UF, Lino, Chris och Leggings


UF-Mässan
Att få se så många unga företagare stå inne på Stockholmsmässan och marknadsföra sina produkter/tjänster är häftigare än vad många tror. Jag gick flera gånger och tänkte, "wow, hur i h*lvete kom dom på detdär?". Att låta ungdommar få erfarenheten av att driva ett alldeles eget företag är en sådan galant idé så att det finns inte. Man kan även driva företaget i grupp också och på det sättet får man även erfarenhet av att lösa problem tillsammans i grupp och även att kunna sammarbeta. Ni som inte går handel och måste läsa UF-kursen, ta den som individuellt val, jag rekomenderar det verkligen! Det är en grym erfarenhet och även en merit på ditt CV.

Club Lino
Dom har dunkat house, schlager och RnB i totalt 30.600 timmar. Dom har ca 20 halsdukar i "upphittat"korgen, bara från i vinter. 22.500 flaskor champagne har sprutats och tre gånger har dom vunnit Årets Klubb på Gaygalan. Club Lino är antagligen Sveriges absolut bästa gayklubb och kommande lördag är den sista för klubben innan den läggs ner. Det pågår bygge av en tunnel som ska gå precis under klubbens golv och barar så det är helt omöjligt att klubben kan vara kvar. Jag kommer i alla fall sakna lördagarna på Lino, deras svettiga schlager-dansgolv och allt mingel ute på rökrutan.



Chris Brown

När jag gillar en artist är det inte för att den har framför en bra låt, och i dom flesta fall är det inte ens artisterna själva som gjort låten. När jag gillar någon är det pågrund av respekt. Jag tycker verkligen att alla Britneys låtar är jättebra, men jag skulle nog inte lyssna på henne lika mycket om jag inte såg upp till henne som person. Dagen då jag fick höra att Chris Brown hade misshandlat sin flickvän Rihanna så blev jag rasande. Människan sjönk så galet djupt i mina ögon. Inte nog med att han slog en tjej, sin flickvän också? Det är inte acceptabelt, inte någonstans. Inget förlåt kan ändra på detta, han borde låsas in. Ett brott är ett brott! Eller vänta jag glömde, han heter ju Chris Brown så hans straff blir väl att böta några enstaka kronor?

Missbrukning av Leggings
Leggings används under kjolar, klänningar, toppar som slutar vid rumpan osv. Men att använda leggings som vanliga byxor? Hallå? Jag blir lika shockad varje gång. De skär in i f*ttan på er och allt ser bara totalt fel ut ju. Leggings använder man under kläder, inte som kläder. Ni skulle väll inte använda en tröja som slutar vid midjan som klänning? Nej precis, det är samma sak nästan. Själva principen att använda någonting rätt ju.

Kommentarer
Postat av: mathilda

håller med om allt på diss listan spec det med chris brown, jag tänker aldrig mer lyssna på honom!:O

2009-02-22 @ 19:46:01
URL: http://mathildasspot.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha! Helt rätt ang legginsen=) cameltoe är inte så sexigt..

2009-02-22 @ 19:49:41
URL: http://moreofelli.devote.se
Postat av: Fröken Deilert

Joo, fyfan så lågt av Chirs brown. Fattar inte hur man kan göra nåt sånt!! Fyfan hurvens!!



Hahaha, aah, här använde 90erna ett tag leggings och T-shirt som slutade vid midjan. Inte fint!!

2009-02-22 @ 19:59:18
URL: http://malindeilert.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja usch fy fan för den vidriga Chris!!!

Aldrig mer att jag kommer lyssna på hans musik...



Gillar din blogg men det får du väl höra varje dag hehe =)

2009-02-22 @ 20:02:03
URL: http://jacob070527.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bra inlägg! spec det om leggings kan inte hålla med mer de så äcklligt

2009-02-22 @ 20:13:58
Postat av: Anonym

Håller med dej totalt det där om leggins ! sjukt fult när man ser dom gå med ett sträck i röven liksom det e skillnad på jeansleggins och jeans !



Och chris brown kommer få 8 års fängelse.

2009-02-22 @ 20:14:49
Postat av: victoria

haha bra skrivet om leggins och strumpbyxor, så himla fult att använda de som byxor.

2009-02-22 @ 20:18:58
URL: http://victoriaaaaa.blogg.se/
Postat av: tekla :)

Usch, hatar också folk som använder leggins som byxor fy! :P

2009-02-22 @ 20:22:04
URL: http://tkm.blogg.se/
Postat av: Angelica

Du är så jävla bra helt enkelt!

2009-02-22 @ 20:33:37
URL: http://alkoholdryck.blogg.se/
Postat av: naz

.. jag skrev nyss ett inlägg om mobbing. Jag har själv varit mobbare & trots min unga ålder förebygger jag bråk här i förorten med underbara vårbygruppen. Jag är 15 & ska snart hålla min första föreläsning. Skriv en kommentar & berätta om era egna historier.



Naz

2009-02-22 @ 20:39:12
URL: http://nnaz.blogg.se/
Postat av: johan

Håller helt med med Chris Brown, man blir så jövla arg på att alla r'n'bsångare ska vara sånna jävla svin hela tiden!

2009-02-22 @ 20:39:52
Postat av: Anonym

Lustigt att du just nämner " på er". Inte bara tjejer som läser din blogg, gulleplutt! <3

2009-02-22 @ 20:40:21
URL: http://surasani.blogg.se/
Postat av: Anonym

men hallå din kompis Kenza och blondinbella använder såna leggings som är typ som byxor och det är skitsnyggt :O

2009-02-22 @ 20:48:04
Postat av: msn

2009-02-22 @ 21:01:13
Postat av: Kati

Wow, håller verkligen med vad gäller leggingsen och Chris brown! sanning, vissa missbrukar verkligen leggingsen, att dem inte inser att det inte är snyggt 24/7 och till vad som helst. Ibland är det helt enkelt bara snyggare att byta ut dem ibland :)

2009-02-22 @ 21:13:43
URL: http://katarinaladan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om chris brown:

Visst det är inte rätt att slå någon eller misshandla någon. Men varför hoppar alla på Chris så mycket som de gör?



Enligt Rihanna och honom själv så var det HON som började. varför vill alla bara lyssna på rihannas musik eftr detta? Hon slog ju honom (kns i självförsvar.. men ändå!)??

2009-02-22 @ 21:17:05
Postat av: Anonym

Håller med dig om det med leggings, det ser fan hemskt ut när folk (läs tjejer) bara har en liiite längre tröja än ''normalt'' och ett par leggings under! Varje gång jag ser någon som är klädd så tänker jag ''stackars människa, har du inte råd att köpa byxor?'' älskar din blogg Amir!

2009-02-22 @ 21:54:44
Postat av: D

Amir :) ett tips till nästa söndag när du ska skriva inne och ute lista...

nummer ett för utelistan kan ju vara gaybloggen.com ?

2009-02-22 @ 21:59:18
Postat av: E

mest kul att alla började hata chris brown för att han misshandlat och detta kom fram i media. tror ni inte att flera kändisar misshandlar och annat som inte visas i tv/radio/tidningar? höhöhöh

2009-02-22 @ 22:02:43
Postat av: amanda

håller med din ang legginsen! såå jävla äckligt ser det ut!

2009-02-22 @ 22:04:29
URL: http://www.improveme.se/amandaa
Postat av: Cecilia

Hej Amir! :)

Har bara en fråga, läser du allas kommentarer ?

Kramar <3

2009-02-22 @ 22:32:02
URL: http://ceciliaisahappygirl.blogg.se/
Postat av: suzan

Jag kan inte hålla med dig mer om leggings. Fy helvete när man ser tjejerna i skolan med endast leggings. Usch!

2009-02-22 @ 22:38:36
URL: http://suzansalem.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller med om leggingsen!

2009-02-22 @ 22:48:40
Postat av: waslat

Håller med dig om Chris brown, och läste för första gången i metro om olyckan som du råkade ut för förra året (seg jag vet) Det var starkt gjort av dig att stå på dig och anmäla skit ungarn!!



Du har så rätt om leggings missbruket ;)

2009-02-22 @ 23:35:52
URL: http://waslat.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Oooh älskade det du skrev om leggins. Hahaha, jag är helt med dig!



Såg en bild på Rihanna efter misshandeln. Han är som vilket svin som helst som misshandlar. In med han i fängelset bara!

2009-02-22 @ 23:42:19
URL: http://www.nolow.se
Postat av: angelique

hemskt det han gjorde mot rihanna men han riskerar faktiskt 9 års fängelse och han fick betala 40 000 dollar tror jag ... men det är ju ingenting för han!

Verkligen hemskt det han gjorde men jag tycker fortfarande han är en bra artist.



Det är med leggings är helt rätt , jag kan inte gå utan att ha tröjan elr vad jag har på mig lite längre ner så den går iallafall över rumpan och där fram ! ser så fult ut annars !

2009-02-23 @ 00:11:27
URL: http://www.aangelique.devote.se
Postat av: Hanna

Håller med ett brott är ett brott men jag tror inte riktigt att det hela gick som det sägs.

Och staff, då ska vi börja titta åt dom som våldtar. Dom får inte 9 års fängelse i vissa tillfällen. Jag är ett stort fan av Christopher men jag tycker att dom flesta lägger all skuld på honom. Och tycker ni inte att det är lite konstigt att Rihanna har skaffat en ny kille precis.Dagen efter t.om

2009-02-23 @ 00:26:11
URL: http://ecnore.blogg.se/
Postat av: Melody

Alltså, "skär in i fittan"..? Vad snackar du om? Anyway, du får tycka att de är fel, synd att de är mode och att de kommer krylla om de!+ Att jag som tjej, som inte trivs i jeans och absolut älskar leggings kan säga att det skär ingenstans, det är super bekvämt och det är jätte snyggt.

2009-02-23 @ 01:59:44
Postat av: Anonym

omg hur kan du säga så, hur snyggt som helst med bara leggins och en kort tröja kolla bara på lindsey lohan,kim kardashian dem har stil?

ps din kompis blondinbella använder såna leggins.

2009-02-23 @ 09:18:47
Postat av: emma

Håller med dej om det där med leggings!

2009-02-23 @ 10:54:25
URL: http://emmaahlin.blogg.se/
Postat av: Jamila

Håller med om legginsen, jag blir också chockad då jag ser tjejer gå med bara leggins.. Typ har de glömt kjolen hemma eller?

Men angående Chris Brown, jag gillar hans musik oberoende av vad han gjort. Jag lyssnar på musik som låter bra i mina öron, men beundrar artister vars personligheter och musik jag gillar. Nu har Chris Brown för mig varit endast en kille som kan dansa, sjunga, är söt och har sköna låtar. Och så är det ju även om han misshandlat sin flickvän (vilket självklart är fel). Men 9 års fängelse låter väldigt hårt, i Sverige och Finland kan man lätt komma undan med böter eller villkorligt fängelse om man gjort sig skyldig till liknande brott. Att du ser upp till Britney som person, okej, men hon har ju t. ex. mist vårdnaden om sina barn..

2009-02-23 @ 11:20:44
URL: http://diaryofjamila.blogspot.com
Postat av: sofi

haha äntligen nån mer än ja som tkr det är så hemskt fult med folk som har leggings som byxor typ. Btw Du e grym killen =)

2009-02-23 @ 11:46:05
Postat av: Assi

Jag håller med. Chris B sjönk i mina ögon också, och jag hoppas att han får ett straff som en "vanlig" människa skulle ha fått!

Och det där med leggings, can't agree more :D och nu har jeans leggings kommit. Åh, när ska det sluta? Snyggt under kjolar osv, men det finns en gräns ;).

2009-02-23 @ 12:04:55
URL: http://astronomi.blogg.se/
Postat av: juliairene.blogg.se

haha åh så rätt du har

det är så sjukt fult med tjejer som har leggins och sen bara en typ t-shirt till! blää

2009-02-23 @ 14:21:37
URL: http://juliairene.blogg.se/
Postat av: Anonym

HHAHAHA OMG HÅLLER MEE DIG OM LEGINSEEEN:D!!!

2009-02-23 @ 14:31:39
Postat av: Anonym

håller med om leggingsen, så fel!

2009-02-23 @ 14:45:55
Postat av: fre

håller me om chris brown..

2009-02-23 @ 14:46:35
URL: http://frejaanderssons.blogg.se/
Postat av: haha

Gah, älskar när du kommer med vad som är rätt och fel i klädväg. Snälla, håll dig till dina rosa monkitröjor och håll käften.

2009-02-23 @ 15:06:10
Postat av: marie

tack att den äntligen är någon som håller med mig med legginsen ! TACK ! :D

2009-02-23 @ 16:48:14
URL: http://mariebg.blogg.se/
Postat av: meli

Haha! Det där om leggingsen, så rätt.

Jätte-fult när folk använder det som byxor och sen har en kort tröja till :S



HA'RE

2009-02-23 @ 17:31:00
URL: http://mklf.blogg.se/
Postat av: idiil

DIN UTELISTA ÄR 100% RÄTT KUNDE INTE HA SAGT DET BÄTTRE SJÄÄLV!!!!

2009-02-23 @ 18:23:09
URL: http://imoh.blogg.se/
Postat av: Anna

Helt rätt om leggins. Varför använda det som enbart byxor? Lär ju inte se klokt ut :(

Och skitbra skrivet om Chris Brown med!

2009-02-23 @ 19:29:24
URL: http://internatanna.bloggproffs.se
Postat av: Malin

Äntligen någon som vågar säga som det är. Det är verkligen inte snyggt med enbart leggings! Chris brown är dum i huvudet och det är kung att ungdomar ska få en chans att visa upp deras smarta och kreativa ideér! :)

2009-02-23 @ 19:40:31
URL: http://malinjakobsson.blogg.se/
Postat av: ebba

Visst, det är fult om tjejer har leggings som byxor. Men man kan faktiskt ha leggings under en längre t-shirt som inte visar häcken. allright?

2009-02-23 @ 21:21:44
URL: http://slapmyface.blogg.se/
Postat av: ma

HAHAHA! <3 varje gång jag ser nån gå runt me leggings och linne så kommer jag fan tänka på dig! x)

Men seriöst, jag hatar de oxå, lixom man har dom ju till klänning och kjol! thats it!

Älskar din blogg! Man blir så glad! När jag läser ett inlägg så sitter jag och ler helt omedvetet xD



Du är BÄST <3





btw. måste bara veta! Vad tycker du om Chris Crocker?

2009-02-23 @ 21:33:24
Postat av: Amanda

Klockrent skrivet om leggins, det var det bästa jag läst på länge! :)

2009-02-24 @ 10:19:12
Postat av: xGEEKIx

jeansleggings tycker jag du har fel om, asså grejen är ju att de sitter som skräddarsydda precis som leggings samtidigt som de till synes ser ut som jeans, herregud.

2009-02-24 @ 13:10:15
Postat av: alexandra

tänk om du vr en stooor förebild för någon som använder jeans leggning , och nu har den personen skunkit ner för att , amir har sagt att de e fult:s

asso palla seriöst , man borde iaf haft lite hänsyn.....

2009-02-24 @ 13:16:14
Postat av: Anonym

Klart man inte ska använda leggings som byxor, men hört talas om tights? Typ leggings, fast inte genomskinliga. Snyggt att ha som byxor tycker jag, med ett lite längre linne eller något. Behöver inte nödvändigtvis täcka allt. Och så kan man ju med fördel se till att inte dra upp tightsen för mycket, haha. Cameltoevarning är INTE sexigt.

2009-02-24 @ 21:31:52
Postat av: chris brown in my heart, i love him

är du helt jävla dum i huvudet? Chris Brown är oskydig han har inte ens misshandlat henne hon är ett jävla skämt, ett påhitt. hon har ju bara hittat på allt för att dem har tjaffsat om nått litet så blev hon sur på honom. sen har väl hennes famlij hotat honom att han ska säga att han har gjort det. HAN ÄR OSKYLDG! JAG ÄLSKAR CHRIS BROWN <3

2009-02-25 @ 12:58:44
Postat av: Muhummed

Hahaha jävla bögjävel

2009-02-25 @ 14:53:42
Postat av: jag. =D

chris brown e bäst! =D

jag har sett han på redigt i stockholm.

På hovet! =D

Fatta vem som blev lyckligast då! :d

Du har den bästa bloggen ever typ. =D

ÄLSKAR DIN BLOGG!

kram. =D

2009-04-23 @ 16:39:40
URL: http://mentylebeatdown.blogg.se/
Postat av: Lollapalooza

Jag har aldrig gillat hiphop och rap-musik, alltså har jag nästan aldrig lyssnat på Chris Brown (eller vad han nu har för musikstil).

Men jag vet vem han är och så, och jag blev så jävla fittförbannad när jag läste att han hade misshandlat sin flickvän. Nä, lås in honom med kåta 180-kilos muskelberg som suttit inne i 13 år och inte bryr sig om de pippar en igelkott, bara saken rör på sig.

Undrar om han är lika cool då?

2009-06-05 @ 22:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0