Veckans...


Slapp stil i skolan
Varför? Varför ser jag alla dessa tjejer med klackskor, stylat hår och 5 kilo smink i ansiktet.... i skolan!? I skolan är vi för att lära oss saker, måste man slita på sitt yttre då!? Håret mår inte bra av att plattas/lockas varje dag, inte av diverse hårprodukter heller. Och hur tror ni man ser ut i ansiktet om man ska kasta på sig smink varje dag!? När jag precis hade kommit ut som homosexuell så hade jag jämt smink på mig, hela tiden. Det var ju såklart för att jag tyckte det var så kul att sminka mig, extra kul eftersom att jag inte hade vågat göra det tidigare heller. Men nu har folk faktiskt börjat fråga vad som hänt med mig. Jag kommer till skolan med världens knullruffs och sminka mig i skolan händer aldrig mer än en gång i veckan.

Valentins blogg
Min kompis Valentin pluggar i Rumänien och skriver sin blogg därifrån. Detta är nog den enda bloggen skriven av en kille som jag faktiskt följer påriktigt. Självklart kan jag kika igenom många andra bloggar skrivna av killar men denna följer jag lika väl som min egna faktiskt (klart jag läser min egna haha). Han skriver om sitt plugg därnere i staden Cluj, om festlivet där osv. Juste... han är skitsnygg också, men dock upptagen så ni behöver inte tracka honom med kommentarer nu haha.





Kroppsidealen
Jag får frågor om varför jag inte bryr mig om min vikt!? Seriöst nu alla idioter (ni är faktiskt det). Jag har ett liv att leva, ska jag ägna det livet åt att bry mig om ett sjukt ideal som medierna har fått många i samhället att följa!? Jag äter det jag känner för och om min kropp råkar vara en sån som lätt tar åt sig av allt i maten så får det väll vara så!? Ska jag slösa mitt liv åt att springa på rullband och inte äta det jag faktiskt vill bara för att folk är så pinsamt lättpåverkade att dom slaviskt följer dagens media. Om ni vill dö undernärda och klena så gör det, jag mår galant! Och den dagen jag går ner i vikt är det för min hälsa, absolut inget annat!

SVT's pengagirighet
Seriöst, det räcker inte med att man ska rösta en gång i årets melodifestival utan nu är det så att under ett program så är det hela 3 omröstningar!? Varför då!? Det blir bara krongligare att hålla reda på allting och det blir inte ett rättvist resultat eftersom att folk inte har lust att rösta på sin favorit hela 3 gånger. En gång är okej men 3 liksom!? Nej, om det nu börjar gå så dåligt för SVT's ekonomi så kanske dom ska börja satsa på lite mer underhållande program istället för att förstöra nästan det enda dom har som faktiskt är värt att se!?

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh, jag älskar din blogg! jag blir så inspirerad av allt du säger, speciellt det där om kroppsideal. du är så himla fin, och jag önskar att jag vore bög bara så att du skulle kunna va kär i mej, haha! nej men ärligt, fortsätt med det du gör, för de du gör e bra.

kram!

2009-02-08 @ 19:12:28
Postat av: mathilda

håller med dej om röstningen i melodifestivalen! det är helsjukt!

2009-02-08 @ 19:13:24
URL: http://mathildasspot.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grymt skrivet det där med kroppsidealen! Jag håller fullt med. Jag blir glad av att äta. Varför ska man då stoppa i sig massa tråkig mat? Eller ännu värre, ingen mat alls?!

2009-02-08 @ 19:16:20
Postat av: Agnes

Om nu medias kroppsideal är så hemska och att man inte ska bry sig om sin vikt kanske Caroline också ska få se ut som hon vill. Eller är det bara hur mycket man väger som inte spelar någon roll. När du skriver att hon kommer från en annan planet för att hon ser ut som hon gör bidrar du väl precis lika mycket till kroppidealen som media gör. Självklart att alla ska få väga så mycket eller lite som man vill, men då ska man även få se ut som man vill på alla andra sätt. Eller?

2009-02-08 @ 19:16:54
URL: http://aagnnes.blogg.se/
Postat av: -

Är en 13-årig tjej som ÄLSKAR DIN BLOGG ! <3

Puss på dej, du ÄGER !

2009-02-08 @ 19:24:07
Postat av: mama

Du har helt rätt om kroppsidealen! Jag håller med till 100 procent, äter vad jag vill och tränar aldrig, eftersom jag älskar mat och hatar träning. Man ska göra det som gör en lycklig!

2009-02-08 @ 19:24:25
URL: http://naughtyandmama.blogg.se/
Postat av: Anonym

det där med SVT har du rätt i!

2009-02-08 @ 19:33:52
Postat av: sanna

jag håller SÅ med om att man ska ha slapp stil i skolan. jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser white trash-tjejer med UTGÅNGS/PARTY-kläder i skolan. liksom, har de inga andra tillfällen att klä upp sig på? tragiskt :D

2009-02-08 @ 19:52:15
Postat av: Fröken Deilert

Förresten betalar vi ju jävla public service!!



Nog för att jag egentligen är för det. MEn det borde räcka som!!

2009-02-08 @ 19:59:03
URL: http://malindeilert.blogg.se/
Postat av: Anna

Jättebra skrivet om kroppsidealet!

2009-02-08 @ 20:06:11
URL: http://internatanna.bloggproffs.se
Postat av: Matilda

Du är allt bra du, håller med dig till 100%.

När man väl ska överdriva när man är i skolan, kommer ju ingen att se skillnad när man har gjort sig fin till en t ex en fest någon gång.

Utrota utseendefixeringen!

2009-02-08 @ 20:10:08
Postat av: Felicia

Jag såg dig idag. Hann inte gå fram och hälsa eftersom du precis skulle gå av i Liljeholmen, that sucks! Snygg var du iallafall, as usual ;)

love uuu!

2009-02-08 @ 20:20:58
URL: http://fsvedberg.blogg.se/
Postat av: jel

kanske har jag bara tur, men mitt hår plattas varje dag och mitt hår har superkvalité enligt min frisör. kanske för att jag använder bra produkter i håret och inte heller tuperar så vansinnigt som många tjejer gör idag.



håller dock med dig om vardagsutseendet som inte borde vara festutseende. hur ska man då fixa upp sig för festen?



och kroppsidealen ja.. suck.

2009-02-08 @ 20:30:30
URL: http://jewelry.blogg.se/
Postat av: Misslyyckad´

Du är bäst amir!

http://metrobloggen.se/misslyyckaad

http://metrobloggen.se/misslyyckaad

2009-02-08 @ 20:42:42
URL: http://metrobloggen.se/misslyyckaad
Postat av: Sofie

Så jävla rätt har du om slappstilen i skolan, jag sätter oftast bara upp håret, ibland borstar jag bara igenom det, på med ett par slitna jeans, och en tjock tröja! Det är så jävla rätt!

2009-02-08 @ 20:43:35
URL: http://fiffiliin.blogg.se/
Postat av: Ludmilla

Vettigt inlägg. Bra att du vågar stå upp mot de sjuka kroppsidealen. Bra jobbat.

2009-02-08 @ 21:29:40
URL: http://ludmilla.se
Postat av: Anna

ett bra inlägg enligt mig :)

2009-02-08 @ 22:01:57
URL: http://happygrey.blogg.se/
Postat av: josephine

haha, det där med att man inte behöver fixa sig till skolan kan du ju hälsa din kompis kissie som verkar tro att varje skoldag är en fest ;)

2009-02-08 @ 22:05:07
URL: http://josephineli.blogg.se/
Postat av: Ajlin

Det finns sjuka ideal och så finns det sunda ideal. Det är inte bra att väga för lite, men inte heller för mycket. Nu har jag nog aldrig tyckt att du ligger för långt åt något håll på viktskalan men det finns det som gör det och då är det nog legitimt att försöka gå ner ett par kilon.

2009-02-08 @ 22:37:22
URL: http://ajlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller med om slappstilen, förut använde jagmascara och smink i skolan men nu har jag börjat tycka att det är fult med smink, jätte konstigt vet inte varför men jag tycker att alla tjere skulle vara mkt snyggare urtan mascra det där fula vita runtögonen och super mkt brunpuder. SMINK INTE FINT!!! alla skulle vara så mkt snyggare urtan.. resultatet av den här komentare är att jag inte skriver eller kommer sriva blogg... den är ju helt osammanhängande!! :P

2009-02-09 @ 00:14:24
Postat av: siri

Slapp stil i skolan

Varför? Varför ser jag alla dessa tjejer med klackskor, stylat hår och 5 kilo smink i ansiktet.... i skolan!? I skolan är vi för att lära oss saker, måste man slita på sitt yttre då!? Håret mår inte bra av att plattas/lockas varje dag, inte av diverse hårprodukter heller. Och hur tror ni man ser ut i ansiktet om man ska kasta på sig smink varje dag!? När jag precis hade kommit ut som homosexuell så hade jag jämt smink på mig, hela tiden. Det var ju såklart för att jag tyckte det var så kul att sminka mig, extra kul eftersom att jag inte hade vågat göra det tidigare heller. Men nu har folk faktiskt börjat fråga vad som hänt med mig. Jag kommer till skolan med världens knullruffs och sminka mig i skolan händer aldrig mer än en gång i veckan.





nu när jag läst igenom det. du säger ju emot dig själv.. du skrev ju att du hade smink hela tiden förut bara för att du tyckte det var kul.. har inte det slagit dig att de tjejerna kanske också tycker det är kul o sminka sig, platta/locka håret? du tycker ju att det är skön med "knullruffs" till skolan. och de tycker att det känns bra o vara sminkad?..

but im stil like you! :)

2009-02-09 @ 02:37:32
Postat av: johanna

fyfaan va rätt du har:)

2009-02-09 @ 08:38:17
URL: http://jnordstrom.blogg.se/
Postat av: Lucifia

Haha första gången jag läser din blogg. Och jag är STORMFÖRTJUST! Gillar ditt inlägg om din vikt starkt!

2009-02-09 @ 09:04:49
URL: http://lucifia.blogg.se/
Postat av: L

Vill först säga att jag håller med dig om kroppsidealen, du har helt rätt inställning och det är grymt!



MEN - kolla fakta innan du skriver, om du nu inte är ute efter att provocera. Att det sliter på det yttre att ha smink? Nja. På 80-talet var inte make-up så utvecklat som idag. T.ex. en foundation skyddar mot yttre påfrestningar som sol, fria radikaler, smuts i luften och många är dessutom vårdande - som mineralprodukter! Inget som har sönder något där. Hm, sedan när sliter bra hårprodukter på håret? Om man inte snålar får man produkter som vårdar håret, och använder man värmeskyddande spray är väl det ännu bättre? Med detta vill jag bara upplysa dig om att inte du, eller någon annan tar skada av styling... Och lära sig saker, det gör man nog bättre om man känner sig fin!



Men som sagt, alla är olika, vill du ha knullrufs så är det skönt också :)

2009-02-09 @ 09:50:29
Postat av: emelie

Eller hur, känns som värsta kapprustningen när man kommer till skolan, den ena ska överträffa den andra som är superfixad. okej det finns en skillnad på att se överfixad ut och fixad ut. slappna av människor ja orkar inte med fixartempot.

2009-02-09 @ 11:42:27
Postat av: Liina

Kroppsidealen, you just became my favourite gay ;D

2009-02-09 @ 14:32:05
URL: http://liinasofsweden.blogg.se/
Postat av: Ronja

Amir jag älskar dig!

Du är så bra. Håller med om både sminket i skolan och vikthetsen, kan inte folk ta det lugnt någon gång? Herregud. Man får väl vara som man är.

2009-02-09 @ 15:36:09
URL: http://ronjaengberg.blogg.se/
Postat av: Felix

Skönt att få sen en rakt igenom bra ute/innelista. Får hoppas på att ett flertal av Dennis.Ms läsare hittar hit så de fattar att inte alla tycker det är snyggt med benrangel :P

2009-02-09 @ 21:13:11
URL: http://felleponkens.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÅÅÅh, namnet Valentin är så fint! Skulle jag få en son i framtiden så skulle jag döpa honom till Valentin.

2009-02-10 @ 05:25:32
Postat av: anna

Grymt skriver Amir. Håller med på alla punkter!

2009-02-10 @ 17:53:40
URL: http://wargaflicka.blogg.se/
Postat av: anna

Kroppsidealen

Jag får frågor om varför jag inte bryr mig om min vikt!? Seriöst nu alla idioter (ni är faktiskt det). Jag har ett liv att leva, ska jag ägna det livet åt att bry mig om ett sjukt ideal som medierna har fått många i samhället att följa!? Jag äter det jag känner för och om min kropp råkar vara en sån som lätt tar åt sig av allt i maten så får det väll vara så!? Ska jag slösa mitt liv åt att springa på rullband och inte äta det jag faktiskt vill bara för att folk är så pinsamt lättpåverkade att dom slaviskt följer dagens media. Om ni vill dö undernärda och klena så gör det, jag mår galant! Och den dagen jag går ner i vikt är det för min hälsa, absolut inget annat!





GO GAYBLOOOGGEN!

2009-04-07 @ 17:56:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0