Del 3

Om du fick ändra en sak i världen, vad skulle det vara?

Låter fjantigt men jag skulle ändra på folks fördommar för då skulle exakt varenda människa på denna jord få det mycket lättare att vara sig själv. Fördommar förstör så hemskt mycket mer än folk tror.

Kan du inte ha några roliga tävlingar snart?
Nästa vecka kommer tävling om presentkort på H&M faktiskt.


Hur lägger du din grund make up?

Börjar med att lägga primer (underlagskräm) på panna, näsa och haka. Detta gör att du inte ser så glansig ut vilket du lätt kan göra när du har smink på dig. Sedan blir det concealer under ögonen och därefter på med en foundation. Och hellre för ljus än för brun, vill du se lite brunare ut kan du ta ett solpuder. När min foundation har torkar in så lägger jag först på ett transparent-puder och avslutar allt med sol-puder. Gillar inte läppglans på killar men lipsyl brukar jag vara noga med. Torra läppar vill ingen kyssa.



Går du i samma skola som Kissie eller Blondinbella?
Nej jag går i södra-skolan.


Har du sett videon när ett fan springer upp på Britneys scen?
Ja det har jag, totalt respektlöst. Tänk er som artist stå och uppträda på en scen. Plötsligt springer en främmande man redlöst full rakt emot dig. Hur ska du veta om han vill krama dig eller ge dig en rak höger? Man ser ju i videon hur stackars queen B hoppar till av rädsla.

Är du halv-muslim?
Muslim är en religion, och jag är så lite muslim man kan vara!!!


Tycker du att Zlatan är snygg?

Nej jag aldrig fattat hur folk kan kalla honom för snygg?


Hur reagerar du när folk kommer fram till dig? Inombords och utåt.
Inombords: Blir jätteglad.
Utåt: Ååh tack så jättemycket (säkert jätteröd i ansiktet)


Tips för att få en känd blogg?
För det första så bör du blogga om något unikt. Att komma med en modeblogg idag vore nog rätt kört faktiskt om du inte har något riktigt riktigt unikt att komma med. Man borde även tänka på bloggens layout. Det blir mycket roligare att läsa om du har något eget trevligt än blogg.se's fula och hemska designer. Fattar inte varför dom inte tar sig tid att utveckla dom lite? Sen är det även bra om bloggen får synas, så kommentera hos andra stora bloggare. För läsarna kommer ju aldrig att söka upp dig, utan du får söka efter dom. Sen är det allt det vanliga också; uppdatera ofta, mycket bilder, var personlig osv.


Hur provocerar Kissie och alla andra egentligen oss?
De skriver saker som ni stör er på, och som ni snackar vidare om. Tänk efter, hur många gånger har du inte hört "omg såg du vad Kissie skrev idag?" från någon vän eller bekant? Hon är ingenting annat än smart, vilken andra dock är för osmarta för att förstå.

Vilka cigg röker du?
Marlboro light.

Bild tagen förra året, kolla min misslyckade blekning haha.

Läser dina föräldrar eller dina syskon din blogg?
Alla i familjen läser min blogg, den är ju bäst!

Ska du rösta i EU-valet?
Eh, vilket val!?

Hur är du när du går på familje/släkt-middagar?
Som vanligt, varför skulle jag vara anorlunda då?


Hur fixar du din frisyr?
Jag fönar det (bara fluffa håret medans du blåser med torken på det) och sedan plattar jag igenom det så att det blir verkligen spikrakt. Sedan tar jag vax på händerna och smörjer runt så att hela händerna är full med vax. Sedan är det bara att dra fram och tillbaka genom håret så att du får vax överallt och inte missar något. Nu står såklart håret åt alla håll och kanter men innan jag drar ut så drar jag bara fingrarna genom håret lite så att det lägger sig som jag vill.



Kommer du åka till Sunny Beach i sommar?
Nej jag ska avboka resan och satsa på en sista minuten till något annat land. På så sätt slipper jag resa med Sofie och det blir även lite mer spänning. Typ "fan vad tråkigt jag har det, vi åker utomlands imorgon" haha.


Vart har du köpt dina vita solglasögon?
Äntligen får ni svaret haha =D H&M (trumvirvel).

Vilken musik klarar du inte av?
Hipphopp må ju vara det värsta som har skapats.

Raka skallen eller gå naken i skolan?
Raka skallen såklart, vilken fråga haha.



Varför lägger du inte upp bilder på din familj som du verkar älska?
Har sagt det förut, att jag vill inte visa min familj offentligt då jag har mindre bröder. Folk i deras ålder (och äldre idioter) vet inte hur dom ska handskas med "ovanliga" saker som t.ex. homosexualitet. Så jag har helt enkelt valt att hålla dom bakom bloggen så att dom inte ska behöva ta någon skit eller få höra dumma saker.

Vad är ditt mål med livet?
Att när jag är 80 år kunna relaxa och veta att jag verkligen tog vara på min ungdom.

Vad har du emot utlänningar?
Är du efterbliven? Min pappa är utländsk, jag bor i en förort och jag har hur många vänner som helst som är utländska. Hur skulle jag kunna ha något emot utlänningar?


Kommentarer
Postat av: Anni

Hej! Vill ni köpa liknande solglasögon som Amir har? Har ett par jag köpte från New York när jag var där, men som inte passar min ansiktsform. Dom är alltså oanvända!



Hör av dig!



anni[email protected] eller

http://yoyomba.blogspot.com

2009-05-08 @ 19:00:03
URL: http://yoyomba.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kul blogg! :)

www.norstrom.blogg.se

www.norstrom.blogg.se

www.norstrom.blogg.se

www.norstrom.blogg.se

2009-05-08 @ 19:00:08
URL: http://norstrom.blogg.se/
Postat av: indra

För några veckor sedan blev jag medlem här: http://www.freestreet.se/?r=11081 sen dess har jag fått hem presenkort till ett värde av 950 kr. Helt otroligt och helt GRATIS! Det bästa är att man själv får välja vilka butiker man vill spendera presenkorten på, jag har bland annat valt H&M, Caliroots och cdon. com. Dessutom kan man få presentkort från nelly. se, the body shop, åhléns, kicks m.fl. Det är inte många som är medlemmar än så passa på innan det blir svårare OCH så får du 25 poäng i bonus om du klickar på länken. Bli medlem du med, det är jättelätt =)

2009-05-08 @ 19:06:07
Postat av: ida

hihi ja såg dig härom dagen :D

men iaf, du umgicks med typ paow & dessie förut ?

hur började ni umgås och vrf slutade ni ?:O

2009-05-08 @ 19:14:37
Postat av: Raghid

zlatan e ful



hiphop är rena helvetet



religion e bajs

2009-05-08 @ 19:15:12
URL: http://raggee.blogg.se/
Postat av: miranda

har du slutat hänga med kenza?

2009-05-08 @ 19:28:55
Postat av: Anonym

kan du sätta upp videon på britney när nån springer fram till henne ?

2009-05-08 @ 19:38:07
Postat av: natasha

AMIIIIIIIIIIIIIR :D



kolla din blogg-epost.

jag skickade in en bild på dig som jag ritat :)





biiiiiglöve<3

2009-05-08 @ 19:38:34
URL: http://latimbella.blogg.se/
Postat av: Erica

"Vad har du emot utlänningar?

Är du efterbliven? Min pappa är utländsk, jag bor i en förort och jag har hur många vänner som helst som är utländska. Hur skulle jag kunna ha något emot utlänningar?" HAHA. är du efterbliven. haha. Jag gillar det svaret :) Personen som ställt frågan måste iof ha varit efterbliven. Eller den kanske tycker att Amir akrouti klingar svennebanan kanske. haha. :) Om du inte har något annat för dig så kan du ju cheka in min lilla viktblogg. Kanske rätt så tråkigt att läsa om en tjej som går ner i vikt, vad vet jag. Men personligen tycker jag den är rätt peppande för andra också. (o nej Amir, jag påstår inte att jag tycker att du borde gå ner i vikt) men kanske någon av dina tusentals läsare känner igen sig. Det är alltid lättare när man är fler :D

Kram o hej :)

2009-05-08 @ 19:41:16
URL: http://ericagrimberg.blogg.se/viktbloggen
Postat av: Anonym

Är inte Lionel Messi såååå jävligt het?

2009-05-08 @ 20:05:09
Postat av: Anonym

Att säga att muslim är en religion är väl inte helt korrekt dock...

2009-05-08 @ 20:46:58
Postat av: Anonym

"Vad är ditt mål med livet?

Att när jag är 80 år kunna relaxa och veta att jag verkligen tog vara på min ungdom."



Va inte så säker på att du blir 80, du är så omogen Amir. Du kan dö redan imorgon. Lev för nuet och tänk på dom som VERKLIGEN älskar dig

2009-05-08 @ 21:25:10
Postat av: rebecca

nice blogg



http://rebeccasandvld.blogg.se

http://rebeccasandvld.blogg.se

http://rebeccasandvld.blogg.se

2009-05-08 @ 21:28:41
URL: http://rebeccasandvld.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej, jag är en thailändsk, polsk & svensk 17 årig tjej som vill bli tatuerare! Ta gärna en titt i min blogg :)



http://thailack.blogg.se

2009-05-08 @ 21:40:10
URL: http://thailack.blogg.se/
Postat av: emma

jätte bra svar på dem "konstiga" frågorna. du är jätte bra bloggare!

2009-05-08 @ 21:57:21
URL: http://emmagatenstam.blogg.se/
Postat av: eh

2009-05-08 @ 22:17:55
Postat av: isabella l .

Jo , Kissie är smart . Och jag skulle med göra en slags blogg fast ett snäpp bitchigare och med massor självförtroende . Men jag vill inte bli en hatad bloggare , så jag bloggar helt enkelt som mig själv (:

2009-05-08 @ 22:25:53
URL: http://issaah.blogg.se/
Postat av: susan

HAHAH jag dog av garv zlatan bilden xp

2009-05-08 @ 22:36:52
URL: http://susanss.blogg.se/
Postat av: vvvvvvvvvv

Varför vi tror du har någonting "emot" utlänningar är för att du själv verkligen verkar ha det? Du verkar särskilt ha emot dem från mellanöstern!? Kan du helt ärligt säga att du till 100 % inte har det? För de flesta från mellanöstern är muslimer, och du hatar typ muslimer? Men du är ju inte fullt lärd om du tror att islam är en hårdare eller sämre religion än kristendomen och judendomen. Alla tre religioner har exakt samma basfakta, de tycker samma saker, och de har en gemensam stamfader. Men det är vissa länder som styrs av en islamisk regim som tolkat allt fel, och förstör landet. Jag hoppas du läser detta! Dessutom är du halvtunisie, och i Tunisien är man muslim. De är araber, och de i Tunisien kan jag säga dig är mycket mer "muslimska" än vissa länder i Mellanöstern! .. Ville bara få det sagt iallafall.

2009-05-08 @ 22:52:07
Postat av: Madde

Herregud, muslim är för 17 ingen religion. Det heter ISLAM! Hjälp, finns det människor som är så oallmänbildade?

2009-05-08 @ 22:57:30
URL: http://sagobrollop.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ojdu, rakar inte du benen?

2009-05-08 @ 23:05:42
Postat av: Madde

Det märks att du bara är barnet.

2009-05-08 @ 23:08:08
URL: http://sagobrollop.blogg.se/
Postat av: Britt-Marie

Äldre idioter hm jag tar det som en förolämpning. Men det är klokt av dig att inte lägga ut en massa foton av din familj.

2009-05-08 @ 23:11:42
Postat av: Milla

Jag tycker att Zlatan är hur snygg som helst. Nåja, har mycket med min smak att göra. Hur som helst, en fin helg på dig. Älskar din blogg verkligen.

Kram

2009-05-08 @ 23:55:29
URL: http://colorcopia.blogg.se/
Postat av: datc.

jag vill också ha blont hår men alla säger jag aldrig kommer passa. :/

tråkigt. men jag älskar iallafall ditt hår! my god. fetesexigt!



kiss kiss hug hug.

2009-05-09 @ 00:00:31
URL: http://datc.blogg.se/
Postat av: av

MUSLIM ÄR EN RELIGION??

stackars dig det märks att du inte har varit i skolan på ett tag, eller att du föddes igår så otroligt smarta saker du slänger ur dig. eller jaa, man måste ju göra rätt för sin hårfärg, bög eller inte. tyckte du kunde vara ganska smart ibland men nu tycker jag att du borde få dig en omgång med talibanerna. pusspuss

2009-05-09 @ 00:25:56
Postat av: Emma

Jísses. Islam är en religion och muslim är en människa som tillhör Islam. Blev lite småirriterad för det var rätt korkat, men jag gillar din blogg hur mycket som helst annars. True. Du är grym!

2009-05-09 @ 00:56:13
URL: http://emaaaas.blogg.se/
Postat av: Hon som frågade vad du hade emot utlänningar!?!

För det första så är jag inte missbildat och för det andra så tycker jag att du ofta pratar väldig illa om utlänningar ta tillexempel den inlägget som du skrev bara för någon vecka sen om blattar? Inget illa om dej men jag tycker ibland du kan vara rätt så nedvärderande och elak mot oss invandrare. Vad sägs som att inte döma alla oss bara för att några få idioter inte kan bete sig rätt o förstör så mycket för oss andra som gör rätt för oss o sköter oss. Jag kan tyvärr inte kontrollera alla andra, vad dem än gör så får det stå för dem.

Sättet du skriver ofta på känns det som du har emot oss och kan inte förstå vad vi gör här?



Jag är van och höra folks fördomar om invandrare men jag är lite förvånad över att du av alla människor som har en pappa som är utländskt dömer oss så hårt?



Jag har många vänner en del svenskar o en del från olika länder o med 100 % så kan jag säga att alla svenskar inte är några änglar själva..!

Men bara för det drar jag inte alla över en kam. Och du skriver att du vill få bort folks fördomar?

Börja med dig själv först innan du ger sådant råd. Kulturer o religioner är inte samma sak det kommer alltid finnas idioter tyvärr men dra inte alla över en kam bara för det!



Annars tycker jag att du har en bra blogg!=)



O ofta får du mig o skratta med vissa av dina inlägg som du skriver här i bloggen.



2009-05-09 @ 01:01:26
Postat av: Anonym

Men du, jag har väldigt svårt att förstå den här klyschan som alla pratar om, att "Kissie" skulle vara "smart" för att hon skriver att hon är en korkad barbie när hon "egentligen" är jättesmart.



Vad vinner hon (och alla andra) på att "provocera" (nej, jag tycker inte att det är att provocera att skriva "jag är barbiesnygg och ni är avundsjuka brunetter FUCK YOU".



Det är kanske... strategiskt om man vill uppfattas som en korkad person, och hur "smart" skulle det vara? Hon tjänar pengar? På att bli ihågkommen i historien som en vidrig, korkad, utseendesfixerad blondin med samma djup som en vattenpöl?



Är man smart för att man tjänar pengar? Kan man inte vara smart utan? I don't really get it.



Tänk om hon skulle visa sin "smarta" sida istället, bli lite intellektuell. Diskutera polititiska händelser (inte skriva att hon ska rösta på moderaterna för att de gör man när man är "rik" utan det politiska läget i Pakistan just nu med den ökade terrorismen), värdsliga fenomen (inte att skriva att man inte bryr sig om svininfluensan, utan diskutera om medicinska genombrott), mänsklighetens historia (inte att man tycker att Hitler var bög, utan dra relevanta jämförelser med homo sapiens och homo sapiens sapiens, hur utvecklade är vi egentligen idag).



Att inneha information och kunskap gör än inte automatiskt smart, men att kunna reflektera och diskutera ämnen som mer passar en "smart" 18åring än att man är "barbiesnygg" är förfan mer relevant.



Det är pinsamt, tycker jag, att försöka utmåla henne som "smart" för att hon beter sig som en fjortis. Är man smart om man säljer sig (och tjänar BETYDLIGT mer än vad "Kissie" gör nu)? Är man smart om man dödar folk för pengar?



Vart går den moraliska gränsen, och framförallt, är vem som helst smart för att denne tjänar pengar? Är Linda Rosing smart? Finns det någon som INTE tycker jävligt synd om henne? Hennes hener och livstid är ett resursslöseri, precis som vissa andras.




2009-05-09 @ 10:21:33
URL: http://vinterstormar.blogg.se/
Postat av: Nea

Håller helt klart med! fatta vilka sköna männikor det skulle finnas om alla fick vara som man vile och om det inte fanns några ideal. världen skulle vara underbar!



/Nea

2009-05-09 @ 11:54:12
URL: http://imnea.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-05-09 @ 14:48:03
Postat av: Anonym

DU HAR VÄL FÖRDOMAR SJÄLV

2009-05-09 @ 14:49:32
Postat av: Kristin

Grymt att du vågar ! :D

2009-05-09 @ 15:05:37
URL: http://krestiins.blogg.se/
Postat av: Christina

HAHAHHAHAHAHHAH. Klockrent på sista frågan "är du efterbliven"



HAHAHA så skööön

2009-05-09 @ 16:04:25
URL: http://kabro.blogg.se/
Postat av: as i said to kissie , wake up biatch !

är du lika dum som den "smarta" kissie eller ? om det är nån som är efterbliven är det kissie . Hon tror att alla är avundsjuka , men alla går och garvar åt hennes patetsiska stil . Men att tro att kissie är smart och att muslim är en religon är fan efterblivet . ETT STORTA JÄVLA HAH ! och att kalla nån annan efterbliven för att fråga vad du har emot utlänningar , var fan dumt . Hon frågade vad du hade emot , inte ifall du va utlänning själv :S du läste nog inte frågan ordentligt , och tydligen inte dina egna inlägg heller . För du skriver saker som uppfattas som om du har nåt emot utlänningar och då får man ta konsekvenserna och stå för vad man sagt .

as i said to kissie , wake up biatch !

2009-05-09 @ 17:24:14
Postat av: DINA

Haha! Lätt att jag håller med dig om "hur fan kan folk tycka Zlatan är snygg?" Vad är det de ser? det fattar jag inte :)



Söt blogg btw! Kul att du står för den du är!

Puss. /Miss D.

2009-05-09 @ 17:55:57
URL: http://missdina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med henne som gav dig svar på tal!=)

Å hon kabro eller vad hon nu heter är hon en man? HAHAHA..

2009-05-09 @ 20:02:56
Postat av: anagina.blogg.se

Lilla gubben, de finns ingen religon som heter muslim, religionen heter Islam!



anagina.blogg.se

anagina.blogg.se

anagina.blogg.se

anagina.blogg.se

anagina.blogg.se

2009-05-09 @ 21:17:45
URL: http://anagina.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag tycker du har en otroligt bra blogg, du skriver intressanta texter och du har stil! Måste också skriva att; Blekning är fan inte lätt, men det såg inte dåligt ut på dig hur som helst även om det var lite "misslyckat" som du skrev :) Kram, ha en fin helg!

2009-05-09 @ 21:33:29
URL: http://www.emjoy.blogg.no
Postat av: shirin

haha driver du?? Zlatan är iallafall mkt snyggare än dig! Det kan man lugnt konstatera! ;)

2009-05-09 @ 21:40:03
Postat av: Majken

Muslim är ingen religion, islam är en reiligion amir :) Håller med dig om zlatan. I don't see it either.

2009-05-09 @ 22:38:43
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se/
Postat av: Nadja

Är du halv-muslim?

Muslim är en religion, och jag är så lite muslim man kan vara!!!





nae lilla gubben ! Islam är en religion , inte muslim . . Du är muslim om du är troende (det vill säga till den islamska tron). Helt ärligt, det var riktigt pinsamt skrivet

2009-05-09 @ 23:27:22
Postat av: Nadja

Är du halv-muslim?

Muslim är en religion, och jag är så lite muslim man kan vara!!!





nae lilla gubben ! Islam är en religion , inte muslim . . Du är muslim om du är troende (det vill säga till den islamska tron). Helt ärligt, det var riktigt pinsamt skrivet

2009-05-09 @ 23:27:42
Postat av: Fiaf

Shit, vilka korkade frågor..

"Är du halvmuslim?" Hur skulle man vara det? Tror halvt på islam och halvt på något annat eller? HAHA!

"Vad har du emot utlänningar?" Öh, om man heter Amir är man antagligen inte svensk direkt, inte helsvensk iallafall, och om man själv är utlänning eller ens föräldrar eller så, varför skulle man ha något emot utlänningar?!

Herregud. xD

2009-05-10 @ 00:14:22
URL: http://filosofiaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

vilket land kommer din pappa ifrån :D ?

2009-05-10 @ 00:50:03
Postat av: lina

wtf benen? :O

2009-05-10 @ 01:20:37
Postat av: Anonym

asso är du hel muslim eller vad ?? ooofff

2009-05-10 @ 09:44:29
Postat av: Felicia

den här underlagskrämen som du använder, vart har du köpt den? hur mycket kostar den och vad är det för märke? :)

2009-05-10 @ 12:27:34
Postat av: emma-sofia

zlatan är snyggast i världen. :)

2009-08-11 @ 23:02:11
URL: http://emmasofiasord.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0