Tack mina läsare

God morgon på er.
Och vad kul att så många valt att svara på ifall homosexuella ska få gifta sig eller inte. Är ju trots allt en GAYblogg så kul att ni engagerar er i rätt ämnen om man ska säga som så. Självklart vill en stor majoritet av er att sånna som jag ska kunna få gifta mig i en kyrka med min partner. Är stolt över mina läsare. Sen finns de ju såklart vissa som ska tjata om bibeln och koranen osv. Ja det står ju bl.a. i bibeln att söndag är en vilodag. Tacka fan för att dom kristna jobbar ändå lixom. Men när en bög vill gifta sig nej då går det verkligen inte att strunta i bibelns regler?

Det är 2009, dags att sluta leva efter tusentals år gamla böcker!?
Och allt ska inte gynna en själv, tänk på att andra också ska ha det bra.


Kommentarer
Postat av: Sofia Jones

Hejsan. Jag är kristen (går i kyrka, läser bibeln osv) och jag håller med dig. Jag lever precis som dig... Jag festar, dricker, har sex innan äktenskap. Jag tror inte att Gud "straffar" mig för att jag lever mitt liv. Och vill du gifta dig i kyrkan med din pojkvän, go for it liksom.. Jag har ingen rätt att lägga mig i! Ingen har det! Ville också berätta att min pappa är amerikan/superkristen och han ÄLSKAR din blogg! :) Fortsätt som du gör... Kram Sofia

2009-01-22 @ 11:31:16
Postat av: sandra

vill du ens gifta dig i kyrkan när du inte ens är religös? varför är det så viktigt då? för andra som kanske verkligen är kanske men om du inte bryr dig så?

2009-01-22 @ 11:35:44
URL: http://sandriiiia.blogg.se/
Postat av: Rez

Jag skrev en uppsats om gay marriage i skolan :)

Är glad att jag valde det ämnet, och jag är glad att detta äntligen har slagit igenom.

Bästa bloggen ever, btw. <3

2009-01-22 @ 11:54:01
Postat av: H

"Och allt ska inte gynna en själv, tänk på att andra också ska ha det bra" - Så jävla rätt!! :)

2009-01-22 @ 16:17:46
Postat av: Ellinor

Åh va du har rätt!

2009-01-22 @ 17:16:14
URL: http://estehlin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det står att man ska vila 7:e dagen och det behöver nödvändigtvis inte vara söndagen..

2009-01-22 @ 17:32:38
Postat av: Maria

Hej Amir. det jag inte förstår med er bögar är att ni vill gifta er i en kyrka. varför vill ni gifta er i en kyrka, dvs i Guds hus där vi kristna tillber vår Gud samtidigt som kristendomen förbjuder homosexualitet? varför vill ni gifta er i en kyrka när kyrkan inte äns accepterar homosexualitet? Inom kristendomen så är det helt fel och en stor synd att vara homosexuell men det står fortfarande att man ska älska sin nästa och respektera sin nästa, så det betyder också att vi kristna inte ska hata homosexuella och göra illa homosexuella. Men jag tycker att man borde fortsätta fundera över varför man vill vara där man inte är accepterad? ett utomhus bröllop kan vara lika fint. hade jag varit gay så hade jag inte vilja det iaf.

tänk på det och ge oss ett svar skulle vara intressant att veta varför det är så.

2009-01-22 @ 18:09:06
Postat av: Linda

Men ååååh jag blir så irriterad -.-

För kristna är inte bibeln bara en "bok"! Hela deras tro och liv bygger utifrån det som står i den!

Man kan inte bara ändra på det som står i bibeln för att samhället förändras ??!

Låt mig ge dej ett exempel.

Låtsas att bibeln är en tröja. Såklart att tröjan 2000 år senare inte är det senaste i modevärlden, men det är fortfarande en tröja som går att ta på och använda.





"Och allt ska inte gynna en själv, tänk på att andra också ska ha det bra."



Jag förstår det stora kränkning det måste vara att inte få sitt äktenskap kallat äktenskap utan "partnerskap", åhhh vad hemskt!! -.- ironi

2009-01-22 @ 18:31:46
Postat av: Anna

Hej Amir!

Tycker det är ruskigt fel att säga "Det är 2009, dags att sluta leva efter tusentals år gamla böcker!?"

Det är inga vanliga böcker, det är RELIGION, och för vissa är det riktigt starkt! Precis som andra får respektera homosexualitet får man också respektera religion! Kyrkan är en plats som är helig för kristna, därför kanske man inte vill att sånt som enligt den kristna religionen är fel (i det här fallet gaybröllop) ska hålla till just där. Det är ju minst lika fint att gifta sig ute, tycker jag i alla fall!

2009-01-22 @ 20:06:54
Postat av: lise

Det är klart som fan man ska få gifta sig, skaffa barn bara för att man är homusexuell, läggningen har väl ingen betydelse, shit, lever vissa kvar på stenåldern eller? Du rockar, =) 2009 nu, dags att förnya lite!

2009-01-22 @ 23:32:06
URL: http://xia.blogg.se/
Postat av: elin

"Helt okej att gifta sig, men inte i kyrkan. Man kan ju gifta sig borgligt, och ha bröllopscermoni och saker, men varför lova det inför en Gud man inte tror exicterar?"



jag hatar sådana påståenden. vem i helvette har sagt att just homo inte kan vara religiösa, fyfan vilket dumt påstående! Jonas Gardell är världens bästa förebild, troende, homo och jääävligt stark i sin personlighet. Dessutom har han barn! Behövs mer sådana som verkligen vågar och syns, så samhället utvecklas mer och mer..



2009-01-23 @ 00:02:14
Postat av: ida-mathilda

Riktigt bra sagt Amir! Tänkte egentligen dra värsta debattinlägget här om att homosexuella självklart ska få gifta sig i kyrken, men jag drog nyss det på Kissie's blogg så jag gör mig bara kortfattad här ;)



Håller helt med dig.

Själv ska jag gifta mig borgligt utomhus i en glänta i skogen, jag tror inte på Gud på samma sätt som man gör om man är kristen. Så jag vill inte gifta mig där. Ganska bra beslut enligt mig själv! :)



Många kramar! ida

2009-01-23 @ 10:43:47
URL: http://ida-mathilda.devote.se
Postat av: Daoud

Hej Amir! Jag håller med det du säger till en viss nivå, men när du sedan skriver att vi lever i 2009 och att vi inte ska leva efter flera tusen år gamla böcker, så tycker jag att du uttalar dig fel. Böckerna kanske skrev för några tusen år sedan, men böckerna har blivit en religion. Så som du har rätten att leva ditt liv utan böckerna, så finns det folk som lever sitt liv med böckerna.



Kolla gärna in min blogg: Www.doddywood.blogg.se!!

2009-01-23 @ 18:11:22
URL: http://doddywood.blogg.se/
Postat av: Anonym

tror du kommer önska att livet va nåt mer när du sitter där med AIDS

2009-05-25 @ 08:44:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0