Utgång ikväll

Ikväll är det utgång för mig. Jag ska tag med min vän Meis och vi ska möta upp Gustav och hans tjejer i stan vid 10. Med andra ord sitter jag och fixar mig just nu. Hade tänkt att gå igenom hur jag sminkar mig. En del som undrat.

1. Först lägger jag på en kräm på näsan som gör att allting ser mattare ut efteråt. Den är till för att balansera vid t-zonen som lätt blir fet.

2. När jag lagt på den balanserande krämen tar jag en consealer under ögonen för att dölja ev. mörka ringar. Och så ser man ju mycket piggare och fräschare ut av den.

3. Nu lägger jag på en foundation i hela ansiktet så att man får en jämn och slät hy, inget krongel med det.

4. Nu får jag vänta ett tag. Lägger jag på mitt puder direkt efter att jag lagt på foundation så blir det lätt fläckigt och fult. så jag låter min foundation torka in. Sedan lägger jag på mitt puder så att jag ser lite brunare ut, min foundation är väldigt ljus.

5. Sist lägger jag på en enkel vanlig lipsyl så att läpparna inte ser så torra och tråkiga ut.

That's it. Krongligt? Nä!

Kommentarer
Postat av: Amanda

svar: haha ja det är jag det (a)

2008-05-28 @ 20:43:03
Postat av: dalia

du är bara för bra :O <3<3<3<3

2008-05-29 @ 00:49:32
URL: http://amnd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0