?

2009-12-26 @ 19:34:35
Postat av: Anonym

i sverige är man rik om man äger ett hus för 1 - 2 miljoner kr...haha

2009-12-26 @ 19:35:42
Postat av: Anonym

folk pratar som att det är jättemånga som är rika i USA. självklart finns det JÄTTEMÅNGA rika i USA, de synd överallt, i media, MTV, tv ÖVERALLT. men ni har nog aldrig varit i slummen i USA, hur många lever inte i skit i USA, med gängkrig, missbruk under orimliga förhållanden. jag har aldrig varit i USA men min pappa har och tro mig han har sett USA:s baksidor. sluta få USA låta som ett paradis

2009-12-26 @ 19:36:51
Postat av: Anonym

JA MEN ERA JÄVLA KOSSOR! SLUTA RÄKNA MED KÄNDISARNA ERA PUCKADE IDIOTER!



Om man blir kändis i USA får man en gratis biljett till ett världsatisteria. Ni vet inte den riktiga bilden av USA! Ni tänker på livet i Hollywood och Los Angeles. Resten av befolkningen då?

2009-12-26 @ 19:36:57
Postat av: Anonym

Det kvittar väl hur mycket pengar vissa har..

2009-12-26 @ 19:37:06
Postat av: kungen vill ha mer pengar



Kungen är inte nöjd med 87 miljoner kronor per år

Kungen vill ha mer pengar.



Skattebetalarnas miljoner räcker inte.



- Självklart inte, jag skulle vilja ha ännu mer, säger Carl Gustaf.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article177976.ab

2009-12-26 @ 19:39:14
Postat av: Anonym

hittade detta på google - aftonbladet



Kungen är inte nöjd med 87 miljoner kronor per år

Kungen vill ha mer pengar.



Skattebetalarnas miljoner räcker inte.



- Självklart inte, jag skulle vilja ha ännu mer, säger Carl Gustaf.



2009-12-26 @ 19:39:41
Postat av: Anonym

men amir din familj bor ju på förorten o det gör väl du också..

2009-12-26 @ 19:41:47
Postat av: Anonym

hittade detta på google - aftonbladet



Kungen är inte nöjd med 87 miljoner kronor per år

Kungen vill ha mer pengar.



Skattebetalarnas miljoner räcker inte.



- Självklart inte, jag skulle vilja ha ännu mer, säger Carl Gustaf.



Haha..pengarbrist då`?

2009-12-26 @ 19:44:56
Postat av: Anonym

Orkar inte ens läsa genom ditt korkade inlägg... Men alla politiker i sverige? Vad är dom om inte fett rika?



Och dom i USA? Skojar du med mig?! Dom har dom mest skuldsatta människorna i hela världen! Vad fan tror du lågkonjunkturen handlar om?!

2009-12-26 @ 19:45:51
Postat av: Anonym

..

2009-12-26 @ 19:46:51
Postat av: Elin

du är patetisk.

Mina kusiner flyttade hem till Sverige från USA för att i USA utnyttjas man om man är rik, blir stämd för allt hela tiden!

Och dem känner många som gjort samma sak!

Så det är i din bubbla som det är så.

2009-12-26 @ 19:53:39
URL: http://elinwetterling.blogg.se/
Postat av: Neo, the rich bitch !!!

rik = 1 förmögen, välbärgad, burgen, välsituerad, välbeställd, bemedlad, besutten, tät 2 välförsedd, riklig, stor, rikhaltig, yppig, bördig, fet, frodig, överflödande, späckad



Det finns rika i sverige !

Idiot , du må vara svensk. men du verkar inte se ialf.. Shit ! Du påstår att man inte är rik när man har lägenhet i spanien, frankrike och cypern plus har en villa för 15 miljoner :) Tjänar drygt 50 000 kr i månader efter skatt har 3 bilar och 5 mopeder :) o kastar pengar åt sina barn.. Nehe då är väl våran familj fattiga då ! ELLER NOT ! Det finns fattiga, mellan och rika :) Inte bara mellan , shit :S HAHAH !

2009-12-26 @ 20:01:32
URL: http://kinkyneo.blogg.se/
Postat av: Neo, the rich bitch

Glömde en sak:



Du kan ju inte jämföra sverige med USA ! I USA tar dom ingen skatt, i sverige tar dom skatt..



Men tänk på att de är GRATIS sjukvård i sverige typ ! Du behöver knappast betala 30 000 kr för en undersökning som dom behöver i USA ! Du har hemförsäkring, sen äger oftast BANKEN husen i USA ;) Så amir,, du kanske borde se lite mera än vad du gör.. Sen är det mycket mer slumm i USA än här, flytta till NEW Sweden i Usa, får vi se hur bra de går ;)

2009-12-26 @ 20:06:02
URL: http://kinkyneo.blogg.se/
Postat av: Anonym

...

2009-12-26 @ 20:12:40
Postat av: Neo ,the rich bitch

JUSTE ! Glömde igen :D



HAHA kändisar från sverige som är RIKA: Björn borg, Stellan skarsgård, Dolph Lundgren, Ingmar bergman ( DÖD ) , Lena olin? :) HMMMMMMMMMMM !!!

2009-12-26 @ 20:12:53
URL: http://kinkyneo.blogg.se/
Postat av: Anonym

...

2009-12-26 @ 20:13:39
Postat av: Hanna

Vad vet du? Bara för att du har vuxit upp i en fattig slum

2009-12-26 @ 20:16:15
Postat av: Anonym

haha, bara så du vet så är sverige ett var världens rikaste länder, men aja det finns ju inte några rika, vilket skämt du är!

2009-12-26 @ 20:18:54
Postat av: l

HAHAHAHA ingvar kamprad, skaparen av IKEA är scensk!? ahhahahahahah

2009-12-26 @ 20:35:22
Postat av: Anonym

sverige är rätt fattig egentligen se bara yrken..man får jobba skiten ur sig för att tjäna sitt lön..som är högre i andra länder

2009-12-26 @ 20:50:59
Postat av: Anonym

lönen är bättre i andra länder så det visar vem som är rik o fattig land..o sverige är fattigt - många som är sjuksrivna idag o fler och fler företag går i konkurs

2009-12-26 @ 20:52:16
Postat av: Anonym

vill man bli rik så flytta utomlands för den här lönen i sverige som vi har är skrattretande

2009-12-26 @ 20:53:16
Postat av: Anonym

..

2009-12-26 @ 20:58:13
Postat av: Anonym

.

2009-12-26 @ 20:58:30
Postat av: Anonym

Säg inte att Sverige är ett fattigt land! Vafan är 90% av Afrikas länder då? Och 70% av Asiens?

2009-12-26 @ 21:01:04
Postat av: amanda

men lilla amir,

jag har bott i Canada (landet över USA, fyi)

och där var våran familj överklass

so i guess im overclass här med

för i usa räknades vi som överklass

2009-12-26 @ 21:11:10
Postat av: binaa

Detta du kanske skulle lära kissie, hon påståår att de bara e fattiga som springer på mellandagsrean. Hade hon varit rik så hade hon inte behövt handla på GinaTricot ;)

2009-12-26 @ 21:22:15
Postat av: caroline

inga rika i sverige? pinsamt amir.

2009-12-26 @ 21:30:05
URL: http://carolinen.blogg.se/
Postat av: Anonym

bra skrivet amir

2009-12-26 @ 21:30:09
Postat av: Anonym

heja amir

2009-12-26 @ 21:32:12
Postat av: Anonym

DU ÄR BARA ETT STORT SKÄMT! ATT DU ALDRIG VÄXER UPP

2009-12-26 @ 21:46:08
Postat av: Emelie

Om det inte finns några rika svenskar, Vad kallar du Ingvar kamprad då?

2009-12-26 @ 21:48:16
Postat av: Stina

Ehhh jo det finns täta människor i Sverige Kamprad är ju för bövelen en av världens rikaste och om USA så är väll det isf kontrasternas land där finns ju riktigt fattiga i horder och även snuskigt rika. Så vi svenskar ska väll kanske vara stolta över att vi över lag är medelklass med få avvikelser.



Sen har väll Kenza gjort sig rätt sköna pengar på sitt bloggande (miljonbelopp?) hon betalade ju hälften av sin lägenhet med en gång och den var väll inte billig direkt?

2009-12-26 @ 21:51:34
Postat av: Anonym

Amir du vågar säga de andra inte vågar! stackars fattiga sverige..

2009-12-26 @ 21:58:57
Postat av: Anonym

jag håller med, sverige är den som ger skitlön! Varför tror ni Norge o Danmark ge rbättre lön? jo för de tjänar mer och har mer pengar.

2009-12-26 @ 22:01:34
Postat av: Anonym

BRA AMIR!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-12-26 @ 22:01:56
Postat av: Anonym

BRA AMIR!!!!!!!!!!!!!!!!!

2009-12-26 @ 22:01:56
Postat av: Anonym

Så du påstår att Ingvar Kamprad inte är rik?

nejdå, han har bara 300 miljarder kronor..

Det är ju inte å vara rik, absolut inte.

Hans Rausing, som har 63 miljarder, nej, ush! Han e ju fattig. fyfan..

Stefan persson som bara har 121 miljarder, han är inte heller rik.

Antonia Ax:son som har 39 miljarder, tydligen inte heller rik?

Inse Amir, du snackar bullshit..

Visst är Sverige ett ganska medelmåttigt land, men att säga att det inte finns NGN rik. Då jävlar är det skitsnack på hög nivå.

Lär dig lite fakta innan du skriver.

2009-12-26 @ 22:10:17
Postat av: Anonym

haha va är du för mongo? du har väl INGEN aning om hur mycket pengar vissa personer i detta land har! knip din mun och öppna den när du har lite fakta om ämnet nästa gång!

2009-12-26 @ 22:18:00
Postat av: Natalie - It's all about attitude

fan vad ni e avundsjuka på amir för att han har mer pengar än er. seriöst. ni bara måste kommentera värsta uppsatsen till honom pga lite han har skrivit. ni tydligen hatar det han skriver, men ändå så läser ni? jävla amatörer. det kallas... AVUNDSJUKA. :)



jag håller me dig amir. puss

2009-12-26 @ 22:33:43
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/
Postat av: da

förstår inte riktigt på dig? år -07 fanns det 136 miljadärer i sverige och du påstår att dom inte är rika? hmm konstigt

2009-12-26 @ 22:36:50
Postat av: zlatan :D

han som uppfan ikea är rik , oh han kommer från svergie ägg -.-''

oh du säger att inga är rika i svergie

säg de till din zlatan vän asså kissie .

zlatan=kissie = stor näsa ! :)

men iaf , för hon är ju tydligen sååååååååå rik ;) host *

2009-12-26 @ 22:38:13
Postat av: Anonym

DU ÄR BÄST AMIR...

SANNINGEN SVIDER FÖR VISSA MEN SVERIGE ÄR INTE SÅ JÄKLA RIKT LAND SOM VISSA FÅTT FÖR SIG...



JAG VISSTE OM DETTA SEN JAG VAR 12 ÅR ATT SVERIGE INTE DEN RIKASTE LAND UTAN USA - GERMANIE OCH FRANKRIKE - KINA - JAPAN - NORGE OCH DANMARK

2009-12-26 @ 22:39:55
Postat av: Anonym

ZLATAN KAN NI INTE RÄKNA MED HAN BOR INTE ENS I SVERIGE HALVA SIN TID E HAN UTOMLANDS..

2009-12-26 @ 22:41:15
Postat av: Anonym

Folk är så dumma om sverige var så jäkla rik land varför tjänar folk sämre i Sverige än utomlands tex Norge och Danmark - Tyskland? inse sverige är inte så jäkla rikt land som ni vill att folk ska tro.

2009-12-26 @ 22:44:14
Postat av: Anonym

Satt ingmar kamprad som är miljardär har de bättre ställt? abba, roxette ägarna för h&m m.m folk med stora företag som har miljoner i inkomst har de bättre ställt? hahahahaha

2009-12-26 @ 23:01:43
Postat av: Neo, the RICH BITCH

Åk till norge?! WTF??! Dom tjänar visserligen mera, men det är jävligt mycke dyrare idioter! :S Shit ..

Vi är inte så rika som dom i hollywood,, men vad spelar de för roll?! SÅ länge man har pengar så de är överflöd och man är lycklig så wtf, vad ska man med dom andra pengarna till? :) Om man tjänar TILLRÄCKLIGT ;D Jag vet inte,, mend att påstå att sverige är fattigt är ju som att säga att bögar är äckliga.. Mjo, för vissa är dom de :) o för vissa är sverige fattigt :) Dom som tycker att sverige är fattig är själva fattiga :) Rika nöjer sig HELT totalt med sverige.. De är bara fattiga som klagar ;) Rik är när man inte räknar sina pengar helt enkelt :) men kan förstå er som tkr att han har rätt, ni är väl själv medelklassiga / fattiga ;) Ni vill inte inse att de finns bättre/rikare än ni :)

2009-12-26 @ 23:09:24
URL: http://kinkyneo.blogg.se/
Postat av: thecookiemonster

hahahaha, kan du inte ens stava till ungdomar ? xD

2009-12-26 @ 23:45:22
Postat av: .

Det beror väl på hur man definerar ordet rik. Men om man snackar "lokalt" eller ja i sverige så kan man ju lugnt säga att 30 miljoner (tror säkert ngn har mer) är över medelklassen i sverige) Och skulle nog klassas som rik

2009-12-26 @ 23:52:53
Postat av: isabella l .

Haha, vi kan kalla det ''Sverige- rika''. Kissie leker ju rik... haha.

2009-12-27 @ 00:11:35
URL: http://issaah.blogg.se/
Postat av: eddie

precis! , zlatan är bosnier inte svensk :) , jag tror amir menar ''vanligt folk'' och inte kändisar som är världskända-.-

2009-12-27 @ 01:50:10
URL: http://galord.devote.se
Postat av: Linn

jag brukar alltid tycka att du har bra åsikter, av alla de slag, men den här gången blir jag fanimig förbannad. du säger att det inte finns några rika människor i sverige? det kan vara det dummaste och mest idiotiska påstående jag någonsin hört. sverige i sig är ett rikt land, befolkningen är inte fattig. rik är man inte bara för att man har tre sportbilar och ett hus värt miljarder. i sverige har vi rent vatten i våra kranar, gratis skolgång, mat på bordet, kläder att ta på oss varje dag, ett fungerande polistiskt system, ett fungerande rättssystem, religionsfrihet, en stat som bidrar och vi har möjlighet att utbilda oss om vi så önskar. snälla, säg aldrig att det inte finns några rika människor i sverige, du har alltid verkat så intelligent och medveten om det mesta.

jag är väl medveten om att det finns människor i sverige som klassas som fattiga, människor som lever på existensminimum och som kämpar för att få ihop vardagen. så ser det ut i alla världens länder, men sverige är ett rikt land, med en (över lag) rik befolkning. tack för en bra blogg.

2009-12-27 @ 03:49:23
URL: http://sagemar.blogg.se/
Postat av: Anonym

zlatan är från kroatien pucko

2009-12-27 @ 08:55:53
Postat av: Profeten

Såklart det inte finns några rika i Sverige. Vi kan aldrig mäta oss med USA's varumärken som H&M, IKEA och Absoult, eller vänta, kanske så kan vi det? Kanske så tror du att du vet allt om allt, eller kanske så gillar du uppmärksamheten från att skriva helt idiotiska påståenden. I vilket fall som helst borde du tänka om och göra något konstruktivt med ditt liv.

2009-12-27 @ 10:15:13
Postat av: Anonym

Anledningen till att det är svårare att bli rik och tjäna mycket pengar i Sverige är för att:



1: Alla entreprenörer, chefer och andra välbetalda betalar dyr sjukvård (inser du vad en operation kostar? Bara ett vanligt läkarbesök där DU betalar 300 kronor i patientavgift betalar skattebetalarna någon tusenlapp eller två, har privatläkare i min närhet och de tjänar flera tusen per besök på 20 min ;))



2. Dessa välbetalda betalar en betydligt dyrare skola (än vad amerikanare betalar till deras statliga), betydligt mer skatt (upp till 55% skatt på sin lön varje månad, ni som hävdar 30% är själva låginkomstagare, vi har något som heter INKOMST/förmögenhetsskatt i Sverige, retards)



3. Skatten på hus, att starta företag, anställa osv är MYCKET föremånligt i USA - det är däremot väldigt dyrt i Sverige.



Slutsats: Rika och/eller duktiga svenskar flyr Sverige pga skattetrycket, Invgar Kamprad är exempelvis inte svensk medborgare längre - hur känns det att veta att hans miljarder inte skattas i Sverige? (:



2009-12-27 @ 11:17:27
Postat av: Anonym

jo amir , det finns rika folk.

Min kompis har en villa på 5 våningar , och deras hus kostade 45 miljoner kronor.Det är farsan som är rik,som sålde något jäkla företag och fick över 100 miljoner kronor.Han tjänar flera miljoner per år.Han har varit med i tidningar , eftersom han redan tjänade någon miljon när han bara var 16 år osv.Men det är den enda familjen jag känner som är rik,men dom är rika och överklass. Jag har bott i Florida som liten,och har varit där flera gånger.Där är det sjukt blandat av hus.Några bor u slumm,andra i lyx hus.Och jag kan säga såhära,att den familjen jag snackar om har fan precis lika stora hus som överklass gatorna i Florida.Dom är tex 2 hus i sälen och ett i åre.Dom har också 1 hus i Florida. Så säg fan inte att det inte finns rika människor i landet , för då har du fan inte sett mycket.Vi har en enorm villa (min familj) och ´folk säger överklass till mig / min familj . Men dom har fel,min familj är inte speciellt rika,men inte medelklass heller..Svårt att föklara,men skit samma.Du borde nog åka till USA först innan du säger någonting.Jag åker dit cr 1-2 gånger om året,så jag vet vad du snackar om.

2009-12-27 @ 12:10:00
Postat av: Anonym

så jag vet vad JAG snackar om*

2009-12-27 @ 12:19:37
Postat av: Anonym

För det första, alla rika som flyttar utomlands gör det bara för att dem inte ska behöva betala så mycket skatt som vi gör i sverige. Eftersom vi betalar så mycket skatt så har vi också fri sjukvård. Ingen dör i Sverige pga att dem svälter ihäl. Alla uteliggare får hjälp med det. Det får dem inte i Usa, antagligen har du inte varit i Usa Amir och sätt hur folk bor. Vi är 9 miljoner i Sverige, och i Amerika, hur många är dom inte där? 529 miljoner invånare. det är X antal mer än i Sverige. Vet ni varför dem tjänar mycket mer i Norge? Jo för att alla är så mycket dyrare där än i Sverige, så om man omvandlar deras pengar till KRONOR så tjänar vi ungefär lika mycket. I Sverige har vi också ganska lugnare jobb än i Amerika också, vi får vara ledig 5 veckor/år och där får man bara vara ledig 3, om ens det.

2009-12-27 @ 12:28:38
Postat av: Sebastian

Haha, och hur kan du veta det?

Du brukar vara och hälsa på rika familjer i Usa eller? Nej, sluta leka besserwisser och börja banta istället.

2009-12-27 @ 13:20:16
URL: http://bubbelchampagne.blogg.se/
Postat av: Lotta

Sverige ligger på 15:e plats av världens länder på BNP per capita. USA ligger sjua. Med tanke på hur mycket mer människor som bor i USA så ja, det finns många rika där, och ja det finns också många fler fattiga där. Klyftorna är alltså bra mycket större i USA än här. Det är därför BNPn per capita också är så hög. De riktigt rika väger fortfarande upp för de fattiga.



Så vilket väljer man? Ett land med några stenrika och många fattiga, eller ett land där många är hyfsat välbärgade? Jag vet vilket jag väljer.



Sen får man inte glömma att Ingvar Kamprad är en äv världens rikaste människor. Nummer fem 2009. Dock låg tre amerikaner över honom. Hur som haver. Att säga att Sverige inte har rika människor är inte sant. Dock är det alldeles riktigt att Sverige inte har lika många rika människor som USA.



Men titta på lilla Norge? Vad säger du om Norge Amir? De ligger trea på listan över rikaste länder på capita. Luxemburg toppar. Men det är väl inte din bild av Norge? Att alla är stenrika? I didn't think so.



Källa: efterBNP_%28PPP%29percapita" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_l%C3%A4nderefterBNP_(PPP)percapita,

rikastepersoner" rel="nofollow">http://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_v%C3%A4rldensrikastepersoner

2009-12-27 @ 13:43:52
Postat av: Lotta

Sverige ligger på 15:e plats av världens länder på BNP per capita. USA ligger sjua. Med tanke på hur mycket mer människor som bor i USA så ja, det finns många rika där, och ja det finns också många fler fattiga där. Klyftorna är alltså bra mycket större i USA än här. Det är därför BNPn per capita också är så hög. De riktigt rika väger fortfarande upp för de fattiga.



Så vilket väljer man? Ett land med några stenrika och många fattiga, eller ett land där många är hyfsat välbärgade? Jag vet vilket jag väljer.



Sen får man inte glömma att Ingvar Kamprad är en äv världens rikaste människor. Nummer fem 2009. Dock låg tre amerikaner över honom. Hur som haver. Att säga att Sverige inte har rika människor är inte sant. Dock är det alldeles riktigt att Sverige inte har lika många rika människor som USA.



Men titta på lilla Norge? Vad säger du om Norge Amir? De ligger trea på listan över rikaste länder på capita. Luxemburg toppar. Men det är väl inte din bild av Norge? Att alla är stenrika? I didn't think so.



Källa: Wikipedia. Bnp på capita, världens rikaste personer.

2009-12-27 @ 13:45:11
Postat av: l

haha helt seriöst amir.. okej att det finns många medelklass i sverige, landet lagom liksom, men det var ju en aning överdrivet att säga att det inte finns nån rik.. över 60 stycken har en förmögenhet på mer än en miljard, inte illa för ett land med 9miljoner invånare jämfört med USAs 307000000

2009-12-27 @ 16:07:28
Postat av: allvetarn

Haha, fy fan vilka pinsamma läsare. Ingen med IQ på över 23.



Inga rika i Sverige? Stenbeck? Bengtsson? Kamprad? S. Persson? Fan de kissar på de flesta amerikaner.. Att ens jämföra USA med Sverige är pinsamt. Sök vård och läs ekonomi.

2009-12-27 @ 16:43:58
Postat av: Anonym

sverige är ett bättre land än USA, live with it.

2009-12-27 @ 17:29:16
Postat av: annica

hahaa precis som kissie då!

2009-12-27 @ 17:50:59
Postat av: ida

det var någon smart människa där som skrev att då kan du lika gärna åka till somalia t.ex. och säga att du är fattig. rätt, eller hur? jag har det inte särskilt bra ställt, så jag tycker du är ganska rik. du behöver liksom inte spara för att köpa en iphone, det är bara att köpa. min farfar är också rik, han sitter på någon miljon. det beror på hur man har det också. jag har en vän som påstår sig inte vara rik, men det tycker jag och alla mina andra kompisar. du kanske inte tycker dig vara rik, men andra har kanske andra uppfattningar.

2009-12-27 @ 19:11:22
Postat av: Anonym

Precis norge ädett därför att dem har pengar därborta pucko..du säger emot dig själv!

2009-12-27 @ 19:27:19
Postat av: Anonym

Ja precis i Norge är det dyrare för att dem har pnegar därborta..det säger ju säg självt. Här är det billigare.

2009-12-27 @ 19:28:42
Postat av: Anonym

Ja precis i Norge är det dyrare för att dem har pengar därborta..det säger ju säg självt. Här är det billigare.

2009-12-27 @ 19:29:40
Postat av: Nathalie

haha skön du är! hålle med till 100!

2009-12-27 @ 19:31:25
URL: http://allaboutnathalie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dem flesta som är mång miljonärer i sverige befinner sig inte ens i sverige utan är här någon gång då och då. Dem flesta som är rika härifrån har företag i USA som gjort dem mång miljonärer.

2009-12-27 @ 19:32:00
Postat av: J

Så du menar att vi alltid ska kolla hur USA har det innan vi påstår någonting? Alltid jämföra? USA är ett av världens mest extrema länder när det gäller det mesta, så vore det inte otroligt naivt och korkat att jämföra Sverige med USA?

2009-12-27 @ 20:29:42
Postat av: Anonym

hahah , detta är nog det trögaste jag läst!

klart det finns rika i sverige?

min famlij är mångmiljonär eftersom att min pappa har blivit jätte framgångsrik , vi reser vart vi vill , shoppar vart vi vill , bygger om hela tiden osv. vi ÄR rika , därför jag skriver anonymt eftersom att annars tror folk att jag skryter , men lägg ner det finns visst rika , min familj har flera miljoner så thats it.

2009-12-27 @ 20:47:40
Postat av: Anonym

av: I dina drömmar då eller?? HAHA

2009-12-27 @ 21:25:23
Postat av: Anonym

Asså man kan va rik på många sätt ... Jag fattar att dom flesta tänker på pengar när man är rik . Men om man har en bra familj och bra vänner så är man ganska rik tycker jag . Man är rik på kärlek . Och jag tycker att det är viktigare än pengar . Och jag skriver inte det här för att jag är fattig . Min familj har väldigt bra med pengar . Vi behöver inte oroa oss iaf . + Jag har en bra familj och jag har världens bästa vänner . Så jag kan se mig själv som rik .

Och det dummaste du har skrivit är att alla som kallar sig rika i sverige ska åka till USA och säga att dom är rika där , så ska hela landet skratta åt dom . Haha tror du att alla har jätte mkt pengar i USA eller ? Visst många har mkt pengar där , men inte alla . Så du kan inte säga att hela landet skulle skratta åt dom som är rika här i sverige , för det finns många människor där som skulle behöva dom pengarna ;)

Och så borde du inte jämföra sverige med USA . Man kan bara kolla på hur mkt invånare det finns i sverige (9 340 000) och hur mkt det finns i USA (306 821 000). Det är ganska stor skillnad eller hur ? Så tänka alla människor i USA som jobbar !!! Det är självklart att dom har mer pengar än sverige . Asså att USA har mer pengar än sverige . Men det betyder inte att en människa i USA har mer pengar än en person i sverige !! Så tänk efter lite innan du skriver nåt . ;)

2009-12-27 @ 21:58:19
Postat av: Anonym

Roligt att vara rik i ett land där majoriteten knappt har råd med mat ^o)

2009-12-27 @ 22:06:08
Postat av: Anonym

RÄTT AMIR :D

2009-12-28 @ 00:41:29
Postat av: Anonym

JA SÅ RIKA ÄR VI ATT VI GÅR OCH HANDLAR PÅ GINA TRICOT HÄLFTEN AV sveriges ungdomar HAR LIKADANA KLÄDER ..hehe

2009-12-28 @ 00:42:49
Postat av: Anonym

Ska man göra karriär så är det i USA inte i Sverige här kommer man fan ingenstans...

2009-12-28 @ 00:43:34
Postat av: Honey

Om vi nu är så himla rika varför får vi inte högre löner? en skådespelrska eller skådespelare i Sverige får knappt så mycket lön som dem i USA..Varför tjänar dem inte miljoner som dem andra skådisarna i USA? Lönerna i Sverige är inget o jubla över. Företag i Sverige är oftast dme som går i konkurser m.m



Pengarna finns i USA om man vill skapa sig ett bra liv o karriär!

2009-12-28 @ 00:48:27
Postat av: Anonym

haha till "Honey" så bara för man har en karriär har man ett bra liv? tycker synd om såna som du

2009-12-28 @ 01:25:39
Postat av: Anonym

men snälla tror ni alla ungdomar i USA går o handlar i lyxaffärer eller? era argument håller inte ni e inte smarta

2009-12-28 @ 01:26:39
Postat av: Anonym

Åk till höllviken i skåne, inte en ändå villa under 6 miljoner. Själv har jag ett sommar hus där värderat 10 miljoner. Min pappa tjänar 100 000 per månad, min mamma jobbar inte men hon har 10 miljoner på kontor. Själv har jag och mina syskon ärvt 5 miljoner var av min mormor. Tänk när vi ärver av resten av släkten.. Min fabror är hjärnkirurg och har inga barn så han kan väll ge hyfsat med pengar. Och föresten, nämnde jag att jag extra knäcker som modell? 20 000 per photoshoot, och jag är 16.



Kanske även ska gifta mig med min granne som vann 93 miljoner på en lott? Var tillsammans med honom när jag var liten så.



Men jag lever som en vanlig tonåring, går inte runt och skryter som man tydligen måste göra för att kallas rik. Dock renoverar vi badrum för 200 000 en vanlig vardag lite då och då nu i den ekonomiska krisen som är i världen. Just det, kopte även en bil för 800 000 till min bror häromdan. Små saker. Men jag är ju inte rik så..



Och btw, ni glömde malin åkerman, en SVENSK hollywood kändis, the heartbreak kid och dom filmerna. Och elin, tiger woods fru? Hon har nog rätt så ordentligt med pengar. Men vad vet jag, är ju bara en fattig nobody i ett kasst land. ..

2009-12-28 @ 02:28:13
Postat av: Anonym

Malin och Elin bor inte ens i Sverige...

Sen att du ska gifta dig med din granne som vann 93 miljoner..var bara för roligt :D

Du drömmer för mycket :)

2009-12-28 @ 04:24:44
Postat av: Honey

Precis o var någonstans har Malin tjänat dem miljonerna? USA där hon har bott sen hon var 4 år o bor fortfarande.

2009-12-28 @ 04:26:55
Postat av: Anonym

Elin kan tacka sin TIGER att hon har så mcyket pengar..nu får hon ännu mer av amerikanen..annars hade hon vart en medelklass rik person.

2009-12-28 @ 04:28:02
Postat av: Anonym

ÄLSKA AMERIKA DEM FYLLER BANKEN MED PENGAR MED SVERIGE SNOR VÅRA PENGAR.

2009-12-28 @ 04:28:48
Postat av: Anonym

HELT RÄTT amir :D

2009-12-28 @ 04:29:33
Postat av: Anonym

haha

2009-12-28 @ 04:29:45
Postat av: anki

Carl-Henric Svanberg, VD för Ericsson tjänar ca 26,6 miljoner kr/år. Är inte det att vara rik så vet jag inte vad som är!

2009-12-28 @ 05:38:34
URL: http://ankiis.blogg.se/
Postat av: anki

Vill lägga till listan över de rikaste länderna i världen -PER CAPITA- från 2008.



1 Luxembourg 111,240

2 Norway 94,354

3 Switzerland 64,015

4 Ireland 63,185

5 Denmark 62,333

6 Iceland 52,557

7 Netherlands 52,322

8 Sweden 52,058

9 Finland 51,062

10 Austria 49,900

11 Australia 47,498

12 United States 46,716

13 Belgium 46,487

14 France 45,982

15 Germany 44,471

16 United Kingdom 43,089

17 Canada 42,031

18 Japan 38,443

19 Italy 38,310

20 Singapore 37,598



SVerige ligger alltså på 8nde plats medan USA ligger på nummer 12. Så Amir, jag tycker du borde googla och läsa fakta innan du uttalar dig och påstår dig ha rätt.

2009-12-28 @ 05:51:03
URL: http://ankiis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur gammal är den listan och var hittade du den för jag har svårt o tro det :)

2009-12-28 @ 05:53:02
Postat av: Neo ,the rich bitch

Bruden där uppe som påstår sig ha ärvt 5 miljoner av släkt och allt de där.

Du är 16, du har inte rätt att köpa bil? inte rätt till försäkring eller något.. du drömmer fööööööööör mycket lilla du :)

2009-12-28 @ 08:12:50
URL: http://kinkyneo.blogg.se/
Postat av: Anonym

ifall man är svensk och har hus i OC så är man rik... så lek inte

2009-12-28 @ 10:36:21
Postat av: Du är fan dum i huvudet

Inga rika i Sverige? Det var bland det sämsta jag hört. Get real.

2009-12-28 @ 13:00:19
Postat av: Anna

Ehmn, inga rika människor? Vet du vem Ingvar Kamprad är?

2009-12-28 @ 13:41:44
Postat av: Mindou

han som äger ikea!! :D men men.. asså jag tkr bara mellandagsrean är jobbig. tycker dom borde sätta den någonannanstans på året för asså.. det är ju nu det ska vara snö och mysigt inte massa brottandes människor på åhlens?

2009-12-28 @ 18:44:42
URL: http://mindou.devote.se
Postat av: anki

Du som frågade om listan.

Problem att läsa, står klart och tydligt från 2008 och listan är från wikipedia. Men som sagt det är bara Per Capita som det mättes i, det finns flera sätt att mäta ett lands rikedom i men Per Capita är den vanligaste!

2009-12-28 @ 20:46:38
URL: http://ankiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0