När jag kom ut som bög


"Grymt bra bloggare är du!! Men jag vill att du skulle skriva om hur det var att komma ut som bög och om det var någon (kompis eller släkting) som drog sig undan när du gjorde det. Puss och kram på dig! <3"


Tusen tack Jennifer! Självklart kan jag berätta om det.

Kan ju börja med att berätta att jag kom ut som homosexuell år 2007. November tror jag det var! Det började med att jag sa det till en nära vän över telefon. Innan hade jag varit väldigt orolig över på vilket sett man skulle säga det men när det väl kom så kändes allting naturligt. Jag bara berättade det rakt ut och hon tog det väldigt bra och brydde sig knappt.

Sedan berättade man bara för allt fler vänner och bekanta. Jag har ju alltid varit rätt feminin av mig så det är liksom något som folk alltid vetat utan att jag sagt något. Så på grund av detta blev det inga chocker och alla tog det väldigt bra och enkelt liksom. Det blev aldrig någon stor sak.

Jag är väldigt lycklig över att alla fortsatte att behandla mig lika fastän de nu visste att jag var homosexuell. Det var ingen som sa något konstigt, behandlade mig anorlunda eller slutade umgås med mig. Har haft väldigt tur med sådant tror jag. Vet att många "vänner" kan vara idioter och frysa ut folk när dom får veta att de är bisexuella eller homosexuella.

Men ah! Allt har gått smärtfritt för mig! Jätteglad över det. <3

Kommentarer
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Vad skönt att alla var så accepterande. :)

2009-12-22 @ 18:31:20
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: kan ej säga

din jävla bög gå och ta dig slicka fucking kisseis fitta dinmänhore jag ska lacka sönder dig jävla bög skäms du inte

2009-12-22 @ 18:39:28
URL: http://kanej säga
Postat av: cecilia

jag ahde en bästa vän som också för ca 2 år sedan kom ut som bi sexuell. tidigare hade hon nämnt det men jag brydde inte mig så myckt. men jag blev så chockad när hon sa det till mig så jag tog avstånd. det ångrar jag idag. jag visste helt enkelt inte hur jag skulle vara men idag när jag tänker på det så skulle jag fortsätta att bara vara mig sj'älv och behandla henne som vanligt. men just då visste jag inte var jag skulle ta vägen. vi gjorde precis allt tillsammans. sov vi inte hos varandra så var vi med varandra från morgon till kväll. idag har vi ingen kontakt. vi hälsar på varandra om vi stöter på varandra men inte mer. jag kan sakna henne furktansvärt mycket ibland. jag skyllde på annat för jag vågade inte berätta vad jag kände om hela situationen. men jag är endå glad att hon tog mod till sig och berärttade. jag saknar henne.



tack för en bra blogg iaf:)

2009-12-22 @ 18:44:59
Postat av: JessiCa

Tur det, det betyder ju att det är äkta vänner du har runt dig, och att du betyder massor för nära och kära i omgivningen =)

2009-12-22 @ 18:48:30
URL: http://fuckerfuck.blogg.se/
Postat av: isa

riktigt bra blogg !:)

2009-12-22 @ 18:50:16
URL: http://isaands.blogg.se/
Postat av: elin

får jag fråga en sak :D?

2009-12-22 @ 18:56:23
Postat av: E - Bloggen om mode & skönhet



Just nu ligger det uppe en tävling hos mig, om du vill delta :)

2009-12-22 @ 19:04:59
URL: http://hondaremelie.blogg.se/
Postat av: Anonym

du är grym Amir, FORTSÄTT med det!

2009-12-22 @ 19:05:08
URL: http://bokitoki.blogg.se/
Postat av: Eva

hej jag läste precis ditt inlägg och fick en konstig reaktion.

varför skulle du bli utfryst.

du är som alla andra.

homosexuell eller bi eller hetro vad spelar det för roll egentligen?

du e speciell för att du är du. precis som jag är det för att jag är.

precis som tjock o smal. man är människa



jag gillar dig tycker du är en cool kille.

som har kul och bara njuter av livet.

goo amir

2009-12-22 @ 19:19:51
Postat av: linnea.

läs min blogg alla!

läs min blogg alla!

läs min blogg alla!

läs min blogg alla!

läs min blogg alla!

läs min blogg alla!

följ min blogg alla!

följ min blogg alla!

följ min blogg alla!

följ min blogg alla!

kommentera min blogg alla!

kommentera min blogg alla!

kommentera min blogg alla!

kommentera min blogg alla!

kommentera min blogg alla!

läs min blogg alla!

läs min blogg alla!

följ min blogg alla!

följ min blogg alla!

kommentera min blogg alla!

kommentera min blogg alla!

linneagulliksson.blogg.se

linneagulliksson.blogg.se

linneagulliksson.blogg.se

linneagulliksson.blogg.se

2009-12-22 @ 19:20:54
URL: http://linneagulliksson.blogg.se/
Postat av: Liindaaah

naw, så bra då :)



kolla gärna in min blogg, jag & älsklingen sjunger autotune :D fett roligt, hehe :D

2009-12-22 @ 19:22:35
URL: http://misspeerfect.blogg.se/
Postat av: Anonym

om man har en kompis som vars ex. partner säger att denne är bisexuell, tycker du att man ska säga att man har hört det då och visa att man tycker det är helt okej isåfall för att kanske hjälpa personen med dens eventuella oro inför hur folk ska reagera, eller ska man vänta tills personen säger det själv?

2009-12-22 @ 20:24:58
Postat av: cissi

Men vad sa dina föreldrar då? :) var det helt naturligt för dem med, tog dom det bra?

kraam

2009-12-22 @ 22:45:08
URL: http://ceciliastruck.blogg.se/
Postat av: Madde

Vad bra, glad för din skull :)

Btw..

Amir visst är denna låten sjukt bra!? Är inte denna låten på din spellista blir jag förvånad :D

Brooke Hogan feat. Colby O'Donis - Hey Yo

2009-12-22 @ 23:21:19
Postat av: Anonym

vilka vann klockorna ?

2009-12-23 @ 01:22:59
Postat av: Malin

Jag berättade för några månader sen åt min bästa vän att jag är tillsammans med en tjej (som hon också kände)och har vi har varit ihop i typ ett halvt år, men berättade det först nu. Först var hon väldigt chockad, men sa att "hon är glad för vår skull". Men jag fattade att inte allt var som det skulle, för hon slutade höra av sig (det var alltid jag som gjorde det först) o hon ville aldrig träffas. Så frågade jag vad det var. Då sa hon att hon inte alls tycker att det är okej att jag är med en tjej. Hon vet inte hur hon ska bete sig mot mig längre o hon tycker att jag är äcklig, och hon vill inte ha nåt att göra med mig. Det finns ju inte så mycket man kan göra... Det är ju hennes problem om hon är homofob..Men man blir ju så otroligt ledsen och sårad. Jag trodde ju att hon var min bästa vän och jag saknar henne massor. Men det finns ju inget jag kan göra åt saken. Jag älskar ju min flickvän, och om min "bästa vän" har nåt emot det så får hon väl lov att "lämna mitt liv". Vi har bara berättat om oss för 3 andra och de har tagit det jättebra. Så jag vet inte vad hennes problem är...

2009-12-23 @ 11:54:09
Postat av: Annonnyyymm

Omg! :o

Skäms du inte??

Asså jag hissar den som har kommenterat med namnet (Kan ej säga)

ASSÅ OMG OMG JÄVLA BÖÖÖÖÖÖÖG....Det är så äckligt asså jag vill bara säga till dig att homosexuell är en psykisk sjukdom!! FETT SYND OM DIG DU ÄR PSYKIST SJUK...Det finns 2 olika kön vf ska man vara psyyk dååhh....Dra åt helvettet o slick kissies fitta!

2009-12-23 @ 13:42:51
Postat av: christopher

när jag kom ut tog alla det coolt också ingen liksom brydde sig mina kompisar tyckte bara det var kul :)

2009-12-23 @ 15:05:33
URL: http://christopher.bloggsida.se
Postat av: Jennifer

tack själv, söt<3

Fyfan va härligt :) Men du är ju så underbar så hur skulle man kunna frysa ut dig?!

2009-12-23 @ 17:26:56
URL: http://theoneandonlyjennifer.blogg.se/
Postat av: isabella l .

Ja men varför ska man just komma ut som homosexuell... borde inte hetrosexuella också komma ut som hetrosexuella? :S Krångligt det där. Men samhället har endå blivit mer modernt och accepterande tycker jag =) Eller det är vad jag tror...

2009-12-23 @ 19:56:22
URL: http://issaah.blogg.se/
Postat av: anonym

eeee Gud skapade oss för att man skulle vara tillsamans med man och kivinna inte kvinna och kvinna eller kille och kille usch så äckligt hatar homo

2009-12-24 @ 12:31:03
Postat av: Anonym

har duu sj någonsin haft sex med en kille :)?

2009-12-25 @ 14:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0