Oj juste...




Bloggfest

Ja äntligen kan man ju tycka, igår var jag på kanske den första riktiga bloggfesten? Nu var det såklart bara Spotlife-bloggar och deras 100 närmsta men det spelar ju ingen som helst roll. Jag är trött på att vi bloggare ska ses som konkurrenter för det är vi absolut inte. Vi är tusentals människor som delar samma intresse av att skriva om våra vardagar/åsikter/liv på nätet och att vi kan träffas en massa och disskutera, tipsa osv. är ju hur kul som helst. Skippa konkurrensen så kommer vi nå jättelångt, för ta mig f*n vilken makt vi alla har.


Jumbo-Jessica

Ja alla våran snygging Jessica Simpson är längre inte dendär smala tändstickan utan en kvinna med kurvor. I media mobbas hon (såklart) och nya smeknamnet är Jumbo-Jessica tydligen. Tycker att mobbningen är rent ut sagt pinsamt och tragisk. En av världens vackraste kvinnor som ofta syns i media och har lätt att påverka har nu fått kurvor, ska vi få försöka mobba ner henne till ett ohälsosamt midjemått igen eller? Jessica Simpson är skitsnygg och jag skiter totalt i ifall hon gått upp några kilon.








Linda Rosing
Jag har aldrig träffat Linda så jag tänker inte gå in på vissa saker men jag undrar ibland vad bruden tänker med!? Undra vad hennes 2 barn säger om att dom med 2 enkla klick kan gå in på aftonbladet/expressen och se sin egna mamma få en kuk daskad på sig av en manlig strippa på sin födelsedag. Ungarna kan inte ha det lätt i skolan. Deras mamma förstorar läpparna i tv, har sex i direktsändning och får en kuk smetad mot sig på sin födelsedag. Oproffsigt Linda, bättre kan hon väll?


Röda läppar
Hur mycket ni tjejer än gillar röda läppar så är det så fruktansvärt ute för mig, det är så fult. Vist, är du jättebrun och har ett lite ljust rött läppstift kan det funka. Men kom igen, vi bor i Sverige? Jag blir nästan rädd när jag går i skolan och får se kritbleka brudar med världens rödaste läppstift som får hela deras mun att se ut som en nykn*llad och uppsvullen f*tta. Okej jag har nog aldrig överdrivit så mycket förut, förlåt! Men seriöst tjejer, det är verkligen inte fint. Hudfärgat ska det vara, riktigt hett tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Röda läppar är ju så otroligt snyggt!

2009-02-01 @ 19:07:17
URL: http://snoppattack.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hejsan! Vad tycker du om filmen Twilight?

2009-02-01 @ 19:09:52
URL: http://sagathetwilight.blogg.se/
Postat av: Tyskungen

Jag måste säga att du var mycket trevligare än förväntat. Bra kväll.



/Klaus

2009-02-01 @ 19:10:25
URL: http://www.tyskungen.se
Postat av: Amanda

Röda läppar är bland det hetaste som finns - På rätt personer.

2009-02-01 @ 19:21:01
URL: http://coconutdream.bilddagboken.se
Postat av: alexandra

A andra sidan är du bög och tänder inte på tjejer i allämhet hellet ^^, Skojja bara. Ville bara säga att jag diggar din blogg, man blir så glad varje gång man läser den. Du verkar vara en helskön kille, fortsätt med det ^^

Och jag håller med dig, Jessica är skitsnygg och det är tragiskt att media känner att de måste trycka ner henne. Å andra sidan verkar de alltid behöva ha något att klaga på, är det inte en kändis som är för stor så är det en som är för mager. Jävla konstigt det där. De lär ju en att man aldrig duger i alla fall. Men att duga för media är ju kanske inte idealet, i alla fall inte för mig.

2009-02-01 @ 19:21:56
URL: http://proffsstajl.devote.se
Postat av: rebecca

men hudfärgat, snälla det är såna som kallas fjortisar som går runt med hudfärgat, foundation på läpparna :p ljusrosa om något.

2009-02-01 @ 19:23:47
URL: http://bikisen.blogg.se/
Postat av: Märta Mazarin

Kurvor på rätta ställen är bara kvinnligt. Å andra sidan är jag inte trådsmal själv och partisk i målet :)

2009-02-01 @ 19:25:03
URL: http://martamazarin.blogspot.com/
Postat av: Tania

Åhh äntligen någon som säger ifrån om rött läppstift, jag håller med dig till 100% rött läppstift till blek hy,,ett stort NO NO

2009-02-01 @ 19:27:31
URL: http://tiiintiiin.blogg.se/
Postat av: Johan

Linda Rosing är alltid på utelistan i min värld? Hon är den mediahoran som försöker komma ifatt Gynning, men guess what, hon kommer aldrig lyckas! Och ja, det är grymt synd om hennes barn, en Linda tänker bara på sig själv och ingen annan! Usch, tycker inte om den kvinnan!

2009-02-01 @ 19:42:58
URL: http://iekstrom.blogspot.com
Postat av: Anton Kraft

du kanske inte läser lindas blogg men enligt henne så vart hon riktigt arg över att detta hände, och det är väl inte hennes fel att han gör så. Hans arbete är att strippa inte köra upp kuken i ansiktet på henne! Det finns många olika sätt att strippa på men det där är verkligen bara för att få uppmärksamhet! det var liksom exakt det här han tänkt sig kan jag tänka mig! vissa människor gör allt för att få uppmärksamhet. Och jag är ganska så säker på att linda inte skulle göra vad som helst. Inte nu för tiden!

2009-02-01 @ 20:36:02
URL: http://antoonkraft.blogspot.com
Postat av: Hanna

Jag tycker att du borde göra lite vidoeinlägg så man får se den riktiga Amir "live" och inte bara på bilder och läsa text. Ha en skön kväll <3

2009-02-01 @ 21:17:45
Postat av: ...

jag älskar dina inne/ute listor, du borde göra sånna mer ofta!

2009-02-01 @ 21:31:14
Postat av: -CHRIS-

Usch, så tacky med hudfärgat! Rött läppstift till brun hy är om möjligt ÄNNU MER smaklöst, det är blekheten som gör det hela klassiskt snyggt! När man är brun ser man däremot ut som en amerikansk hora, inte tvärtom! (märk väl att det är ordet amerikansk som är negativt, inte hora)



Men såklart så passar inte ALLA bleka brudar i röda läppar... Jag kan tänka mig ungefär vilka slags brudar du menar. Tjocka människor passar definitivt inte i röda läppar, det ser bara äckligt och porrigt ut! Inga undantag!



Skärpning! Jag är besviken...

2009-02-01 @ 21:32:46
URL: http://chrislondon.blogg.se/
Postat av: hannah

hudfärgat på läpparna är NO NO! naturliga läppar är snyggast,också fint med lite läppglans såklart ibland. :)

2009-02-01 @ 21:34:53
Postat av: Devran

Darling, i just love U! du har såå rätt me dina inne och utelistor, kisskiss

2009-02-01 @ 21:41:19
URL: http://deviii.blogg.se/
Postat av: sara

I samma inlägg pratar du om att vi bloggare inte ska se varandra som konkurrenter och sen ger du dig på en annan bloggare. Du ahr ingen rätt o anklaga henne för en dålig mamma, hon få vem hon vill, ska hennes barn skämmas för henne. Ska dina föräldrar skämmas för dig eller?

Och sne pratar du om att mobbning inte är bra för hur Jeissa simpsons utspelas i media men du gör juh samma sak me rosing, lägge rupp en dålig sida av henne, d e mobbning

2009-02-01 @ 21:51:49
Postat av: Mysla

Åh! ag blir så glad att läsa ditt utlägg om röda läppar. Jag har verkligen avskytt detta märkliga mode. Själv kör jag med hudfärgat med liiite brunrosa ton och (eller) lite lätt skimmer bara. Klarar inte det där ilsket röda som så många tjejer envisas med att ha. :)

2009-02-01 @ 22:45:48
URL: http://blog.mysla.se/
Postat av: anna

du som vill visa makten av alla bloggare tillsammans och så, varför kan du inte skriva om vad du tycker om de spotlife bloggarna du mötte under middagen? :) vore kul att höra :)

2009-02-01 @ 23:02:28
Postat av: Jessica

Det där med Linda Rosing....hon fyllde år och fick det som födelsedagspresent av hennes kompisar; En manlig strippa som hon skulle smörja in kuken med olja på.

Hon kände sig obehagad och kränkt och lämnade festen omdelbart!

(Ta reda på info innan du drar slutsatser)

2009-02-02 @ 00:12:13
Postat av: manda

Bra lista, kan dock inte hålla med om de du tycker om läpparna. Hudfärgade läppar är fjortis, det är inte snyggt, sexigt eller något sådant. Jag förstår inte själva grejen, sminka bort läpparna så de inte syns? Hur kan man ens tycka de är snyggt?

Fast röda läppar är inte heller snyggt, ska det vara något så räcker väl lite läppglans.

2009-02-02 @ 14:57:13
URL: http://rundfyrklant.blogg.se/
Postat av: Malin Deilert

Gaaah, är ju skitbra att hon fått på ig lite hull. Man är såå mycket finare och ser så mycket vackrare ut då man mår bra och inte ser så mager ut.



Och jag kan tycka att röda läppar kan vara ganska fiint...

2009-02-02 @ 15:49:35
URL: http://malindeilert.blogg.se/
Postat av: M

Puh! Där fick jg min bekräftelse på att röda läppar är snyggt! Du må vara en skön kille som skriver en okej blogg och står upp för att vara bög, kanon! Jag skulle dock ALDRIG ta ett stil/mode/smink/skönhetstips från dig av uppenbara skäl. Hudfärgade läppar borde fler ha, jag får mig så många härliga elaka små skratt av det =)

2009-02-02 @ 16:23:36
Postat av: Lova Magnusson

hörru?!

bruna läppar no thanks bara fjortisar som har,vill inte klassas som nån.

2009-02-02 @ 16:23:40
Postat av: ellinor

haha där var du rolig :D

2009-04-27 @ 21:27:04
Postat av: Naiomi

tack! herregud. äntligen någon som har koll. din lilla text om Jumbo-jessica den var stålande. riktiga kvinnor har kurvor... även smala kan ha det men vissa har bara platt framme platt bak.... jag tycker att det ska vara lite fett på kroppen inte trådsmal inte tjock tjock... utan kurvor ska det va.... puss puss på dig !

2009-10-22 @ 19:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0