Homo-ordlista

Jag läste nyss på aftonbladet ett ord som jag inte förstod, när jag sökte efter "vad betyder.." på google.se kom jag lustigt nog fram till en sida där dom hade en "homo-ordlista". Jag läste den och tyckte det var lite kul så nu lägger jag upp den här i min blogg.



androgyn
- att ge ett både manligt och kvinnligt intryck
bisexuell - när man attraheras av både män och kvinnor
breeders - nedsättande benämning på heterosexuella
butch - tuff och "manlig" lesbisk
bög - homosexuell man
böga (att böga) - barnsligt ord för sex mellan män
dragking - kvinnlig showtransa (se transa)
dragqueen - manlig showtransa (se transa)
faghag - slangord för tjej som har ovanligt många bögkompisar
femme - feminin lesbisk kvinna
fjolla - feminin bög
flata - lesbisk tjej
gay - homosexuell
heterosexuell - person som dras till det motsatta könet
hobbybög, hobbyflata - slang för bisexuell
homofobi - motvilja och fördomar mot homosexuella
homo - förkortning av homosexuell
homosexuell - person som dras till det egna könet
kinky - när man gillar att ligga på gränsen till det förbjudna eller perversa
komma ut - att berätta för omvärlden att man homosexuell
lesbisk - homosexuell tjej
läderbög - tuff bög som gillar läder
msm - män som har sex med män
queer - politisk rörelse för uppror mot bl.a. könsrollerna
sapfisk kärlek - lesbisk kärlek
smygis - homo som inte har kommit ut än
straight - heterosexuell
transa - transvestit
transsexuell - upplevelsen att man tillhör ett annat kön i själen än det man är i kroppen
transvestit - man som klär sig i kvinnokläder eller kvinna som klär sig i manskläder
tvestjärt - slang för bisexuell
vanilj - vanligt "svenssonsex"


Kommentarer
Postat av: Amanda

Vilka av orden var det du inte förstod?

2008-04-12 @ 22:42:48
URL: http://surknytte.blogg.se/
Postat av: SAJA

Kinky och Faghag va tyngaaaaaste =D

2008-04-13 @ 23:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0