Dagens låt/fråga

Älskar denna låt nu för den är så mycket bättre med Beyonce. Riktigt länge sedan jag hörde den spelas men igår körde dom den på Torget och jag blev astaggad. Riktig nigga-dunk alltså, grymt bra om jag får lov att säga det. Me like it.



Sist fick jag väldigt många svar och det var jättekul att få läsa allas motiveringar till varför ni tyckte som ni gjorde. Så här har ni en ny dagens fråga, och självklart kör jag på i samma ämne som sist.

Ska homosexuella par få adoptera? Varför tycker ni som ni gör?

Kommentarer
Postat av: Malin Deilert

Jaa, jag tycker homsexuella ska få adoptera eftersom att. Jaa, jag tror de kan vara lika bra som alla andra två-könade föräldrar eller vad man ska säga.

Och man kan inte säga att det blir synd om barnen eftersom att det finns barn som bara växer upp med en förälder och ja.

Då har ju ett barn med homo-föräldrar det ändå bättre som har två föräldrar.

Och förresten får nog barnet det bättre än om det inte alls hade blivit adopterat.



Och man kan inte säga att homosexualitet är onaturligt och därför inte ska ha barn. Finns fan djur som är homosexuella!!



Så tkr jag. =)

2008-11-08 @ 13:58:56
URL: http://malindeilert.blogg.se/
Postat av: Mike75

Självklart skall homosexuella få adoptera..



Att många länder hellre ser att barnen far illa än att ett homosexuellt par adopterar barnet, får mig att må illa.



Att ett barn skulle fara illa av att växa upp med homosexuella föräldrar tror jag inte en sekund på. Tvärtom tror jag att bögar/flator är mer mån om manliga/kvinnliga förebilder för ett barn än vad ensamstående föräldrar är.



2008-11-08 @ 14:01:19
URL: http://micke.gaybloggar.se
Postat av: .amanda

Klart homosexuella ska få adoptera. Vad är det som säjer att homosexuella skulle vara sämre föräldrar? Att vara homosexuell är ju accepterat i dagens samhälle och då borde homosexuella få ha samma rättigheter som hetrosexuella.

2008-11-08 @ 14:03:44
URL: http://halvfinsken.blogg.se/
Postat av: natalie.

jag tycker att det är en självklarhet att homosexuella par, liksom alla andra par, ska få adoptera. jag tycker inte att man borde ställa den fråga överhuvudtaget, det borde vara och är för mig en självklarhet. jag tror inte att det spelar någon roll om man har två mammor/två pappor/en mamma och en pappa som föräldrar, det som spelar någon roll är den kärlek som föräldrarna ger till barnet och att det älskar sitt barn. de som säger att barn blir retade för att de har homosexuella föräldrar har fel, barn kan bli retade för precis vad som helst, vad de har för hårfärg, för skor och vad de har för åsikter. man måste lära sina barn från början att man kan bli kär i båda könen och det är inget fel i att vara kär i samma kön, det är precis lika normalt som att vara kär i motsatta könet. samhället måste börja acceptera homosexuell adoption, många kommer att ha invändningar mot det, men man måste börja nånstans och för att människor ska se homosexuell adoption som något normalt så måste det förekomma fler, eller hur? ju fler homosexuella par som adopterar, desto fler kommer acceptera det. och ja, jag är absolut för adoption för homosexuella!

2008-11-08 @ 14:06:04
URL: http://mjooho.blogg.se/natalies
Postat av: Ida

Ja jag tycker att dom ska få adoptera. Dom har lika rätt till ett barn och alla andra!

2008-11-08 @ 14:07:07
URL: http://busigabeerta.blogg.se/
Postat av: Louise

Självklart tycker jag att homosexuella par ska få adoptera!!

Kärlek är kärlek och varför ska dom få gå miste om ett liv utan barn?!

Det spelar väl ingen roll om det är 1 mamma och en pappa eller 2 pappor ?! Det handlar ju endå om barnets uppväxt och trygghet till sina föräldrar!



2 pappor eller 2 mammor är väl lika bra föräldrar och förebilder som "de vanliga" föräldrarna.



Det är väl bättre att få föräldrar över huvudtaget än att leva på barnhem resten av sitt liv?!



Kram

2008-11-08 @ 14:13:18
URL: http://hannalouiise.blogg.se/
Postat av: Johannes Schander

Om några år tycker jag helt klart det! Homosexuallitet börjar ju bli så pass accepterat att framtida generationer troligen kommer vara helt okej med det. Jag har väl aldrig riktigt varit emot det, men jag har ändå tänkt på hur barnen skulle ha det i skolan och i livet, för om ett homosexuellt par hade haft ett barn nu eller för 10 år sedan så hade barnet troligtvis haft det svårt i skolan med mobbning och liknande. För det finns än idioter som inte accepterar folk som dem är.. Jag var själv lite homofob för ett halvår sedan. Träffade sen rätt person som fick mig att förstå att alla är lika mycket värda och framförallt att bara för att någon är bög så betyder det inte att man inte kan sova i samma rum som dem utan att bli våldtagen. Jag har bara haft helt fel bild av homosexuella, men nu vet jag :) Ni är precis lika trevliga som alla andra om inte trevligare :) Tummen upp Amir..... (och vem vet var??? :P)



/Mr.J



2008-11-08 @ 14:25:40
URL: http://schander.wordpress.com/
Postat av: Irma

Jag tycker att självklart homosexuella par ska få adoptera. Men som i det samhälle vi lever i idag, så tycker jag att man ska tänka lite på barnet. Vad kan detta barn behöva utsättas för i skolan exempelvis? Samhället måste ändras, hatet mot homosexuella är fruktansvärt.

Kram!

2008-11-08 @ 14:33:11
URL: http://imso.blogg.se/
Postat av: letti

gud den va juh hur skön som hälst..

och angåande frågan så tycker jag själv klart dem ska få adoptera.. för att det borde inte spela någon roll om man e homo eller hetro så borde man få adoptera.. jag var 14 år när jag vart adopterad.. hade jag kunnat välja skulle jag aldrig tveka på bli adopterad av två mammor eller två pappor.. okey det e juh kanske jobbigt för barnet i början men ändå så tycker jag att homoseyella ska få adoptera

2008-11-08 @ 14:35:58
URL: http://letti.blogg.se/
Postat av: O

Självklart ska dom det.. Varför inte? Bara för att man är homosexuell betyder det inte att man inte kan vara en bra förälder. Det är en självklarhet. Homosexuell, bisexuell, heterosexuell whatever.. Kärlek som kärlek. Varför gör man sån stor skillnad på homosexuella och heterosexuella? ALLA är människor = alla har samma förutsättningar att bli bra föräldrar.

2008-11-08 @ 14:44:28
Postat av: elin

jag tycker att det är självklart att homosexuella ska få adoptera! dom har väll lika stor rätt att adoptera som heterosexuella, vem säger att dom inte kan ge lika mycket kärlek till ett barn som dom. jag säger bara kärlek som kärlek det är alltid lika fint! :)

jag älskar din blogg, du skriver så mkt bra saker och vågar vara dig själv.

2008-11-08 @ 14:45:43
URL: http://jagfinneringaord.blogg.se/
Postat av: Josephine

Det är en svår fråga. Alla barn vill ha en mamma och en pappa, för tänk själv om man är ute i lekparken och ett barn ser en mamma och en pappa med sitt barn då undrar nog ens eget barn varför han/hon inte har en mamma och en pappa. Men men det är ju vad jag tycker.

2008-11-08 @ 14:47:37
URL: http://josephiinez.blogspot.com
Postat av: Julia

Ja, självklart! Varför inte liksom? Ett homosexuellt par blir ju inte sämre föräldrar bara för att de är homosexuella. Och det är ju det som är det viktiga, att vara bra föräldrar.

2008-11-08 @ 14:52:22
Postat av: bea

precis som med giftermål, varför skulle det vara nån skillnad bara för att man är av samma kön?

2008-11-08 @ 15:09:11
URL: http://ohbea.blogg.se/
Postat av: victoria

Jag tycker verkligen att homosexuella par ska få adoptera och folk som inte tycker det är lämpligt tror dom då att barnen har det bättre på låt oss säga ett barnhem i kina? Finns ingen anledning till att homosexuella skulle vara mindre bra föräldrar, hur bra går det för vissa hetrosexuella.

2008-11-08 @ 15:27:09
URL: http://victoriaaaaa.blogg.se/
Postat av: Stina

Homosexuella får adoptera, men eftersom man inte adopterar bort svenska barn och att inga adoptivländer (ryssland, kina, osv.) tillåter homosexuella att adoptera gör det att det är omöjligt.

2008-11-08 @ 15:27:38
Postat av: Tereze Kirch

Klart som fan dem ska få adoptera! Bögar och lesbiska är människor dem med, och ju mer de kommer låta homosexuella adoptera ju mer accepterat kommer det att bli. Könet gör inte föräldraskapet. Jag har ju två pappor nu, min riktiga och min styvpappa, varför skulle inte dem lika gärna kunnat leva tillsammans, ex! Jag blev fan lycklig när Patrik 1,5 kom på bio, för när man ser mer av homosexualitet ju mer accepterar man det. Jag är uppväxt med homosexualitet, kanske inte så nära, men min morbror är i alla fall bög och har varit gift (gifte sig i thailand) så homosexualitet för mig är naturligt! Hhahaha de blev lite långt menmen. Du är bäst och jag älskar din blogg! Puss

2008-11-08 @ 15:32:31
URL: http://tekirch.blogg.se/
Postat av: SANNA

Självklart ska homosexuella par få adoptera! Det är ju de vuxna som verkar ha mer problem med det än oss i den yngre generationen. Så om några år tror jag absolut att det är fullt acceptabelt. Jag menar, skulle mitt barn ha en kompis på dagis vars föräldrar är homosexuella skulle ju inte jag bry mig!

2008-11-08 @ 15:51:55
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Misslyyckad

shiet gryym !:) fast äkta är mkt bättre : D

2008-11-08 @ 15:58:18
URL: http://misslyyckaad.blogg.se/
Postat av: saera

Homosexulla ska få adoptera man väljer inte vem man blir kär i och om man vill ha barn då ere lite svårt om de e två tjejer el två killar.

De ska inte spela någon roll om man e homosexuell tycker jag

2008-11-08 @ 16:08:23
Postat av: E

Ja, lika självklart som att ni ska få gifta er. Vad är skillnaden, två killar, två tjejer , tjej kille. Samma sak plus att om man har två homosexuella pappor blir det automatiskt att ungen får snygga kläder, stort plus ;)

2008-11-08 @ 16:10:38
Postat av: Sara

störde mig på att du sa niggadunk

2008-11-08 @ 16:15:27
Postat av: ♥ tin

självklart ska homosexuella få adoptera! de är ju människor de också! men jag tycker dock att de borde finnas någon slags kontaktfamilj inblandad, tex. om två bögar adopterar så kan de ha en kontaktfamilj av ett lesbiskt par. som skillsmässobarn är jag uppvuxen med min mamma och har delvis saknat ett fadersgestalt. jag tycker ett barn har rätt till både en fader och modersgestalt.

2008-11-08 @ 16:18:04
URL: http://tins.devote.se
Postat av: Emilia

De flesta barn behöver en pappa och en mamma. Inte bara 2 mammor eller 2 pappor. Det tycker jag iaf!

2008-11-08 @ 16:22:42
URL: http://www.kattityd.devote.se
Postat av: Emmie

Ja, det ska inte vara någon skillnad på om man ska få adoptera mellan gaypar eller heterosexuellapar. Båda två kan skänka precis lika mycket kärlek till barnet.

2008-11-08 @ 16:29:11
URL: http://ingenstanns.blogg.se/
Postat av: My

det är klart att dom ska!

ett barn behöver kärlek och trygghet, varesig det är från ett homosexuellt par eller inte.

2008-11-08 @ 16:47:26
URL: http://myjonsson.blogg.se/
Postat av: Pania

Alla som kan och vill ta hand om ett barn, som kan ge kärlek, kan uppfostra, har råd med ett barn osv ska få adoptera.

Det spelar ingen roll om du är homo, bi, hetero, svart, vit, gul, röd, fet, smal osv.. Så länge du vill och kan så ska du få, enligt mig

2008-11-08 @ 17:11:14
URL: http://paniat.blogspot.com
Postat av: choolst

som homo själv tycker jag det, hehe ;)

det finns hur många barn som helst i världen som just nu sitter på barnhem och väntar på att bli adopterade och få växa upp tryggt med bra en bra utbildning. Ifalls gays fick adoptera också skulle mycket mer barn kunna räddas.



däremot tycker jag att alla par (och ensamstående), hetero eller homo borde genomgå nån sorts kurs innan man föder/adopterar barn.

finns allt för många sugiga päron idag tyvärr

2008-11-08 @ 17:55:03
URL: http://choolst.blogg.se/
Postat av: Daniella

Ja, är dem mogna och är redo för att bli föräldrar som andra par, så tycker jag att det är okej. Vem säger att gay par är sämre föräldrar än de som har en mamma och pappa? Samma gäller hetro par är dem redo att kunna ta hand om ett barn och vet vad dem ger sig in på så tycker jag att det är okej!=)



Vad tycker du själv?



2008-11-08 @ 18:05:37
Postat av: rebecka

Det tycker jag verkligen, alla har rätt till att få ett barn trots sin läggning. Att man är gay är inget man kan styra över, eller bestämma sig för att inte vara! Så trots detta varför ska man inte kunna få ett barn, och adoptera. Vissa kanske skulle tycka synd om barnet som inte får en mamma och en pappa! Men om man adoptera ett barn ifrån tex: Kina så är nog livet med två föräldrar med samma kön bättre än ett fattigt liv i Kina. Man kan vara precis lika bra föräldrar trots man är av samma kön.



Älskar din blogg!

2008-11-08 @ 19:22:43
URL: http://thsweden.blogg.se/
Postat av: Petra

njaae, jag har verkligen inget emot homosexuella, men jag tror att ett barn med bara två mammmor eller två pappor skulle få en svårare uppväxt, och inte pga att föräldrarna är sämre för att de är homosexuella utan för att barnet nog lätt skulle kunna bli mobbad eller retad för det eftersom att endel tyvärr nog inte gillar homosexuella , men skulle inte sådant finnas skulle det vara självklart att homosexuella ska få adoptera barn

2008-11-08 @ 19:26:18
URL: http://suspects.blogg.se/
Postat av: eh

förstår inte hur alla kan skriva att de e självklart att homosexuella skall få gifta sig.. inte för att ja bryr mej så mkt, men man gifter sej i kyrkan och kyrkan är guds hus. Bibeln är emot att 2 personer av samma kön skall få gifta sig ? man gifter sig ju fortf framför religionen, gud och kyrkan.

2008-11-08 @ 20:06:35
Postat av: Ajlin

Ja, homosexuella ska få adoptera. Förutsatt att de klarar de krav och kriterier som alla måste klara för att få adoptera. Det ska inte var SJÄLVklart att homosexuella ska få adoptera, jag tycker inte att det ska vara en självklarhet och en rättighet att få adoptera (eller skaffa för den delen) barn utan snarare ett privilegium. Men om ett par är lämpade som föräldrar och har alla förutsättningar vad gäller ekonomi och boende ska inget sådant som sexuell läggning få stå i vägen.

2008-11-08 @ 20:07:28
URL: http://ajlin.blogg.se/
Postat av: cia

aah det är ju 50 cent's låt, vilken wannabe :D

2008-11-08 @ 21:19:46
URL: http://ciiiia.blogg.se/
Postat av: Natteli

Ja det tycker jag att dom ska få göra! Jag tycker inte att kön ska spela roll när det gäller föräldraskap utan det är mognaden som ska spela roll! Och folk som snackar om att barnen behöver en förälder av varje kön, då borde inte ensamstående få ha kvar sina barn mao?! Nej jag tycker att så länge det finns kärlek och en trygg uppväxt att ge så spelar det ingen roll om det är mamma & pappa eller mamma & mamma. :)

2008-11-08 @ 21:29:10
URL: http://flugovalpen.blogg.se/
Postat av: Homosexuella<3

ja det klart att bögar ska få adoptera! jag menar varför skulle de inte få?? homosexuella ska ha samma rättigheter som de som inte är homosexuella. Det finns en svensk film om ett bögpar som adopterar, Patrik 1.5 heter den, se den!;)

2008-11-08 @ 21:34:11
Postat av: Mikaela

Ja det tycker jag. De är precis lika duktiga som vilket föräldrarpar som helst, om inte bättre.



Men sedan är det stora risker för barnet, tycker jag. Jag menar säg att två homosexuella killar adopterar en tjej, hon har ingen mamma. Någon gång tror jag hon kommer att önska att hon kunde det. Men sedan finns det ju förhoppningsvis en moster, och dessutom finns det ju tjejer som förlorat sin mamma som klarar sig fint med pappan... det tänkte jag inte på.



Men en annan sak jag tänkte på, som min pappas vän läste för ett tag sedan, att de flesta barn som tar självmord har homosexuella föräldrar - vilket är hemskt! Jag tror dock inte att de tar sitt liv för att föräldrarna är hopplösa, det är ju alla idioter där ute som ska tracka barnet för könet på dess föräldrar...



Därför har jag svårt att säga vad jag tycker. Men vem som helst kan bli mobbad så jag tycker homosexuella par får adoptera, absolut!

2008-11-08 @ 22:33:24
URL: http://mikaelauw.blogg.se/
Postat av: Philip

Självklart ska alla oavsett läggning få adoptera. Två personer med samma kön kan vara lika lämpliga, (eller olämpliga) till att adoptera, som två personer med olika kön. Det är inte i könet det sitter huruvida man är lämplig att ta hand om ett barn eller inte. Vissa menar att barnet kan utsättas för mobbning och att homosexuella därför inte borde få adoptera. Men genom att använda den eventuella mobbningen som argument mot homoadoption, accepterar man mobbningen. Det är ju mobbningen som ska motarbetas. Med samma argument skulle man tex kunna säga att vi inte borde adoptera mörkhyade barn eftersom dessa löper risk för att bli mobbade för sin hudfärg. Man kan dra det hela ännu längre! Vi kanske inte ens borde få skaffa barn överhuvudtaget eftersom alla löper en potentiell risk för att någon gång utsättas för mobbning… Det håller ju inte som argument såklart :P Det är som sagt mobbningen man ska kämpa mot!

2008-11-08 @ 23:03:10
Postat av: Philip

Dessutom! Alla ni som menar att alla barn vill ha både en mamma och en pappa, vad vet ni om det egentligen? Handlar inte det väldigt mycket om normer och vad för sorts värderingar man blir överöst med under sin uppväxt? Om vi blev lärda redan från början att det inte är något onormalt med homosexuella föräldrar skulle inte så många reagera över det. Det handlar om gamla vanor. Personligen skulle jag hellre ha två mammor som är kärleksfulla, än en mamma och en pappa som inte är det.

2008-11-08 @ 23:06:30
Postat av: Elin

Självklart! Det dummaste motargumentet tycker jag är när folk säger att ett barn behöver både en faders och modergestalt när dom växer upp, skitsnack säger jag.

I dagens samhälle växer allt fler upp med bara en förälder, eller träffar sin ena förälder sällan. Det är hur vanligt som helst. Och inte blir det något fel på barnen för det! Barn som saknar en biologisk pappa/mamma hittar det som behövs ändå i någon annan



skulle homosexuella ha lättare att adoptera så skulle det inte bli sådan big deal för barnen i skolan, det skulle bli accepterat och "normalt" eftersom homosexualitet har blivit mer officiellt idag eller hur man ska säga det

2008-11-08 @ 23:18:16
Postat av: Anna

Vad är vitsen att svara på din fråga när du ändå bara publicerar de som har de svaren du gillar?



Jag tycker förlvrigt att man ska få adoptera, men bör samtidigt tänka extra noga på barnets bästa innan man gör det. I dagens samhälle finns så hemskt mycket fördomar. Är man helt säker på att barnet inte kommer drabbas (läs:mobbas) pga sina homosexuella föräldrar tycker jag inte det fnns något som hindrar. Men jag är tyvärr inte så säker på att det är så enkelt..

2008-11-08 @ 23:22:06
Postat av: Linda

Anser att homosexuella ska få adoptera. Barn behöver en trygg uppväxt vilket inte är bundet till mamma och pappa rollerna.

Alla har lika stor rätt till trygghet dessutom finns det så många barn där ute som behöver ett hem. Homosexuella har lika rött blod som heterosexuella. Så det borde inte ens diskuteras.

Den som anser att homosexuella inte ska ha barn, är den person som verkligen inte ska ha barn. Alla människor är lika oavsett hudfärg, sexuell läggning eller var man har sina rötter.

det är min åsikt rörande detta ämne.

2008-11-09 @ 00:12:58
URL: http://lindapluttanbusan.blogspot.com/
Postat av: yudith

of course, det tycker jag borde vara en självklarhet. Homosexuella är lika mkt människor som dom som är straighta! Ibland kan till och med gay par vara bättre för ett barn! jag personligen tycker alla ska få adoptera bara de kan ge barnet kärlek och allt annat den behöver!



2008-11-09 @ 00:18:10
URL: http://www.metrobloggen.se/yudith
Postat av: GONA

SJÄLVKLART!! Alla är vi ju människor! Alla ska ha lika mycket rätt till att adoptera barn! Sen är det ju från person till person det kan lika gärna va en straigt eller en gay som inte är bra med barn o så o bör därför inte få adoptera men att någon inte skulle få adoptera bara för att den dras till samma kön är ju bara sjukt!!

2008-11-09 @ 01:18:01
URL: http://gonas.blogg.se/
Postat av: Louise

Hejsan,

Jag tycker att homosexuella ska få adoptera. Förstår inte vart problemet ligger dom blir väl lika bra föräldrar som alla andra skule bli?!

Btw. Kan inte du vara vänlig att berätta länken till låten eller ja, sökorden på youtube så vore det jätte snällt:)

Kram

2008-11-09 @ 10:33:15
Postat av: Karolina

Självklart ska homusexuella få adoptera. Alla ska ha samma rättigheter efter som att man e fortfarande en människa även om man e homusexuell. Det e som att ett vanligt par ska adoptera bara att det är två killar eller två tjejer som adopterar tillsammans

2008-11-09 @ 17:56:48
URL: http://kkaarroolliinnaa.blogg.se/
Postat av: sepideh

jag har ingenting emot homosexuelle what so ever,en av mina bästisar är det.. och ni är människor gjort på kött och blod precis som alla andra, så varför ska inte ni få adoptera.. men , ett stort men.. med tanke på dagens samhälle vi lever i så skulle det inte vara rätt. om man ska tänka på barnet.. folk har så jävla svårt att acceptera varandra. och det är fel, jamenar kolla bara på USA, för ca 38 år sedan så dödades martin luther king för att han ville ha sina rättigheter.. Rosa parks satte sig på " de vitas " område i bussen och blev diskriminerad. jag blir inte ens accepterad av min bästis för att jag är iranier..om homosexuella fick adoptera så skulle barnet inte bli behandlad rätt.. läraren skulle särbehandla den på dåligt sätt.. barnen skulle mobba honom och kalla hans/hennes föräldrar onormala..men det är fel.. det borde inte vara så..

om vi som människor kunde ta tag i dessa problem och acceptera personen som sitter bredvid oss för den hon/hon är och för dens val och väg i livet, så skulle denna värld vara så mkt bättre.. och den skulle inte kunna gå att skilja mellan paradis och jorden. så varför skulle inte homosexuelle få adoptera?!..

2008-11-09 @ 20:36:38
URL: http://sepiiideh.blogg.se/
Postat av: agnesa

jag skulle kunna skriva om det här i evigheter. jag tycker det är självklart homosexuella ska få adoptera. många säger att barnet kommer bli mobbad när den börjar skolan, men lösningen är inte att ta bort "mobbnings-anledningar", barn kommer alltid vara elaka och hittar alltid nåt att retas för. jag tror det är den enda vägen till tolerans, att tillåta..det är fan 2008. Plus att homosexuella är 100 ggr mer måna om att ta hand om ett barn än alla jävla idioter som skaffar barn idag.

2008-11-09 @ 22:00:10
URL: http://envyus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0