Ang. silverschampoo

Anna Junttila frågar:
Hej Amir , du är ju jätte duktig då de gäller hår..Jag köpte silvershampoo idag och undrar ifall man måste vara riktigt blond eller om man typ kan vara "gul" hårig om du förstår? Också undrar jag hur ofta man kan använda de per vecka ! Eller om man kan använda de hur mkt som helst tills man är nöjd ?? Tack på förhand , Kramar från Piinky

Amir svarar: Hejsan, och tack för komplimangen. Faktiskt är det tvärtom, du ska inte använda silverschampoo om du redan är jätteblond utan bara om du har gula eller orange toner i ditt blonda hår. Silverschampo gör som så att det täcker det gula eller orange i ditt hår. Använder du det för mycket kan hela eller vissa delar av håret bli riktigt grått eller i värsta fall blått/lila.

Jag själv använder det tills jag fått den färg på håret som jag känner mig nöjd med, sedan använder jag det kanske en gång i veckan, max två gånger. Dock tror jag det är olika från hår till hår så det är bara att prova dig fram. Jag som t.ex. har väldigt slitna toppar får jättelätt en grå ton på mina slitna toppar om jag använder det för mycket. Men men... prova dig fram och lycka till blondie, kyss.

Kommentarer
Postat av: PiinkY♥

tack så mycket för svaret =) ♥

2009-08-27 @ 13:26:59
URL: http://piinkyss.blogg.se/
Postat av: http://martina86.blogg.se

Hej amir. såg du hade gjort din kompis hår.. kan inte du göra mitt när jag kommer till sthlm. HAHA du borde kanske bli frisör?? tänkt på de någongång? kram

2009-08-27 @ 13:39:24
URL: http://martina86.blogg.se/
Postat av: Susanne

Min frisör sa till mig att silverschampoo aldrig kan bleka naturligt blont hår, alltså bara om man gjort slingor/färgat håret blont innan, och att det inte kommer att bli någon skillnad på tex utväxten av sin riktiga hårfärg. Kan ju tilläggas :)

2009-08-27 @ 14:51:57
Postat av: Ida

Har en till fråga ang silverschampo

Asså hur länge ska man ha i det, blött eller torrt hår? och vilket schampo är bäst? alla säger typ olika..

2009-08-27 @ 14:54:56
URL: http://baaraida.blogg.se/
Postat av: Louise

Hej Amir! Jo, jag är ju blondin! Har använt silvershampo i fem dagar nu och det är ganska ljust tycker jag. Grejen var att jag ville ha samma ljusa färg på mitt eget hår som på löshåret. Men nu är löshåret gulare än mitt eget hår istället. Vad ska jag göra? Försökte att använda silvershampo i löshåret också men det verkade inte ge något resultat :(

2009-08-27 @ 15:01:28
Postat av: Jossie Possie

Du har ju skit fint hår =)

2009-08-27 @ 15:17:15
URL: http://jossiepossie.com
Postat av: kristina

till ida,

ha i det i ungefär 15 min på blött hår, använd plasthandskar annars blir det lätt lila, jag gjorde mistaget utan handskar så ja :)

Köp Matrix essentials so silver schampoot, det funkar jätte bra :)

2009-08-27 @ 15:37:50
URL: http://kristinaaws.blogg.se/
Postat av: evelinaerikssn §

va gulligt då :)

2009-08-27 @ 15:51:15
URL: http://evelinaerikssn.blogg.se/
Postat av: Sanna

Tack för informationen, Amir! Nu ska jag köpa silver schampo och köra på ;) kram Sanna

2009-08-27 @ 16:10:31
Postat av: Anonym

Går det också att använda om man vill få ljusare hår och har ungefär ljus brunt hår nu?

2009-08-27 @ 16:11:49
Postat av: Anonym

Har inte förstått grejen med silverschampoo..



www.karinbergman.blogg.se

2009-08-27 @ 16:18:35
URL: http://karinbergman.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vart går du iskolan? :)

2009-08-27 @ 16:32:00
URL: http://atheodora.blogg.se/
Postat av: asamea

Satsa på frisör istället! ;)

2009-08-27 @ 17:42:41
URL: http://asamea.blogg.se/
Postat av: amanda

vad använder du för silverschampoo själv hittar jag inget

2009-08-27 @ 17:46:58
URL: http://mannduu.blogg.se/
Postat av: javel.

ah, tack för tipset! ska nog dra o köpa mig silverschampoo.. :)

2009-08-27 @ 18:31:16
Postat av: cissi

idioter färga håret den hårfärgen ni vill ha istället! mycket mer ekonomiskt :D

2009-08-27 @ 19:05:29
Postat av: Natasa

Tja Amir ! :D Som alla säger så är du ju superbra på hår och jag har en liten fråga också som jag hoppas att du svarar på (a) Asså jag har brunt hår (lagom ljust) och sist jag färgade använde jag en blond färg och hade den lite kortare än den ska sitta och då blev mitt hår liksom ljusare men ingen drastisk förändring. Men nu min fråga; kan man använda silverschampoo om man har brunt hår och bara vill ha det ljusare ? Eller kommer det bara bli helt misslyckat ? Tack på förhand, puss & kyss ! <3

2009-08-27 @ 21:29:11
URL: http://naaattahs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej Amir! det här är inte en hår fråga utan en fråga som jag har tänkt på ganska mycket nu när man har följt din blogg. frågan/frågorna är då, är du aldrig rädd som öppen homosexuell i sthlm (av alla ställen) att bli påhoppad på stan? eller bli utsatt för hot emot dig eller din familj eller brott överhuvudtaget? eftersom du syns ganska mycket och är som sagt ganska synlig på internet först och främst.. läste på några av dina tidigare inlägg att du har blivit kallad ökenamn och sånt. Men det jag menar är riktigt "påhoppning". Man börjar smått fundera :)

men vill också ge preps för att din blogg är riktigt bra! och att du ger mycket stöd och inspiration till dom som inte vågar "komma" ut :)



Keep up with the good work!

Ha det bra! /Hälsningar från norrbotten

2009-08-28 @ 14:17:17
Postat av: Anonym

SILVER SCHAMPO BLEKER INTE, TÄCKER INTE. DET TAR BORT RÖDA/GULA PIGMENT UR HÅRET.

ALLTSÅ KAN SILVERSCHAMPO ANVÄNDAS FÖR FLER HÅRFÄRGER ÄN BLOND.



2009-08-28 @ 16:00:07
Postat av: Anonym

Hej! Jag är brunett och undrar om det finns ''guldschampo'' för brunetter??? :S <33

2009-08-28 @ 17:27:45
Postat av: frisör

Cissi det är inte mer ekonomisk att gå till en frisör och fixa bort de guldigt pigmenten lite då och då än att använda silverschampo. det är nämligen så att de guldiga pigmenten kommer tillbaka efter ett tag iallafall och istället för att gå och nyansera det varje gång och slita på håret ännu mer är det mycker mer ekonomisk och skonsammare mot håret att köpa en flaska silverschampo att ha mellan gångerna innan man ska fixa utväxten.



Du med löshåret tvätta det med silverschmpo också men låt det ligga ett tag innan du tvättar ur det så att det får verka ordentligt och dra åt sig.



Och du brunetten som undrar om guldschampo..det finns massa olika schampon. wella har färgschampon med färpigment i sig som förstärker din egna hårfärg. sen har även tigi ett schampo som är till för naturligt bruna hår. :)

2009-08-29 @ 11:37:48
Postat av: Emelie

Hej, om man har brunt hår och vill få det ljusare kan man använda silverschampo då eller blir det till någon helt annan konstig färg? :)



tack på förhand! kram

2009-08-30 @ 14:51:45
Postat av: javel.

HALLÅ GAYIS! hur länge ska silver schampoot sitta i? det funkar ju inte på mig :(

2009-08-31 @ 19:58:57
Postat av: Jasmina

Hej Amir! :) Först vill jag säga att din blogg är GRYM! Absolut bäst! :)

Idag köpte jag silverschampo och jag tror jag fattar allt förutom en grej, frisören sa att jag ska först tvätta håret med vanligt schampo, sen i med silverschampot och så skölja noga efteråt. Men balsam då? Är det okey att efter silverschampot sköljts ur så kör jag i balsam några minuter också? Kanske dum fråga, men ändå :) haha. Love <3

2009-09-01 @ 17:06:45
URL: http://saamuuelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0