päls

Något som verkar vara en super trend i vinter är pälsar. De flesta av mina tjejkompisar har köpt päls och ännu fler verkar fundera på det. Enligt mig är det helt okej med päls. Jag har själv päls på min nya vinterjacka, nyslaktad och färsk prärievarg, haha nej nu tog jag i lite! Nejmen seriöst, skulle jag skippa päls skulle jag lika gärna kunna skippa skinn, läder, allt kött som jag äter och massa annat. Tycker det är super fjantigt att folk ska leka gulliga och söta genom att vara anti-päls. Sedan går de ändå och smäller i sig en BigMac på McDonalds, det hänger inte ihop.

De säger att djur som slaktas för päls dör genom våld och att det inte är likadant när de slaktas för att bli mat. Hur vet dom det!? Det jag inte sett/hört tror jag inte på, så enkelt är det. Vem säger att de inte slaktas genom våld för mat också? Det vet ni ju inget om. Erika i min klass köpte i alla fall en av de snyggaste pälsjackorna jag sett på väldigt länge, den är riktigt råhet och hon kommer ju lätt ha snyggaste jacka i vinter, riktigt unik och läcker. Även jag passade på att leka lite med pälsarna, som ni kanske vet vid dethär laget kan jag ha svårt att vara lite seriös ibland ;)

Update 16.11: Jag har sett alla videos där dom slaktar djur så sluta tjata om det, gud så löjligt. Tror ni på fullaste allvar att alla djur slaktas på det viset!? Visserligen bör det göras något åt saken åt att djur ska dö på ett sådant hemskt sett. Men all päls kommer inte från slaktning på ett hemskt sätt. Jösses vad negativa endel kan vara.


Åååh den är så söt, jag har döpt pälsen till Misse!


Oyeah i'm so sexy!


Grr!!


Säljaren lovade att jag skulle synas på stan med denna, tror jag det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

amir, det finns hur många videor som helst, du kan säkert hitta på youtube som visar PRECIS hur det går till när djuren blir av med pälsen. och det är liksom inte att dem blir dödade och man skär av pälsen. NEJ, dem LEVER när pälsen åker av. man skär två snitt i armarna på dem och DRAR av den som man drar av en tröja sen lämnas dem där utan päls och hud tills dem dör. det är ingen vacker syn. så jag hoppas verkligen inte du går runt och tror att djuren inte skadas bara för att DU inte har sett det.

2008-10-01 @ 15:32:03
Postat av: nicole

vart är ni någonstans? leter efter lite päls jag med :D

2008-10-01 @ 15:34:16
URL: http://blondo.webblogg.se/
Postat av: Alle

HAHAHAHHAHA Alltså jag dör av garv!! Du borde vara etta på listan alltså!

2008-10-01 @ 15:34:25
URL: http://amartinez.blogg.se/
Postat av: Ida K

Jag tycker inte att det är så värst snyggt med päls, visst om det är runt luvan på jackan men inte om det är för mkt...

2008-10-01 @ 15:35:59
URL: http:///iiidapida88.spaces.live.com
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=14L9otvV0-U

http://www.youtube.com/watch?v=SNxw-tEn2SE&feature=related



kolla på dessa videor innan du uttalar dig så jävla klumpigt. jag hatar när folk snackar som om dem vet när dem inte har en jävla aning. bara för att DU inte sett det så vägrar du tro på det? fan vad omogen du är. seriöst..

2008-10-01 @ 15:39:27
Postat av: Anonym

"hur vet dem det?" tror du DEM GISSAR ELLER? SJÄLVKLART FINNS DET FILMER; BILDER; BEVIS FAKTA

2008-10-01 @ 15:41:24
Postat av: Johannes Schander

Ja päls eller inte päls är en bra fråga. Jag skrev ett blogginlägg om det förra veckan. Och framförallt tog jag en passande pälsbild ^^



http://schander.wordpress.com/2008/09/25/en-snabb-8/

2008-10-01 @ 15:41:56
URL: http://schander.wordpress.com
Postat av: Selmir

Jag är ingen sånn som står för djurens rätt precis , tycker inte att man ska misshandla djuren för päls , har själv en skinnjacka , MEN snälla sitt inte o snacka skit igen än en gång tkr du folks åsikter är dumma :S haha shit du e verkligen överdriven !

2008-10-01 @ 15:43:26
Postat av: Johan

Hej Amir! Tänkte bara berätta att jag var inne på Veckorevyn och röstade på att din blogg ska bli "Årets Blogg"! För den är så jävla grym och bra!

2008-10-01 @ 15:49:23
Postat av: Johannes Schander

Ska erkänna att jag även plåtade lite mer avklädda bilder den natten.. Om jag skickar en till dig... lägger du upp den i din blog? ;)

2008-10-01 @ 15:54:20
URL: http://schander.wordpress.com
Postat av: idaaa

ne tycker inte att det är okej, óm djuren är döda så , fast ne ändå inte okej, kör på fejk!

2008-10-01 @ 15:56:19
Postat av: Johannes Schander

Synd ^^ Hade varit roligt att se vilken respons en sådan bild fick från din blog... Du har väl en del läsare som uppskattar bilder på killar i ytterst lite kläder? Typ 100% av läsarna? För antingen så är väl dina läsare tjejer eller homosexuella? Förutom jag då ^^

2008-10-01 @ 15:58:53
URL: http://schander.wordpress.com
Postat av: nathalie

amir amir amir, sötbarn!

vad heter affären ni är inne på med all päls ? :)

2008-10-01 @ 16:01:23
Postat av: Johannes Schander

Naaaw! Tack Amir! Jag tycker faktiskt att det är underbart när bögar tycker att jag är snygg.. Det känns som att de verkligen kan vara ärliga om utseendet.. Tror jag ska skriva ett inlägg bara om din kommentar! :)

2008-10-01 @ 16:04:13
URL: http://schander.wordpress.com/
Postat av: Sara Johansson

Du borde skaffa dig lite mer fakta innan du uttalar dig om det. Jag är en trogen läsare och brukar alltid gilla dina inlägg stenhårt. Men idag blev jag både sur och arg. Jag har sett hur dem slaktar djur och hur dem drar av pälsen från levande djur. Det är en väldig skillnad. Jag tycker du ska sluta vara så ytlig. Nu blev jag ledsen och besviken på dig..

2008-10-01 @ 16:04:29
Postat av: älinpälin

päls ser äckligt ut! x)

Postat av: frida

OKEJ NU KÖR VI UNDERSÖKNING, VEM ÄR DIN FAVORIT I IDOL OCH VEM VINNER? :D

2008-10-01 @ 16:05:52
URL: http://outregous.blogg.se/
Postat av: Sanna

Otroligt korkat uttalande. Undrar om du skriver så bara för att provocera, eller för att du helt saknar empati för andra levande varelser, eller för att du helt enkelt bara är jävligt svagbegåvad? Jag tror på det senaste.

2008-10-01 @ 16:09:12
Postat av: Linnea

HAHA, bilderna på dig är ju störtsköna!

Jag tyckte texten var bra också, tills jag klickade och kollade på en länk någon hade skickat. Riktigt jävla hemskt!

2008-10-01 @ 16:09:59
URL: http://linnnnnnnea.blogg.se/
Postat av: Anonym

Halloj!

Ville bara meddela att du har en bra blogg som jag föjer dagligen! Tänkte bara ge mig in i denna eviga pälsdisskution som alla andra oxå verkar göra.

Jag tycker att det är upp till var och en om man vill bära äkta päls eller inte, men jag tycker man ska vara medveten om hur djuren har lidigt för att hamna just på den jackan eller mössan. Jag såg ett program från PETA på svt för några månader sedan, och det var det värsta jag någonsin sett, så himla sjukt vad människor kan göra mot djuren! Man snittar upp pälsen på djuret och drar av det över huvudet innan djuret ens har dött! Så fruktansvärt! Efter det kommer jag personligen aldrig att klara av att bära äkta päls, men vill någon annan göra det tänker jag inte döma dom för det!

Tack för en otroligt bra blogg annars, keep up the good work! =)

2008-10-01 @ 16:15:59
Postat av: Erika

Nej, nej, nej. PÄLS är super fel. Det leder till massa djurs LIDANDE och DÖD!!!! jag förstår inte att människor kan ha det på sitt samvete.. Ni kommer säker tycka jag är en dum vegan som blandar sig i det som inte är henne sak. Men ville bara göra en inryckan för djuren som dör för trender... snälla köp fejk päls om något alls

2008-10-01 @ 16:20:15
URL: http://erich.blogg.se/
Postat av: j

haahhhaha läcker

2008-10-01 @ 16:27:25
URL: http://magix.blogg.se/
Postat av: klara

2008-10-01 @ 16:28:21
Postat av: M

Jag håller med Sanna Johansson, jag brukar alltid läsa din blogg och jag tycker att du skriver om viktiga saker o med eftertanke. Medans här kommer du med att d e ockej med päls!! Du borde verkligen skaffa mer fakta innan du skriver om sånt. Jag har sett dom sätten man tar pälsen ifrån djuren och det är så jävla hemskt!(dom pälsarna som säljs i affärer, och som DU köper, görs så!) Förut va du etta på min lista men nu e du sist, bra jobbat!

2008-10-01 @ 17:07:00
Postat av: Anonym

"amir, det finns hur många videor som helst, du kan säkert hitta på youtube som visar PRECIS hur det går till när djuren blir av med pälsen. och det är liksom inte att dem blir dödade och man skär av pälsen. NEJ, dem LEVER när pälsen åker av. man skär två snitt i armarna på dem och DRAR av den som man drar av en tröja sen lämnas dem där utan päls och hud tills dem dör. det är ingen vacker syn. så jag hoppas verkligen inte du går runt och tror att djuren inte skadas bara för att DU inte har sett det"



HAHAHA, du måste ju vara helt dumm i huvudet, tror du att alla skinn kommer till på de viset? de är en film som några idioter har gjort.. Inget djur lever när pälsen åker av på de ställena där den här killen ska köpa.. MMMM KÖTT ÄR GOTT !!!

2008-10-01 @ 17:22:56
Postat av: ShockValue

"Jag har själv päls på min nya vinterjacka, nyslaktad och färsk prärievarg"- det är som att jag hör mig själv :D

2008-10-01 @ 17:27:27
URL: http://shockvalue.blogg.se/
Postat av: Tekla :)

Det är ju förstårs samma sak. Men det finns även en stor skillnad. Dom plågar djuren nästan lika mycket. När dom gör pälsjackor så hänger dom djuren och gör 2 små snitt i benen och drar sedan av pälsen och sen så slänger dom djuren på någon lastbil som sedan kör iväg djuren och dumpar dom mitt i skogen (typ)Men nädom gör kött så dödar dom djuren inan. Oftas att dom får åka genom vatten med el och så dör dom av, dom plågar ju djuren mycket också, Men man kan faktiskt köpa ekologiskt kött, och då har ju djuren left ett bra liv inan. Men ag tror knappast att man kan köpa ekologiska pälskappor. Eller skinjackor. Och det finns så mycket mer. Vi behöver kött efter som det inehöller bra saker. Ja kanse inte super bra saker, men vi behöver ju iallafall kött. Men vi behöver värklign inte pälsjackor. Det är faktiskt bara äckligt att bära döda djur på kroppen. Fan vilken lång kommentar men äsch. Det är men fel att göra pälskappor en äta kött. Köp EKOLOGISKT KÖTT FÖRESTEN :P

2008-10-01 @ 17:34:35
URL: http://tkm.blogg.se/
Postat av: Becka

Jag tycker att det är okej med päls om man vet att djuret inte har lidit innan !

men tyvärr så blir dom jätte dåligt behandlade innan pälsen tas! :/

det är det jag tycker är fel och det kan äckla mig lite....



Men som sagt,har man koll och hittar ett bra ställe...så är päls helt ok :)

2008-10-01 @ 17:42:57
URL: http://blondiiebecka.blogg.se/
Postat av: hannah

Jag ska köpa HMs nya pälsjacka som kommer v.41 kolla in den i min blogg. Tycker du att det är snyggt med pälsjackor för tjejer? Du verkar vara en skit go kille, ska kolla in din blogg hädanefter! Kolla gärna in min med :)

2008-10-01 @ 18:05:44
URL: http://hannahborg.blogg.se/
Postat av: victoria

haha bra blogg!:)

2008-10-01 @ 18:08:09
URL: http://vickanx.blogg.se/
Postat av: Anonym

så du tycker inte att det är bättre att göra en bra sak än ingen? det är som att säga att du inte kan vara emot kvinnomisshandel om du stödjer boxning.

2008-10-01 @ 18:11:40
Postat av: jp

vilken butik var du inne och kolla på päls?

2008-10-01 @ 18:39:31
URL: http://perezjackeline.blogg.se/
Postat av: Hannah

Du vet att de flesta skinnjackor är gjorda av grisskinn va? Grisar slaktas för att ätas, och de tar då vara på skinnet också. Minkar däremot föds endast upp för att bli jackor och mössor. Lite skillnad.

2008-10-01 @ 19:04:01
Postat av: Jenny

skulle du döda nån för att få doms hår? varför låta ett djur dö för att bära doms hår då? om det itne fanns folk som ville ha päls skulle inte djuden få dö för våran skull så kom inte å påstå nu att de redan finnas massor med pälsar och att det e lika bra att andvända dom då dom redan e dödade DE E BULLSHIT!

DE E INTE HUMANT ATT BÄRA PÄLS

2008-10-01 @ 19:10:19
URL: http://killerprincess.blogg.se/
Postat av: Oskar

Jag kan bara inte sluta asgarva åt alla som blir helt till sig av de videos som finns ute på djurslakt. Du har helt rätt amir. Så går det verkligen inte till i slaktindustrin. Det är yttersta extremfall som filmas och då använder man dem för att sätta exempel.



Jag själv är jägare och min far är styckmästare. Han har aldrig varit med om en djurhantering som går till sådär. Visst om det är ifrån Kina men det är inte heller någon jävla nyhet att ordet rättigheter, varken mänskliga eller djur, existerar i deras vokabulär.



Så till er som ändå börjar gråta av dessa extremfall. Fine, ni behöver inte köpa pälsen. Men försök inte pocka på oss andra erat skitsnack om rättigheter hit och dit. För övrigt så är 99% av alla videos om dålig hantering av djur, vinklade på ett sätt att det framstår betydligt värre än vad det faktiskt är.



peace.

2008-10-01 @ 19:24:38
URL: http://osskie.blogg.se/
Postat av: sanibo

HAHAHAHA! clean du är, som alltid.

2008-10-01 @ 19:38:41
URL: http://ssanibo.blogg.se/
Postat av: Emma

"sluta tjata om det, gud så löjligt"



Men herregud, blir ju för f*n arg när jag läser det. Och, ärligt talat, vad förväntar du dig för respons när du skriver ett sånnt här inlägg. Dettutom tycker jag det är otroligt dåligt av dig att du inte verkar bry dig om alla djur som får lida för att du ska gå runt och se snygg ut.



Du har en hel del bra tankar och åsikter, men dessvärre inte idag! Väldigt klantigt gjort.

2008-10-01 @ 19:52:05
Postat av: bella

omg du sjönk i mina ögon

du kanske vill ha dina katter på huvudet?

2008-10-01 @ 20:13:36
URL: http://vaniljmousse.blogg.se/
Postat av: bella

sv- Det jag menar att många blir av med sina husdjur hundar katter osv i asien just för att det skall bli päls mössor osv.

2008-10-01 @ 20:20:08
URL: http://vaniljmousse.blogg.se/
Postat av: clara

jag är inte emot att bära päls. om man vet vart den kommer ifrån. såg en dokumentär för ett tag sen där en person spelade en köpare med dold kamera. dom kidnappade hundar och katter. och la dom i stora vagnar som de skulle få plats flera kor i. flera va hundarna hade halsband... sen fick man följa dom. dom blev inlåsta utan mat och utan vatten. sen band dom hundarna med ståltråd och flådde dom LEVANDE. de är de värsta jag sett i hela mitt liv, helt seriöst. hade mardrömmar. sen sålder pälsrna till europa osv. så, bara man vet vart pälsen komme ifrån.



blev väldigt långt, men hoppas du läser de. och jag tycker du har en fantasktisk blogg :)

2008-10-01 @ 20:31:33
Postat av: Caroline

Många djur flås levande för att pälsen ska vara "finare". Alltås de lever fortfarande när de avlägsnar päls och skin från djuret!

2008-10-01 @ 20:58:04
URL: http://misscaro.blogg.se/
Postat av: erika

håller helt med "Oskar", jag blir galen på dessa "anti-päls" människorna! vi har alltid använt päls/ätit kött mm, tammefan sen stenåldern . sluta jiddra om de, PETA mfl kan juh ta sig i stjärten eller nått!



föresten, vilken affär är de där? ska till sthlm om några veckor och är intressead.. måste som sagt utöka min "pälssamling" (A)

2008-10-01 @ 20:59:30
Postat av: Anonym

Ni som är emot päls, har ni kläder och skor av skinn och äter ni kött?

Skulle vara intressant att veta.

2008-10-01 @ 21:07:35
Postat av: Therese

Usch! Jag gillade din blogg (Defenivit inte längre!, men jag gillar inte det faktum att du kan jämföra päls mot mcdonalds! Päls är endast MODE! Kött behöver människan för att leva, man dödar inte djur för att vara snygg! Trodde du visste bättre.

2008-10-01 @ 21:33:05
Postat av: Malin

Först, tycker verkligen om din blogg :D

Sen, jag tycker att det är helt okej att folk har päls, men själv så tycker jag att det är obehagligt att ha det, så jag låter helst bli, men en bigMac äter jag gärna :P

2008-10-01 @ 21:39:10
URL: http://malinforsbergs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fatta det nu era djurrättsaktivister..

Jag är själv jägare så jag vet.. Tror ni att man går fram till en björn och börjar skära av skinnet? Förmodligen så skjuter man djuret först, inga skinn som säljs på affärer köper skinn av de djur som flås levande.. Vi har använd pälsar sedan medeltiden, och det har gått bra hitills, varför sluta när någon tjej tycker att det är äckligt och har fått de på bakfoten? utan all päls vi har fått så hade människorna varit utdöda.. Tänk på de innan du skrivet nått sånt igen.. MMM kött är gott...

2008-10-01 @ 21:50:04
Postat av: Levin

Therese:

Idag behöver man inte äta kött.

2008-10-01 @ 21:51:02
Postat av: Anonym

Fatta det nu era djurrättsaktivister..

Jag är själv jägare så jag vet.. Tror ni att man går fram till en björn och börjar skära av skinnet? Förmodligen så skjuter man djuret först, inga skinn som säljs på affärer köper skinn av de djur som flås levande.. Vi har använd pälsar sedan medeltiden, och det har gått bra hitills, varför sluta när någon tjej tycker att det är äckligt och har fått de på bakfoten? utan all päls vi har fått så hade människorna varit utdöda.. Tänk på de innan du skrivet nått sånt igen.. MMM kött är gott...

2008-10-01 @ 21:51:50
Postat av: Anonym

"amir, det finns hur många videor som helst, du kan säkert hitta på youtube som visar PRECIS hur det går till när djuren blir av med pälsen. och det är liksom inte att dem blir dödade och man skär av pälsen. NEJ, dem LEVER när pälsen åker av. man skär två snitt i armarna på dem och DRAR av den som man drar av en tröja sen lämnas dem där utan päls och hud tills dem dör. det är ingen vacker syn. så jag hoppas verkligen inte du går runt och tror att djuren inte skadas bara för att DU inte har sett det"



HAHAHA, du måste ju vara helt dumm i huvudet, tror du att alla skinn kommer till på de viset? de är en film som några idioter har gjort.. Inget djur lever när pälsen åker av på de ställena där den här killen ska köpa.. MMMM KÖTT ÄR GOTT !!!



mmmm jag älskaaar också kött!!! sätter tänderna i en stor fet fläskfile men nu handlade det inte om att äta kött lilla du :) jag ser inget fel med att äta det och jag fattar väl att det inte ALLTID går till som på videorna men det händer ju!! alla människor blir inte styckmördade heller men inte är det rätt för deT?? idiot!

2008-10-01 @ 22:05:31
Postat av: Nikki Lili

Grejjen är väl att det är så jävla onödigt att bära päls. Det gör vi bara för att det är snyggt. Det finns fuskpäls vilket är mycket bättre eftersom djur då inte behöver lida för att du ska vara snygg. Jävla pucko.

2008-10-01 @ 22:06:23
URL: http://nikkilili.blogg.se/
Postat av: Anonym

och ni som är jägare och "min pappa är slaktare" och blablaBLA. ja det är väl bra, då bör man väl köpa päls ifrån er isf men det massproduceras i bl.a. Kina på pälsfarmer där dem inte är så snälla. och det är fler djur som utsätts för hemskheter än vad det är som har det bra innan de dör och sys fast på kappor.

2008-10-01 @ 22:07:03
Postat av: Anonym

jag är emot päls och nej jag har inga skor eller kläder av skinn osv. men jag älskar kött och ser inget fel med det. som sagt var jag emot päls och förstår inte vad kött har med det här att göra? det var inte det som var frågan

2008-10-01 @ 22:08:35
Postat av: Cecilia

vilken affär hittade ni dom i`? skulle verkligen vilja ha en pälsmössa, skulle bli underbart glad ifall du kunde tipsa om någon affär :D

Du är bloggaren som räddar min dag :D

2008-10-01 @ 22:20:55
URL: http://www.missvidecel.devote.se
Postat av: Anonym

Till:

jag är emot päls och nej jag har inga skor eller kläder av skinn osv. men jag älskar kött och ser inget fel med det. som sagt var jag emot päls och förstår inte vad kött har med det här att göra? det var inte det som var frågan





Man slaktar djuren både till pälsen OCH köttet smarto. Eller trodde du kött växte på träd?

2008-10-01 @ 22:32:03
Postat av: LITTLE MISS LOUISE

HAHAHHA..

2008-10-01 @ 22:34:56
URL: http://littlemisslouise.blogg.se/
Postat av: E. Riley Page

päls bärs av vackra djur och fula människor.

2008-10-01 @ 23:29:16
URL: http://cyanatra.blogg.se/
Postat av: erica

onödigt att använda riktig päls när det finns så himla fina pälskopior :) men, alla får väl tycka som dom vill!

2008-10-02 @ 01:43:40
URL: http://ericaleo.blogg.se/
Postat av: Pauline

det var ju jag som sa att min päls skulle heta misse!!

2008-10-02 @ 10:09:23
URL: http://paulinealm.blogg.se/
Postat av: Fröken Paranoia

Men tycker du inte att det är fel att djur, exempelvis minkar, enbart föds upp för att människor ska ha deras päls?

Jag tycker det är fel att föda upp djur i detta syfte, att människor kan bestämma hur en annan levande varelse ska leva (i bur) och hur de ska dö (genom flåning och slakt).

2008-10-02 @ 10:12:55
URL: http://veryrevealing.blogg.se/
Postat av: Linda

Syyynd! Jag är ju själv vego så jag skippar det mesta( fast självklart är jag inte "perfekt"), men även om man äter kött så kan man välja att vara anti-päls/skinn/läder osv. ändå. För det handlar inte om "antingen eller" utan en liten skillnad är ändå en skillnad.



fast sen så är det upp till var o varannan person. Man får helt enkelt göra som man vill, vill man bara ett stort vandrande dubbelmoral på två ben så är väl det okej så länge man trivs med det. Mig berör det inte så värst.

2008-10-02 @ 10:17:59
URL: http://Lindosincage.blogspot.com
Postat av: Emma

PÄLS = FULT OCH MORD! Och jag tänker inte ens ta upp argumenten varför, för detta borde vara självklart. Vad är det för fel på FEJK egentligen?

2008-10-02 @ 10:42:46
URL: http://emmachristinak.blogg.se/
Postat av: Joanna

MEN GUD FOLK HAR JU HAFT PÄLSKLÄDER I FLERA TUSEN ÅR OCH NU ÄR DET HEMSKT HELT PLÖTSLIGT, GROTTMÄNNISKOR HADE PÄLS FRÅN DJUR. TÄNK PÅ HUR MYCKET NI FÖRSTÖR VÅR MILJÖ OCH JORD VARJE DAG ISTÄLLET. DJUR DÖR FÖR ATT DET BLIR FÖR VARMT AV VÄXTHUS EFFEKTEN. ALLA DJUR TAR DOM INTE BORT PÄLSEN PÅ INNAN DOM DÖDAR DOM, MEN JAG VET ATT DET HÄNDER.



MEN SÅ MYCKET SOM MÄNNISKAN FÖRSTÖR JORDEN SÅ FÖRSTÅR INTE JAG VILKET JÄVLA HYSTERIK DET SKA VARA OM ATT HA EN PÄLS JACKA.

2008-10-02 @ 15:45:29
URL: http://joannahallqvist.blogg.se/
Postat av: nosh

Hej!

vart finns den här butiken.

tyckte den sista mössan var urgullig! :)

Kram

2008-10-02 @ 18:38:15
URL: http://nosh.blogg.se/
Postat av: Anonym

Till:

jag är emot päls och nej jag har inga skor eller kläder av skinn osv. men jag älskar kött och ser inget fel med det. som sagt var jag emot päls och förstår inte vad kött har med det här att göra? det var inte det som var frågan



Man slaktar djuren både till pälsen OCH köttet smarto. Eller trodde du kött växte på träd?



ja det trodde jag, vadå menar du att det INTE växer på träd? :O ...

2008-10-02 @ 20:00:35
Postat av: Anonym

Det är så jävla vidrigt med päls. Och nej, jag äter inte kött heller..

2008-10-02 @ 20:43:01
Postat av: Ellinor Adolfsson

I flera länder i Asien torterar man avsiktligen hundar och katter i tron att kött med hög adrenalinhalt blir nyttigare, potenshöjande och mer smakrikt. Det händer också att de flås levande för att bli päls. Varje dag slaktas omkring 40.000 hundar i Asien.

Detta är bara en liten liten del utav vad som händer i världen och det bevisar också hur lite människan vet.

Det är många som behöver bli mer insatta i vad som egentligen händer i världen.

Nu är ju du väldigt ung och även många utav dina läsare så jag förstår om ni inte har greppat vad det handlar om. Men läs på,det är häftigt att veta vad det är man tycker och varför man tycker som man gör.











2008-10-02 @ 21:19:48
URL: http://ellinoradolfsson.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha, alla ni som börjar gråta över videos där dem drar av pälsarna på djuren, gråter ni lika mycket när personalen på McDonald's skjuter fram er bricka med hamburgaren?

2008-10-02 @ 21:43:44
Postat av: Anonym

Jävlar vad du känner folk från Rotebro, då. ;o

2008-10-03 @ 00:31:31
Postat av: Anonym

amir, djurens päls dras av när dem är levande. hur plågsamt är inte det? det är bara för att vi i sverige beställer mer & mer päls nu när det är inne med det. ju mer päls vi i sverige vill ha, desto mer djur dödar dem. har du ens sett alla videor? dem står på hundvalpars hals medans dem skär av pälsen på dem. jag gråtet, jag förstår inte hur du kan vara så känslokall? djuren lider, dem dör en väldigt plågsam död. & du tycker det är okej? det tycker inte jag.. jag tycker inte det är okej att bära päls, okej för dem som gör det. men tänk lite på vad nijust sätter på er. kanske en liten hund eller en räv. tänk iaf över saken.

2008-10-03 @ 12:00:38
Postat av: Erica

Fyfan vad vidrigt. Djuren flås föfan levande

2008-10-03 @ 14:21:39
URL: http://eriiican.blogg.se/
Postat av: Dilan

Heej

Amir fan va jag belv kär i sista mössan va finns den??

Snälla jag vill ha svar.. är tokkär :P

2008-10-03 @ 22:00:46
URL: http://dilo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag är inte vegetarian eller någonting, men skulle absolut inte bära päls. Det är fult och hur äckligt är det inte att ha ett dött djur på sig? Som mode?! Helt sjukt, så jävla äckligt

2008-10-04 @ 11:21:50
Postat av: A

Ok amir......me don´t like päls..

Men din kompis jacka var riktigt riktigt ugly, faktiskt.

2008-10-04 @ 13:29:08
Postat av: Mattis

jag blir bara tvungen att skriva något när jag läser inlägget och alla kommentarer.. jag tror inte att slakt och "päslborttagning" går till på det viset i sverige, men jag tycker ändå att det är lite äckligt att ha på sig päls och skinn och sånt. men det är ju min åskit och jag blir tvungen att försvara mig själv varje dag inför mina kompisar för de undrar varför jag inte vill äta kött. jo, köttet är mördat.

men aja, kina är extremt i nästan vadsomhelst ;)

+ så tror jag inte att det är en liten kinesisk hundvalp han har på huvudet på bilderna^^

2008-10-04 @ 20:07:21
URL: http://mstjernstrom.blogg.se/
Postat av: Jessica

hejsan amir. de är jag från msn jessica minns du mig.. jag vet att du har blockat mig. var snäll och blocka upp mig please/ puss

2008-10-05 @ 00:04:32
Postat av: Emma Pettersson

Här är vad du har på dig: fur&Player=wm" rel="nofollow">http://www.petatv.com/tvpopup/video.asp?video=trentfur&Player=wm



Tycker du ska ta dig någon minut och kolla på det här klippet. Jag finner inte ens ord för hur hemskt det är. Visst, alla djur (vars päls du har på dig) kanske inte dödas på ett sånt här vis. Men ju fler som köper päls, dessto mer päls behövs. Och då blir fler djur dödade på det här sättet. Själv tycker jag päls är otroligt fult, men om man nu endå vill ha det kan man väll bära fusk istället. Tycker det du skriver ("Jag har sett alla videos där dom slaktar djur så sluta tjata om det, gud så löjligt. Tror ni på fullaste allvar att alla djur slaktas på det viset!?") är otroligt patetiskt. Nej, ALLA djur kanske inte slaktas så men jag tycker i alla fall att det är hemskt nog att sådant förekommer.



Tycker människor som sätt klipp som det ovan och ändå bär päls är jävligt känslokalla. Nu har jag skrivit ganska lång, men blir så jävla ledsen när jag ser och läser sånt här!

2008-10-05 @ 12:38:47
Postat av: Mikaela

Nu har jag inte läst alla dessa inlägg som redan skrivits åt dig. Tack och lov finns det människor som INTE är som dig. Fattas det en molekyl i ditt system eller?! Vad har hänt med dig som gör att du är så förbannat självisk? Jag känner inte dig, och skulle verkligen inte vilja.

Vad i helvete tänker man med om man bär päls idag 2009?? Lite jävla vett måste du väl ändå ha. Jag blir så jävla förbannad när jag läser vad folk som du skriver och glorifierar pälsindustrin!

HAR DU INGET HJÄRTA? Har du inga känslor för djuren??

Jag kommer ALDRIG mer att gå in på din blogg, för människor som du förtjänar inte en enda sekund av min tid.

Du har en jävla brist på mänsklighet. FY FAN för sådana som dig!

2009-03-10 @ 15:40:42
Postat av: celine

De som bär päls är för fan inte kloka!! Hur kan man tycka om päls!? Jag HATAR såna som du!! Hur kan man vara så egoistisk. Kolla för fan på den här filmen: http://www.peta.org/feat/chinesefurfarms/index.asp

2009-04-19 @ 09:10:38
URL: http://celine.bloggsida.se/
Postat av: celine

Till alla som är emot päls, skriv på min protestlista: http://www.emot.se/namnlistor/71/

2009-04-21 @ 16:57:28
URL: http://celine.bloggsida.se/
Postat av: Celine :)

Grattis! Du kommer på plats 3 av de värsta pälsbärarna jag vet!

2009-09-20 @ 19:16:57
URL: http://www.celine.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0