Jävla religion

Ja nu är vi här igen, en såndär religionkunskapslektion, skjut mig!

Jag och en tjej sitter längst bak i klassrummet och dör av uttråkan. Jag är busig och härmar läraren, upprepar allt hon säger. Min kompis gör inget annat än att bara garva åt mig. Det är verkligen jättetråkigt. Vi pratar om hur olika religioner ser på människan, vem bryr sig lixom? Var även en tjej i klassen som påstod sig ha läst bibeln och hon tyckte den var intressant, haha hon kan inte ha läst en bra bok. Kalle Ankas pocket är tusen gånger bättre än bibeln.


Kommentarer
Postat av: Katie

Huvudet på spiken! Du har nyss klargjort för alla läsare precis varför man bör läsa religionskunskap. Visst, religion är (som Mao sa) ett opium för folket, och det finns vissa som insett detta. Dock styr religionen många människors liv. Det är en tröst för många, och även en förklaring till varför somliga beter sig på olika sätt. Den dagen ingen människa styrs av religion kan jag omfamna din åsikt, men tills dess förfasas jag över hur ovillig du är att omfamna människor som väljer att tro på en högre makt. Och vad gäller tjejen i din klass.. Well, Bibeln ÄR jobbig att läsa, men den är faktiskt intressant. Precis som Koranen har sin charm, även om den för mig är helt ologisk.

2009-01-19 @ 16:20:52
URL: http://kmolander.blogg.se/
Postat av: Johan

ändå, fett ballt och ha läst hela bibeln, det är det inte många som har i dagens samhälle :P

2009-01-19 @ 16:22:03
URL: http://iekstrom.blogspot.com
Postat av: maria

HÖRRU LYSSNA DIN FUCKING IDIOT.. OM DU VILL ATT FOLK SKA RESPEKTERA ATT DU ÄR EN BOG , DÅ SKA DU FUCKING OCKSÅ RESPEKTERA ANDRA RELIGION ELLERHUR? JAG MENAR HUR FA KAN DU SÄGA ATT KALLE ANKAS SKITET ÄR BÄTTRE ÄN BIBELN.. ELT ÄRLIGT ÄR DU HELT SJUK I HUVUDET?! FYFAN VA MOBBAD DU ÄR OCH RESPEKTLÖS RESPEKTERA ANDRA RELIGION FÖR I HELVETE OM DU VILL ATT FOLK SKA RESPEKTERA ATT DU ÄR EN FUCKING BÖG!

2009-01-19 @ 16:48:23
Postat av: Micke

Hur andra religioner ser på människan är väl intressant, inte minst som HBT-person? Varför ser exempelvis många som tillämpar islam ner på homosexuella människor? (Vilket du inte minst märkt av kommentarerna på denna blogg), varför uttalar sig påven som han gör i sitt jultal osv osv. Nu kanske inte det är just dessa ämnen ni berör men någon du kan lyfta fram om lektionen blir allt för tråkig :)



Stay gay

2009-01-19 @ 17:12:03
URL: http://micke.gaybloggar.se
Postat av: gabriella

hållkäften istället, smutskasta inte kristendommen

2009-01-19 @ 17:27:15
Postat av: Melina

ahahahahahhaha! Du är ju bara för jävla rolig "AmirTheFatsoLatso" ;)

2009-01-19 @ 18:03:20
Postat av: Linda

Okej lyssna nu bögjävel.

Tror inte riktigt du greppat det här med religion. Innan du börjar yttra dej hejvilt om något så känsligt som andras tro, så borde du tänka efter lite. Jag som troende upplever att du på ett sätt förolämpar oss :S

Hur kan du vara så körd att jämföra bibeln med kalle anka ???? Bibeln är en helig bok, Guds ord.

Jag kan ha förståelse för att du kanske inte är så intresserad, men nån jävla respekt måste du ändå visa?!?!!

Du kommer aldrig komma nå vart med det där jävla beteendet. Nejdu Amir.. men fortsätt du med att supa skallen av dej varje helg och rövknulla män. Det verkar du bra på.



Peace

2009-01-19 @ 18:03:29
Postat av: evve

haha håller med! det här är 2009, är vi inte lite för civiliserade för religion? ;)

2009-01-19 @ 18:27:36
URL: http://eeveliinaa.blogg.se/
Postat av: Sara

du msåte ju läsa en hel bok för att förstå nånting.. antar att du inte gjort det?

2009-01-19 @ 18:35:59
Postat av: Jennifer

Religion är intressant !!

2009-01-19 @ 19:13:16
URL: http://metrobloggen.se/starofusa
Postat av: Micke

Linda>>

Av dina ordval att döma, verkar du ta lätt på din tro. Du är ett lysande exempel på mitt tidigare inlägg, en person som tar till religion för att angripa homosexuella. Pinsamt

2009-01-19 @ 19:14:55
URL: http://micke.gaybloggar.se
Postat av: C

Mao? Vad hände med Marxs uttalande om religionen som opium?

2009-01-19 @ 20:03:06
Postat av: I<3AMIR

Men varför är alla på honom? Ena dagen älskar ni honom för den han är, "Sköna roliga Amir" och nu när han tycker att religion-lektionen är tråkig blir det "jävla bögjävel!". Även om du är helt emot homosexuella behöver du inte skriva det, hur skulle du känna dig om någon kallade dig för det? Jag tycker att ni ska respetera Amir för den han är.



Många av er är väldigt falska som har skrivit så, vilket är jättesynd, för att det är inte så det ska vara att ni gillar han ena dagen och sen hatar ni honom. Tycker ni att det låter heeelt normalt?! Näe.



Amir...jag är jätteglad att du inte bryr dig om massa onödiga kommentarer och för att du står för den du är (TUMMEN UPP!).



Ni som tar åt sig av det Amir skriver behöver absolut inte skriva "BÖGJÄVEL" osv. Skriv ett diskret mail eller en kommentar, typ "Amir jag är en av dina läsare som tog åt sig osv...". Eller klicka inte in här mer vafan, det är så himla tråkigt med sånt, tillochmed jag som Amirs läsare blir lite irriterad!



Amir, du är den bästa bloggaren EVER. Jag älskar dina inlägg och bilder. Du ägeeer!!!



/Din troga läsare :)

2009-01-19 @ 20:05:15
Postat av: nicole

haha du är skön som fan amir jag ser upp till dig mycket men asså om det dära om religion och sånt fastän jag är kristen så blir jag inte arg men snälla tänk på dom som tar kristendomen på ALLVAR

dom blir ledsna och om du tycker det är roligt att skriva eller ha en koran i din hand så får du ttänka på om dom andra gör det skit många har blivit riktigt sårade asså amir. aja ville bara säga det här hoppas att du inte tog illa emot. PUSSSSSSSHEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

2009-01-19 @ 20:34:57
Postat av: evelina

haha kalle anka är lätt bättre :D

2009-01-19 @ 21:00:03
URL: http://petterssonevelina.blogg.se/
Postat av: Jonas

HAHA. Ni som är så där super duper religösa, inte respekterar ni väl homosexulla alltid, så varför ska homosexuella respektera er ;)

2009-01-19 @ 21:08:09
Postat av: Helen

Kan förstå att du inte är så förtjust i religion, men om du inte gillar det ger dig ingen rätt i att förödmjuka andras tro. Bibeln är som sagt guds ord och är en helg bok. Vare sig du tycker det eller inte. Ingen tvingar dig till att tycka om den eller läsa den.



Onödigt att skriva så. Antar att du vill ha många hatkommentarer...jag kommenterar för att det gör mig ont att se att religion är något man inte ska prata om, vare sig man är muslim, kristen, hindu eller whatever. Det är ett känsligt ämne och kräver respekt.



God bless

2009-01-19 @ 21:09:21
URL: http://shabo.se
Postat av: lisa

Hej Amir!

Jag ser att du går på jensengymnasium. Och det är såhär att jensen ska starta här i helsingborg och efter som den inte har startat ännu har jag ingen att fråga vad de tycker om skolan är vekligen intresserad av den skulle vara bra om du gav din mening om skolan!

2009-01-19 @ 21:40:40
Postat av: malin

tycker att du verkar vara skitskööönnnnn tror min bästa killkompis skulle passa dig sjuuukt braaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D

2009-01-19 @ 22:30:56
URL: http://frokensoder.se
Postat av: Camilla

Har du läst hela biblen då eller? Smaken är som baken.. tycker inte du borde dumförklara henne för att hon finner Bibeln intressant, det betyder ju inte att hon tycker den är bra eller inte uppskattar andra "bättre" böcker. Tycker du uttryckte dig lite klumpigt där..

2009-01-19 @ 22:36:31
URL: http://beatdriven.blogg.se/
Postat av: Jamila

Amir: Jag tycker att du kunde respektera religion, eftersom det är något viktigt för många människor. Respekterar man andra så respekterar andra en... Och om du påstår att Kalle Ankas pocket (som inte ens är en bok) är bättre än Bibeln så undrar jag bara om du själv läst Bibeln? Jag tycker i alla fall att både Bibeln och Koranen är intressanta.

Linda: Jag blev upprörd när jag läste din kommentar! Jag är själv också troende, men skulle ALDRIG få för mig att skriva något sådant. Dessutom respekterar jag homosexuella så som jag respekterar alla andra människor också. Det borde du också göra, du är inte Gud och har inte rätt att döma någon.

Jonas: Det finns visst många religiösa som respekterar homosexuella, och det finns också kristnsom är homosexuella, om du inte visste det.a

2009-01-19 @ 22:38:06
Postat av: Där satte den!!

DÄR SATTE DEN! KOMMER NI LÄSARE IHÅG DÅ AMIR O GRIS FACEN KISSIE HADE DRIVIT MED ISLAM! O DÅ VI KOMMENTERA O NI BÖRJA SNACKA SKIT OM ATT INTE TA ILLA UPP OSV, HUR KÄNNS DET NU DÅ?!! JAG E SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GLAD ATT DETTA HÄNDE, FÖR ATT NI SKA SE HUR DET KÄNNS!!



SEE YAA DON'T WANNA BE YAA!

2009-01-20 @ 00:12:48
Postat av: Erik

Haha. Sant.

Läser fan kalle anka 1000 gånger om än sånt där bullshit!

2009-01-20 @ 03:40:16
URL: http://johanerik.blogg.se/
Postat av: Ajlin

Inte konstigt att du får IG-varningar om du har en sådan här blasé inställning till skolan. Man måste inte vara intresserad av allt, men om man lägger ner åtminstone lite tid så fixar man ju åtminstone ett bra betyg.

2009-01-20 @ 10:24:25
URL: http://ajlin.blogg.se/
Postat av: Anna

Guuud , vad elaka kommentarer alla skriver ;o

Amir får väl skriva vad han tkr o känner , right ? att folk ens lägger ner tid till att skriva en massa skit , Bajs på er! :)

2009-01-20 @ 13:51:14
Postat av: r

HAHAHAAHAH, fan vad skööön du är,haha, STAAAAAAAAAY GAAAAAAAAAAAY! ;D

2009-01-20 @ 15:31:00
URL: http://mydiiary.blogg.se/
Postat av: Linda

Micke:

Nejnej.. Jag känner bara att det är lite av min skyldighet att försvara min tro. Inget mer.



Jamila:

Ursäkta ? Jag har inte dömt Amir ? Och jag har inte heller påståt att jag är Gud ?! Har du ens läst min kommentar ?

Jag har inget emot HBT-personer :) Det är deras läggning som jag har något emot. Och du som troende borde väl ha liknande inställning ? Och nej jag tänker inte respektera deras läggning (då jag inte anser att HBT-handlingar är värt respekt), däremot kan jag acceptera. Om man bortser från deras sexualitet har jag absolut INGA problem med dem. Lika mkt värda, lika älskade osv.

Så hoppas du förstod bättre nu.



Kanske överreagerade en aning så jag ber om ursäkt för det :) Var ba upprörd



Peace

2009-01-20 @ 17:07:55
Postat av: Micke

Jamila>>>

Om jag anser att en bok är bättre än en annan, är det då respektlöst mot alla de personer som gillar den första boken?



Att bibeln och kristendom är viktigt för vissa såsom koranen/islam för andra är inget som Amir ifrågasatt eller kritiserat. Det är inte respektlöst att inte gilla religion. Det är inte respektlöst att inte gilla bibeln.



2009-01-20 @ 17:16:33
URL: http://soffpotatisen.blogspot.com
Postat av: Sophie

Haha dom har komentarerna är ju jätte roliga, det är så roligt att se folk som kallar sig kristna svära och dömma folk när bibeln bygger på tvärtom. Men jag håller med dig Religion är skit, utan den kanske vi skulle lyssna på vad VI tycker inte på vad ett påhittat väsen i himlen tycker att vi ska tycka.

2009-01-20 @ 17:51:43
URL: http://geekchick.blogg.se/
Postat av: ewa

MEN FYFAN, LÅT HONOM SKRIVA VAD HAN VILL! IRRIIIIIII



KISSIE KAN SKRIVA VAD HON VILL, AMIR LIKASÅ! BÅDA E KÄNDA FÖR DET DE SKRIVER I BLOGGEN.....FATTAT GREJEN LIKSOM?!?!



AMIR DU ÄR BÄÄÄÄÄÄSSSSSSST, SKULLE GÖRA ALLT FÖR ATT FÅ SE DIG O TA EN IBLD ME DEJ :d<3

2009-01-20 @ 19:49:02
Postat av: Dannie

Men hur gamla är ni allihopa? Ge upp, låt killen skriva vad han vill, låt han tycka vad han vill men däremot de här är till dig Amir. Min åsikt är att jag tycker det är fel att du skriver sådär när det finns folk som är riktigt troende, som vissa som har kommenterat dessutom när din blogg är stor och alla möjliga människa läser den. Fortsätt blogga men tycker inte du ska skriva om nått sånt här för nu märkte du hur vissa reagerade :)



Peace!

2009-01-20 @ 23:03:01
URL: http://bigcity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0