Snöade det igår?

Vad kallar man det idag då? Snöstorm haha? Sjukt med snö...

Godmorgon btw :) Vaknade klockan 10 och är jättepigg, det hjälpte verkligen att jag la mig i tid igår! Och måste tacka alla ni som har mailat mig och svarat på mina frågor oså, tusen tack verkligen! Jag har tur som har så fina läsare som ställer upp, blev jätteglad när jag såg hur mycket svar jag hade fått hehe <3

Och om jag ska köpa en chihuahua? Det vet jag helt ärligt inte och det är därför jag vill prata med kunniga först! Jag är inte en sådan som vill köpa hunden för att ha den i handväskan när jag går på stan. Jag vill låta djuret leva ett riktigt hundliv och jag vill vara säker på att en hund får det bra tillsammans med mig innan jag köper en. Får se hur jag gör, tror inte det ska vara något problem faktiskt.

Har redan kommit på namnet till min hund (a)
Kom på det igår sekunden innan jag skulle somna, skrev ner det direkt!

Kommentarer
Postat av: Lovisa*

2009-12-16 @ 10:26:36
Postat av: Lovisa*

Helt underbart med snö ju!

Ha en fin onsdag!

Kramar Lovisa*

2009-12-16 @ 10:27:28
URL: http://thisislovisa.blogg.se/
Postat av: calle

ÅH, om du tror att du kan ge den ett bra liv, köp en, verkligen, hundar är fantastiska!

2009-12-16 @ 10:31:48
URL: http://calleandersson.blogg.se/
Postat av: v a n e s s a

haha skulle inte förvåna mig om du döpte hunden till Britney ;)



2009-12-16 @ 10:46:03
URL: http://vanessagamboa.blogg.se/
Postat av: pimpXprincess

Se till att du verkligen kan ta hand om den då och inte har den som accessoar. Och vänta tills du är helt 100!

2009-12-16 @ 10:49:55
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej Amir.

Kan du gå in på min blogg och säga vad du tycker om färgen på de linser som jag tänkt att köpa nu över jul. Ja menar det är ju lite roligt med en ny ögonfärg. På min blogg länkar jag även sidan till linserna där dem har 100 kronor rabatt för varje ny kund. Har inte du tänkt på att kanske byta ögonfärg ?



Tack på förhand

Linda

2009-12-16 @ 11:13:34
URL: http://lajnda.webblogg.se/
Postat av: Anonym

2009-12-16 @ 11:17:31
Postat av: Anonym

DÖP DEN TILL BRITNEY!

2009-12-16 @ 11:17:43
Postat av: marina

Det första du måste fråga dig själv innan du köper en hund är att, kommer Du ha tid för en levande individ? En hund är valp fram till ca 1 år, hunden kommer kissa och bajsa inne i början (troligen), du får inte lämna hunden själv i längre stunder och massa annat. Och man kan dessutom inte vifta runt med en hund hur som helst. Läser din blogg dagligen och du är nästan aldrig hemma och kommer hem sent din hund får inte lämnas ensam i över 4 timmar som fullvuxen och eftersom du bor ensam kan sånt bli svårt då du ändå är ung och vill leva livet.

Så det jag vill komma fram till, köp inte en hund om du inte känner dig redo och känner du dig redo så kör på.



En vavva är en underbar liten ras som är väldigt ömtålig och som dessutom behöver sin motion, alla hundar spelar inte roll storlek måste få minst en timmas promenad om dagen utöver de andra 3 gångerna du tar ut hunden dock behöver inte de vara en timme långa.. Men utöver det är vavvan en gosig,snäll, rolig och en väldigt lekfull ras som kan bli en aning kaxig om man inte uppfostrar den rätt:). Jag själv har iallafall en dvärgpudel och är medlem i en hund sida som heter vovve.net , en grym hemsida där du kan fråga vad du vill om hundar eller annat och få svar direkt:)!



Kanske låter en aning dum i eller så i min kommentar men är måttligt trött på personer som köper hundar och sen säljer dom efter knappt ett år;)..

2009-12-16 @ 11:44:09
URL: http://mariijnas.blogg.se/
Postat av: shiba

Heej amir, om du tänker köpa en hund borde du verkligen köpa en shiba!!! härliga på alla sätt!! chihuahuor är för kaxiga:P Men tänk på det iaf.

2009-12-16 @ 12:06:25
Postat av: shiba

hej, om du tänker köpa en hund måste du köpa en shiba!! härliga på alla sätt! chihuahuor är bara kaxiga:P heheh men tänk på det

2009-12-16 @ 12:08:23
Postat av: dani

hejhej amir , jag funderar också på att skaffa en chihuahua eller en fransk bulldog. jag kan lite om hundar men inte tillräckligt , jag vill ju kunna ta hand om min hund på bästa sätt.

så om du får tag på nån som ger dig bra råd om chihuahuaskötsel snälla gör ett grundligt inlägg om det jag vill verkligen veta mer !



tror du kommer bli en underbar hundägare, pusspuss



/dani

2009-12-16 @ 12:30:49
Postat av: Anonym

Du kommer ju inte kunna festa och vara ute så mycket som du är nu, men det antar jag att du redan förstått. :) Sen får man inte glömma att små hundar är minst lika krävande som en stor hund, och behöver precis lika mycket motion.

2009-12-16 @ 12:50:43
Postat av: olivia

vad ska den heta då? =)

2009-12-16 @ 14:51:01
URL: http://olizkooliz.blogg.se/
Postat av: Anonym

har du tid med en hund, du som är ute så mycket?

2009-12-16 @ 15:38:22
Postat av: elli

va moget av dig att tänka så om hunden, glad jag blir :)

2009-12-16 @ 15:57:47
Postat av: caroline

det har faktiskt snöat här i Göteborg ganska mycket idag :D är väldigt glad! :)

2009-12-16 @ 16:29:12
URL: http://carolinejohnson.blogg.se/
Postat av: IDAAAA

DET ÄR BRA ATT DE SNÖAR :D

2009-12-16 @ 16:47:27
URL: http://bauwtakladd.blogg.se/
Postat av: Sofie

Det enda riktigt absolut viktiga du måste komma ihåg är att ge hunden motion! det är det absolut viktigaste och gör att hunden inte blir sysslolös och frustrerad och du får därmed bättre kontroll över den. Dessutom kan vissa tro att bara för att det är en liten hund behöver den inte lika mycket motion som en stor, men saken är den att den behöver exakt lika mycket, det vill säga ett par timmar om dagen. Gör du bara som så så tror jag det kommer att gå finfint! :)

2009-12-16 @ 18:25:51
Postat av: Linda

nej en hund är verkligen ingen leksak. Allt som hunden gör är ditt ansvar :) i upp till ca 15 år! och motion är jätte viktigt! även för små hundar!

2009-12-16 @ 19:31:47
Postat av: Sara

Visste du att om man klappar en chihuahua för hårt på ryggen så kan det bryta den ;s

Jag tycker presonligen inte om dessa hunden skulle skaffa mig något mer rejält. En söt liten trasselsudd :D

Men om du vill ha just den rasen så borde du skaffa den ;)

2009-12-16 @ 20:26:27
URL: http://sarashony.blogg.se/
Postat av: Denize

jag har precis köpt en liten chihuahua bäbis. han blir 10 veckor imorgon och är världens sötaste lilla älskling. det man måste tänka på när man köper hund är tiden. under dom första veckorna kan man absolut inte bara lämna hunden själv ett par timmar för att dra ner på stan, utan man måste hela tiden ha hundvakt/ta med hunden. det är otroligt mycket jobb med en valp. rumsrena den, lydnad osv osv. det tar åtminstone ett par månader innan man har hunden "så som man vill". men man får sån otroligt stor kärlek tillbaka, att skaffa valp är nog det svåraste och det bästa jag har gjort i hela mitt liv. jag skulle aldrig kunna lev utan plutten nu !

2009-12-16 @ 22:34:03
URL: http://denz.devote.se
Postat av: Josefine

Jag har nyss skaffat mig en liten hund skiiiiitsöt :D hade du tänkt ha en tik eller hane? För jag döpte min lilla hund till Chiquita, tänkte först på Rejna som betyder drottning på spanska :D Är det en hane tänkte jag på Amor :p Min är en blandras mellan shihtzu/papillon.

2009-12-17 @ 22:04:37
Postat av: Josefine här igen :p

Håller också med "Denize". Man tänker inte alllls på hur mycket tid som krävs. Man kan knappt sova om nätterna för man måste ut med lillskiten för att hon ska rastas.

2009-12-17 @ 22:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0