ingenting för mig

Jag har försökt, men det går inte. Historia måste vara det tråkigaste ämnet jag någonsin läst. Alla tycker det är jättekul och jätteintressant att läsa, att det är allmänbildning osv. Ursäkta, men jag skiter i hur folk levde för flera hundra år sen, hur bönderna flyttade in till städerna osv. Det är verkligen så tråkigt så det finns inte. Jag lever nu, inte för hundra år sen. Jag är tacksam för det samhället jag får leva i, men jag struntar totalt i hur det byggdes upp.

Och alla dessa gamla kungar vi ska läsa om. Varför? Varför är det så viktigt att veta om en massa kungar som levde för hundratals år sedan lixom. Sumpa historian och lägg mer tid på de svårare ämnena som t.ex. mattematik som jag själv varit med om att ha läst i rusningsfart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0