Mitt egna svar på dagens fråga:

Hade ni frågat mig för några månader sedan hade jag sagt nej med argumentet "dagens samhälle är inte redo för detta och jag skulle inte vilja låta ett barn gå igenom all den skit den skulle utsättas för från andra". Men att säga så är mycket fel har jag insett. Att säga så betyder att man stödjer det nutida och inte vill ha en förändring. Hur ska det kunna bli bra om man inte vågar kämpa för det?

Jag tror inte att samhället kan bli mer redo än såhär? Vi har lärt oss acceptera och leva med saker vi inte är vana vid. Men fördommar kommer föralltid att leva kvar och så är det bara. Men att vilja och våga kämpa är något stort, och att göra det för ett barn är ännu större!

Kommentarer
Postat av: Anonym

bor du i jakoberg?

2009-11-18 @ 21:14:54
Postat av: ιиєsιтα ♥

fin blogg

2009-11-18 @ 21:15:21
URL: http://segerprincess.blogg.se/
Postat av: emlia

hej kan du inte göra n hiss och diss video snart? det var ju ett tag sen :s

2009-11-18 @ 21:19:58
Postat av: llizz

håller me emlia

2009-11-18 @ 21:28:47
URL: http://baraellizz.blogg.se/
Postat av: Anonym

DE va ja som tog den sexy bitch

2009-11-18 @ 21:32:14
Postat av: Anonym

veka åsikter. trodde du skulle ta i mer i frågan. ytligt också.

2009-11-18 @ 21:36:04
Postat av: janni

jag håller med dig där. alltså, samhället är ju inte vana vid att ett barn har föräldrar som är samma kön, men hur ska folk kunna vänja sig när man inte får adoptera som homosexuell.

jag är helt FÖR homo-adoption. :)

2009-11-18 @ 21:38:07
URL: http://jannif.blogg.se/
Postat av: C

Ja, fördomar kommer det alltid att finnas tyvärr, däremot så tror jag att just detta om homosexuella kommer att "växa" bort. Jag menar om man ser historiskt så var det ju otroligt fult att vara född utanför äktenskapet - det var ju bland det värsta du kunde vara - en oäkting. Men idag, vem bryr sig? Tror att samma kommer att ske med de fördomar vi har idag, de växer bort. De allra flesta är rädda för det som är nytt och främmande. Homosexualitet är inte längre varken nytt eller främmande. Två föräldrar som älskar ett barn, hur kan det vara fel??

Bra skrivet!

2009-11-18 @ 21:39:46
Postat av: rebecka

Jag tycker det är självklart att homosexuella ska få adoptera. Folk som är homosexuella ska ha lika många rättigheter som folk som är heterosexuella. :)

2009-11-18 @ 21:40:41
URL: http://bexflex.blogg.se/
Postat av: Linn

Bra!

Postat av: ellen

håller med dig!



man kan jämföra det med glasögon (inte alls lika omfattande fråga, men om man bara tänker på principen).



på den tiden då det var ovanligt med glasögon vart många mobbade, för man var så ovan det! idag blir inte många alls mobbade pga glasögon, för att det är vanligare!

jag tror det är ungefär samma princip i de här frågan! ju fler barn som har HBT föräldrar desto mer accepterat skulle det bli!

2009-11-18 @ 21:48:06
Postat av: manda

du har väldigt rätt!

2009-11-18 @ 21:53:06
URL: http://mandaoliwia.blogg.se/
Postat av: Mads&Sara

håller med! jättebra

2009-11-18 @ 21:58:50
URL: http://dessssie.blogg.se/
Postat av: Mathias

Jag tycker ungefär likadant som dig just det här med att i dagens samhälle är det mycket saker som förändras. Nog för att det skulle vara en enorm förändring om ett barn kom till skolan och sa att han/hon hade två pappor.

Jag tror det skulle funka bara man gav det lite tid så att Folk fick bli vana vid det.

2009-11-18 @ 22:02:26
Postat av: Anonym

Kul att ha två pappor.......

2009-11-18 @ 22:02:54
Postat av: Gabriela

Vet inte riktigt vad jag tycker om det där. Du har rätt med att folk blir mer vana och det är nu mer "normalt" att sånt förekommer. Men jag är uppväxt i en kristen familj och det ändrar oxå lite på min syn på detta. Tycker att alla ska ha lika rättigheter men det är något som gör att jag inte riktigt accepterar adoption o sånt... men du är en person som har gjort att jag tycker att det är helt normalt att vara bög eller lesbisk och det är säkert inte bara jag som har påverkats av dig så du har nog en stor betydelse när det gäller ungdomar och homosexuell läggnings pratet i samhället.

2009-11-18 @ 22:04:47
URL: http://obsessed.webblogg.se/
Postat av: evelina

jag tycker helt klart att homosexuella ska få adpotera. de blir ju mer & mer vanligt med homosexuella, frågan är ju hur barnet skulle behandlats i t.ex skolan & lite så..för de komemr ju alltid finans sånna som ahr något emit homosexuella männikor osv..men nu lever vi i den tid vi gör så jag tyckr helt klart att alla ska få adoptera !

2009-11-18 @ 22:05:43
URL: http://evelinabjorks.blogg.se/
Postat av: FUN & FEARLESS IN BARCELONA

Håller med dig, det måste finnas pionjärer inom allting! Även om det kommer bli jävligt synd om många barn till homosexuella för att omgivningen är så ignorant :-( Men man måste våga ta steget för förändringar!

2009-11-18 @ 22:10:08
URL: http://ladyhumpalot.blogg.se/
Postat av: veklingen

Besök Min blogg



~ du har alldeles rätt Amir.

2009-11-18 @ 22:15:11
URL: http://veklingen
Postat av: höhö

du bara babblar massa skit, din falska horunge

2009-11-18 @ 22:22:43
Postat av: Anonym

Hur kämpar man för barnen när det är barnen som får ta konsekvenserna? Jag får det inte att gå ihop.

2009-11-18 @ 22:29:36
Postat av: ellie

Hjälp mig med att rösta fram vilken bild du tycker är snyggast och skulle passa bra som Header! Som tack kommer jag slumpmässigt länka 2 personer, så klicka dig in på min blogg nu och rösta på din favoritbild!

2009-11-18 @ 22:31:56
URL: http://metrobloggen.se/barbiie
Postat av: Bella

så sant.

2009-11-18 @ 22:51:53
URL: http://bellahz.blogg.se/
Postat av: alicia

Felet ligger inte i homoadoption. Det ligger hos de FÖRÄLDRAR som lever ett "vanligt" liv, dvs mamma, pappa o barn.



Lär dessa föräldrar sina barn att det inte alls är något fel med två mammor eller pappor som föräldrar så borde det blir mer accepterat bland barn/unga och då skulle dessa barn inte utsättas för någonting.

men det tråkiga är att så länge det finns de som är emot det och inte accepterar förändringarna folk gör så kommer barn bli utsatta. Dock tycker jag inte att detta är ett hinder för homoadoption, jag tycker snarare tvärt om. Ge homofobjävlarna det dom tål. VISA dom att det VISST går! fuck em'

2009-11-18 @ 22:55:02
URL: http://alliieee.wordpress.com
Postat av: Jessica - PCT

Jag ser det mer såhär.



Ensamma föräldrar uppfostrar barn hela tiden, och visst måste två vara bättre än en? Oavsett kön.



Och jag tror att det barn som kanske fått leva som barnprostituerad i en asiatiskt land till dess det blev så gammal att västerländska snuskgubbar inte är intresserade mer utan barnet tvingas stjäla och så vidare skulle må MYCKET bättre med två pappor som bryr sig om barnets bästa.



Sen i frågan om att man behöver manliga OCH kvinnliga förebilder, så är det ju mest ett problem som samhället svarar för. Överallt tas barn om hand av enbart kvinnor. Få in mer män i barnomsorgen så finns det förebilder för alla barn, oavsett föräldrauppsättning.

2009-11-18 @ 23:06:34
URL: http://piercadeconversetjejen.blogg.se/
Postat av: hannes

Yes!



De som säger något i stil med "Barnet kommer bli mobbat":

Ni fattar ju ingenting, det är ju mobbningen man isåfall ska ändra på. Eller ska alla anpassa sig efter mobbarna?



overandout

2009-11-18 @ 23:09:53
Postat av: olivia

håller så med dig amir!

2009-11-18 @ 23:16:01
URL: http://olizkooliz.blogg.se/
Postat av: Jenny

Visst vill man jobba för ett bättre samhälle utan hat och diskriminering MEN det är INTE våra barn som ska behöva ta den kampen. Oavsett ens åsikter och ståndpunkter så ska aldrig någona annan behöva lida för ens kamp. Och absolut inte ett barn, det är inte okej. Alla människor ska ha lika rättigheter men nu är det tyvärr så att samhället inte ser det så än. Hur kan man rättfördiga att ett barn ska behöva plågas under sin uppväxt för någon annans kamp. NEJ det är aldrig okej att låta oskyldiga lida för ens egna strider, och absolut inte barn. Det handlar inte om att rätta sig efter mobbare eller dem människor som diskriminerar utan att skydda barnen.

2009-11-18 @ 23:23:47
Postat av: E M E L I E & L I S A - VÅRT LIV I EN LITEN 1:A!

håller med dig :)

2009-11-18 @ 23:27:07
URL: http://skeppargatan.blogg.se/
Postat av: Anonym

kanske är helt dum men vad var frågan ens? :S

2009-11-18 @ 23:28:03
Postat av: hanna

Amiiiir! Jag måste bara säga en sak.

jag känner inte dej, har aldrig träffat dej. Men på din blogg, du verkar så myyysig och så, haha jag saknar dej just nu! eller asså xD haha, låter helt fel, men jag saknar dej! skulle göra allt för att bara träffa dej en gång och bara se hur du är :) ´kollar tillbaka i din blogg för ÅÅÅÅH, hur fan ska jag förklara? xD skiiit samma.

2009-11-18 @ 23:37:52
Postat av: ponuts

och detsamma gäller en cannabislegalisering, tack hej

2009-11-18 @ 23:51:22
Postat av: josefin nilsson

klart som tusan de ska få adoptera!

2009-11-19 @ 07:28:16
URL: http://joszefin.blogg.se/
Postat av: Frida

Klart samhället är redo! Samhället kommer i och med det bara att utvecklas mer och mer och fler människor kommer att kunna bli lyckliga, och det är någonting alla borde kämpa för. Ingen borde ha viljan att göra någon olycklig och alla borde ha ett öppet sinne för nya saker som gör gott. Det finns tillräckligt med problem i den här världen. Vi behöver inte skapa fler problem av bra saker. Att människor vill dela sin kärlek med varandra och sedan ge kärlek till ett barn, det är bland det finaste och mest oklanderliga vi kan göra. Och alla borde få den chansen. Alla människor.

2009-11-19 @ 11:10:10
URL: http://thefworld.blogg.se/
Postat av: isabella l .

Ohja =)

2009-11-19 @ 17:55:22
URL: http://issaah.blogg.se/
Postat av: Angelica

Samhället är verkligen på väg åt rätt håll iaf.

Jag menar, tänk på hur de var på slutet av 1800 talet´? Författaren Oscar Wilde blev ju dömd till fängelse pga att han hade haft homosexuellt förhållanden.

2009-11-19 @ 21:32:39
URL: http://angiekarlsson.blogg.se/
Postat av: Louise

eh jenny, visst man ska skydda barn, jag är själv bara 15, haha men HUR FAN TÄNKTE DU NU? vaddå "inte våra barn?" nähä men vems fucking barn då? ska homosexuella aldrig få adoptera då eller? jag förstår hur du tänker, för jag har varit i en utsatt situaton pga mina föräldrar, men tänkte du att samhället skulle bli redo av sej självt då eller? det funkar inte så! och okej, det kommer finnas några personer som kan mbba barnet, men hallå? alla blir mobbade på ett eller annat sätt och det VIKTIGA är att et barn har två föräldrar som älskar en, inte vad en minoritet av korkade svenskar tror :O

2009-11-20 @ 17:21:52
Postat av: M

"And you’re totally fogged in your head

If you were serious right now

When you said

That "it’s because

They will be bullied in school"

'Cause that means you let the bullies set the rules"

2009-11-20 @ 21:13:12
URL: http://romantiseringavlivet.blogspot.com
Postat av: Lovisa

såhär tycker jag, att vilket barn som helst har det bättre hos två föräldrar av samma kön som har kämpat för det, än att bo på en soptipp i bangladesh eller på ett barnhem i polen och dela säng med två andra.



du är awesome, amir!

2009-11-20 @ 21:15:29
URL: http://nooffence.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0