Invandrare, turk, blatte...



Anonym frågar:
Sluta att leka svensk och rasist jag fattar inte varför har du ingen spegel hemma hos dig kolla i den och sluta snacka skit du är inte svensk så är det bara. Sluta säga turre eller invandrare också du är själv sån lek inte rasist.

Amir svarar: Hur mycket jag än försöker så kan jag inte komma ihåg hur många gånger jag sagt i bloggen att jag bara är halvt svensk och även kommer från Tunisien. Jag har säkert nämnt det i varenda frågestund jag haft? Och något jag kommer ihåg är faktiskt att jag aldrig någonsin sagt att jag bara är svensk så fattar inte varför folk skulle ha problem med detta!?

Rasist? Jag har hur många vänner som helst med utländskt ursprung och jag har ju själv ursprung från ett annat land än Sverige. Och om jag någonsin skulle säga "jävla...." så är det en annan femma, då har jag verkligen gjort ett fel uttalande som kan tolkas som rasistisk. Men jag kommer alltid att fritt använda vissa uttryck sålänge jag inte menar något illa. Om du ser något negativt i dessa ord så synd för dig, men kasta inte skit på mig för att du själv känner något fel i ord som inte alls är kränkande ord.

Kommentarer
Postat av: Emelie

faan va du är bra amir :D

2009-03-09 @ 13:10:54
URL: http://mlliii.blogg.se/
Postat av: Matilda

Älskar din blogg!

2009-03-09 @ 13:16:09
URL: http://matildagabrielsson.blogg.se/
Postat av: Milla.

bry dig inte om idioter som lägger märke till onödiga saker.., alla som följer din blogg vet att du är en varmhjärtat personlighet oavsett din ursprung. kram

2009-03-09 @ 14:01:43
URL: http://picturegallery.blogg.se/
Postat av: Anonym

ehm... att skriva ching chong, sätta på slöjor i skolan eller vad fan ni höll på med är inte alls kränkande eller så nej nej det är komedi alla skrattar... så det är helt ok att skriva "bögar drog i mig men jag ville inte gömma mig och gråta i ett hörn" eller var på en bögig restaurang men dom hade god buffé, eller "när jag var ute så blev jag ner slagen av bögar utan för Burger King och det är INTE acceptabelt." Förstår inte riktigt dig... Du har vänner som har utlänskt ursprung. Det är lite dubbelmoral lite hyckleri det du håller på med. Vet inte hur jag ska få fram det men du har själv utlänskt blod, du har stolt homusexuell. Bra. Förnedra då inte andra för du själv vill ju inte bli utsatt för något. Behandla andra så som du själv vill bli behandlad.

2009-03-09 @ 14:23:27
Postat av: malin

Asså shiet. Du e ju svensk medborgare = du e svensk. De flesta mörkhyade i sverige e svenska men har ett annat ursprung.

Tex: en mörkhyad från usa e ju amrikan samma sak, du e lika svensk som jag Amir!

2009-03-09 @ 15:21:12
URL: http://paradisechild.blogg.se/
Postat av: .

tss, när man är turk är man blatte :s





förresten , du är rätt kaxig.

2009-03-09 @ 15:23:13
Postat av: bea

Bra skrivet amir (:

2009-03-09 @ 15:42:10
Postat av: mathilda

bra svar!:D

2009-03-09 @ 15:54:15
URL: http://mathildasspot.blogg.se/
Postat av: Ellinor S

bra amir!

2009-03-09 @ 17:21:04
URL: http://stellans.devote.se
Postat av: Misslyyckad´

skit i sånna där dryga jävlar :P





2009-03-09 @ 17:21:58
URL: http://metrobloggen.se/misslyyckaad
Postat av: Anonym

bra sagt amir! ;)

2009-03-09 @ 17:46:22
Postat av: Anonym

Du har säkert svarat på denna fråga flera gånger också,men tänkte efter som du är från tunisen också så måste jag fråga om du är muslim,eller är du kristen?:)

2009-03-09 @ 18:03:58
URL: http://jenniifferg.blogg.se/
Postat av: Fröken Deilert

Jag har då inte märkt något rasistiskt från din sida. Och nog fan är du svensk.

Även om det är halft.

Orka med folk som inte vet vad de snackar om. ;D

2009-03-09 @ 19:16:03
URL: http://malindeilert.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÅH!!! jag har inte varit inne på din blogg på ett tag (tyckte det var superjobbigt att läsa med tanke på spotlife designen) och så nu kikade jag efter att ha varit inne på kissies och ÅH SÅ GLAD JAG BLIR ATT DU HAR EN ANNAN DESIGN NU!! det är mycket roligare att läsa och ja, din blogg är ju underbar så iiiih vad glad! KOMMER ABSOLUT FÖLJA DEN NU! PUSS :)

2009-03-09 @ 19:30:23
Postat av: Janniké Hallonqvist

efterblivna anonyma människa, tro fan att amir kanske inte har en spegel hemma men har har tusen miljaders bilder (som är gör snygga) på sig själv tror nog kan kan kolla på dem och inse han inte är svensk idiot. Sedan du bör kanske kolla äldre inlägg om du klagar på han "tror han e svensk" så ser du att han nämner det flertal gånger, nästa gång kolla upp fakta innan du utrycker din åsikt.

2009-03-09 @ 19:37:18
URL: http://lassiie.blogg.se/
Postat av: Em

Jag tycker att det är charmigt att vara hälften-hälften. Palla ursprung.. Så länge personen är okej, så borde det inte vara ngr problem. Och du är ju grym :)

2009-03-09 @ 20:29:53
URL: http://emelojs.blogg.se/
Postat av: Belinda

jag gillar dig och din blogg amir men jag blir bara less när du skriver att folk är turkar hit och folk är turkar dit. jag är själv till hälften turk och jag ser det som kränkande mot oss. alltid så är det turkjävlar hit och turkjävlar dit även om personen är exempelvis arab, bosnier, irakier eller vad dom nu är. tänk om nån skulle använda ordet bög, gay eller homosexuell klang då skulle det ju bli ett jävla liv. samma sak när ni lekte muslim och gjorde narr av både slöja och koranen. det är fel! det måste du med också förstå. allah och koranen betyder allt för vissa, då kan man inte göra narr av det så som ni gjorde. du måste förstå varför folk reagerar så som de gör när du säger och gör saker som förnedrar andra. du vinner ändå ingenting förutom några skratt på att förnedra andra medan andra verkligen tar illa upp. tänk på dina landsmän liksom. dom flesta i tunisien är muslimer, du representerar faktiskt det landet trots du bara är halvtunis.

2009-03-10 @ 11:14:28
Postat av: Marjiiislotta

Men gud, .. att folk ens orkar kommentera taskiga saker.



Förresten, nu när jag ändå kommenterar så måste jag ju passa på att säga att din blogg ROCKAR FETT ! haha.

ha det bäst Amir . PUSSSSs

2009-03-10 @ 14:13:32
Postat av: Kicki

Ville bara säga att detta var bra skrivet av dig. Jag både förstår dig och håller verkligen med dig. Gillar att du skriver det du tycker, sedan om andra inte gillar det så kan dem väl hålla det för sig själva, tycker man. Vissa ska vara så himla jobbiga och tröga och helt oförstående bara för att provocera.

2009-03-10 @ 20:22:22
Postat av: Anonym

Jag håller också med. Jag hatar folk som kalla exakt alla för rasister exakt hela tiden. Det är när man gör det som en slags spänning vad gäller olika kulturer och folkslag skapas, och det blir bara jobbigt. Bara nån jävla idiot som inte vet vad en rasist är. Men han/hon fick svar på tal! ;)

2009-03-10 @ 21:40:55
Postat av: Sara

Jag håller också med. Jag hatar folk som kalla exakt alla för rasister exakt hela tiden. Det är när man gör det som en slags spänning vad gäller olika kulturer och folkslag skapas, och det blir bara jobbigt. Bara nån jävla idiot som inte vet vad en rasist är. Men han/hon fick svar på tal! ;)

2009-03-10 @ 21:42:14
URL: http://saramaard.blogg.se/
Postat av: Anonym

hållkäften jävla fucking anonym !

2009-03-11 @ 13:59:34
Postat av: allah akbar

allahua akbar må du straffas

2009-03-11 @ 14:33:33
Postat av: Anonym

Har full förståelse för det som rent ut sagt vill slakta dig nu!

2009-04-15 @ 11:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0