Mina alkoholvanor

Kikade lite snabbt igenom frågorna som ni ställt i frågestunden och en fråga kan jag faktiskt ta i ett eget inlägg så att så många som möjligt faktisker ser svaret på frågan, för tycker ändå att det är något viktigt att ta upp.


Anonym frågar: När började du dricka alkohol?

Amir svarar: Första gången jag drack alkohol var i 8an, sent va? Eller egentligen inte, men alla andra hade ju börjat för länge sen. Satt på en skolgård och drack några cider tillsammans med mina vänner. Mer drag än så blev det inte alls.

Efter det blev det inte så mycket, nästan ingenting alls tror jag. Alkoholen kände jag inte var något för mig. När jag började på gymnasiet så blev det mycket nytt folk man träffade, och mycket festande. Började dricka men ändå med förstånd. Jag har aldrig varit den som blir fullast och dummast. Självklart är jag bara människa. Jag har spytt på fyllan, somnat på ställen man inte ska somna på... men överlag så är jag väldigt bra på att hantera alkohol. Jag vet när jag ska sluta och jag vet vad jag bör göra om jag fått i mig för mycket.

Många påpekar att jag festar väldigt mycket nuför tiden och det kan jag förstå. Men många gånger är jag inte alls speciellt full om jag ska vara ärlig. Det brukar alltid börja med förfest och då kan det bli 2 glas vin, när jag sedan drar ut på någon random gayklubb så kan det bli en drink och någon cider. Mer än så är det faktiskt inte, och eftersom jag är väldigt stor kroppsmässigt så tål jag en hel del och kan dricka mycket utan att bli stupfull.

Ni som tror att jag är alkolist har verkligen fel, och ni som undrar ifall jag kan festa utan alkohol vill jag säga ja till, för det kan jag absolut. Och det gör jag även, flera gånger i månaden.

Kommentarer
Postat av: rebecca

du vet väl att kroppsstorleken har absolut inget med hur mycket alkohol man tål. det har med helt andra saker att göra.

2009-04-08 @ 18:43:52
Postat av: sebastian

Bra att du skriver med forstand. Kanske inte vill hamna i samma sitts som blondinbella gjorde i debatt.

2009-04-08 @ 18:58:01
URL: http://sebastiang.wordpress.com
Postat av: Anonym

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

www.marittas.blogg.se

2009-04-08 @ 20:22:55
Postat av: Anonym

Seriöst du är inte direkt "stor" Du är ju för fasiken så normalbyggd man kan bli! =)

2009-04-08 @ 20:27:24
Postat av: jennifer

hej, jag började dricka lite när jag var till 10-11år, men jag kunde dricka hur mycker som hällst utan att decka eller bli stupfull, jag tycker själv att det va ett dåligt beslu, men jag var ung och dum. tycker du att det var för för tidigt? ser verkligen upp till dig puss på rumpan<3

2009-04-08 @ 20:34:14
Postat av: BELLA

Bra skrivet ! Känner igen mig mycket i det du skrev. Bara för att man är ute och festar mycket betyder det inte att man däckar i ett hörn varje gång ;D

2009-04-08 @ 20:35:38
URL: http://isabellhietaharju.blogg.se/
Postat av: d

alkoholist, stavas det.

2009-04-08 @ 21:46:36
Postat av: Emma, såkart!

Man kan ha kul på fest utan alkohol, men det är dumt att chansa ;D

2009-04-08 @ 23:47:49
URL: http://plastblomma.devote.se
Postat av: jennifer :]

precis som jag, kan alltid hantera mig själv och dricker med måtta (y)

2009-04-09 @ 15:51:04
URL: http://jensanl.blogg.se/
Postat av: stina

Sent att börja dricka i åttan? Nja, snarare tidigt. Dock var jag tidigare än dig så inget klagande här! :)

2009-04-10 @ 00:39:34
Postat av: shalalalala

de flesta jag känner började dricka, eller eftersom jag ska börja åttan nu då.. så började dem nu eller i mitten av sjuan.. de flesta tycker de är tidigt? men jag vet inte, har inte precis börjat.. men ibland liksom.. xd,

älskar din blogg&ditt självförtroende xd, har rätt bra.. men inte i närheten av ditt.

men du är bra på att bloggaa (y)

2009-07-13 @ 01:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0