Lite frågor om mitt hundköp

- Skala 1-10 hur seriös är du egentligen?
Utan minsta tvivel en 10a! Har ju velat detta i flera år och jag känner att just nu så är det rätt tidpunkt för hundens skull. Jag har inget schemabelagt jobb och tjänar skapligt bra med pengar. Perfekt om man ska ha en chihuahua. Tid och pengar, det som behövs. Och en jävla massa kärlek.

- Hur kom du fram till namnet Cleo?
Jag såg på Pinocchio för ett tag sedan och när jag hörde att fisken i filmen hette Cleo så sa det bara pang i skallen, tänkte direkt att min hund skulle heta det. Nu är fisken i filmen en tjej, men om tjejer kan heta både Kim och Robin så kan min hund utan tvekan heta Cleo :)

- Finns ens Cleo?
Nej Cleo är inte född än, han ligger i mammans lilla mage. Aaw gud vill ha honom nu! Cleo är beräknad att födas den 1a februari och om det blir så, så kommer jag kunna få åka till älskade Göteborg och hämta hem honom kring den 1a april.

- Tänk om den dräktiga hunden inte föder några hanar?
Ja synd för mig då eller hur? Vill ju verkligen att det ska vara en hane men denna uppfödare känns väldigt seriös och bra så om det nu bara skulle bli honor så blir det nog ett hundköp för min del endå faktiskt. Men vi får hålla tummarna tills den 1a februari nu allihopa :)

- Tänker du verkligen kasta på hunden kläder?
Många av er är väldigt skeptiska till att jag har beställt hem hundkläder. Men jag säger såhär, om ni tänker låta världens minsta hundras gå utomhus och trampa runt i snön utan kläder så kan ni inte ha mycket vett i skallen. Ni tror det handlar om att klä ut hunden? Nej, det handlar om liv och död faktiskt. Deras ben kan bli helt förlamade.

- Vem ska ta hand om hunden när du inte har tid?
I början kommer det inte att finnas något "jag har inte tid". Hunden ska vara med mig och det är hela tiden, viktigt att jag finns där för den när den är så liten. Sen när den blir lite äldre så kommer antingen min syster eller mamma att få spendera tid med den när jag inte kan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra ord. Du kommer klara det =)

2010-01-09 @ 19:12:12
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Beca

Roligt att du ska köpa hund,

Men Efter som du troligen får valpen till April så behöver ju du inte kläder till den eller ;)?..



Lycka till med hunden =)

2010-01-09 @ 19:15:13
URL: http://problemhund.bloggplatsen.se/
Postat av: TripleSex - Sex som det ska vara!

Bra! Det låter som att du är seriös och jag hoppas verkligen att det kommer att gå väl för dig! :)

2010-01-09 @ 19:25:05
URL: http://triplesex.blogg.se/
Postat av: Anonym

aw ..

2010-01-09 @ 19:27:44
Postat av: Anonym

asså har du sett bilderna på dig på skvallerbloggarna? fyfan du är ju stor som ett jävla hus..

2010-01-09 @ 19:32:20
URL: http://mirjamkanske.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kul att du hittat en bra kennel! :) Pappan ser jättefin ut.

2010-01-09 @ 19:33:30
Postat av: Anonym

vår hund har oxå kläder på sig nu på vintern!

supersmart, borde alla ha :)

2010-01-09 @ 19:33:41
Postat av: Missie

ÅH<3 säger jag bara, herregud så gulligt.



btew, så är det knappast idiotiskt att sätta på hundar med "dålig" päls täcken på vintern. xD

Samma sak med fullblod juh.

2010-01-09 @ 19:34:28
URL: http://missmissie.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hejsan gott folk!



Här kommer jag med ett litet "meddelande" eller lite info. Om ni vill läsa om nästan precis allt, tycker jag att ni ska titta in HÄR!! :D Alla skriver om sina vardagar, bla jag. Jag skriver dessutom om mina vänner, musik. kläder, männsikor jag mött och annat. Så titta in här!

2010-01-09 @ 19:34:47
URL: http://johannafogelbergs.blogg.se/
Postat av: Chihuahua

Snälla Amir svara på denna fråga!



Jag har själv 2 Chihuahuaor, två tikar, och en av dem är mamma, och den andra är dotter till den äldre tiken.



Mamman, den äldre tiken, är parad med en hund som heter Joel, och jag tycker verkligen att hunden på din bild "Pappan" liknar honom, kan det vara samma hund som är pappa till både din och min hund? :)



Kramar

2010-01-09 @ 19:35:12
Postat av: Sofia

Vad gulligt :) dock skulle jag aldrig klara av att ha en såndär liten...

2010-01-09 @ 19:36:37
URL: http://sofiart.webblogg.se/
Postat av: Alexandra

Aww hunden kommer säkert vara super söt! :D puss

2010-01-09 @ 19:36:42
URL: http://alexandrarylander.blogg.se/
Postat av: hej amirosh

tjabba, tänkte bara fråga om du kanske ville berätta om när du var i gävle och vad du gjorde här :)

tycker det är intressant med tanke på att jag bor här hehe

2010-01-09 @ 19:36:57
Postat av: sofie

Hoff, nej dte handlar inte om liv och död. Jag brukar också ha kläder på min vavva iblnad så inget emot det, men vi bor högst upp i norrland och min hund älskar snö! Dessutom är det inga som helst problem att vara ute om det så är fast 30-. Inte ens naken hundar behöver ha kläder egentligen, om du inte ska vara ute en hel dag. och det är DU säkert inte..

2010-01-09 @ 19:41:12
Postat av: johan

aaaw vilken söt :D

2010-01-09 @ 19:50:56
URL: http://xbananahamok.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fin pappa. De kan inte bli förlamade av kylan men de krampar typ efter 1 minut om man har en frusen hund (som min ena) och då får man lyfta upp dem och massera tassarna och ta ner dom igen...de kan skrika och gnälla lite också :( men tänk på att inte klä på dom föör tidig, innan de blir minus grader för hunden utvecklar tjockare och finare päls om de får va ute i lite kyla...naturens gång vet du. Jag har kläder på mina 2 nu, men absolut inga skor då de förstör deras naturliga "fotsteg". Lycka till !!

2010-01-09 @ 19:52:27
URL: http://justmeandmydogs.blogg.se/
Postat av: Lisa

2010-01-09 @ 19:55:48
Postat av: Anonym

Gud va söta dom va! <3

2010-01-09 @ 19:56:58
Postat av: Anonym

vem är uppfödaren? hemsida?

2010-01-09 @ 19:59:19
Postat av: Timmie

Så länge kläderna har en funktion så är det helt okej, mennär man börjar klä ut hundarna med converseskor, fluga, frack, brudklänning och gud vet vad så lyser jag rött haha!



Men till min hund sp har jag på vintern om det är mycket snö, typ benstrumpor och en reflexväst med krage och därav för att hon har så mycket lång päls att all snö blir som klumpar och till slu orkar hon inte gå! Blir dessutom enorm nerkyld om benen och magen. Så där fyller det en funktion.



Men du grejjar det säkert! Lycka till!!



Kram

2010-01-09 @ 19:59:37
URL: http://melanozz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kommer du verkligen ha tid att blogga om du skaffar en hund?! :O Haha ne skämtar bara ;) Men hoppas uppdateringen är lika bra som vanligt :) Kommer säkert gå bra med hunden! :D



Kramar!

2010-01-09 @ 20:01:10
Postat av: Lisa

Du måste skoja med mig har aldrig kommenterat din blogg förr men jag måste bara fråga vad du tänker med? En hund kan bli förlamad i benen? Jag sitter och skrattar ihjäl mig här med min mamma. Min mamma har en chihuahua uppfödning med en kompis och hon är chefsveterinär. Vi har korthår och långhår och vi sätter bara på ett täcke på de korthåriga när det är -25 de klarar sig bra annars. Långhåren behöver inga kläder. Vi bor här uppe i Luleå. Sen en annan sak, som jag måste ta upp jag hoppas du tar ut hunden mycket för de små hundar må ha korta ben men de klarar av att gå på lika långa promenader som en schäfer. Vi kan gå på promenader på 8 timmar och de klarar sig fint.

2010-01-09 @ 20:08:11
Postat av: shamz

Vad tycker du om min röst? Borde jag söka till idol :P



Vad tycker du om min röst? Borde jag söka till idol :P



Vad tycker du om min röst? Borde jag söka till idol :P



Vad tycker du om min röst? Borde jag söka till idol :P

2010-01-09 @ 20:13:11
URL: http://shamz.blogg.se/
Postat av: LarsS

Så förtjusande små luddbollar! :)

2010-01-09 @ 20:17:24
URL: http://lsjoberg.blogg.se/
Postat av: W I C T O R I A

Det är sån stämpel på att klä hundar, men små hundar måste ha kläder när det är kallt ute.. :-)

2010-01-09 @ 20:23:16
URL: http://wictoriawester.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Om hunden blir en kille kan den heta Cleo, men om det blir en tjej kan den heta Clea! :D

2010-01-09 @ 20:23:17
Postat av: sandra

Hur ska du kunna ta hem hunden runt den 1:a April när hunden är beräknad den 1:a Februari? :|

En valp ska INTE tas ifrån sin mamma förrän vid 8 veckor. Om den tas tidigare kan hunden bli konstig.

2010-01-09 @ 20:23:17
URL: http://sandraborggren.blogg.se/
Postat av: Marlens

Cleo = Cleopatra ;P

2010-01-09 @ 20:26:50
Postat av: ellie

säger som kommentaren sandra, hur fan kan du ta hem hunden runt den 1 april när hunden är beräknad att komma runt den 1 februari? hunden måste vara MINST 8 veckor innan man får ta den från mammam, och det har verkligen inte gått 8 veckor från 1 februari till 1 april, om den kommer den 1 februari så kan du få den i slutet av april!

2010-01-09 @ 20:29:10
URL: http://ellinorkryss.blogg.se/
Postat av: Ida

Angående det med att klä på hundarna kläder, eller hur man ska säga. Jag förstår om hunden behöver det för att den fryser annars. Speciellt de små hundraserna, nu är det ju jättekallt ute.



Men sen finns det ju även de som klär på sina hundar massor av kläder bara för att det är snyggt, och då tycker jag att det är fel. Kläderna ska ju ha någon slags funktion liksom, en anledning till att hunden har på sig dem.



Lycka till med hundköpet, hoppas att ni kommer trivas ihop!

2010-01-09 @ 20:34:58
URL: http://winterberry.blogg.se/
Postat av: ellen

min hunds mamma heter också cleo :D

2010-01-09 @ 20:35:56
Postat av: Madde

Vad trött jag blir på alla optimistiska människor! Att klä på sin hund kläder en årstid som denna är väll en självklarhet om hunden i fråga är frussen av sig?! Jag har själv en dvärgpincherhane som inte sätter sin fot utanför ytterdörren vid mer än -5 utan skor och jacka. Låter jag honom gå på promenad utan kläder och skor när det är minusgrader ute sätter han sig omedelbart ner på marken och skriker av förtvivlan eftersom han (precis som många andra hundar) får kramp i trampdynorna när det är så pass kallt ute. Jag gör min lilla vovve en god järning genom att klä på honom. Det är för hans skull inte för min. Däremot förespråkar jag inte att klä sin hund i en massa trams på sommaren, ser ingen anledning i det...?!

men, Amir - du gör rätt i att förbereda dig med hundkläder! Raser som Chihuahuor ÄR känsliga hundar, inte minst när det gäller kyla.

LYCKA TILL! :)

2010-01-09 @ 20:39:33
Postat av: sandra

AW SÅ SÖT!

och de med kläderna, dom måste ha de eftersom dom kan frysa ihjäl annars, men jag tycker de är sjukt sött när dom hundarna har de :'')

Och när folk har dom i väskor!^

AWW!

2010-01-09 @ 20:39:47
URL: http://ottossonsandra.blogg.se/
Postat av: alina

önskar dej lycka till med hunden!

2010-01-09 @ 20:42:10
URL: http://aalinae.blogg.se/
Postat av: Annie

Du verkar iallafall seriös med det och jag tror du kommer att klara det! :)

2010-01-09 @ 20:45:14
URL: http://anniepannii.blogg.se/
Postat av: TK

Hej amir.



Du :

- har fina läppar

- har fint hår-kvalite

- har bruna fina ögon

- vågar stå ut

- bjuder på dig sj

- är rolig

- verkar ha ett stort hjärta

- är dig.



Ha det bra , världens bästa bloggare =)

2010-01-09 @ 20:46:18
Postat av: Maja

Jag förstår mig inte alls på alla skeptiska människor.

Förra året köpte min familj en liten yorkshireterrier som föddes i början av februari (så vi fick henne i aporil, precis som din hund är planerad till). Vi har den ''lilla varianten'' av yorkies, så min lilla sötnos är lika liten som en chihuahua. Min mamma var jätte mycket emot kläder till hundar, men nu i vinter med tanke på all snö som har varit så insåg ju hon också att det var omöjligt att gå ut utan att hunden hade en tröja på sig. Och det har ingenting att göra med att det är kul att klä hunden, utan helt enkelt för hundens bästa. Så alla negativa kommentarer är ju bara helt oallmänbildade.

2010-01-09 @ 20:47:08
Postat av: Isabell

Jätte fina föräldrar och syskon. Lille Cleo kommer bli en riktig hunk!



Det där med hundkläder är helt rätt! Min chihuahua går inte ut utan sin tjocktröja när det är såhär kallt ute! Det är jätte farligt, dom är små och fryser väldigt lätt! + att dom känner sig sååå snygga i sina kläder, iallfall min lilla plutt! :D haha



Lycka till med Cleo önskar Isabell och hennes chihuahua Mr T!

2010-01-09 @ 20:50:31
URL: http://isabellarbil.blogg.se/
Postat av: E M E L I E & L I S A - VÅRT LIV I EN LITEN 1:A!

du kommer nog bli en grym husse, Cleo kommer stortrivas hos dig :)

2010-01-09 @ 21:07:04
URL: http://skeppargatan.blogg.se/
Postat av: sandra

Haha sorry läste fel :p Typiskt :p

2010-01-09 @ 21:15:12
URL: http://sandraborggren.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag håller helt och hållet med dig om att man ska sätta på en liten hund en jacka på vintern nu när det är så jävla kallt. Men du ska få Ccleo i april? och då är det vår. Kommer du klä på honom när det är varmt ute?

2010-01-09 @ 21:15:29
Postat av: Anonym

Hejhje

Bitch på hundspråkt betyder tjej bara så att du vet

2010-01-09 @ 21:15:33
Postat av: Sandraa

Och sen.. Vem är du och kalla folk dumma i huvudet :| Menade inte direkt något illa när jag skrev kommentaren.. ALLA kan skriva fel..



Trodde du typ var en trevlig person? :|

2010-01-09 @ 21:18:20
URL: http://sandraborggren.blogg.se/
Postat av: Anonym

fett kul att så många inte tror att du kan ta hand om en hund, tyder bara på hur oseriös du verkar genom bloggen

2010-01-09 @ 21:24:12
Postat av: Emma Johansson

BÖGAR ÄR SÅ JÄVLA ÄCKLIGA! USCH?! :S

2010-01-09 @ 21:24:56
URL: http://evlj.blogg.se/
Postat av: cecilia

hejsan.



min hund har okcås en tröja och sen ahr han ett regna täcke. han är också en liten vovve, lite lite större än en chihuahua. han är en kavalier/cocker spaneil.



han fryser fruktanssvärt mkt, spec om tassarna. så nu på vintern går vi inte alls långt, han haltar till sist så mkt han fryser å jag får bära honom..



men kläder är ett bra val nu när det är så kallt, spec till små vovvar.



men visst finns det dem som riktigt klär ut sina hundar det är jag dock imot. men man gör ju så gott man kan för att hunden ska känna sig lite varmare iaf.



kram

2010-01-09 @ 21:28:45
URL: http://ceciliakronkvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag har läst mycket om hund kläder på små hundar och eftersom min kusin hade en sådan hund som du ska köpa så vet jag hur de beter sig när de får kläder på sig. Hundar behöver inte skor och inte kläder, deras päls är deras skydd och deras kropp skapar värme på ett anat sätt. Och att ta på hunden kläder gör den till en leksak. Paris Hilton skit är vad det är och vi kan ju se hur jävla smart hon är. Lever på pappas pengar och gör pinsamma program.. hmm vilken förebild amir..

Jag tycker om din blogg men det här är för mycket !!

2010-01-09 @ 21:31:43
Postat av: Anonym

ang. headers! läs senaste inlägget!

http://emiliawahlgren.blogg.se/

2010-01-09 @ 21:31:53
URL: http://emiliawahlgren.blogg.se/
Postat av: Angelina

Jag har läst mycket om hund kläder på små hundar och eftersom min kusin hade en sådan hund som du ska köpa så vet jag hur de beter sig när de får kläder på sig. Hundar behöver inte skor och inte kläder, deras päls är deras skydd och deras kropp skapar värme på ett anat sätt. Och att ta på hunden kläder gör den till en leksak. Paris Hilton skit är vad det är och vi kan ju se hur jävla smart hon är. Lever på pappas pengar och gör pinsamma program.. hmm vilken förebild amir..

Jag tycker om din blogg men det här är för mycket !!

2010-01-09 @ 21:32:16
URL: http://quwintus.blogg.se/
Postat av: sofie

Vilken kändiskille tycker du är snyggast? :P skulle vara kul & veta :D



lycka till med hunden btw, <3

2010-01-09 @ 21:41:33
Postat av: cecilie - bloggvärldens mest musikfyllda blogg

bara du tar hand om din hund BRA så ska det väl nte va nårra problem..

2010-01-09 @ 21:45:32
URL: http://ceciliesjostrand.blogg.se/
Postat av: johanna

"Många av er är väldigt skeptiska till att jag har beställt hem hundkläder. Men jag säger såhär, om ni tänker låta världens minsta hundras gå utomhus och trampa runt i snön utan kläder så kan ni inte ha mycket vett i skallen. Ni tror det handlar om att klä ut hunden? Nej, det handlar om liv och död faktiskt. Deras ben kan bli helt förlamade."



Jag tänkte bara kommentera.



Jag har själv en chihuahua och hon klarar sig fint ute i snön. Deras ben kan inte bli förlamade av kyla. Genom att sätta på hunden kläder gör saken bara värre då hunden slutar producera eget kroppsfett som håller den varm under dessa årstider. Kan kanske vara värt att tänka på.

2010-01-09 @ 21:47:35
URL: http://nordqviist.blogg.se/
Postat av: Jenny Stämberg

Cleo är ett jättefint namn! All lycka till dig och Cleo! :)

2010-01-09 @ 21:50:03
URL: http://jennystamberg.blogg.se/
Postat av: Elin

Vilken stilig pappa!

2010-01-09 @ 21:58:51
URL: http://fluffmonster.blogg.se/
Postat av: M

FETT STÖRANDE MED BUBBELROOM REKLAM I DINA INLÄGG!!!!



FETT STÖRANDE MED BUBBELROOM REKLAM I DINA INLÄGG!!!!



FETT STÖRANDE MED BUBBELROOM REKLAM I DINA INLÄGG!!!!



FETT STÖRANDE MED BUBBELROOM REKLAM I DINA INLÄGG!!!!



FETT STÖRANDE MED BUBBELROOM REKLAM I DINA INLÄGG!!!!

2010-01-09 @ 22:00:02
URL: http://www.mazlin.se
Postat av: M

FETT STÖRANDE MED BUBBELROOM REKLAM I DINA INLÄGG!!!!



FETT STÖRANDE MED BUBBELROOM REKLAM I DINA INLÄGG!!!!



FETT STÖRANDE MED BUBBELROOM REKLAM I DINA INLÄGG!!!!



FETT STÖRANDE MED BUBBELROOM REKLAM I DINA INLÄGG!!!!



FETT STÖRANDE MED BUBBELROOM REKLAM I DINA INLÄGG!!!!

2010-01-09 @ 22:00:40
URL: http://www.mazlin.se
Postat av: jennie

OMG SÅÅÅÅ SÖTA :D <3, lycka till med hunden :)

2010-01-09 @ 22:02:18
Postat av: rebecca

Som jag nyss skrev till en tjej: Jag har två altenativ- antingen sätter jag på min LÅNGHÅRIGA chihuahua en tröja så hon kan gå ut och kissa och bajsa, eller så släpar jag ut henne så hon får sitta och krampa och gnälla tills hon gör sina behov. Vad tycker ni låter bäst? Min hund behöver en tröja och därför har hon en på sig, har försökt länge med att få ut henne ändå men det går inte, så då fick jag en stickad tröja och den sätter jag på henne för att jag BRYR MIG OM HENNE, nte för att hon ska va min leksak.

2010-01-09 @ 22:08:54
URL: http://bikisen.blogg.se/
Postat av: lisette

härligt, hoppas du fixar det! Dock förstår jag inte poängen med att köpa en liten hund, är mer för större ! Men detta passar nog dig :D

2010-01-09 @ 22:10:12
URL: http://lisetten.blogg.se/
Postat av: lisette

härligt, hoppas du fixar det! Dock förstår jag inte poängen med att köpa en liten hund, är mer för större ! Men detta passar nog dig :D

2010-01-09 @ 22:10:12
URL: http://lisetten.blogg.se/
Postat av: Angelina

Herrgud jag ber dig! TÄNK OM, uppfatta mig inte fel älskar hundar är uppvuxen med en MASSA hunder både i min familj plus släkt o vänner. men jag säger så här vänte hellre några år. vill du ut och resa festa går inte detta. min mormor har en lite cleo hemma och han HATAR liv och rörelse så inga hemma fester eller högljuda ungdomar i lägenheten. SÅ TÄNK LITE EXTRA OM DET VERKLIGEN ÄR VÄRT ATT KÖPA ETT LIV SÅ TIDIGT I DEN ÅLDER! (men annars lycka till med vovsen) Kram angelina

2010-01-09 @ 22:10:18
Postat av: Danielle

Jag håller inte med om att hunden måste ha kläder. Har själv haft 2 st och jag vet ingen hund som har blivit förlamad? Spelar ingen roll om den är stor eller liten så länge den har päls. Kläderna förstör bara pälsen på hunden.

2010-01-09 @ 22:13:30
Postat av: Linn

din hund kommer säkert vara jätte söt! Vill också ha en <3



kolla min blogg :'3

2010-01-09 @ 22:14:12
URL: http://takit0t0.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Kläder måste dom ha! :) annars fryser dom ju. Men att bära dom i väskor. och sånt. Är helt överdrivet! det är fortfarande en hund. :P

2010-01-09 @ 22:28:44
Postat av: Linnea

Asså jag vill bara säga en sak, min mamma har en uppfödning av mexikanska nakenhundar, och vi köper kläder till dom för att det är så jvla kallt ute, alla hundar bör i denna kyla ha på sig täcke eller en hundfleece, annars är det fn hundmisshandel, och jag tycker att ni idioter som inte fattar det är dumma! TUMMEN UPP FÖR AMIR BITCH! :D <3

2010-01-09 @ 22:44:49
URL: http://linneaatorlind.blogg.se/
Postat av: Anonym

Som erfaren hundägare ska jag ge dig en del viktiga tips som kan göra stor skillnad för hur bra det kommer att gå med din hund genom livet. Det dummaste man kan göra är att välja hund efter kön och färg. Typiskt nybörjartänk. Om du hade läst på lite borde du veta att det finns annat än färg och kön man ska titta efter hos valpar. Såsom personlighet, rang, osäkerhet osv. DET kommer underlätta avsevärt när hunden blir stor. Hoppas du tänker till och läser på.

2010-01-09 @ 22:47:29
Postat av: Blog for music lovers

Gulliga!!

2010-01-09 @ 23:10:39
URL: http://musictime.bloggplatsen.se
Postat av: kimie

vill ni se bilder på underbart fina chihuahuor? kanske lyssna på lite grym musik? BESÖK DÅ MIN BLOGG ALLIHOPPA! (y) : )

2010-01-09 @ 23:11:59
URL: http://kimies.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min chihuahua heter tinkerbell :) tyckte de va ett väldigt sött namn och passade till en vit liten chihuahua :dd

2010-01-09 @ 23:20:01
Postat av: E

Amir jag vet att du kan ta hand om hunden, vad fan än folk säger. För jag vet att du kommer va en sån där som kramar hunden och allt och så, vet inte riktigt hur man ska säga det. Och just Chihauor (stavning?) och Yorksher Terriers är sånna som bara behöver kärlek och inte en massa spring eller sånt som stora hundar behöver. Och det är väldigt ovanligt att det endast föds hundar av samma kön i en kull, du får säkert din hane :)

2010-01-09 @ 23:22:21
Postat av: Anonym

ehh lilla du. förlamande blir dem inte. o för den deln ska en chihuahua valp inte gå mer än 5 minuter. det ska egentligen inte någon annan hundras göra.



Och visst jag tycker det är bra att den ska ha på sig någon typ av kläder men för att inte klä ut hunden så behövs det inte mer än ett täcke. precis så man har till hästar. folk tror verkigen att om du är liten och fryser så kan du dö. men så är inte fallet. hunden ska få vara en hund oavsett storlek.

2010-01-09 @ 23:26:02
Postat av: EMMS

Tror verkligen att det kommer gå bra för dig och Cleo! :)

2010-01-09 @ 23:29:21
URL: http://heyfunny.blogg.se/
Postat av: Jessica

Gud vad söt =)



Om hunden fryser eller inte beror inte på storleken eller rasen utan individen. Precis som oss människor, vissa är mer frusna än andra. Så om hunden behöver kläder eller ej vet man ju inte försens man har testat tagit ut hunden på en promenad i snön =)

De ända som verkligen måste ha kläder/täcke är raser som SKA vara långhåriga men man har rakat.

Och gud vad folk verkar ha svårt med matte nu för tiden, det är ju för guds skull 8veckor mellan 1feb och 1apr -.-



Lycka till med vovven Amir, den kommer säkert stormtrivas hos dig. =))

2010-01-09 @ 23:46:10
URL: http://jessicaalmqvists.blogg.se/
Postat av: nikki

vem ska passa hunden då när du jobbar?

du vet väl att en hund blir ca 15 år och du kommer inte blogga i hela dit liv



srtackars hundar när du o kissie skaffar , lider för hundarna :(

2010-01-09 @ 23:47:47
Postat av: CINAWA.se

Fina föräldrar, kommer bli jätte söta valpisar.

Väntar själv på att min ska bli leveransklar. :) Lycka till!

2010-01-09 @ 23:48:11
URL: http://cinawa.se
Postat av: iza

våran hund hette cleopatras, kallades cleo

2010-01-09 @ 23:49:52
Postat av: mysan

Hej Amir! jag läser din blogg dagligen och jag läste nu detta om din hund du tänker köpa, Vet du vad pappans namn är ? & jag vill att du ska svara mig:)



Ha det så bra så länge:) Kram

2010-01-09 @ 23:52:48
URL: http://mysanthorsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det heter inte honor på hundar, det heter tikar=)

2010-01-09 @ 23:53:03
Postat av: Emma

oooh vad fina dom är :) gullig mamman va haha :P

2010-01-09 @ 23:56:57
Postat av: zara

hejsan

jag har själv en liten chihuahua och jag tycker att det är en självklarhet att ta på hunden en jacka på vintern. jag bor uppe i luleå och det kan bli upp mot 30 minus det är bara elakt mot hunden om man inte tar på den kläder.

Det som är töntigt är de som går omkring med kläder på sina hundar på sommaren eller de som bara bär runt på sina hundar de har ben.:)

jag tror att du kommer klara detta galant.:) lycka till:)

2010-01-10 @ 00:03:46
URL: http://zarakarlsson87.bubbleroom.se/
Postat av: HANNA

AW så söta!!

2010-01-10 @ 00:11:59
URL: http://hannanerep.blogg.se/
Postat av: Åsa

Har själv en chihuahuakille på 2 år snart.

Di borde verkligen tänka dig för..

Du kan inte släpa omkring din hund i stan och på cafeer och tunnelbanor och på krogen precis.

En valp mår som bäst i en LUGN miljö där den har rutiner och en trygg vardag...

Min hund kan promenera 2 timmar om dagen utan problem.. Och du verkar inte i speciellt bra form?

Lycka till iallafall.

2010-01-10 @ 00:30:58
Postat av: Cissi

Hejj, jag tror att du kommer bli en grymt bra hundägare.

Folk tror att det handlar om att du festar och har dig inte kan ta hand om en hund?

Men jag tror att du kmr bli perfekt, du verkar vara en sån med ett så stort hjärta och så stor personlighet att jag tror att det kommer gå bäst :)

Folk som tror att du inte kan ta hand om en hund, är nog bara avensjuka för att dom själva inte kan köpa en hund, jag har själv två stycken.

Visst det är stort jobb att ta hand om dom eftersom det är som barn, men om man ger dom den kärlek som man skulle ge ett barn så mår dom bra.

Visst i början kan det vara bra att vara hemma med den all the time, men när den har blivit lite större så klara den sig 2-3-4 timmar så att man kan fixa andra saker.

För oftast finns det ju alltid nån som kan ta hand om den eller bara komma hem och se till den dom extra timmarna som man inte är hemma!



jag tror ialla fall att du kmr bli grym, din blogg är den bästa & den roligaste :)

Om du har tid, så kolla gärna in min blogg?:D

men jag förstår helt om du inte har tid elr om det är många som säger så men det skulle betyda gryymt mkt du förstår inte !

Kram !



http://cissilinneaoberg.blogg.se/?tmp=10003715

Postat av: MICKAN

Fyfan vad söta valpaar, och man måste ju för i helvete klä på hunden på vinter. Annars fryser dem :@ puckon.

2010-01-10 @ 01:26:56
URL: http://electricgirl.blogg.se/
Postat av: Gustaav

Snuttigull!

2010-01-10 @ 01:29:22
URL: http://anderbergh.blogg.se/
Postat av: Emma

Gud så söta! Har länge velat ha en! =) .. Men tänk på att tjejhundar inte är så dumma heller, då kan du para dom osv :) .. Kram!

2010-01-10 @ 01:38:10
Postat av: Anonym

Frågan är hur seriös du är när du inte ens vet att det heter tik, inte hona!!!!

2010-01-10 @ 01:48:38
Postat av: Linda

men älskade du, har två vavvor... vavvor behöber ej kläder... trust me. Mina bor i norr när vi har minus 30 visa gånger...

2010-01-10 @ 02:05:52
Postat av: jennie

faan va najz. haha här i luleå heter en "nattklubb" cleo ;p

2010-01-10 @ 03:54:24
Postat av: Joanna

Jag hoppas att du är medveten om att en valp är väldigt känslig. Du kommer att måste ta ut den varannan timme så den ska få göra sina behov. Jag förstår att du är uppspelt, man blir de. Jag ska också få en valp in i huset snart, det är mycket jobb, tro mig. Detta blir min tredje valp.

2010-01-10 @ 04:10:18
Postat av: Matilda

Finally någon som är seriös med djurköpet! Du låter verkligen som en ägare men kan lita på ;)

Och jag förstår mig inte på alla "Hunden kommer ju inte vilja ha kläder på sig? :s" osv... En chihuahua BEHÖVER kläder! Jag har själv en kompis som har en chihuahua, jag & hon skulle passa den i en hel dag, och så gick vi ut med den, den skakade så jag fick ta in den innanför jackan förfan... Och liksom, om den nu ändå ska ha kläder så är det ju lika bra att dom är snygga? ;)



Själv så har jag en pudel & en dvärgschanuzer, min pudel är gammal, 11 år, hon behöver strumpor & jacka på sig när hon går ut, annars blir hon halt på benen, då är det fan bättre att klä på hunden även om den inte vill? Och dvärschnauzern har vi bara jacka på...

Min mamma jobbar också på djursjukhus, så hon vet vad hon snackar om, det är bra att klä hundar, speciellt små...

2010-01-10 @ 04:45:24
Postat av: matilda

... på vintern ;)

2010-01-10 @ 04:45:48
Postat av: matilda

och en sak till, en självklarhet är ju också att långhåriga hundar fryser mindre! :)

2010-01-10 @ 04:47:14
Postat av: Anonym

cleo, hane? har trott att det var en tik.:) bra svar!

2010-01-10 @ 08:59:57
Postat av: Pania

Pappan ser ut att vara blandis. Han har väldigt mycket pappillon i sig

2010-01-10 @ 10:32:23
URL: http://paniat.blogg.se/
Postat av: kajsa

jag förstår inte varför man framavlar en sån liten hund om den tillslut måste ha kläder på sig :(

2010-01-10 @ 10:47:17
Postat av: Anonym

Lyllo dig, och lyllo hunden!

2010-01-10 @ 10:51:25
Postat av: Emmy

hihi, ja drömde en dröm om dej och din hund inatt ;D o då hade du hunden i en pjäx väska från Stadium x'D hoppas att du inte kommer ha det i verkligenheten! :P Men hoppas det går bra och lycka till med lilla cleo! ;)

2010-01-10 @ 11:27:52
Postat av: mickan

Jag tycker om dig amir..Som bloggare är du väldigt bra.

men cleo är och kommer alltid vara ett tjejnamn.

Robin är ett tjej/killnamn och kim kan stå för kim för kille. OCh kimbelli är för tjej (förkortat kim)

Ha en bra dag^^♥

2010-01-10 @ 11:32:22
URL: http://sweetestlady.blogg.se/
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Sätt inte på hunden hundskor bara. :(

2010-01-10 @ 11:36:35
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: Hanna

så söta! :)

2010-01-10 @ 11:39:43
URL: http://vetement.blogg.se/
Postat av: Anna & Elin :)(:

Men tänk så dör Cleo...

2010-01-10 @ 11:40:46
Postat av: Ellie

Det märks så väl vilka det inte är som har någon kunskap att ta hand om hundar, det är dem som säger sådant som att "Hundar ska inte ha kläder" och genom att läsa en blogg döma om en människa kan ta hand om en hund eller inte.



Ang: Lläder så behöver till och med de största hundarna täcken när det är så här kallt. Jag jobbar i djuraffär och senast igår var det inne en person som skulle ha täcke till sin grand danois - just för kylan.



Hoppas allt går bra senare :) Och även om du ska hämta honom/henne i april kan det behövas en lätt tröja att ha på denne, jag vet då min bästa kompis chiuhuahua fryser hur lätt som helst!

2010-01-10 @ 11:44:10
URL: http://eonor.blogspot.com
Postat av: Elin Lidén

Va roligt med hundköp! och att du ska köpa hund av en nära vänn till mig! Ha det bra!

2010-01-10 @ 11:57:59
URL: http://[email protected]
Postat av: Anonym

hur tror du vilda djur klarar sig på vintern? inte klär de på sig i alla fall. det kallas vinterpäls, som även hundar får. btw så heter det tik, inte hona.

2010-01-10 @ 12:03:17
Postat av: F & Kristall

Hallå Amir, jag hämtade min valp iförrgår. En chihuahua/papillon så du får jättegärna kika in på våran blogg eller ja hennes blogg är det ju :) Så att du ser hur det är under den första perioden, det blir aldrig som man föreställt sig :) kram

2010-01-10 @ 12:26:52
URL: http://prinsessankristall.blogg.se/
Postat av: emelie

på liv och död? hahaha! fjortisfan

2010-01-10 @ 12:38:46
Postat av: daniel

FAIL

2010-01-10 @ 12:45:18
Postat av: Mindou

det finns en kille i min skola som heter cleo så det går ju definitivt? ;p



lycka till med hunden iaf :)

2010-01-10 @ 12:48:51
URL: http://mindou.devote.se
Postat av: rebecca

Bra svar amir! Jag tror nog att du kommer ge den mycket kärlek.. Jag bara tänker, hur ska det gå när du festar? Och om du skaffar ett schemabelagt jobb i framtiden, vad händer då? Det krävs inte bara tid och pengar nu utan hädan efter också, tills den dör! Sen måste du gå långa promenader med den också, dom är små men älskar att röra på sig, så ja bara en liten upplysning haha ;) Jag önskar dig all lycka hur som helst! Är verkligen avundsjuk för har allllltid allltid drömt om en chihuahua! Drömde här om natten att min brorsa köpte en till o med ;D

2010-01-10 @ 12:53:22
URL: http://rrebeccaz.blogg.se/
Postat av: tk

ÅH VAD AMIR HÄRMAR KENZA OCH HENNES HUND!

2010-01-10 @ 13:02:49
Postat av: therese

HAHA! Förlamade blir dom ju absolut inte men små hundar kan få kramp i benen när det är kallt ute och då måste man massera dom. så därför kan det vara bra att kanske ha benvärmare. jag är absolut inte för att klä ut hunden med massa krimskrams men nödvändiga saker är helt okej.



http://thereseenilsson.devote.se

2010-01-10 @ 13:04:08
URL: http://thereseenilsson.devote.se
Postat av: Malin

Jag tror att du kommer bli en jätte bra hundägare det ända farliga är för mycket kärlek..haha neej! Men iaf, Cleo kommer att få det super bra!<3<3

2010-01-10 @ 13:08:18
URL: http://berghstrom.blogg.se/
Postat av: mli

hejsan, du vet om att hunden måste vara minst 8a veckor innan den får lämna sin mamma.. Så om den föds den 1a Februari får du inte ta den den 1a April... då är den stackaren bara 3 veckor gammal och som UPPFÖDARE borde man veta om JORDBRUKSVERKETS REGLER & SKK´S REGLER angående valpar. kolla upp det innan.... MVH MLI

2010-01-10 @ 13:08:57
URL: http://baiibiie.blogg.sre
Postat av: sofia

jag fattar inte varför folk ska vara så negativt iställda när någon ska köpa en hund!

det blir säkert toppen för en hund att hamna hos amir! att blogga som jobb borde vara ypperligt när man skaffar hund, vara hemma hela dagarna? folk skaffar ju hund med heltidsjobb och sätter dom på ett jävla hunddagis från dag ett, hur seriöst är det!

och kläder? varför haka upp sej på hur kläderna ser ut? bara dom fungerar, små hundar fryser nu när det är kallt, så varför inte låta dom ha ett täcke??



och MLI: hur det blir 3 veckor mellan 1 feb och 1 april vet jag inte. för mej är det två månader, men du kan kanske inte räkna!



LYCKA TILL MED HUNDKÖPER AMIR!

2010-01-10 @ 13:24:58
URL: http://soffilina.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag blir rörd när jag läser det här, jag kanske är blödig men ;)

2010-01-10 @ 14:19:33
Postat av: Es

Såå söta =)

2010-01-10 @ 14:21:46
URL: http://emssa.blogg.se/
Postat av: LAAUURAAA!!!!!!!

om du vill ha en hund... varför köper du då en rotta med päls???

2010-01-10 @ 14:55:33
URL: http://laauuraas.blogg.se/
Postat av: STEFANIE

Haha så jäävla sewta.

Jag vill också ha en lite sewt vid namn Gucci.

2010-01-10 @ 15:06:49
URL: http://shamdoun.blogg.se/
Postat av: Jennsan

Men snälla...

Det finns ingen logik i att en liten hund skulle frysa mer än en stor hund. Är det ingen som använder huvudet här?

Sen huruvida man ska klä på hunden tycker jag att man kan använda sunt förnuft. Behövs det så behövs det, man ser på hunden om den fryser eller inte.

2010-01-10 @ 15:35:23
Postat av: Linnéa

roligt för dig :). men snälla ta inte med den på fester (A) okej inte för att jag tror att du gör det men iaf :D / nea

2010-01-10 @ 16:03:46
URL: http://vildare.blogg.se/
Postat av: Linda

Söta föräldrar :)

2010-01-10 @ 18:34:34
URL: http://minhugo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är inte hundmisshandel att låta bli att klä dom, hundarna får mer "hull" på kroppen/tjockare päls av att gå utan.. Dvs dom klarar sig utmärkt utan kläder, beroende på var man bor dock.. Men bor man i Sthlm behöver man inte klä dem!!! Klär man hundar ifrån början måste dem garanterat alltid ha kläder då dom inte får samma sorts "hull" som en hund utan. Jag har aldrig klätt min lilla chihuahua då han hatar det och alltid har gjort, han mår hur bra som helst och kyla för honom är ingenting! Säg vad ni vill jag har jobbat med hundar och haft hundar i alla mina år.

2010-01-10 @ 18:42:01
Postat av: isabella l .

Inget personligt men detta känns bara... jag vet inte. Oseriöst. Du säger att du är seriös och jag tror dig det känns bara lite för ''bra''.

2010-01-10 @ 18:49:52
URL: http://issaah.blogg.se/
Postat av: Anonym

blir säkert en jättefin valp :D



Men det är inte bra att alltid ha kläder på hunden. Underhudsfettet blir förstört och hunden kommer aldrig lära sig att vara ute. Jag har en nakenhund/chihuahua och jag började ta på han kläder först när det började bli minusgrader. Så det är bättre att låta en hund vara en hund och inte en pryndnad bara för att den är liten och söt!!

2010-01-10 @ 19:56:39
Postat av: Anonym

jättefint namn! kläder på vinter tycker jag är ett måste för småhundar och även korthåriga hundar, dem fryser ju annars!

2010-01-10 @ 20:14:40
Postat av: ida

Jag tror verkligen du kommer klara det här, de som andra snackar är bara skit. du verkar ha vett i skallen. och sen på tal om kläderna så tycker jag absolut inte det är mer än rätt att den ska ha de, då min mammas hundar fryser så in i bomben nu när det är så kallt ute. GOTT SNACK GRABBEN. lycka till :) /ida

2010-01-10 @ 20:54:54
URL: http://ileeo.blogg.se/
Postat av: Foofie

Du kommer behöva vara med hunden konstant i flera månader innan du kan börja träna den att vara ensam, men det har du nog förstått. Som jag sa tidigiare så behöver du tips och råd, tveka inte att höra av dig till mig. Annars kan du även prata med uppfödaren såklart.

2010-01-10 @ 21:49:14
URL: http://foofie.blogg.se/
Postat av: Tilde

Lycka till med vovvsingen, kommer säkert gå jättebra med den :)

2010-01-10 @ 22:20:03
URL: http://tiancesworld.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHAHHAHAHHAHAHHAHA roligat idag! Vet du varför hundar har päls? ahhahaa dom behövde inte kläder för 100 år sen och dom behöver förfan inte det idag heller.

2010-01-11 @ 00:32:32
Postat av: Jenny

haha alltså jag tycker verkligen bra om dig. är inbiten hundmänniska och har uppfödning. du skrev allt som krävs är tid penga roch massa kärlek, sry men där har du VERKLIGEN missförstått det hela...KUNSKAP lilla du...det överväger så mkt annat än tid och pengar...hoppas du läser det här

2010-01-11 @ 14:08:34
Postat av: carro

Det är absolut inget fel med att ha kläder på chihuahuor och det vet alla som har en chihuahua eller känner någon som har en!!

Min chihuahua vägrar att ens gå ut när det regnar men med jackan på så märker hon inte av det på samma sätt, förutom tassarna förstås.



2010-01-11 @ 15:12:58
Postat av: Anonym

OJ blev förvånad över hur BRA du tar detta allvaret med djur, guuuud vad jag blev lättad:) hihih, Lycka till

2010-01-11 @ 22:07:17
Postat av: Ellie

Jag har också en likandande hund dock ingen chihuahua men ändå en väldigt liten. Jag har kläder till min hund (eller hon har en fodrad jacka) för hon är så liten och hon fryser mycket, jag menar jag fryser i termokläder tänk va den lilla stackaren gör i bara mässingen. Sen visst när det blir varmt så slipper hon kläderna. Så innan ni klagar på att folk klär på sina hundar, Tänk på att 15 minus är äckligt kallt för dom också

2010-01-12 @ 10:21:31
URL: http://elenorsuer.blogspot.com
Postat av: Carolina

Du är medveten om att hunden behöver få tid för sig själv också? Den ska väl vara någorlunda självständig och kunna vara ensam i någon timme? Det är väl ingen accessoar som ska vara med i väskan hela tiden????

2010-01-12 @ 11:04:47
URL: http://traitorsneverplayhangman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Varför låtar ni han inte bara rådfråga uppfödaren? Eftersom den är renrasig (förmodar jag)så är endel uppfödare jätte noga med vad hunden får för man och etc. Så låt HAN själv fråga om råd hos UPPFÖDAREN!

2010-01-12 @ 14:37:38
Postat av: Elin

Förlamad av kyla? Ärligt talat så var det bland det mest korkade jag hört. Här var det -35 förra veckan och min chihuahua är lika hel och välmående som innan. Det enda som krävs här är ett varmt täcke och ett par muttlucks/sönderklippta fingervantar.

2010-01-12 @ 18:24:36
Postat av: Anonym

du e så jävla patetisk du kan inte ens nåt om chihuahua så kom inte o prata som du vore kunnig om det. Jag har 3st o ingen av dem har kläder när jag traskar runt här i sthlm.. Dumma idiot..

2010-01-13 @ 02:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0