Självklart är jag på min vakt


Anonym frågar: Är du inte rädd att halva Stockholm vet att du är värsta gay?

Amir svarar: Helt ärligt faktiskt, så är jag rädd! Eller när jag sitter på ett café med mina vänner klockan 14.00 så bryr jag mig knappast. Men att driva Sveriges största gayblogg och ibland behöva åka ensam på tunnelbanan/bussen mitt i natten kan faktiskt väcka läskiga tankar i mitt huvud. Senast i lördags hörde jag "bög-Amir borde slaktas" när jag klev av tunnelbanan i Danderyd vid 4 på natten. Tack och lov är jag inte en människa som låser in migsjälv pga rädsla. Istället får jag acceptera läget och lita på att jag är omringad av vänner som ställer upp i svåra situationer, och att när jag väl är ensam så ska inget hända.

Att jag (och kanske andra?) fortsätter att leva som vi gör och inte ändrar på oss tror jag är mer än bra. Hur skulle samhället kunna utvecklas om vi alltid gav oss för våra rädslor!? Hur ska folk kunna acceptera homosexuella om vi gömmer oss hemma under täcket? Jag blev nedslagen förra året pga att jag skriver denna gayblogg, att jag fortfarande driver den än idag visar ju bara på mod, och att jag faktiskt inte accepterar vad som helst. Vill jag driva en blogg om mitt liv som homosexuell ska jag få göra det, och det ska ingen få sätta stopp för! Hota mig, slå mig, säg vad ni vill... jag tänker inte vika mig för oallmänbildade grottmänniskor som vägrar följa med när resten utav samhället utvecklas.

Kommentarer
Postat av: N

you go girl! :D

2009-03-26 @ 20:21:01
Postat av: Caroline Erlin

du är jättemodig

2009-03-26 @ 20:21:54
URL: http://carolineerlin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Precis du skulle ha sett Dr Phil igår handlade om Homosexuella skulle få gifta sej eller ej väldig intressant ämne..Jag kan tyvärr inte så mycket om sånt här..visst dömer folk varandra men dömer har du aldrig dömt någon annan för at vara o se ut någon gång? Isåna fall är du inte heller så oskyldig även om det inte handlar om homo..så du har ju haft mycket fördomar om invandrare. Vilket jag inte kan förstå för de flesta svenskar o invandrare ser dej som utlänning för du är mörk o det är inget fel..var istället stolt för det :)

2009-03-26 @ 20:32:48
Postat av: MammaFiia

Right on Amir=)

Du har så rätt=)

2009-03-26 @ 20:38:12
URL: http://mammafiia.blogg.se/
Postat av: Olivia

Seriöst, jag tycker seriöst att du är jävligt modig! Jag älskar att du är så öppen med din sexualitet och stolt över det. Det krävs en riktig man för att kunna göra det. Skit i vad andra tycker Amir, din blogg är jättebra och du är en grym person, du är mer man än hälften av "coolingarna" i sverige! bra kämpat!

2009-03-26 @ 20:48:33
URL: http://jalksjos.blogg.se/
Postat av: Patrik

Det är skit bra, man ska aldrig låta sitt liv styras av andra!

2009-03-26 @ 21:33:40
URL: http://thebroes.blogg.se/
Postat av: Emma

stå på dej killen :)

sjukt att folk kan med att slå ner någon pga dess sexuella läggning :S

2009-03-26 @ 21:41:09
URL: http://emmaelfstrand.blogg.se/
Postat av: e

shitt amir, nu knäckte du ALLA trångsynta grottmänniskor! fyfan va du är bra!!!!!!!

2009-03-26 @ 22:27:49
Postat av: tingeling

Helt sjukt att du skall behöva vara rädd.. det e liksom 2009 nu...

/ En hetsätares dagbok



http://www.metrobloggen.se/enhetsataresdagbok

Postat av: Anonym

bööög

2009-03-26 @ 22:31:15
Postat av: sarah

du är bäst, bäst, bäst! you know that, huh? :D

2009-03-26 @ 22:38:23
URL: http://allaboutsarah.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag beundrar dig väldigt mycket att du vågar gå ut och stå för den du är när du har varit med om något sådant hemskt.För dom som har varit med om något sådant så försöker dom att gömma sig för den dom är och blir allt mer instängda i sig själv.Och du har rätt som du säger om du vill driva en blogg som homosexuell så får du göra det.Jag tycker det är synd och väldigt patetiskt att många människor har fördomar om religioner främst för homosexuella.För alla är vi lika värda ovasett vilket kön man gillar eller vilken religion man har.När jag fick veta att du hade blivit nedslagen så blev jag riktigt ledsen om jag ska vara ärlig.För en vän till mig hamnade i en liknade situation för något år sedan och sen dagen har han aldrig riktigt blivit återställd.Men när man har läst att du inte tänker tillexempel gömma dig under täcket det är verkligen riktigt modigt av dig.:)

2009-03-26 @ 22:43:33
Postat av: moris

Gud vad man diggar dej!

Du står verkligen för den du är, och är jättetydlig med det fastän det kan inträffas konsekvenser så står du fortfarande på din linje. Man ska ju vara glad över att du vågar säga att du är bög. Det är ju inget fel med det. Det finns ju något i ordboken som heter homosexuell. Då får man acceptera att det då finns homosexuella!

2009-03-27 @ 00:43:49
URL: http://moris.blogg.se/
Postat av: Matilda

WAY TO GO AMIR !! Keep up the good work, älskar din rosa blogg ! :DD <3

2009-03-27 @ 02:03:09
URL: http://www.getyourownopinion.blogspot.com
Postat av: emmy

BRA SKRIVET!!

2009-03-27 @ 05:43:16
URL: http://emmyliedbergius.blogg.se/
Postat av: Misslyyckad´

åh hatar idioterna som kallar dig saker / slår ner dig för att du är bög, VARFÖRR? vad fan tjänar dom på det..

2009-03-27 @ 05:53:04
URL: http://metrobloggen.se/misslyyckaad
Postat av: Jennie

Jag gillar att du tar " för " dig , eller rättare sagt att du står upp för att du är Gay ! Jag har en kille i min klass som är det och han har fått taigt en hel del skit på skolan vi går på, något tipps till honom och mig så han orkar hålla huvudet upp ? :)

2009-03-27 @ 08:04:33
URL: http://jenniegrimberg.blogg.se/
Postat av: anonym

ring nattknappen om du inte får tag i någon vänner när du är på väg hem kl 4 på natten!

08-5044-6666...de kan snacka med en om man är rädd på lördags natten!

2009-03-27 @ 10:19:17
Postat av: Linuss

baby du vet jag bara sprutar lite foundation pådom så blir dom rädda(A) hihi

2009-03-27 @ 13:27:32
Postat av: Sofie

Det är bra att du står på dig, fortsätt med det:)

2009-03-27 @ 19:23:59
URL: http://wg
Postat av: M



Gubben, blir så glad när jag läser det här. Due jätteduktig, och vilken diva. Du skriver grymt

2009-03-28 @ 03:14:43
URL: http://utbytesstudentusa.blogg.se/
Postat av: Anonym

du har rätt,de är helt okej att vara bög.

stå upp för dig själv som du har gjort:)

2009-03-28 @ 09:28:37
URL: http://tchamwigu.blogg.se/
Postat av: Carro

Du rockar fett!

2009-03-28 @ 19:01:47
Postat av: Anonym

jättejättejätte bra skrivet!! jag kan ärligt talat inte förstå mig på människor som är emot homosexuella. Ni är typ dom trevligaste på denna jord (dom flesta iallafall)! det är för mig en gåta att folk även håller på och slår på er. Fan, det är dom som har allvarliga problem! jag LOVAR dom själva är bögar men inte vågar stå för det så istället går dom på dom som är stolta över att vara de! din blogg är helt otroligt underbar och du är en riktigt grym person, TA ÅT DIG! och fortsätt vara den du är!!!!!!

2009-03-28 @ 20:03:20
Postat av: I

Du är så himla fin. Jag är själv homosexuell, dock en flicka och upplever samma kritik som du själv beskriver.

Redan då man läser dessa kommentarer, om dom som tex skriver "ni är typ dom trevligaste på denna jord" så finns det även fördommar där. Dock så är det ganska sant, I mean who am I kidding? Självfallet ses man som mer trevlig då man minst sagt är tvungen att inte ha fördommar eftersom att man själv är i en av de mest utsatta "grupperna".

Fortsätt med din underbara blogg.

<3

/I

2009-04-07 @ 08:07:25
Postat av: söxtizzen (en kille)

ååh, söxtizz du e såååååå snygg

2009-04-09 @ 21:28:40
Postat av: Eliinn....

asså jage inte homo eler nått o har absolut inget emot dom men jag undrar lixom hur berättade du för din familj/vänner o hur reagera dom?

vissa familjer som jag haört har blivit ledsna o besvikna blev din de? elr blev dom stolta över att du våga säga det till dom o till dina kompisar o så??

jag e fakitskt stolt över dej (fasst jag inte känner dej) för att du har en bloggså typ alla kan läsa o de de är så modigt o bra du e typ den ända killen som vågar de borde finnas fler som du :)>3

2009-04-10 @ 02:37:00
URL: http://bebiiz.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tycker det är oerhört starkt av dej att stå för den du är! Alla borde kunna göra det, men samhället respekterar det ju inte alltid, vilket suger! Du är en förebild för många. Förstår mej inte på endel människor. Det är precis som dom inte har något bättre för sej än att störa sej på invandrare, homosexuella m.fl.

Homosexualliteten har ju alltid funnits, skillnaden är att man förr inte vågade stå för det. Man kan ju inte bestämma vem man attraheras av.



Härlig blogg! Fortsätt med den! Låt dej inte slås ner av dom som inte respekterar den du är.

2009-04-12 @ 18:32:17
URL: http://pictureofmind.blogg.se/
Postat av: Ida

Sjukt att man ska behöva vara rädd för att gå ut, när man inte gjort någonting fel. Varför blir folk så provocerade av saker som är annorlunda än de själva?



"Be yourself is all that you can doooo..."

2009-05-05 @ 11:00:31
URL: http://kawrtnee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag förstår inte varför Folk är emot Gay people.

I löööv gay people. Dom är ju typ dom roligaste o skönaste personerna i hela världen. Min brosa är Gay och typ den roligaste i hela världen.

De är nog alla andra killar som är avundsjuka bara för att ni e coolare o tjejer gillar er mer ;) <3

2009-05-06 @ 09:25:03
Postat av: Skogsmulle

Jag tycker det är så fel när folk inte kan vara sig själva. Jag bor i en liten "stad", det du inte vet om dig själv vet alla andra. Ingen här skulle nog någonsin våga komma ut och vara homosexuell här.. Ville bara säga att du hjälper sjukt många människor att förstå sig själva och hitta sin egna sanning:) Stora beundrande vördnadsfulla ögon

2009-05-13 @ 22:26:39
Postat av: Magica

Så sjuka människor är...Stå på dig!Kärlek som kärlek.

2009-05-31 @ 18:53:58
URL: http://magicadespell.devote.se
Postat av: Siljuana

Jag tycker att du är SÅ JÄVLA BRA! Att du vågar stå upp för att du gillar killar och skiter i vad folk tycker är asbra. Själv är jag bisexuell och har inga problem med att berätta för andra att jag både

gillar killar och tjejer:)

Fight for your right!!<3

2009-06-05 @ 21:25:56
Postat av: Emelie A.

Det här kommer bli en ganska lång kommentar, men jag måste bara snacka av mig lite.



Jag kom ut för ungefär tre år sedan, som lesbisk. En kväll när jag och min kompis (som då är bög) satt ensamma på tunnelbanan kom det tre killar fram till oss, uppenbart fulla som fan. Vi började snacka, de verkade trevliga fast de var lite vingliga. Plötsligt säger en kille "haha, kan inte ni hångla lite för oss eller? kom igen då!" Min kompis skrattar

och säger visst, men då blir nog pojkvännen lite sur. De andra frågar "vaddå är du bög? det är ju fan äckligt! stick härifrån, va?"

Jag sade "vaddå skojjar ni eller? Stick härifrån sjäva!"

Men de lyssnar inte, utan börjar knuffa Jesper och spotta honom i ansiktet. Jag skrek att de skulle sluta, men till sist lyckades Jesper komma loss och vi börjar då springa åt utgången. Men en av killarna hinner ifatt, slår till Jesper i ansiktet så att Jesper ramlar, rakt på spåret. Sedan fattar ni väl vad som händer? Tåget kommer, och Jesper ligger avtuppad på spåret.Det enda jag ser innan tåget kommer är Jespers blodiga ansikte. Fan kan inte människor bara acceptera varann!? Jag är så jävla förbannad och frustrerad att jag nästan inte ens vet vad gör gör.

I alla fall, Amir, jag tycker du gör en fantastisk sak och du borde verkligen få cred för det.

//Emelie

2009-06-05 @ 21:38:57
Postat av: karolina

herregud vad cool du är!

Du är riktigt modig som verkligen står för hur du själv är, och det tycker jag fler ska göra!

Jag älskar hela din personlighet som du har när du bloggar, man får ju hoppas att du är lika härlig i verkligheten, ville bara säga att jag diggar dejj, fortsätt såhär! :)

2009-07-04 @ 23:41:50
URL: http://karolinafrimodig.blogg.se/
Postat av: sebbe

bra att du står på dig, Emelie A's kommentar fick mig att nästan börja gråta, varför skulle någon förtjäna att dö, bara för att dem är lagde åt ett annat håll... dem som gjorde det där, dem som är äckliga och borde fara åt helvetet. Hmm kanske kissies helvete? där skulle dem plågas!

2009-07-07 @ 16:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0