Regnbågen tar över stockholm

Då var jag hemma igen, gick väldigt snabbt. De veckor jag ska få jobba är 28, 32 och 33. När jag satt och väntade vid SveBos huvudkontor så läste jag tidiningen som låg framför mig. Jag läste att SL kommer att sätta upp prideflaggan på totalt 500 bussar under pride-festivalen. Och detta blir en kostnad på 16.000 kronor, inte snålt kan jag säga.


Något annat jag fastnade för i tidningen var en text om en man i kina som fastnat under en kalkstensgruva på grund av jordbävningen i Kina. Han satt fast i totalt 170 timmar och överlevde, tack vare att han drack sitt eget kiss och åt toalettpapper. Starkt gjort tycker jag, oerhört. Själv vet jag inte om jag ens skulle komma på tanken att dricka mitt eget kiss och äta toalettpapper. Jag antar att man tänker annorlunda när man sitter fast i en kalkstensgruva, men men.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0