Eurovision update

Jag kom precis hem efter att ha lekt med tjejerna lite. Vanja kom också till Fanny, kul! När jag sitter i mitt rum märker jag att jag inte är ensam i Östberga när det gäller en sak. Mitt fönster står lite öpper och jag hör in i rummet hur någon spelar Charlottes Hero på väldigt hög volym. Och imorgon är det ju då dags för Charlotte att kämpa för Sverige och att försöka få oss in i Finalen.

Dock finns det en liten hake. Charlotte går ut som nummer 2 imorgon. Historiskt sett så har ingen någonsin gått vidare med startnummer 2. Förutom igår, igår var Israel det första landet någonsin att göra det. Så lite hopp finns det kanske ändå? Men det är inte slut än.. Charlottes kanske största konkurrent, Ukrainas Ani Lorak med liknande låt och väääldigt lik klänning går ut som nummer 4, så tanken att Charlottes nummer kanske kan glömmas bort efter Ani Lorak finns ju ännu. Och så är Christer Björkman i fullt stå med att jaga upp ansvariga kameramän och annat studio folk. Vissa ljus är inte som de ska, och den utklassande siluetten som Charlotte hade i sitt nummer i Sverige syns knappt på kameran i Belgrad. Får hoppas att det fixar sig till imorgon. Dom har ju 20.05 på sig att ändra saker i numret.

Ani Lorak, sockersöt.


Men nu ska vi inte vara alltför negativa. Hero är en av de bästa låtarna Sverige har skickat på länge. Charlotte och hennes folk har jobbat stenhårt för att få fram hennes grymt snygga scenshow, klänningen med Swarovski kristaller är oerhört fabulous.. Det kommer säkert att gå bra!


Ovan är siluetten som Christer kämpar hårt för att få med imorgon. Den är ju klockrent vacker! Och bidrar ju med något unikt till numret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0