något betydelsefullt.

Det måste nog mitt hår vara tror jag. För som jag nämnde så köpte jag hårfärg i onsdags. Och jag kan nu berätta att färgen gick på totalt 400 kronor. Det är 4 olika färger som ska hjälpa mig att få den färgen jag verkligen vill ha. Om det inte funkar, ja då åker jag till Åhlens city och halshugger han som skulle föreställe expert på hårfärg, okej jag kanske tog i lite med halshugga men you get the deal.

1. Jag ska bleka håret med ett av de starkaste blekningarna de har. Det är 100% prioritering och absolut dödsviktigt att mitt hår blir gult. Håret måste måste måste alltså bli gult, blir mitt hår det minsta lilla vitt på något ställe kommer det vita att bli grönt senare i färgningen. Så gult, ingen annan färg alltså. Och detta med hjälp av en blekning alltså.

2. När jag blekt mitt hår ska egentligen gå till att hälla i den bruna färgen. Men om det tråkigt nog skulle ha blivit lite för ljust, och vitt på något ställe så måste jag innan jag har i den bruna färgen ha en lite mousse färg. Alltså hårfärg som fungerar som vanlig hårmousse. Moussen har färgen röd och blandas ut med drygt en halv deciliter jummet vatten innan den hamnar i mitt hår.

3. När mousset torkat in i håret så tar jag direkt i den bruna färgen. Det rä en enkel och vanlig brun färgen utan röda pigment i.

4. Nu är mitt hår brunt. Jag vill ha lite ljusa slingor i och fick Åhlens starkaste hårblekningen som jag ska slinga håret i. Resultat varierar såklart på tid. Har inte riktigt bestämt hur ljusa slingor jag vill ha. Det bestämmer jag nog när färgen väl sitter i.

Som ni kanske förstått beror det helt på än själv hur mycket man får hålla på. Om jag är noga med tiden oså så slipper jag alltså vitt hår och därmed slipper jag den röda moussen. Får se om det blir 3 eller 4 steg för min del. Nu ska jag i alla fall färga håret. Förhoppningsvis för sista gången på väääldigt länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0