Sitter ensam på cafét

Dom andra är utanför och röker så jag sitter själv här vid vårat bord. Jag har ju slutat röka så stannar hellre inne i värmen. Dock feströker jag ännu så bilder på mig med cigg behöver ni loosers inte skicka till någon skvallerblogg haha. Jag har sagt det själv nu... jag feströker!! Och annars också ifall lusten faller in hehe! Nu tycker jag vi kör en dagens fråga. Självklart homo-relaterat :)



Tror ni att sättet man uppfostras på, påverkar ens sexuella läggning?


Kommentarer
Postat av: Zarah, Ny stor blogg snart, missa inte!

fest rökning är inget fel :)

2009-12-08 @ 17:47:57
URL: http://zlundin.blogg.se/
Postat av: Evelina

Ja det tror jag

2009-12-08 @ 17:48:03
Postat av: Evelina

Om ens pappa är bög så tror jag att det är "lättare" att sonen också blir det t.ex.

2009-12-08 @ 17:49:19
URL: http://louisesevelina.blogg.se/
Postat av: Sofie

självklart inte. ens sexuella läggning är något man föds med, inget man "blir".

2009-12-08 @ 17:50:22
Postat av: Anna

ja, lite kanske! men dock inte så jätte mycket skulle jag tro. men det måste vara vid tidig ålder isåfall. :)

2009-12-08 @ 17:50:32
URL: http://hhejanna.blogg.se/
Postat av: Bea

ja det tror jag.

2009-12-08 @ 17:50:59
URL: http://puffochpaff.blogg.se/
Postat av: Yamio

Ja, jag tror det. Jag menar, man påverkas av sin omgivning. T.ex. i Japan så blir många gay eftersom det är många pojkskolor bara för pojkar och flickskolor bara för flickor. Det är svårt att inte falla för någon under hela sitt skolliv. Inte att jag säger att det är så för alla. ^^

2009-12-08 @ 17:52:20
Postat av: Nea

Nej, men det kan påverkar ens möjligheter att rent socialt leva ut sin sexuella läggning.

2009-12-08 @ 17:52:40
URL: http://fjolltroll.blogg.se/
Postat av: julia

nej? det är ju inte något man väljer, men man kan ju dölja det om man har vuxit upp med att homosexualitet är fel. Fast själva läggningen tror jag inte man väljer själv. Haha, nu låter det som att jag är gay ^^

2009-12-08 @ 17:53:54
URL: http://julsh.blogg.se/
Postat av: Anonym

det kan nog vara lite både och !

vissa " föds " med en sexuell läggning , sedan finns det även dom som provar på att t.ex dejta homosexuella , men visst, det finns väl situationer där ens uppfostran påverkar .

men jag håller nog ändå mest på svaret nej .

bara för att du " uppfostras " i en viss sexuell läggning så betyder inte det att du i framtiden blir sådan !

2009-12-08 @ 17:54:22
Postat av: johanna

nej det tror jag värkligen inte !! :O

2009-12-08 @ 17:55:07
Postat av: thowe

Nej. däremot tror jag det är svårare att vara ärlig mot sig själv om man är strikt uppfostrad. Men du har ju fortfarande dom känslorna du har, oavsett uppfostran.

2009-12-08 @ 17:55:22
URL: http://thowes.blogg.se/
Postat av: Matilda

Det beror nog lite på det :)

2009-12-08 @ 17:55:30
URL: http://matildadesiree.blogg.se/
Postat av: blabla

Nej, uppfostringen har ingen inverkan. Det kan ha den inverkan på en att man försöker gömma undan sin sexualitet, ja. Men det är något man föds med, och det finns i en under ens hela liv. Vissa bara förstår det i senare / tidigare skeden än andra. Jag hatar då folk säger att det har en inverkan, för det är människor som oftast inte vet något om det. Jag är själv homosexuell och vet att man föds till det. Hurdant beteende från föräldern / föräldrarna skulle isåfall kunna inverka?

2009-12-08 @ 17:55:41
Postat av: Anonym

neeeej

2009-12-08 @ 17:56:11
URL: http://belindatokuus.blogg.se/
Postat av: Katrin

Om inte så skulle det betyda att det finns en viss "homosexuell gen", vilket jag har ganska svårt för att tro... Fast vem vet, Finns många andra gener som jag inte trodde fanns.. som faktiskt finns.



Fast här tolkade jag "uppfostran" som miljön. Alltså allt som inverkar i uppväxten, som kompisar, skola osv.

2009-12-08 @ 18:01:10
URL: http://nerunderstolen.blogg.se/
Postat av: s

båda ja & nej, de finns folk som är homosexuella o har religiösa föräldrar..

2009-12-08 @ 18:02:48
Postat av: Anonym

Haha nää absolut inte

2009-12-08 @ 18:05:25
Postat av: Jossie Possie

Det beror helt på. Vissa är födda med sin sexuella läggning, andra kan uppfostras till en.

2009-12-08 @ 18:06:41
URL: http://jossiepossie.com
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Nej det tror jag icke.



:-)



Har till och med vänner som är adopterade, uppväxta med två killar eller två tjejer som föräldrar och dom är 1000% straighta.



Annars borde väl alla regnbågsbarn bli bi/bög/lebb ? :D

2009-12-08 @ 18:07:19
URL: http://tobys.se
Postat av: JasmineSierraJenna

BESÖK VÅR SEXIGA BLOGG!



BESÖK VÅR SEXIGA BLOGG!



BESÖK VÅR SEXIGA BLOGG!

2009-12-08 @ 18:07:32
URL: http://vileverlivet.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tror inte att sättet man uppfostras på påverkar om man är homosexuell men jag tror att det finns många som aldrig vågat "komma ut ur garderoben" för att det inte har varit accepterat att vara homosexuell.

2009-12-08 @ 18:09:54
URL: http://sarashiny.blogg.se/
Postat av: Jossey

Ja, jag tror att ett barn till en homosexuell blir mer repektfull och har mindre fördommar gentemot andra människor. Annars tror inte jag att läggningen påverkar uppfostran.

2009-12-08 @ 18:11:53
URL: http://hannahskaka.wordpress.com
Postat av: IDAAAAA

nej de tror jag inte :D

2009-12-08 @ 18:12:43
URL: http://bauwtakladd.blogg.se/
Postat av: kirch

nej.

2009-12-08 @ 18:13:30
URL: http://finest.se/kirch
Postat av: Jaaaag

Nej , jag tror att det finns med en hela livet , Tror bara att det är olika klart för olika personer och olika för hur lång tid det tar innan de upptäcker det :D .. Eller erkänner <3 Älskar dig amir ! ... Vad tror du?

2009-12-08 @ 18:13:38
Postat av: Anonym

Folk tror oftast att om det är mer "öppet" med homosexualitet i släkten så är det lättare att barnen också blir homosexuella. Men länder där männen dominerar, dvs folk vill helst föda pojkar, där är homosexualitet vanligare. Finns det överflöd av män blir mer av de männen såklart homosexuella, samma för kvinnor.

I många andra länder tror de att det finns "åh så många homosexuella i Sverige" men det är ju bara för att vi lever i ett land där homosexualitet är väldigt accepterat i kontrast till andra länder.

2009-12-08 @ 18:16:08
Postat av: pimpXprincess

Jag tror inte att det påverkar själva läggningen, men det påverkar ju säkerheten i den. Om man är uppvuxen med att det inte är okej att vara bi- eller homosexuell tror jag att man döljer det mer för både andra och sig själv, men det kommer ju fram förr eller senare. Man kan inte själv bestämma vad man ska tycka om.

2009-12-08 @ 18:16:40
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/
Postat av: dani

ja jag tror faktist det, för typ är din farsa eller morsa sträng och typ säger gång på gång "det är heeelt förbjudet att en kille är tillsammans med en kille" eller liknande, då börjar man väl undra, "amen vad kan hända?" så man vill typ testa det. det tror jag i alla fall

2009-12-08 @ 18:18:42
URL: http://danijelajovicic.blogg.se/
Postat av: Gaby

Nej :) jag tror att det är ngt man föds med...! Däremot tror jag att hur man kan leva i "förnekelse" för sig själv och att när vågar komma ut som gay påverkas beroende på hur man uppfostrats ;)

2009-12-08 @ 18:19:06
URL: http://gabbsans.blogg.se/
Postat av: lina

verkligen inte! beror helt på en själv, inget som sina föräldrar kan göra något åt.

2009-12-08 @ 18:20:13
Postat av: timmis

Jag tror inte det, jag tror att det är något som man alltid vart sen man föddes om man är det :)

2009-12-08 @ 18:20:21
URL: http://timmis.bloggplatsen.se
Postat av: hanzzo

Nej! Verkligen inte

2009-12-08 @ 18:20:25
URL: http://hanzzo.blogg.se/
Postat av: Mella

Nej, det tror jag inte. Jag tror att läggningen är något som finns inom en. Sedan kanske den utvecklas olikt beroende på vilken uppväxt man får :)

2009-12-08 @ 18:23:54
URL: http://mariellefrojdh.blogg.se/
Postat av: Johan Y Emil

Nej, det gör det inte ^^ man föds till vad man är och det kan inte någonting ändra på :)



klicka in på vår bögblogg <3<3 jag lovar att ni inte kommer att klicka in <3<3 puss på er alla <3<3

2009-12-08 @ 18:24:38
URL: http://johanochemilslilla.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Jag tror inte sättet man uppfostrar sitt barn på påverkar barnets sexuella läggning utan att man själv först bara är sugen på att testa att ha förhållade med någon av samma kön och sedan märker om det är så eller inte. men jag tror också det bara kan kommer av sig själv i princip

2009-12-08 @ 18:29:31
Postat av: p

absolut INTE!!



Bög är ingenting man blir, bög är nått man är!

2009-12-08 @ 18:32:23
URL: http://seisee.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha kom igen. Man kan inte välja på vad man tänder på och attraheras av. Visst att det tar tid att komma på sin läggning när normen i samhället är kvinna och man vilket man förväntas leva upp till. Där har uppfostran såklart en roll. Har man homofobföräldrar så är det nog lite krångligare att öppet säga att man är homosexuell. Men är föräldrarna öppna och har åsikten att det inte spelar någon roll så är det klart att man får en annan attityd själv.

2009-12-08 @ 18:35:10
URL: http://emelievanamnet.blogspot.com
Postat av: olivia

nej det tror jag inte! :)

2009-12-08 @ 18:35:22
URL: http://olizkooliz.blogg.se/
Postat av: ese

faaaaaaaaaaaaaaan va du passar i mörkt hår! <3

2009-12-08 @ 18:36:47
Postat av: angelique

nej varför skulle det ? Jag lekte med bilar och hade bara killkompisar när jag va mindre , va som en pojkflicka (kanske också för det fanns inga tjejer där) men är jag gay ? nej haha . så jag tror absolut inte att det har med något om ens uppväxt :P

2009-12-08 @ 18:36:53
URL: http://www.aangelique.devote.se
Postat av: Sara

Nej, det tror jag inte. Det är liksom ingenting man väljer själv :P

2009-12-08 @ 18:37:03
URL: http://essiochsara.blogg.se/
Postat av: Jew

Den uppfostran du får kan mycket väl vara en delaktig faktor i det hela och för mig är det svårt då jag står och velar mellan att säga att uppfostran är ett ja eller om den egna individen är boven i dramat.



Därför säger jag istället att levnadsförhållandet har en stor påverkan, för två personer med en likadan uppfostran kan med all säkerhet bli antingen bi, homom eller hetero utan att den andre behöver bli det. Så... när/var/hur är förmodligen ett styrande svar ^^

2009-12-08 @ 18:38:38
URL: http://jew.bloggagratis.se
Postat av: Jåi

Verkligen inte. Se filmerna Ma vie en rose (mitt liv i rosa) och The Birdcage (lånta fjädrar). Förvisso filmer, men ändock exempel.

2009-12-08 @ 18:39:22
URL: http://knallspik.blogg.se/
Postat av: josefine

nej, man det är ju någonting man föds med, vissa upptäcker det fort andra lite senare. det ligger i generna. ingenting annat.

man väljer inte direkt sin sexuella läggning. man dras antingen till killar eller tjejer. det är liksom så det är. eller så dras man till båda.

2009-12-08 @ 18:39:46
URL: http://shesmylady.blogg.se/
Postat av: Alicia

Ja det tror jag absolut. Nu menar jag inte dig men om man har föräldrar som inte accepterar homosexuella så blir man ju såklart påverkad!

2009-12-08 @ 18:42:46
URL: http://sweetalicia.blogg.se/
Postat av: x

Jag växte upp utan en pappa av anledningar som är till hans skyldighet, och såg som bara ett barn fel bilder av män. Idag har jag svårt att falla för någon kille, har faktiskt aldrig gjort det under mina snart 17 år. Jag är inte säker, men tror att den stora anledningen till detta är hur min syn på män var under min barndom, som helt enkelt säger att det inte skulle fungera. Hjärnan låter mig helt enkelt inte bli kär i en kille. Har haft råstarka känslor för tjejer, och har då nu en lesbisk sexuell läggning.

2009-12-08 @ 18:45:48
Postat av: boobsana

det beror helt på tror jag, jag tror till en viss del!

2009-12-08 @ 18:47:01
URL: http://boobsana.devote.se
Postat av: Carolin

Min morsa har sen cirka tolv år tillbaka haft en kvinna i sitt liv. Och nu på senaste åren har min bror kommit ut som homosexuell. Men jag tror absolut inte det har något med saken att göra. dom som tror det måste tänka väldigt fel. jag menar man känner vad man känner. inget någon annan kan ändra på? skulle du kunna komma med några tips till min bror så det kan bli lättare för honom att komma ut till alla sina vänner? han har berätat för de flesta men vissa tar det nog svårare att han är bög.. och om det finns någon klubb/pub i sthlm där han kan gå? :) (han är nyinflyttad till sthlm med sin pojkvän från malmö)hade varit tacksam om du hade svarat. kramkram!

2009-12-08 @ 18:48:10
Postat av: Anonym

Min morsa har sen cirka tolv år tillbaka haft en kvinna i sitt liv. Och nu på senaste åren har min bror kommit ut som homosexuell. Men jag tror absolut inte det har något med saken att göra. dom som tror det måste tänka väldigt fel. jag menar man känner vad man känner. inget någon annan kan ändra på? skulle du kunna komma med några tips till min bror så det kan bli lättare för honom att komma ut till alla sina vänner? han har berätat för de flesta men vissa tar det nog svårare att han är bög.. och om det finns någon klubb/pub i sthlm där han kan gå? :) (han är nyinflyttad till sthlm med sin pojkvän från malmö)hade varit tacksam om du hade svarat. kramkram!

2009-12-08 @ 18:49:21
Postat av: anonym

Ja det tycker jag men det kan bero på i vilken sitution man är i, att man är född med det? det tror jag inte så svaret på din fråga är ja.

2009-12-08 @ 18:49:54
Postat av: Biggles

Nej jag tror inte det spelar någon roll, däremot så har nog vissa lättare att komma ut på grund av hur man blev uppfostrad.

2009-12-08 @ 18:50:19
Postat av: Calle

Bra jobbat, cancern undviker vi, va?

2009-12-08 @ 18:50:57
URL: http://calleandersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror inte man uppfostras att bli homosexuell, med tanke på att det klassades som ett brott fram till 1944 i Sverige. Då var man väldigt fördomsfull mot sexuella minoriteter. M.a.o om man blir fostrad till homosexuell, borde det inte förr i tiden funnits en enda homosexuell (just p.g.a fördomarna), vilket det garanterat fanns.

2009-12-08 @ 18:52:08
Postat av: Alva

Nej

2009-12-08 @ 18:53:24
URL: http://alviewie.blogg.se/
Postat av: Towa

Synd att du inte är lika känd som Kissie jag tror att du kommer att gå lågt i denna bransch. Önskar dig all lycka här i världen!

2009-12-08 @ 18:55:33
Postat av: Beccy

Nej, eftersom homosexualitet är något som man föds med så tror jag inte att omgivningen påverkar ens läggning.

2009-12-08 @ 18:56:42
Postat av: Patriziia

Asså jag måste bara säga jag tycker att du är så jävligt skön, jag tycker att det är bra att du inte bryr dig om vad folk kommenterar och säger, det bevisar bara att du står för vad du tycker och tänker. Plus att jag älskar din blogg som jag faktiskt läser varje dag :D

2009-12-08 @ 19:02:00
Postat av: Anonym

nej, en gång bög alltid bög.



man föds till bög, omg hoppas inte mitt barn blir bög!

2009-12-08 @ 19:05:35
Postat av: michelle

mjao kanske

2009-12-08 @ 19:08:41
URL: http://minichelle.blogg.se/
Postat av: bella

ÅH! sånt här blir jag så jävla trött på!! klart fan att det inte är uppfostran som ligger bakom ens sexuellaläggning. det är ju vissa jävla idioter som tror att om man som t.e.x pojke lever ensam med sin mamma och umgås mycket med henne att man då blir gay! IDIOTER! jag tycker så otroligt synd om barn som växer upp med föräldrar som avskyr homosexuella och dessa barn vågar då aldrig komma ut och tvingas leva ett låtsas liv för att inte bli ovänner med sina föräldrar. alla har rätt till att känna sig älskade och att bli älskad oavsett om man väljer att leva med en tjej eller kille. det viktigaste är att man inte ska behöva leva ensam. vi är alla människor!

P.S DU ÄR GRYM!

2009-12-08 @ 19:09:10
Postat av: Viktoria

ja det tror jag

2009-12-08 @ 19:13:46
URL: http://www.laarssonn.devote.se
Postat av: Linda

Jag tror inte att uppfostran spelar någon roll alls.

Finns många som har väldigt hårda föräldrar som inte accepterar homosexualitet. Men ändå blir homosexuella.

Samtidigt som det finns dom med väldigt öppna föräldrar, eller homosexuella föräldrar som blir helt straighta.



Man ska lära sina barn att vara öppna inför båda läggningarna. Inget är fel så länge det finns kärlek inblandat. Däremot tror jag att barn med öppna föräldrar som testar båda könen. Men många av mina homosexuella vänner har vetat sen dom var små att dom tänt på samma kön oavsett uppfostran.

Man föds till att vara homosexuell. Inget som sker i uppfostran eller miljön runt omkring.



Den dagen jag får familj så ska jag lära mitt barn att man blir kär i personen, inte i könet.



2009-12-08 @ 19:16:18
URL: http://lindapluttanbusan.blogspot.com
Postat av: Anonym

nja.. tror något har med uppfostran med att göra.. menmest att man föds till det..finns ju riktigt tjejiga bögaroch riktiga butchiga bögar.. det tror jag har med uppfostran att göra..

Hade jag klätt min son i klännningar och uppfostrat honom tjejigt så hade han nog blivit tjejig iaf.. och kanske bög.. det är ju samhället som har bestämt att det är normal för pojkar att leka med tex bilar och grejjer medan tjejerna förvisas till baribeoch annat lull lull..(killar tuffa, tjejer, blyga)

2009-12-08 @ 19:17:49
URL: http://www.kanintelevautan.blogspot.com
Postat av: Carin.M

Ja det tror jag fast ändå inte:).

2009-12-08 @ 19:20:47
URL: http://cremak.blogg.se/
Postat av: Tedde

jävla bella-hora, jag växte upp utan pappa, kolla I'm gay, klart de har med de att göra smurto!tänk om de inte fans tjejer på jorden, då hadde alla varit gay, inte hadde folk saknat efter kvinnor om de dög ut helt? folk blir ju de som man uppfostras till! växer man upp med sin mamma och tre systrar bara så klart man inte vet hur en "man" ska hantera/bete sig? man gör ju som tjejerna gör, leker med barbie, osv, ni e ju dumma i huvudet som tror jatt man "föds in med de" visst en del kansek gör de men då e man nog verkligen "jättegay" aja, svar till alla som tror att de inte har med uppfostran att göra -.- jag är 20 bast och vet att de e därför!

2009-12-08 @ 19:22:23
Postat av: Lollo.

Nej det tror jag verkligen inte! manblir ju inte uppfostrad till att bli homosexuell liksom! och det är inte så att man väljer att man ska bli kär i en kille/tjej heller... det är ju inte könet du blir kär i, eller hur? så nej nej nej, uppfostran har ingenting med det att göra! det tror jag verkligen inte.. sedan har det ju ingen betydelse om vem man är tillsammans med, och oavsett vad den människan har för kön! bara man älskar och blir älskad tillbaka.. det finns någon för alla det är jag säker på! så älska varandra - för personen ni är! inte för utseende eller sådant! de kommer bara som en bonus liksom! :)



btw, love you amir! <3

2009-12-08 @ 19:22:38
Postat av: Emma

Tycker du att Kycklingarna behandlas rätt?

Om du inte tycker det kan du gå in på denna sida och skriva ditt för och efternamn och att du vill bli medlem i Kris (Kris=kycklingarnas rätt i samhället)

http://kriskris.blogg.se

Om du tycker som vi kan du gärna sprida bloggen vidare så många hjälper oss så vi kan stoppa denna misshandel

2009-12-08 @ 19:25:13
URL: http://kriskris.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hela ens omgiving är nog med och påverkar lite grann men jag vet inte. Man känner nog själv vad som är rätt för en själv.

2009-12-08 @ 19:32:34
URL: http://frokensvenson.blogg.se/
Postat av: Tekla

Oj, svår fråga. Men jag tror nästan det ^^

2009-12-08 @ 19:40:10
URL: http://ttekla.blogg.se/
Postat av: ellen

nej, verkligen inte!

2009-12-08 @ 19:41:27
URL: http://[email protected]
Postat av: Lotta

Det är knappast helt ärftligt, då skulle ju alla enäggstvillingar som var bögar alltid vara bögar båda två. De delar ju exakt samma genuppsättning. Självklart påverkar omgivningen, till en viss grad. Dock tror jag inte att man medvetet kan uppfostra en bög, eller tvärt om. Gener och miljö samspelar väl. Som i typ alla andra fall när det gäller människans personlighet och egenskaper. Jag menar, inte ens längd bestäms till 100% av gener. Förutsättningarna i miljön kan göra att man inte uppnår sin fulla "potentiella" längd. Men nu ska jag inte snöa bort från ämnet. Självklart kan ett beteende uppmuntras med en viss uppfostran. Dock kan den lika gärna missgynnas av exakt samma uppfostran. Vilket i fallet med barn till väldigt kristna föräldrar som försöker "tvinga på dem" sin religion.



"Risken" för att få en homosexuell pojke ökar faktiskt med antalet äldre bröder. Blev lite förvånad när jag läste det i psykologikursen, Det har visst att göra med att hormonbalansen i livmodern förändras efter varje pojke. Orkar inte leta upp det i psykologiboken, men det finns visst flera studier som tyder på det. Sen hittade jag en artikel om det ur DN: http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/mans-homosexualitet-delvis-arftlig-1.315563

2009-12-08 @ 19:42:00
Postat av: Anonym

nej, verkligen inte!

2009-12-08 @ 19:42:28
URL: http://ellenlexander.blogg.se/
Postat av: Anonym

ny header :)

2009-12-08 @ 19:43:47
Postat av: Anonym

Både och!

2009-12-08 @ 19:43:48
Postat av: Anonym

ny header :)

2009-12-08 @ 19:44:13
Postat av: Lovisa

nepp, det tror jag inte! Isf skulle ju dina syskon också vara homosexuella

2009-12-08 @ 19:44:29
Postat av: Rebecca

Ja, det är klart!? Allt som händer under ens uppväxt påverkar ju personen senare.



Jag blir chockad över hur många det är som verkar vara övertygade om motsatsen!

2009-12-08 @ 19:45:22
Postat av: regina

GRRRRRRRRRR

2009-12-08 @ 19:46:02
URL: http://ginise.blogg.se/
Postat av: Anonym

nej det tror jag inte.. det är ju något som man känner efter några år! :) man kanske tycker att det blir intressantare med smink och sånt om man blir sminkad som barn (killar), men man behöver ju inte bli bög för det.

Jag får testa på min 2åriga lillebror med att sminka honom och sånt, sen får jag säga om han blev bög eller inte när han blir större! ;) hehe

2009-12-08 @ 19:49:13
URL: http://jjjuliias.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag tror inte det direkt. Man "blir" inte homosexuell, det är nåt man redan är.

Därimot tror jag det kan påverka. Om man är uppfostrad i ett hem där det ses ner på homosexuella, eller att man blir lärd att det är nåt fel, då kanske man automatiskt avviker från att ens tänka att bli gay. Men det är ju bara vad jag tror :)



Btw, älskar dig! Så jävla skön humor får man ha?! :O as garvar alltid till dig!



P.s jag har skickat snygghets-polisen på dig, det finns gränser för hur bra man får se ut.

2009-12-08 @ 19:54:58
Postat av: StrangerMe

Jag tror inte att uppväxten betyder något, annat än vad man känner för sin läggning. Har man fått höra att det är fel att vara gay är det klart att man mår dåligt om man tänder på "fel" kön och kanske försöker förtrycka det. Alltså tänker jag bara säga till mina barn att så länge de blir kära i personer som är snälla mot dem och förtjänar dem så tänker jag inte lägga mig i alls :)



Hihihi Kissie i bubbelgumsrosa hår, roligt :D

Nej, men seriöst, jag gillar att leka med photoshop. Vill ni se hur det ser ut? Titta gärna in.

2009-12-08 @ 19:56:21
URL: http://strangerme.blogg.se/
Postat av: mandi

Den som kommenterar min blogg mest under en vecka vinner en rejäl länking. Allt genom Kenza, som kommer publicera ut erat bloggnamn på sin egen blogg!

http://aprils.devote.se

http://aprils.devote.se

http://aprils.devote.se

http://aprils.devote.se

http://aprils.devote.se

http://aprils.devote.se

http://aprils.devote.se

http://aprils.devote.se

http://aprils.devote.se

http://aprils.devote.se

http://aprils.devote.sehttp://aprils.devote.sehttp://aprils.devote.sehttp://aprils.devote.sehttp://aprils.devote.sehttp://aprils.devote.sehttp://aprils.devote.sehttp://aprils.devote.sehttp://aprils.devote.sehttp://aprils.devote.se

2009-12-08 @ 19:56:38
URL: http://aprils.devote.se
Postat av: alice hendry

Det tror jag absolut inte, tror att vem som helst kan bli gay. Däremot läste jag i DN för länge sen att homosexuella män har en hjärna som är mer kvinnlig och flator har en hjärna som påminner om män.

2009-12-08 @ 19:57:48
Postat av: Elin

Jag tror inte att det påverkar ens sexuella läggning. Däremot påverkar det ens attityd till sin egna och andras läggning.

2009-12-08 @ 19:59:39
Postat av: Karro

Jag tror inte att det ändrar själv läggningen,

däremot kan sättet man ser homosexuella/bisexuella/transexuella variera beroende på hur man är uppfostrad.

Är man uppfostrad i en familj där det är okej att vara annat än hetero tror jag att man har lättare att erkänna för sig själv om man är homosexuell eller vad det nu är man är.

Att ett bögpars son skulle bli "smittad", eller vad man ska säga, av sina föräldrar är helt fucked att påstå! Nej, däremot kommer den killen ha ett föräldrapar som (antagligen) älskar honom precis för den han är, utan fördomar angående sexuell läggning :)

2009-12-08 @ 20:01:17
Postat av: Malin

hej amir :) jag undrar om jag får göra en header till dig? har hört mkt att jag är grym på ps hahah. så hade jag fått testa göra till dig? (: ärligt talat så tyckte jag din va lite tråkig..

2009-12-08 @ 20:03:28
Postat av: Anonym

Eftersom din styvpappa hade en annan religion, hur regaerade han på att du var homsexuell?

Jag tycker du e en stor förebild för massor av personer som inte vågat komma ut än! :)

2009-12-08 @ 20:04:07
Postat av: Anonym

de e ju bara tjejer nästan som "övertygar" om att det verkligen inte har med uppfostran att göra, men om jag får ursäkte,



VAD FAN VET NI?!

2009-12-08 @ 20:05:42
Postat av: Anonym

ja, det tror jag

2009-12-08 @ 20:08:55
Postat av: sandra

nej, jag tror man föds som bög or whatever.

2009-12-08 @ 20:17:10
Postat av: Alina

Eftersom din styvpappa hade en annan religion, hur regaerade han på att du var homsexuell?

Jag tycker du e en stor förebild för massor av personer som inte vågat komma ut än! :)

2009-12-08 @ 20:19:52
Postat av: c

Nej, jag tror inte det.

2009-12-08 @ 20:21:57
Postat av: Anonym

nej.

2009-12-08 @ 20:24:22
Postat av: GIZELLE & LEYLA

Just nu har vi (ThePussyCats) en tävling i våran blogg. 2 läckra armband ifrån www.cocoo.se! Kanske är det just DU som vinner ;) Gå med och tävla! Peace <3

http://TheePussyCats.blogg.se

2009-12-08 @ 20:28:36
URL: http://theepussycats.blogg.se/
Postat av: Vickan

Jag tror inte det påverkar alls. Jag tror att man föds med en läggning faktiskt. Sen väljer vissa att förneka den väldigt länge och en del kommer aldrig ut, men jag tror inte omgivningen kan påverka vem man ska bli kär i. Det sitter inuti.

2009-12-08 @ 20:30:22
Postat av: caramella

det påverkar en del

och även hur man har det upplevt

vad man har gått igenom osv

2009-12-08 @ 20:41:48
Postat av: nikki

hahahaha :)



kolla in min nya blogg, skriver om musik.. och lite om min vardag.. gillar ni den, tipsa gärna vänner osv.. inge kul att skriva blogg utan att en ända läser ;)

2009-12-08 @ 20:49:58
URL: http://ifyoulikemusic.blogg.se/
Postat av: Sarah

Nej, tror bara att det påverkar hur man ser och accepterar folks sexuella läggning och att man troligtvis har mer respekt för homosexuella. Sedan om det i sig leder till att personen i fråga vågar vara öppen med sin egen sexualitet är ju en annan sak.

2009-12-08 @ 20:50:13
URL: http://litenochrodharig.blogg.se/
Postat av: elin

Nej, det tror jag faktiskt inte.

2009-12-08 @ 20:52:15
Postat av: Hanna

nja, lite kanske :P men inte vid alla tillfällen.. endel blir det nog bara :)

kram!

2009-12-08 @ 20:58:16
URL: http://vetement.blogg.se/
Postat av: r

Det är svårt att säg.. Men nej inte att man kan "uppfostras" att bli homosexuell.

Däremot kanske man upptäcker att man är det lättare, om man bara har systrar och ensam kille eller nåt sånt.

Men svaret är ändå nej! :)

2009-12-08 @ 20:58:34
URL: http://richardss.webblogg.se/
Postat av: Camilla

Det var dig jag såg på tåget idag va? Jag va aldrig säker på om de verkligen va du. Du snackade med någon i mobilen och du sa något om att du ville höra Rosanna jobba?? Aja kul o se dig, ifall det var du.. / Tjejen i röd peak jacka.

2009-12-08 @ 21:00:45
Postat av: Ewelina

som vissa säger, man föds till det, men de kanske bara tar en längre tid för vissa att inse att dom är homo eller bi.. jag har nåra kompisar till mig som är bi.. och dom är lika gamla som mig och lite yngre, så jag tror inte det har något med uppfostran att göra egentligen.. :)



ha de bra! puss

2009-12-08 @ 21:01:20
URL: http://johnsonplaze.blogg.se/
Postat av: vanessa

Nej det tror jag inte

2009-12-08 @ 21:05:02
URL: http://daybooks.blogg.se/
Postat av: Anonym

Forskning har visat att att man föds homosexuell. Det är en del av något i hjärnan som saknas på homosexuella. En rätt rolig fakta det där. Fast sen förstår jag inte hur min hjärna då är som är bisexuell. :S Haha

2009-12-08 @ 21:05:15
Postat av: Linda

Forskning har visat att att man föds homosexuell. Det är en del av något i hjärnan som saknas på homosexuella. En rätt rolig fakta det där. Fast sen förstår jag inte hur min hjärna då är som är bisexuell. :S Haha

2009-12-08 @ 21:06:24
URL: http://littledolly.blogg.se/
Postat av: calle

Nej det tror jag inte... Jag växte upp med en familj som ser negativt på homosexuella, men jag är bög ändå.

2009-12-08 @ 21:07:48
URL: http://calleandersson.blogg.se/
Postat av: jejje

inte i ditt fall...

du är bög för att fa mer publicitet...

2009-12-08 @ 21:13:30
URL: http://litemer.blogg.se/
Postat av: Anonym

absolut inte. man föds som sådan :)

2009-12-08 @ 21:16:55
Postat av: Lisa

En människas sexuella läggning är något man föds med,punkt slut. Man kan aldrig bli "lärd" att gilla en typ av människor.

Pedofiler har en typ av läggning (som är fel) men dom föds med det. Anser man i vuxen ålder att man är gay när man i unga ålder trodde annat är det i alla fall något som man föddes med, du kan inte bestämma din läggning.

Älska dig själv först bara, sen andra.

2009-12-08 @ 21:20:11
Postat av: Anonym

nej det tror jag inte! Jag tror man föds med sin läggning, om man säger så... Jag till exempel är bisexuell, något jag har vetat sedan jag var mycket liten, och då visste jag väl egentligen inget som sexuela läggningar och så, men jag visste att jag blev kär i både tjejer och killar. Och så har jag växt upp, dock har jag inte vågat säga det till någon än eftersom många av mina vänner är väldigt fördomsfulla. Kram!

2009-12-08 @ 21:20:39
Postat av: anja

nej, verkligen inte.

Dock tror jag att det blir svårare för en att acceptera sig själv om man är uppfostrad mot homosexuella.

Men jag tror inte att bara för att man är uppfostrad på ett visst sätt så påvärkar det ens sexuela leggning.

2009-12-08 @ 21:25:13
URL: http://anjaaduvet.bloggplatsen.se
Postat av: Hehehe

Nej det har inget med uppfostran. Bög är något man föds till. Naturen är gjord för MAN-KVINNA. Det är en instinkt som ska finnas naturligt i hjärnan redan vid födslen. Precis som instinkten att överleva osv. Det är helt enkelt ngt i era bögars hjärna som blev lite fel. Om inte i hjärnan så är de något som slog slint. Innan ni kmr på ni är böga "tänder" ni på tjejer endast för "omvärlden" är MAN-KVINNA, det är det ni ser på tv och ute och er Mamma och Pappa. Men sen när ni blitt mogna så inser ni att det är killa ni tänder på.

2009-12-08 @ 21:27:08
Postat av: becca

Helt klart.

2009-12-08 @ 21:28:48
Postat av: tina

Nej ABSOLUT inte. Hur kan så många tycka det? Det är något man föds med och inget man kan kontrollera eller uppfostras till.



Kan dock tänka mig att man är öppnare till homosexuella om man tex har föräldrar som är det

2009-12-08 @ 21:29:34
Postat av: Joel

Nej, det tror jag inte. Om man blir homofobiskt uppfostrad tror jag däremot inte att man erkänner sin sexuella läggning. Då skäms man över den och vägrar visa det. Man föds till en läggning, men ens uppfostran påverkar valet att komma ut som homosexuell eller inte.

2009-12-08 @ 21:30:04
URL: http://bigbenny.blogg.se/
Postat av: Judit

haha NEJ! det tror jag absolut inte. Men jag tror däremot det påverkar hur man ser på sin sexuella läggning, vad man tycker om homo, hetro och bisexuella.

2009-12-08 @ 21:37:01
Postat av: julia

Nej, däremot tror jag att ens uppfostran påverkar hur man ser på, känner sig och talar om sin sexuella läggning och andras.

2009-12-08 @ 21:38:29
URL: http://juliademitz.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hur man blir som person har ju med vilka vänner man har, hur ens familj är osv. Så jag tror också att ens sexuella läggning påverkas pga. Själv är jag bisexuell!

2009-12-08 @ 21:39:37
URL: http://sanbro.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag vet faktiskt inte. Lite tror jag att det påverkar iaf. Men däremot är jag helt säker på att det är uppfostran som får oss att se på homo, bi, transsexuella på sättet vi gör. Växer man upp i en familj som inte har några problem med det tror jag även att det är fler som törs erkänna att dom är homo, bi eller trans. :)

2009-12-08 @ 21:40:29
URL: http://thewindblows.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej det tror jag inte. Något man föds med, och är toppen med såna som dig som vågar stå för det. Finns något inget bättre än personer som är så starka! Fler som du behövs vill jag lova!

2009-12-08 @ 21:40:34
Postat av: Sandra

Allt man står för som person är ju pga ens uppfostran osv, och hur man tänker osv. Tror också att ens sexuella läggning hör till det.

2009-12-08 @ 21:42:02
URL: http://sanbro.blogg.se/
Postat av: Sandra

oj vilken svår.. En undersökning har iallafall visat att man INTE föds till homo (vilket jag trodde). Kanske inte settet man uppfostras till, men själva omgivningen/ miljön man växer upp i.

2009-12-08 @ 21:48:01
URL: http://ruttenbil.blogg.se/
Postat av: Anonym

tror jag inte. man väljer ju själv vad man vill bli osv. det är ingen som kan styra över ens känslor och vad man känner. fast det kan ändå göra det på ett sätt, om man tillexempel blir uppfostra av två homosexuella. jäklig klurig fråga, haha.

2009-12-08 @ 21:53:22
Postat av: Emelie

Nej, man blir inte homosexuell eller bisexuell bara sådär. Det kanske tar ett tag innan man förstår det eller vågar inse det men man föds sån. (sån var väl inte det perfekta ordvalet, men men).



Kram

2009-12-08 @ 21:53:55
Postat av: LarsS

Att feströka är bättre än att röka på heltid!



Angående frågan, jag har ingen aning! :)



Ha en fortsatt förtjusande kväll!

2009-12-08 @ 21:55:13
URL: http://lsjoberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

HAHAHAH ni är IDIOTER..leker smarta. "man föds inte till att bli bög, PUNK SLUT" vad fan vet du om det? jag har ingen aning men jag tror samhället påverkar olika individer mer än va man tror.

2009-12-08 @ 21:55:48
Postat av: Hannah

Ens läggning finns ju med ifrån början. Jag tror dock att om man uppfostras på ett visst sätt (man kan ju t.ex. ta sträng kristen uppfostran som exempel)så påverkar det mycket.

Är man uppväxt i en familj där det aldrig har kommit på tal att man kan vara tillsammans med en av samma kön så tänker man inte så mycket på det själv heller till en början. Utan man tar det som en självklar sak att man ska gifta sig med en av motsatt kön.

I ett senare skede när man verkligen lär känna sig själv så kommer alltid ens riktiga läggning fram.

2009-12-08 @ 22:05:36
Postat av: stinaaa

Nej, men det kan påverkar ens möjligheter att rent socialt leva ut sin sexuella läggning.

2009-12-08 @ 22:16:58
Postat av: Anonym

Jag läser psykologi nu, och enligt Freuders lära så påverkars ens sexuella läggning av uppfostran, speciellt om man har varit fäst vid mamman, eller inte har någon manlig förebild i sitt liv, ex. att man inte har någon kontakt med sin pappa. men nu är det nya tider och man har kommit på att det inte "bara" är det som påverkar.



men vad tror du själv?

2009-12-08 @ 22:18:53
Postat av: Jennie

Nej det tror inte jag, självklart kan det vara svårare att "komma ut" med det i vissa familjer, men då beror det ju mer på att familjen är omodern, haha!

2009-12-08 @ 22:19:01
URL: http://jenniethoren.blogg.se/
Postat av: Lisa

Nej. Nej inte alls. Varför skulle den? Ens sexuella läggning har nog ingenting med ens föräldrar att göra. Man bara är vad man är, tror jag.

OM det var så, hur skulle då en "gay-uppfostran" se ut?

Jag tycker egentligen bara att det är konstigt att tro att ens läggning ligger i "ansvaret" hos sina föräldrar.

2009-12-08 @ 22:22:03
Postat av: Anonym

delvis eftersom att om man är uppfostrad att tycka att alla bögar är dåliga osv så vågar man nog själv inte inse att man är bög om man nu är det.

2009-12-08 @ 22:30:08
Postat av: SOMMAR KROGEN

absolut inte! dock kanske man uppfostras till att tycka att det är okej eller inte att ha den läggningen man har, vissa kanske till och med är uppfostrade till att inte känna efter vad man själv känner

2009-12-08 @ 22:30:20
URL: http://sommarkrogen.blogg.se/
Postat av: Jossie Possie

Jag antar att det är du som svarat anonymt på min kommentar och skrev att jag är dum i huvudet? Jag höll ju med på båda sidorna och det är väl såklart att man kan uppfostras till homosexuell och man bara är bland andra eller blir uppfostrad som att man är det. Varför är det en dum åsikt? Man föds såklart också med en sexuell läggning men jag tror att båda är möjligt. Förklara för mig varför det är en dum åsikt? Annars är det du som är dum i huvudet!

2009-12-08 @ 22:32:19
URL: http://jossiepossie.com
Postat av: ullis

Tror du det är lättare att accepteras som bög i dagens samhälle än flata?

btw älskar dig blogg <3

2009-12-08 @ 22:36:22
Postat av: elinore

nej man födds som den man är och man blir inte någon annan pågrund av ens bakgrund

2009-12-08 @ 22:43:06
URL: http://elinorelangquist.blogg.se/
Postat av: Anonym

homosexualitet = genetisk defekt = ja då föds man med det

komosexualitet = något man inbillar sig att man är = nej men föds inte med det.



VÄLJ SJÄLV!

2009-12-08 @ 22:47:15
Postat av: emelie

Nej det tror jag inte. Det finns ju som sakt bevisat att det handlar om när man ligger i mammas mage. Så det är det de handlar om. Det är lixom "naturens lag". Så man kan ju nästan säga att dom som blir homosexuella är utvalda :)

2009-12-08 @ 22:50:27
URL: http://emeliesfuckingliv.blogg.se/
Postat av: Anonym

kanske lite, men tror mest att man föds med sin sexualitet :)

2009-12-08 @ 22:57:41
Postat av: Anonym

nej det tror jag inte. men uppfattningen om olika läggningar kan säkert påverkas av uppfostran.

2009-12-08 @ 22:58:00
Postat av: Icky*

Tror inte sexualiteten påverkas av uppfostran men kanske öppenheten. Inte lätt att komma ut om föräldrarna snackat illa om HBT personer..



Förlåt att jag frågar, menar verkligen inget dumt.

Men länka kanske eller ngt. Behöver tips på sätt för att fräscha upp .the ass. lite innan sex (svar på det uppskattas nog av både tjejer och killar..)



MERA HBT I BLOGGEN! Kan du inte tipsa typ om upcoming gay-events och sånt med? Och fakta..mera fakta.

2009-12-08 @ 22:58:11
Postat av: Anonym

nej det tror jag inte. men uppfattningen om olika läggningar kan säkert påverkas av uppfostran.

2009-12-08 @ 22:59:04
Postat av: S

Absolut inte. Enligt mig så föds man till hetro, homo eller bi. Det är ingenting man väljer. Hade man haft möjligheten till att välja vilkt kön man attraheras av så tror jag att alla hade gått efter normen. Ingen vill väll mötas av diskrimineringar och hat ..

Jag har absolut inget emot bögar, lesbiska eller bisexuella. Man kan vara underbar ändå, precis som du!

2009-12-08 @ 23:00:51
URL: http://saandraelin.blogg.se/
Postat av: H

Tror inte att det påverkar ens sexuella läggning i sig. Tror mer att det påverkar hur man "lever ut" den. Bor man i till exempel ett mindre samhälle med en mindre acceptans till homosexuella, så tror jag att det blir svårare att acceptera sig själv, speciellt i tonåren. Har ens föräldrar, släkt osv. En ogillande attityd så tror jag att man har svårare att prata om det, vilket kanske gör att man förnekar sig själv. Så uppfostran har nog sin del i det hela, men inte i valet av läggning. Man väljer inte vem man ska älska.

2009-12-08 @ 23:08:39
Postat av: Johanna

Bra att du ändrade bilder i headern. Den förra med mjukglasshåret var inte så fin... Hehe...

2009-12-08 @ 23:23:41
URL: http://hjelmjohanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej, absolut inte. Läser hur mycket som helst om uppfostran i mina kurser. Finns ingenting som tyder på det.

2009-12-08 @ 23:29:53
Postat av: Jannica

Jag tror inte på sexuella läggningar. Är det fel av mig? Jag vill verkligen inte placera folk i fack, inte ens mig själv. Jag ser mig varken som homo, bi, hetero, eller något annat. Jag ser mig själv som sexuell. Visst kan jag tycka att det finns "sjuka" läggningar. Så som att tycka om barn, eller djur eller något annat hemskt. Men själv är jag nog sexuell. Jag blir kär i person, inte kön.

2009-12-08 @ 23:31:14
Postat av: Anonym

Svår fråga... i vissa fall ja, i vissa fall nej. För många säger ju att man föds till homosexuell, men jag kan tro att man även kan "utvecklas" till homosexuell (eller kanske bi dåra..) under sina unga år. Fast det är nåt jag tror, inget är väl bevisat än..? Det är väl typ samma sak att när man är 15 kanske man gillar brats medan man sen några år senare föredrar afrikaner kanske? Okej, inte exakt samma sak men ungefär. Om man kan ändra smak på raser, kan man väl göra det på kön också haha :P Nej nu kanske jag är helt ute och cyklar.. aja keep up the good work A.

2009-12-08 @ 23:38:16
Postat av: Lejla

Faktiskt inte. Sättet du blir uppfostrad på är liksom hur du blir som person, artig, ärlig, snäll, elak falsk bitchig osv... Men sexuella läggningen är något DU själv känner. Typ som ingen annan kan känna! :)

2009-12-08 @ 23:39:23
URL: http://lejlaspahic.blogg.se/
Postat av: linnea

Kag läste någonstans att uppväxten har stor betydelse på sexlivet i det stora hela. Om man bli bortstött av sin mamma eller pappa under andra halvan av första levnadsåret och en man är den första man skapar någon sorts trygghet med som barn är det större chans att barnet blir homosexuellt (som kille) och tvärtom som tjej. Låter väldigt,väldigt osannoligt. Jag tror det är olika från individ till individ. :D

2009-12-08 @ 23:40:07
URL: http://finastisverige.blogg.se/
Postat av: LISA IS GAY

Nej, det tror jag inte. Jag menar...mina föräldrar är typ homofober. Haha. Jag är gay, men jag drömmer fortfarande om man hus och barn...så hur fasen går det till? :S

2009-12-08 @ 23:44:06
URL: http://lisanelinder.blogg.se/
Postat av: lina lundell

seriöst, är endel som kommenterar helt tomma i huvudet eller? det är väl klart som fan att uppfostran inte påverkar om man blir gay eller inte senare i livet! och det här "jag har läst någonstans att det gör det för att.." jag säger bara OCH? OCH ifall ni har läst det någonstans, bara för att ni läst det behöver det inte vara sant. tänkt lite själva. man har ju vuxit upp med att få höra "varje människa är unik" alla har olika personligheter. jag menar, det är ju inte föräldrarna som bestämmer vilken personlighet sitt barn ska ha? och att vara gay är ju endel av sig själv, SIN PERSONlighet. man väljer det helt själv.

2009-12-08 @ 23:45:36
URL: http://linakl.blogg.se/
Postat av: johanna

Jag tror inte att man kan bli uppfostrad till en speciell läggning, dock tror jag att man kan bli uppfostrad på det sätt att man kanske har svårare att acceptera att man har än annan läggning! :)

2009-12-08 @ 23:47:07
Postat av: Oskar

Hahaha, varför skulle det göra det? Däremot gör det en mer öppen om ens föräldrar är homo, bi- eller transsexuella.



Så nu vet ni det

2009-12-08 @ 23:53:05
URL: http://regnbagspojken.blogspot.com
Postat av: sindy

Det är nog en kombination av båda - både genetisk och miljömässigt - dvs. bland annat uppfostran:)

2009-12-08 @ 23:56:09
Postat av: Anonym

nej då hade väl din syster varit lesbisk ifall de skulle bero på uppfostran då ja utgår ifrån att din mamma uppfostrat er lika.

sedan tror ja inte heller att attration mellan två personer med samma kön beror på uppfostran eftersom de är inget man kan lära sig in från sina föräldrar eller ja, vet inte riktigt hur ja ska förklara vad ja menar haha

2009-12-09 @ 00:06:08
Postat av: Anonym

nej det tror jag verkligen inte. jag tror att det är nånting man föds med.

2009-12-09 @ 00:13:15
Postat av: Anonym

Självklart inte! Spelar ingen roll hur man har uppfostrats, det har inget med sexuell läggning att göra. Dock så antar jag att ens uppfostran kan göra det lättare eller svårare att "komma ut ur garderoben" ^^

2009-12-09 @ 00:13:24
Postat av: Lowe

Jag tror mer på samhällets påverkan än bara föräldrarnas. Men till större delen så är det något man föds till, men sen påverkar det också hur öppensinnad man är och att kunna erkänna för sig själv att man inte är inom det "normala". Många "upptäcker" ju sin läggning sent i livet då de både har hunnit gifta sig/sambo och fått barn. Jag tror att de har älskat sina respektive de har levt med innan de kom ut, men samtidigt inte på samma sätt som de älskar och tänder på de av samma kön.

Nu utgår jag ju ifrån att man är antingen gay eller hetro och inte bi.

2009-12-09 @ 00:20:33
URL: http://kringlowe.blogg.se/
Postat av: Caroline

Att man uppfostras på ett visst sätt, visst formar det en som person. Men något man aldrig kan ändra på är sin sexuella läggning. Det är inte något man valt utan det är något man ÄR. Att man attraheras av någon av samma kön har ingenting med uppfostran att göra, utan det handlar ju faktiskt om kärlek.



Jag har länge funderat på vilken sexuell läggning jag har, och många vid min sida är hetero och många vid min sida är gay. Men en dag sa en av mina kompisar: Varför ska man lägga mig i ett fack? Man blir inte kär i ett kön, Man blir kär i en person. Och det fick mig verkligen att fundera, varför har homosexuallitet blivit så utsatt. Det är ju vad människan är, det är vad vi vill ge. KÄRLEK.



Sen tror jag i vissa tragiska fall att föräldrar kan påverka sina barn att ha en negativ syn på homosexualitet. Och det gör ont i mig, för varför ska en barn påverkas på så vis? Ingen har rätt att säga att kärlek på något vis är fel, det spelar ingen roll om det är mellan en man och kvinna, man och man, eller kvinna och kvinna. Det är fortfarande lika vackert och det är något som borde värdesättas mer än allt annat.



Men som flera andra säger, det är nog väldigt svårt för en person att inse sina rätta känslor om man uppfostras med synen att homosexualitet är fel. Då tror jag att när åren väl kommer ikapp, kommer man tillslut att hitta sig själv och inse att det inte är något man blir, det är inte något man kan lära sig eller påverkas till. Utan det är något man är.

2009-12-09 @ 00:26:00
Postat av: Madelein

Jag tror faktiskt att man är "född" till att vara homosexuell, inget man kan göra nånting åt eller ändra på :)

2009-12-09 @ 00:48:36
URL: http://madelejjn.blogg.se/
Postat av: Emi

nämen amir! har du slutat röka?! vad bra! vad glad jag blir!!



angående frågan...

jag tror uppfostran kan IBLAND spela en liiiten roll... men oftast är det bara något man är född som. ha det bra!

2009-12-09 @ 02:43:51
Postat av: Anonym

jag har en fråga till dig istället.



Att du är homosexuell är inte nån hemlighet direkt, men är det så att du har en släng av transexualitet i dig med - att du gillar att klä dig som tjej. som du har gjort mest på skoj i filmer och så? hur ligger det till amir? :) ta inte illa upp!

2009-12-09 @ 08:34:44
Postat av: Erika Lundgren

vad eller vem han är så spelar det inte någon roll. liksom Amir skit i såna människor som inte kan aceptera andra för vem dom är. för att du har visat oss ungdomar att man inte ska ha fel uppfatning om homosexuella människor. och att kan festa, hänga runt och vissa sig vem man värkligen är. utan att skämas eller gömer sig i smyg. so you got to be and have to be the way you are<3<3<3<3<3<3<3

2009-12-09 @ 09:52:12
Postat av: Tony

Ja, det tror jag. om min mamma inte hade gjort mej så här. hade jag varit hetro.

Jag önskar ibland att jag var hetro och inte bi elle att jag födde som tjeje istället.

2009-12-09 @ 10:03:07
URL: http://tonyisback.blogg.se/
Postat av: Hannah

Min familj är starkt katolska & jag är lesbisk. Så jag tror inte det, haha...

2009-12-09 @ 10:42:29
Postat av: Karin

jo, kanske. =)

2009-12-09 @ 10:46:48
Postat av: natalie

hej det här har inget med din fråga att göra men ändå hur slutade du röka jag vet ju att du feströker men ändå hur kan du motstå denom du försår jag vill verkligen sluta men kan inte kan du nt göra ett inlägg om det

2009-12-09 @ 10:49:59
URL: http://weknockudowns.blogg.se/
Postat av: Linn

Hej!



Jag tror inte uppfostran har med det att göra!

För det första är det numera vetenskapligt bevisat att är man gay, så föds man gay.

Men jag tror att själva socialisationen kan ha en del i spelet när det gäller om man kommer ut med det eller inte. Och även om man själv inser att man faktiskt är homosexuell eller hetrosexuell.

Bor du i ett ställe där ingen är just homosexuell är det nog faktiskt svårare att inse at man själv är just det.

Men, homosexuell är inget man blir, det är något man är :)



/ love

2009-12-09 @ 11:00:32
URL: http://limpalinn.blogg.se/
Postat av: Sandiza Hotpants

Ja det tror jag, jag tror att alla är bisexuella i grund och botten, och sen efterhand - vilka upplevelser man vart med om, hur samhället påverkar en avgör om man tänder på/blir kär i tjejer, killar eller både och - som jag ^^

2009-12-09 @ 11:34:53
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Jessica

Nej, det tror jag inte.

2009-12-09 @ 11:57:07
URL: http://jessica.gekkie.se
Postat av: Maria Sjöden

Nej tror att det är medfött

2009-12-09 @ 12:36:28
URL: http://mariasjoden79.blogspot.com
Postat av: Emmy

neej det tror jag absolut inte :P tror också det är medfött :) känner två killar som är tvillingar och den ena av dom är homosexuel men inte den andra! och jag tror inte deras uppfostran har varit olika! dom har bott med sin pappa hela tiden tillsammans! så det är nog medfött :)

2009-12-09 @ 13:36:41
Postat av: Anonym

yes

2009-12-09 @ 14:05:04
Postat av: joel

Jag tror det har en väldigt stor grund i hur man uppfostras. Sen så följer det med och utvecklas eftersom.

2009-12-09 @ 15:01:40
URL: http://joelrandeblad.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag tror inte att uppfostran påverkar huruvida man är homosexuell eller heterosexuell, det är någonting man bara är. Däremot så tror jag definitivt att uppfostran kan påverka hur mycket man vågar erkänna för sig själv och andra om sin sexuella läggning. En homosexuell med dålig uppfostran kanske aldrig kommer att inse sin rätta läggning. Lever man däremot med accepterande föräldrar är det nog lättare att komma i kontakt med sin riktiga identitet.

2009-12-09 @ 15:40:54
Postat av: E

Nej det tror jag inte, tror att sexuell läggning är något man föds med men däremot spelar det sociala in om man vågar visa vem man verkligen är. t.ex om man växer upp med homofobiska föräldrar kanske det blir svårt att komma ut o sådär..

2009-12-09 @ 15:42:42
Postat av: ellen

Nej det tror jag inte, man föddes till den man blev. Så är det bara. Uppfostringen har ingenting med den sexuella läggningen att göra. Allting beror på hur man är som person. Du blev den du var meningen att bli! Alla blev den man skulle bli! Man väljer ju vägar hela livet, så dom kriminella kanske inte alls skulle bli det, men dom hade en tuff barndom och kom in i fel gäng. Men jag tror att alla är födda till att bli den man är idag.

2009-12-09 @ 16:13:13
URL: http://eellenstina.blogg.se/
Postat av: emmely

hm, det är en väldigt svår fråga. Min allra bästa vän är just homosexuell.. Han är verkligen världens underbaraste vän! Nej men det tror jag faktiskt inte att föräldrarna kan påverka. Men det kanske är saker runt omkring som har en liten del av det. Men jag tror att man föds med det och börjar redan visa små tecken av sin läggning som barn.

2009-12-09 @ 16:13:49
URL: http://graje.blogg.se/
Postat av: Bimbo

Absolut inte!!

2009-12-09 @ 16:16:16
Postat av: johanna

Nej det handlar inte alls om uppfostran alla

är bara olika helt enkelt.

Det finns ingen speciell "homosexuell" eller "heterosexuell" uppfostran.



Låter så knäppt men det är ju sant. Vad föräldrana än gör så kan dom inte uppfostra att man måste ha en viss läggning det funkar inte så bara.



2009-12-09 @ 16:26:05
URL: http://soola.blogg.se/
Postat av: lulu

nej uppfostran har inget med det att göra...bara för att man har gaya föräldrar blir man ju inte homosexuell? eller tvärtom det är hur man är själv, går inte att styra över. däremot spelar uppfostran ju roll för hr man ser på homosexualitet

2009-12-09 @ 16:37:01
Postat av: Anonym

kanske. om ett barn blir uppfostrad hos världens mest homosexuellhatande föräldrar så börjar ju även barnen ogilla homosexuella och försöker aldrig testa sig själv. (formuleringen gick åt helvete men du e inte dum, du fattar)

2009-12-09 @ 16:52:56
Postat av: Anonym

Ja, det tror jag

2009-12-09 @ 18:06:50
Postat av: Julia

Såg att någon skrev att man föds med sin sexuella läggning... tycker det är lite halv fel, självklart spelar både arv och miljö in i den frågan att säga att det bara vore det ena eller det andra är otroligt trångsynt. Sen att man får en grund att stå på ifrån sina föräldrar,arvsmässigt men mest angående värderingar och principer betyder ju inte att man inte kan ändra uppfattningar om sig själv och sin omvärld när man blir äldre & mer medveten om sin identitet? Är man född i en väldigt kristen miljö med strikta regler är det absolut ingen garanti för att man tror på gud i vuxen ålder. FRED UT

2009-12-09 @ 18:09:06
Postat av: Sofie

jag tror inte det. jag vet många vars föräldrar är anti mot homosexuella vars barn faktiskt är det. Det måste vara jobbigt och så, men nej man blir nog inte uppfostrad till det.

2009-12-09 @ 18:19:31
Postat av: Amanda Kling

det tror jag absolut inte.

alla tänder på olika saker.

och jag tror det ligger mycket i det.

jag tror inte att det ligger i generena och att det finns nåt som säger "Du är bög". utan det är ett eget val, och om vad man känner sig mest bekväm.

2009-12-09 @ 19:23:03
URL: http://amandakling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej man föds til lden man är men jag tror att om man är uppväxt i en familj utan fördomar och blir uppmuntrad att testa nya saker som man kopplar till motsatta könet tror jag att det är lättare att man kommer ut, att man hittar sitt "jag" lite tidigare. Homosexualitet är lika vanligt som Hetrosexualitet men blri man uppfostrad till en hetrosexuell kille/tjej kan det lätt vara så att man stänger av sin riktiga sida. En lång kommentar men vad jag vill komma fram till är, Nej.

2009-12-09 @ 20:01:07
Postat av: anonym

JAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!

2009-12-09 @ 21:02:26
Postat av: Anonym

Jag stöttar personligen inte bögar men jag tror inte det påverkar deras kärlek till t.ex. sitt barn <3

2009-12-09 @ 21:03:56
Postat av: milica marjanovic

liiiite roligt att jag kan svara på denna fråga. fast själv så tror ja på den till typ 50/50.



Alltså oftast om man växer upp utan en pappa/mamma så kommer man senare i livt känna av att det är något som saknas, en del av en människa saknas. Är man tjej och växt upp utan pappa så vill man skaffa sig den identiteten, genom att man kankse klipper sig kort bär mer manliga kläder och försöker se ut som en man, samma sak för en kille som växer upp utan en mamma, man vill försöka nå den identiteten och vill hellre va en tjej istället för kille.



Så det är därför jag tror på denna teori till 50%, men då ska man ju också ha växt upp med en förälder. Sedan om man växer upp med båda finns det inget direkt svar på det.

Så därför tror jag att man själv märker det i en viss ålder att man är homosexuell. Jag tror inte att det är arv eller miljö som har med saken att göra, 50% står antagligen föräldrarna för men sen har man ju ett eget JAG och över det jaget kan ingen annan bestäma. Därför tror jag att uppfostran står för 50% sedan står ditt eget JAG för 50%



Nej Amir jag är ingen psykolog. Lyckades bara ha läst just det i psykologim (gymnasiet) xD

2009-12-09 @ 22:36:51
URL: http://milicamarjanovic.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har hört någonstans att för varje son man får så ökar chansen att han är homosexuell med typ 33% per pojke. men det vore ju konstigt, då skulle ju bra många fler vara homosexuella.

2009-12-09 @ 23:12:13
Postat av: É

Jag vet inte vad jag tror. Jag är bi men har inte kommit ut än. Min pappa har typ homofobi. Så hur har jag uppfostrats då?

Jag tror det kan ha lite och göra med uppväxten.. Men vet inte..

2009-12-09 @ 23:13:28
Postat av: LINNIE KEEN -

nej, såg faktiskt en dokumentär på svt om att ju mer äldre syskon man har, ju större är chansen att man blir gay! 30% mer gay gener per äldre syster/bror!

2009-12-10 @ 00:52:35
URL: http://alittlebitoflinnea.blogg.se/
Postat av: isa

"nej, såg faktiskt en dokumentär på svt om att ju mer äldre syskon man har, ju större är chansen att man blir gay! 30% mer gay gener per äldre syster/bror!"

Jag genererar alltså ha 60% gaygener. Och ändå är jag åtminstone 99% hetero. Och vid närmare eftertanke har alla mina homo/bisexuella vänner varit ensambarn, eller äldst. Inga storasyskon där inte.

Den där dokumentären måste ha varit från det konservativa 60-talet. Tycker det låter skvatt galet!



Mamma och pappa kan önska sig en söt liten bög, men dom kan inte direkt påverka. För inte fan var det väl någon förälder som önskade att deras förtjusande lilla Pelle skulle bli pedofil, för att ta ett drastiskt exempel? (&jo, även pedofil är en sexuell läggning)

Nä. Sexuell läggning ligger i en själv och är något man upptäcker och utvecklar under sin uppväxt vad än mamma och pappa säger, jag har väldigt svårt att det skulle ha med gener och arv att göra.

2009-12-10 @ 02:13:20
Postat av: Emma

till alla som säger att uppfostran påverkar; då skulle det innebära att du själv skulle kunna "bli" gay då eller tvärtom? För uppfostran är nämligen något man kan ändra på! Tänk lite.. ;)

2009-12-10 @ 12:42:35
Postat av: julia

jag och nej. jag menar, jag tror inte direkt att det påverkar läggningen man har, däremot hur öppen man är om man nu skulle vara gay tex.

2009-12-10 @ 15:16:51
URL: http://www.sogay.devote.se
Postat av: Jenny

Oj, det är nog en av de svårste frågorna och kan beoror på så himla mycket. Vissa gånger kan jag känna att man föds till vilken läggningar man kan ha. Andra gånger kan de beoro på uppfostran, om man saknar en pappa i uppväxten, om man inte får tillräckligt mycket trygghet. Det är nog många faktorer som spelar in. Sen tror jag att det är många fler som har läggning till samma kön men listar aldrig ut de eller hur jag ska förkalra de.

2009-12-12 @ 11:50:08
URL: http://tiokvadrat.blogg.se/
Postat av: isabella l .

Lite kanske.

2009-12-13 @ 10:14:56
URL: http://issaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0