Diskuterar med mormor

Hon klagar på att jag festar för mycket, och detta tycker jag alltid är kul att disskutera med äldre människor! För vad man än säger så ska de hitta fel och saker att klaga på.

Min mormor började sitt argument med att jag är alldeles för ung för att hänga på vissa av dom klubbar jag festar på, när jag då berättade att man alltid kommer in oavsett ålder så blev hon lite tyst ett tag. Men det räckte inte... nu var det nya problemet att det är alldeles för dyrt att festa men jag berättade lugnt och sansat att jag nästan aldrig betalar för drickan eftersom att man blir bjuden av klubbägarna. Samma nu, hon blev tyst ett tag men sedan kom ett nytt dilemma. Nu var problemet att folk kunde stoppa tabletter i mina drinkar och droga mig.

Förstår ni vad jag vill komma fram till? De gamla vill inte ens försöka fatta att samhället utvecklats. Ungdommar vill inte sitta hemma en fredagskväll och spela fia med knuff, och så är det bara! Men tyvärr kommer de alltid ha något emot vårat festande, vad vi än säger!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Varför ens skriva diskutera när du inte kan stava till det? ETT S!

2010-01-24 @ 15:08:46
Postat av: linn

LOL, eller så kan du acceptera att du festar för ofta

Postat av: CISSI

Pinsamt att du hade redigerat dit det vita sminket i ögonvrån på bilderna som du la upp häromdagen. Varför sminkade du dig inte IRL istället för i photoshop? Haha pinsamt.

2010-01-24 @ 15:13:50
URL: http://ceciliaeklund.blogg.se/
Postat av: pimpXprincess

Säg samma sak till dina inre organ sedan ;)

2010-01-24 @ 15:15:42
URL: http://pimpxprincess.blogg.se/
Postat av: tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp

Dom kanske vet vad dom pratar om..



Alla behöver ju inte råka illa ut för att man festar mycket. Men jag t.ex sket i allt mina föräldrar och vad vuxna sa till mig när jag var tonåring.



Det slutade med amfetamin dagligen i flera års tid och sen en lång behandling för att komma ur skiten.



OM jag hade lyssnat kanske jag hade sluppit allt det där ;) Men jag var trotsig och naiv.. Och totalt dum i huvudet, hehe.



Ha en bra kväll :D

2010-01-24 @ 15:16:36
URL: http://tobys.se
Postat av: F R I D A M . S E

Så jävla sant!

2010-01-24 @ 15:17:44
URL: http://fridam.se
Postat av: Anonym

Du låter nästan lika puckad som Paow. Bra jobbat.

2010-01-24 @ 15:22:13
Postat av: En tjock katt i en smal värld

Låter lite väl tonårsrevolt att skriva sådär. :P Har du lite ålderkris kanske?

2010-01-24 @ 15:30:22
URL: http://tjockkatt.webblogg.se/
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Det må vara så att äldre inte riktigt förstår hur vi ungdomar fungerar och vad som händer i våra liv, men all utveckling är inte positiv.



Jag förstår att en sådan här sak diskuteras, och speciellt att äldre reagerar. Samhället utvecklas, det vet vi alla och det är något som kommer fortsätta även om vi inte vill. Men som sagt, all utveckling går inte åt rätt håll.

2010-01-24 @ 15:39:28
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Jag.

Håller med, man behöver inte bli dågad för att man dricker? Min kompisar verkar också ha svårt att fatta det, efter som dom oxå trro att alla ska lägga ner tabletter i deras glas, haha :)<3

2010-01-24 @ 15:41:28
Postat av: Anonym

Håller med, man behöver inte bli drogad för att man dricker? Min kompisar verkar också ha svårt att fatta det, efter som dom oxå trro att alla ska lägga ner tabletter i deras glas, haha :)<3

2010-01-24 @ 15:42:08
Postat av: Hemen

Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



Kolla min blogg den handlar om kissie och amir :D



2010-01-24 @ 15:46:48
URL: http://kingofstockholm.blogg.se/
Postat av: mm juste. i dig

JAG VILL VISST SPELA FIA MED KNUFF PÅ FREDAGAR! dra inte alla över samma kam :(

2010-01-24 @ 15:47:00
URL: http://enmirjam.blogg.se/
Postat av: Liten

Till alla.....är man normalt funtad så känner man ju själv när och om kroppen behöver en paus!!!! Gör man inte det har man ngt annat problem och då kan man ju lätt fastna i vilket sorta missbruk som helst...handlar väl om vanligt sunt omdöme?!

2010-01-24 @ 15:47:17
URL: http://redhotbloodedwoman.blogg.se/
Postat av: Servo

Ja, då får man ju också skylla sig själv om man råkar illa ut.

2010-01-24 @ 15:48:20
URL: http://moviesign.blogg.se/
Postat av: isabelle

haha så sant, dom äldre förstår sig inte på oss ungdomar! :)

2010-01-24 @ 15:49:16
URL: http://iissabelleh.blogg.se/
Postat av: Tjockisen

Från tjockis till smalis! Ska ner från 62KG till 45KG, mmm lovely!

2010-01-24 @ 15:53:59
URL: http://blisnygg.blogspot.com
Postat av: Anonym

äldre människor är sådär, det är lite som "if i can't have her, no one can!" dom är helt enkelt avundsjuka för att dom är för gamla, sen kanske det är undermedvetet men de vill inte att dem yngre ska ha så kul eftersom dem själva inte kan det.

2010-01-24 @ 15:56:25
Postat av: MELL - DOMZ

haha gamla människor is FUNNY

2010-01-24 @ 16:04:52
URL: http://shaunidomz.blogg.se/
Postat av: Anonym

hon förstår inte att du är ung och vill ha kul. Men om vi säger att du skulle vara ca 30 så skulle hon ha rätt. Det är inte ett civiliserat beteende att gå och dricka sig full varje helg.

2010-01-24 @ 16:11:28
Postat av: Emma - äkta blondin

men du festar ju ganska mycket , men kul e det :D <3

2010-01-24 @ 16:18:42
URL: http://tyyypemma.blogg.se/
Postat av: Johan Y Emil

Hahahaah gamla människor är bara jobbiga när de håller å :S

2010-01-24 @ 16:25:02
URL: http://johanochemilslilla.blogspot.com
Postat av: ehmelie

Undra vad vi kommer tycka om ungdomarna då vi blir äldre, vad vi klagar på dem om då ;) eftersom vi är generationen som festar så borde det inte vara just det vi klagar på... Eller?

2010-01-24 @ 16:58:27
URL: http://ehmelie.blogg.se/
Postat av: R

AMIIIIIR SVAAARA PÅ DENNAAAA, HOPPPAAS DU LÄSER!!

BLI BLONDIN IGEN, NU NU NU! SVÄR GAYBLOGGEN SKA VARA BLOND INTE BRUNETT, YOU KNOW BLONDES HAVE MORE FUUN! DU ÄR SNYGG SOM BRUNETT, JA. MEN SNYGGARE SOM BLOND OCH LAGOM LÅNGT HÅR INTE KOOORT AMIIR SAKNAR GAMLA DIIIGGG <333333333333333

2010-01-24 @ 17:05:02
Postat av: sexwhip

hjälp mig med idéer till min nya sexblogg!

2010-01-24 @ 17:06:49
URL: http://sexwhip.blogg.se/
Postat av: julia

haha snygg bild och naglar!1

2010-01-24 @ 17:07:00
URL: http://jullanbullans.blogg.se/
Postat av: karin

så länge man inte tar droger, utan bara dricker, kan man klara sig länge, det tar lång tid att supa ihjäl sig:) Men de sliriga fyllon du ser på stan var en gång unga fräscha killar som du, svårt att tänka sig va?

2010-01-24 @ 17:07:05
Postat av: isabella l .

Hihi ja så är det nog =)

2010-01-24 @ 17:44:12
URL: http://issaah.blogg.se/
Postat av: Malin

hahaha! Sånt är så kul, min farmor är sån! :) riktigt kul att diskutera med henne.

Nu är ju jag bara 17, men ändå! haha



& min mormor säger bara "ta de lugnt" och "drick inte för mycket så du däckar är jag nöjd" hahaha :D (y)

2010-01-24 @ 17:56:26
URL: http://malinquist.blogg.se/
Postat av: Blu3

haha ja det är sant ^^



men du :P hur gör du dina bilder svartvita o en del med färg photoshop ?

2010-01-24 @ 18:05:53
Postat av: karro

Jag är 15 och har aldrig varit på en fest, bara sånna fester med mamma och pappa. Alkohol är så jävla äckligt.

2010-01-24 @ 18:46:53
Postat av: m

du är pinsam, tänk hur många unga fjortisar som läser din blogg liksom? du tror verkligen att du är så smart..och du som ska vara en förebild..hur som helst äckelbög, jag har aldrig haft ett förtroende för dig och jg kommer aldrig få det heller, att du inte skäms!!!!!!! alkohol är inte allt. man kan ha roligt utan alkohol, men tydligen vet inte du hur man gör..........

2010-01-24 @ 19:17:49
URL: http://martinabergvall.blogg.se/
Postat av: FUN & FEARLESS IN BARCELONA

HAHA... exakt så är det... lyckas man snacka sig ur ett problem så dyker de direkt upp ett nytt!

2010-01-24 @ 19:37:23
URL: http://ladyhumpalot.blogg.se/
Postat av: Jåi

Åh, säg inte det! Jag spelade minsann fia med knuff igår. Bara det att pjäserna bestod av små shotglas istället för original-pjäserna. Ja, ett drickspel helt enkelt, haha.

2010-01-24 @ 21:41:46
URL: http://knallspik.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahah min mormor är exakt lika dan!! ska prata om hur farligt allt är hela tiden =)

2010-01-24 @ 22:21:42
Postat av: ewygirl - ego girl

haha fan va B. Din haka är ju inte svartvit.

2010-01-24 @ 23:28:39
URL: http://ewygirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du e ju fan omogen. Ungdomar? har du en aning om att du faktiskt snart är 20? Dagens generation blir "vuxna" när de är 30. Åh jag hoppas du öppnar ögonen en dag

2010-01-25 @ 02:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0