Ingen följer regler

Många av er undrar hur jag kan få sprit från systemet!? Sverige är ett land som är bra på att leka duktiga och fina i kanten genom att bygga upp olika moraliska regler, lagar och system som ska följas. Men följs dom verkligen!? Jag kan på bara ett telefonsamtal få 20 flaskor vodka körda hem till mig, jag kan handla på systemet och dom flesta klubbar jag besöker på helgerna har 21års gräns men jag kommer in hur lätt som helst ändå. Min vän Kissie t.ex. är ju jämt ute på klubbar och röjjer. Vem bryr sig om hon bara är 17 år? Hon är blond och snygg, och har pengar som hon kan köpa sprit för. Det som räknas, klubbens rykte och deras ekonomi. Dom skiter väll om en liten 17åring springer runt där inne.

För barernas egna skull bör dom bli strängare i dörren. Och för att mindre skit ska beslagtas i tullen bör åldergränsen på systemet sänkas till 18.

Kommentarer
Postat av: rebecca

helt rätt!

2009-01-24 @ 19:20:53
URL: http://bikisen.blogg.se/
Postat av: e

jag tycker att det är jäkligt bra med ett samhälle med regler. Såklart inte allt sköts perfekt men väldigt mycket bättre än ett samhälle helt utan regler, hur fan vore det då.

Jag håller inte alls med dig om att sverige är ett land som ska leka duktiga. Tycker du verkar ganska dum i huvudet när du skriver så, hoppas verkligen att du bara snackar om systembolaget!

Allting är regler, det är inte så lätt att bara "sänka det till 18 så blir allt bättre", det finns för och nackdelar med allt. Ett samhälle som ska fungera bra går det inte till så i.

2009-01-24 @ 21:20:57
Postat av: Malin Deilert

Haha, jag gillar 20-årsgränsen på systemet. Jag förstår principen bakom den. ;D

2009-01-24 @ 21:47:33
URL: http://malindeilert.blogg.se/
Postat av: juliasbullar

hah, så sant så sant!

2009-01-24 @ 22:01:06
URL: http://juliasbullar.blogg.se/
Postat av: Sofia

Det är fan sant. Så länge man är "städad" så kommer man i praktik in överallt.

När jag var 17 kom jag in på krogen.

Sedan när jag var 18 kom jag in på 25års ställen.

Man visade sitt legg som vanligt - vakten kollade och noterade GARANTERAT att man bara var 18 men släppte in ändå.

Det såg fint ut utåtsett (framför alla som stod i kön) och bara man skötte sig, köpte sprit och inte vart pinsamt full så var det ju inga problem.

2009-01-25 @ 13:14:57
URL: http://miztrezz.blogspot.com
Postat av: aisha

om det ändå kunde vara så här uppe :( här kommer man inte in om man så ser ut som 25, har man inge leg så är det omöjligt

2009-01-25 @ 17:03:01
Postat av: Highwon

Det är allämnt känt att småbrudar kommer in på klubbar så länge de är berädda att suga kuk.

2009-01-25 @ 23:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0