MF - Deltävling 1 - Göteborg

Ja på lördag smäller det, gissa om jag väntat på detta eller? Det finns så mycket på tv men det absolut bästa måste ju vara melodifestivalen. Redan när jag var liten så satt jag med papper och penna för att anteckna under programmets gång. Jag är kär i melodifestivalen, jag bara älskar det. Varje lördag nu framöver ett tag så är det 8 deltagare som ska framföra sina nummer och inför denna lördag då deltävlingen besöker Göteborg så är dessa 4 mina förhandsfavoriter (utan att ha hört på låtarna):



Marie: Det är skillnad på Ateens-Marie och Marie. Marie på egna ben är pop, fartfyllt, glamour och musik som sätter sig i huvudet direkt. Ateens kändes mer som "hits for kids" och "nickelodeon hits" om vi ska säga så. Hon kanske inte har världens bästa sångröst men det som gör att man gillar Marie är att hon har lite av allt, allt som krävs. Hon kan sjunga, hon kan dansa och hon kan definitivt underhålla. Att hon är så vacker gör ju inte heller något, hoppas dock att hon är blond tills på lördag, men vi får se.

Alcazar: Aaw, Andreas som gick och vann årets homo på QX GayGala i måndags efter att han gått ut i media med att han har HIV, självklart började jag böla under hans tal, jag var så känslig den kvällen haha. Men nog om det. Alcazar hör ju hemma i melodifestivalen, hur många gånger har de varit med? 3-4? Dom levererar alltid fresch music och har väldigt snygga nummer så självklart kan de hur lätt som helst ta sig till final, men blir det mer än så? Vi vet ju hur det kan gå för artister som är med alltför många gånger, undantag Carola såklart.

Jonathan: Aldrig hört en låt med denna snubbe förut och är du "okänd" i denna tävling så är det nog svårt att vinna då man nuför tiden röstar på sin favoritartist och inte sitt favoritbidrag. Men jag gillar honom, för han är så jävla snygg! Visst bör man vara seriös men jag kan inte låta bli att välja ut en såndär söt kille som man ska vara kär i för att sedan byta när man hittar en ny haha. Ingen aning hur det går för snubben, snygg som fan är han i alla fall!

Shirley: Allas Shirley, till final, utan tvekan(?). Hon har tidigare framfört så sjukt fina låtar som verkligen tilltalar mig. Hennes röst är ju makalös och det är något med hennes ögon, hon verkligen sjunger ut ur tvrutan på något sätt. Dock tror jag tjejen har svårt att variera sig, undra vad hon kör för låt i år. Vågar hon prova något mer fartfyllt eller kör hon på samma lugna stil och riskerar att inte komma så långt pga av att vi kommer att ha sett det hon gör förut?

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jaha börjar det redan :P Schlagerfebern kommer bosätta sig i Sverige en månad framöver då...

2009-02-05 @ 15:34:39
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Tim

Heeej, om du går in på Charlotte perrelli's blogg så har hon en video inlägg på när hon sjunger, man ser dej o ted framför henne! hehe

2009-02-05 @ 16:16:06
URL: http://eriksoonn.blogg.se/
Postat av: Fröken Deilert

Melodifestivalen, I love it. <3

Ska var där jag bor den 14 februari, DAMN att jag inte hade råd!!

2009-02-05 @ 16:20:52
URL: http://malindeilert.blogg.se/
Postat av: Claudia och Simone

cool blogg :)

kolla gärna in vår också :P

2009-02-05 @ 17:30:37
URL: http://claudiaochsimone.blogg.se/
Postat av: janni

det ska bli jävligt kul att det äntligen börjar :D själv ska man ju på deltävlingen i malmö ;) :D

2009-02-05 @ 18:21:40
URL: http://jannif.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jonathan är bra, tror det är ca:2 år sen jag hörde en av hans låtar för första gången :)

2009-02-05 @ 18:46:53
Postat av: Sofie

fler än jag som älskar melodifestivalen de gillar vi :D jag sitter på parkett i Malmö :) såg i Göteborg förra året. för att tjuvlyssna på låtarna kolla svt.se :) tack för en bra blogg.

2009-02-07 @ 01:54:42
URL: http://hostuffs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0