motivation?

Sitter på lektion nu och det jag har är information/layout. Ni som läser min blogg ofta vet nog att det är mitt favorit här i skolan. Jag såg i alla fall en kommentar från en tjej som undra hur jag får motivation till skolan varenda dag, hon är nog en av dom som inte läser bloggen så ofta.


Motivation är just vad jag saknar. Självklart vet jag att det bara är jag själv som påverkas när jag inte går till skolan, och det är ju på ett negativt sätt jag påverkas. Men det är så att efter sommarlovet har jag kommit in i en period där jag helt enkelt inte orkar kliva upp på morgonen. Jag vet att jag verkligen måste och att jag kan missa väldigt mycket viktigt i skolan men ändå tar jag mig inte upp. Jag ligger bara i sängen och tycker synd om mig själv som måste till skolan när jag bara vill sova.


Det är så att har man över 20% frånvaro under en månad så dras studiebidraget in för denna månad. Just nu är jag uppe i 19% frånvaro och då har det bara gått 2 veckor så jag får alltså inte missa en enda lektion nu under dom 2 närmsta veckorna. Ska bli kul att se om jag klarar det eller ej. Eller det vet jag ju att jag gör! Förhoppningsvis hinner jag vänja mig vid att gå upp tidigt så när nästa period börjar med frånvaro-mätning så kommer jag upp i tid vare sig jag har risk för indraget studiebidrag eller inte. Det gäller bara att försöka se allting så positivt som möjligt. Har ju funkat för mig hittills i alla fall?


Fröken spelar någon anorlunda musik. Jag frågade om det var Super Mario men det var det tydligen inte. Jag får lyssna på Womanizer i min älskling istället. Den funkar ju nu igen, överlycklig. Spillde vatten på den i somras haha.


Kommentarer
Postat av: Julia

Jag som du inte går i skolan längre är faktiskt riktigt avunfsjuk på er som fortfarande har et så lätt. Självklart saknar jag inte pluggandet efter skoltid. Det e det enda positiva med att jobba, att man är klar när man slutar. Men skolan är så mkt roligare, där har man alla sina vänner, det är inte ett måste att vara pigg och glad, man får komma tillbaka ändå osv, så alla ni som går i skolan, ta vara på tiden. Mina tre år på gymnasiet är de bästa åren i mitt liv. tror inte jag kommer uppleva samma lycka, kärlek och hat-kärlek igen. Var glad att du går kvar! <3

2008-10-20 @ 13:11:57
URL: http://uan.blogg.se/
Postat av: Reffan

Hej.

startat precis upp min blogg, bloggstars/reffan.

där jag gossipar om bloggvärldens stora bloggare, bloggerskor! självklart är inte min blogg bara till för gossip utan också positiv pr!

hoppas du följer och komenterar. då du även kan bli den de snackas om positivt.

och om det är ngt du inte håller med om , var inte rädd för att tyck dina åsikter, älskar diskutera saker :)



Great blogg btw, läst den lite då och då!

Du har charm pysen, ciao!

2008-10-20 @ 13:15:10
URL: http://refffan.blogg.se/
Postat av: Anja

Vad går du för gymnasie nu då? Jag valde media, trodde det skulle vara hur kul som helst! Men ändå så skolkar jag från gympan och sånt. Var är motivationen?

2008-10-20 @ 13:33:31
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: najlo

Fattar inte varför du putar ut dina läppar?. Man kan puta ut sina läppar om man kan det och det ser fint eller naturligt ut, din näsa blir helt konstig och så åker dina läppar istället inåt. Inte fint.

2008-10-20 @ 17:43:00
URL: http://naajlo.blogg.se/
Postat av: R M

Kämpa på!

2008-10-20 @ 18:19:06
URL: http://recenseramera.blogg.se/
Postat av: åsa

ditt fel att ja fastnat för womanizer =) spelar sönder den här hemma nu

2008-10-20 @ 19:29:41
Postat av: Josefine

iPods är bäst! håller i vått och torrt :) love 'em! grym blogg föresten amir, ciao!

2008-10-20 @ 22:10:16
URL: http://juisy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0