Kvällen jag väntat i veckor på

image208
Ja då är den här nu. Den första av 2 semifinaler i Eurovision song contest 2008 i Belgrad. Tyvärr så sjunger Charlotte Perelli i den andra semifinalen så vi måste vänta tills torsdag för att få se henne. Dock blir det mycket annan bra musik ikväll kan jag lova. Jag är ju ett riktigt fan så jag har såklart redan lyssnat på de flesta låtarna.

Dessa 2 är mina favoriter ikväll. Jag vågar gå så långt att jag lovar att de båda bidragen går vidare ikväll (fan vad jag kommer att känna mig dum om de inte går vidare).

Ryssland - Dima Bilan - Believe 
(allt som spelas med fiol är inte med i live framträdandet)

Grekland - Kalomira - Secret combination

Den första låten är en riktigt fin ballad tycker jag. Den andra tyckte jag faktist var riktigt dålig första gången. Men ger man den en chans så är låten riktigt svängig och bra. Påminner lite om Helenas låt "My number one" i stilen.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

DET FINNS VISST FLER PERSONER ÄN JAG SOM ÄLSKAR EUROVISION SONG CONTEEEEST :D

btw, Polen eller Armenien skulle vunnit..

2008-09-22 @ 23:22:11
URL: http://tobiasjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0